Arkadaşlar tek silindir motorda rektifiye nasıl yapılır,hangi parçalar değişir bilgisi olan var mı?
Ayrıca rektifiyenin yapılış aşamalarını ( resim olursa daha iyi olur) anlatabilecek arkadaş var mı?
Arkadaşlar tek silindir motorda rektifiye nasıl yapılır,hangi parçalar değişir bilgisi olan var mı?
Ayrıca rektifiyenin yapılış aşamalarını ( resim olursa daha iyi olur) anlatabilecek arkadaş var mı?
Rektefiye esnasında piston ve sekman değişir.. Tabi eğer istersen krank kolunu da değiştirebilirsin çünkü aşınmış krank kolu yeni piston ve sekmanın yaptığı kompresör basıncına dayanamayabilir.. Rektefiyeyi rektefiyeciler yapar yani sen veya bir başkası rektefiye yapamaz makina sayesinde silindir istenilen ölçüde genişletilir piston için pay bırakılır ve rektefiyeden sonra motosikletin sıfır olur yeniden rodaja devam etmek gerekir..
Şu an iş seyahatindeyim,bağlantım zayıf.Dönünce size yardımcı olmaya çalışacağım.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Uygun boyda bir piston bulacaksın önce buda eski pistonun çapından 0,2-0,3 mm daha büyük bir piston olacak. Silndirin içi taşlanıp pistonun boyuna göre genişletilecek. Bu işlem özel rektefiye makinasında yapılıyor. Daha sonra bence açmışken sübaplar ve sübap yataklarıda değiştirilmeli. Piston kolu ve krank göbeği gözle kontrol edilip sorun olup olmadığına bakılmalı. Bütün bunlar yapıldıktan sonra yeni pistona uygun sekmanlarla yeni piston yerine takılır. Bütün contaların yerine yenisi takılır. Motor tekrar rodaj döneminden geçmelidir. Ayrıca ilk yağ değişimide 1000 km sonra yapılmalıdır. Benim motosikletim 1997 yılıda sübap kesmişti. Tabi pistonu silindir falanda elime vermişti. O zaman piston çapını genişletmeyip yeni silindir çaktırmıştım. Tek silindirli motorda bunu yapmak daha ekonomik olabilir. Rektefiyeciye verceğiniz paraya yeni silindri çaktırabilirisniz. Piston ve sekmanlarıda yenisiyle değiştirisiniz. Ben sadece sübap yataklarını yaptırarak motoru yeniden toplamıştım. Tek silindirli motor için daha ekonomik bir çözüm olabilir fiyatları karşılaştırmakta fayda var. Hatta ben o zaman üzerinde silindir çakılı hazır bir blok kullanmıştım.
Bunun tek silindirle alakası yoktur aslında bu işlem 4 silindirli motorlarda da aynı şekilde olur.. ayrıca rektefiyeci rektefiye için 15-20 ytl gibi bir ücret alırken yeni silindir 100 ytl üzeridir.
Bilgilendirmeniz için sagolun arkadaşlar.
660 tenere için konuşacak olursak rektifiye ederken parçalar sonuçta yamaha'dan gelecek. Yinede silindir piston gibi parçaları taşlamak gerekir mi?
Bazı arkadaşlar tek silindirin basitliği nedeniyle benim bile rektifiye edebileceğimi söylüyor ama bu taşlama olayı biraz tedirdin etti.Torna ve gerekli gider malzemeler var ama teknik bilgi yetersiz
Yok arkadaşım kim söylemişse sallamış sen silindiri torna malzemeleri ile kendin rektefiye edemezsin silindirin içindeki 1 mm derinliğindeki çizik bile performansı nasıl düşürür bunu söylemeye gerek yok sanırım.. Sen eline yeni takılacak olan pistonu al rektefiyecinin yolunu tut o gerekeni yapacaktır...
Motorun durumuna göre değişir.
Eğer pistonun geçtiği gömlekte aşınma yok ise
0 numara piston segman kullanılır
Eğer gömlekte aşınma var ise homlama (genişletme) yapılır
ve bu genişliğe göre pistonun 0.40 / 0.60 gibi numaraları vardır
Yada direk gömlek atılıp 0 numara segman takılır
Piston + segman + yatak değişimini kendin yapabilirsin (bu konuda bilgin varsa, yoksa başlama bile)
Birde subapları yerine alıştırman gerek..
Eskiden subap aliştırma macunları vardı
Subapın altına yay koyup üstüne tahta ile vurup dururdun
Motosiklet tamircisinden alabilirsin bilgi..
Burda bilip bilmeyen sallar gider
HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )
gökhanım
tek silindirde rektefiye yapılır güzelde olur
şimdi önemli olan silindirin durumu
rektefiyede pistona işlem yapılmaz
silindirin rektefiyeye gider ve bi çap büyük sıfır piston alırsın
onuda rektefiyeciye verirsin
rektefiyeci silindiri bir çap traşlar ekseni bozmadan pistona ve segmanlara uygun hale getirir
eğer dah önce rektefiye olduysa silindir 2. bi rektefiyeyi kaldırmaya bilir yani 1 çap traşlandığı için 2. 1 çapı kaldırmayabilir
bu durumda ya gömlek çalılır silindirine yada yeni silindir gerekir
rektefiye işlemi bundan ibