Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tek Silindir Motorda Rektifiye?

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Arkadaşlar tek silindir motorda rektifiye nasıl yapılır,hangi parçalar değişir bilgisi olan var mı?
    Ayrıca rektifiyenin yapılış aşamalarını ( resim olursa daha iyi olur) anlatabilecek arkadaş var mı?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Rektefiye esnasında piston ve sekman değişir.. Tabi eğer istersen krank kolunu da değiştirebilirsin çünkü aşınmış krank kolu yeni piston ve sekmanın yaptığı kompresör basıncına dayanamayabilir.. Rektefiyeyi rektefiyeciler yapar yani sen veya bir başkası rektefiye yapamaz makina sayesinde silindir istenilen ölçüde genişletilir piston için pay bırakılır ve rektefiyeden sonra motosikletin sıfır olur yeniden rodaja devam etmek gerekir..

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Şu an iş seyahatindeyim,bağlantım zayıf.Dönünce size yardımcı olmaya çalışacağım.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Uygun boyda bir piston bulacaksın önce buda eski pistonun çapından 0,2-0,3 mm daha büyük bir piston olacak. Silndirin içi taşlanıp pistonun boyuna göre genişletilecek. Bu işlem özel rektefiye makinasında yapılıyor. Daha sonra bence açmışken sübaplar ve sübap yataklarıda değiştirilmeli. Piston kolu ve krank göbeği gözle kontrol edilip sorun olup olmadığına bakılmalı. Bütün bunlar yapıldıktan sonra yeni pistona uygun sekmanlarla yeni piston yerine takılır. Bütün contaların yerine yenisi takılır. Motor tekrar rodaj döneminden geçmelidir. Ayrıca ilk yağ değişimide 1000 km sonra yapılmalıdır. Benim motosikletim 1997 yılıda sübap kesmişti. Tabi pistonu silindir falanda elime vermişti. O zaman piston çapını genişletmeyip yeni silindir çaktırmıştım. Tek silindirli motorda bunu yapmak daha ekonomik olabilir. Rektefiyeciye verceğiniz paraya yeni silindri çaktırabilirisniz. Piston ve sekmanlarıda yenisiyle değiştirisiniz. Ben sadece sübap yataklarını yaptırarak motoru yeniden toplamıştım. Tek silindirli motor için daha ekonomik bir çözüm olabilir fiyatları karşılaştırmakta fayda var. Hatta ben o zaman üzerinde silindir çakılı hazır bir blok kullanmıştım.

  5. #5

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Bunun tek silindirle alakası yoktur aslında bu işlem 4 silindirli motorlarda da aynı şekilde olur.. ayrıca rektefiyeci rektefiye için 15-20 ytl gibi bir ücret alırken yeni silindir 100 ytl üzeridir.

  6. #6
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Bilgilendirmeniz için sagolun arkadaşlar.

    660 tenere için konuşacak olursak rektifiye ederken parçalar sonuçta yamaha'dan gelecek. Yinede silindir piston gibi parçaları taşlamak gerekir mi?

    Bazı arkadaşlar tek silindirin basitliği nedeniyle benim bile rektifiye edebileceğimi söylüyor ama bu taşlama olayı biraz tedirdin etti.Torna ve gerekli gider malzemeler var ama teknik bilgi yetersiz

  7. #7
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bazı arkadaşlar tek silindirin basitliği nedeniyle benim bile rektifiye edebileceğimi söylüyor ama bu taşlama olayı biraz tedirdin etti.Torna ve gerekli gider malzemeler var ama teknik bilgi yetersiz
    sen o arkadaşlarınla ilgini alakanı kes yaramaz adammış onlar
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  8. #8

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Yok arkadaşım kim söylemişse sallamış sen silindiri torna malzemeleri ile kendin rektefiye edemezsin silindirin içindeki 1 mm derinliğindeki çizik bile performansı nasıl düşürür bunu söylemeye gerek yok sanırım.. Sen eline yeni takılacak olan pistonu al rektefiyecinin yolunu tut o gerekeni yapacaktır...

  9. #9

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motorun durumuna göre değişir.
    Eğer pistonun geçtiği gömlekte aşınma yok ise
    0 numara piston segman kullanılır
    Eğer gömlekte aşınma var ise homlama (genişletme) yapılır
    ve bu genişliğe göre pistonun 0.40 / 0.60 gibi numaraları vardır
    Yada direk gömlek atılıp 0 numara segman takılır
    Piston + segman + yatak değişimini kendin yapabilirsin (bu konuda bilgin varsa, yoksa başlama bile)
    Birde subapları yerine alıştırman gerek..
    Eskiden subap aliştırma macunları vardı
    Subapın altına yay koyup üstüne tahta ile vurup dururdun
    Motosiklet tamircisinden alabilirsin bilgi..
    Burda bilip bilmeyen sallar gider

  10. #10
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen o arkadaşlarınla ilgini alakanı kes yaramaz adammış onlar
    aynen katılıyorum arkadaşa

    bu iş basıt bir iş degil elint kardeşim senın bu işlerden anlaman lazım ilk önce yeni bir piston sekman alacaksın sonra rektefecıye gıdeceksın silindıri rektefe attıreceksin yerine taktıracaksıin....
    HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
    O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )

  11. #11
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    gökhanım
    tek silindirde rektefiye yapılır güzelde olur
    şimdi önemli olan silindirin durumu
    rektefiyede pistona işlem yapılmaz
    silindirin rektefiyeye gider ve bi çap büyük sıfır piston alırsın
    onuda rektefiyeciye verirsin
    rektefiyeci silindiri bir çap traşlar ekseni bozmadan pistona ve segmanlara uygun hale getirir
    eğer dah önce rektefiye olduysa silindir 2. bi rektefiyeyi kaldırmaya bilir yani 1 çap traşlandığı için 2. 1 çapı kaldırmayabilir
    bu durumda ya gömlek çalılır silindirine yada yeni silindir gerekir
    rektefiye işlemi bundan ibarettir
    çok maliyetli değildir, rektefiyeci 50-60 lira alır pistonun fiyatının bayide nalırsın artık..
    ama eğer alacağın bi motor için soruyosan insanlar çok dürüst değil biliyosun
    sana rektefiye istiyor diyen birileri aslında komple motoru götürmüş olabilir..
    oda ayrı bi maliyet tabi..
    GKN MOTORS

  12. #12
    oficime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgilendirmeniz için sagolun arkadaşlar.

    660 tenere için konuşacak olursak rektifiye ederken parçalar sonuçta yamaha'dan gelecek. Yinede silindir piston gibi parçaları taşlamak gerekir mi?

    Bazı arkadaşlar tek silindirin basitliği nedeniyle benim bile rektifiye edebileceğimi söylüyor ama bu taşlama olayı biraz tedirdin etti.Torna ve gerekli gider malzemeler var ama teknik bilgi yetersiz
    alo,
    rektefiye ye baslamadan önce, rektefiyenin sebebi olmali! neden, nicin...

    Motorsiklet kac kilmetrede?
    performanz mi düstü?
    motordan seslermi geliyor?
    Makinanin ilk önce kompresiyonunu ölcmelisin! 7 ile 9 bar iyi durumda demektir! 7 den alti ise atesleme yuvasi kacikligi ölcülmeli.
    ilk önce bunlara bak ve yine bildir bize.... belkide hic gerek yok...
    kolaygelsin

  13. #13
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    elint biz buna kendi dilimizle reklefiye derdik(80 li senelerde motorculuk yapıyorduk).önce reklefiye gereklimi ona bak,silindir üst kapağı sök bariz bir boşluk varmı,piston silindir arasında,yoksa boşa reklefiye yaptırma,icabında sekmanlada kurtulacak bir durumdur.reklefiye gerekiyorsada iyi,bu işi sürekli yapan,tecrübeli bir tornacıya götür,sonra silindiri yerler,yazık olur.
    kendin yapmana gelince;arkadaşın bişey bilmiyor,iyi sallamış.sadece torna makinasında yapılır.
    kolay gelsin

  14. #14
    Cyberm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen o arkadaşlarınla ilgini alakanı kes yaramaz adammış onlar
    Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...

  15. #15
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Arkadaşlar cevaplarınız için çok tşk, fakat rektifiye yapılacak bir motorum yok sadece teknik bilgi olsun diye sordum.1997-98 660 tenere gibi bir motor almayı düşünüyorum fakat eski model olması nedeniyle ilerleyen zamanlarda rektifiye isterse(ki isteyecek) başımı agrıtırmı? çok masraf açarmı? Topigi açmamın asıl nedeni buydu.
    660 tenere fazla masraf açacak bir motorsa xl 200 almayı düşünüyorum.

  16. #16

    Üyelik
    26 Ocak 2010
    replicad dogru solemis arkadasım sen kımseye bakma yeni sılındir taslama ıstemez eger parayı onemsemezsen motoru usta acsın sorunu o söler eger grank ve grank elemanları silindir piston işte degistırırsen motor kafanı baya uzun sure agrıtmaz tamam ancak en basit simdilik rektefiyeyse motoru usta görmesi gerekir eger gaz verdiinde ugultu varsa grangta ancak dusuk devirde motor vuruntusu varsa sekmanda yada sıbop larda sakın kendiin acma daha fazla zarar acarsın herzaman isin erbabı

  17. #17
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Tenere torklu motor olduğundan krankını değiştirmekte yarar var silindir honlansın sorun olmaz
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #18
    yalnlzkurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Bırakın tornayı rektafayi birde honlama denen aletle işlem yapılır kiii bu aletler bizim elimizde olsa bile onu yapamayız zaten her rektefeci bile bunu düzgün yapamıyor

  19. #19
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    hortlamıs 2007 en son msj
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  20. #20
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Güzel başlık...... Açandan ötürü....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)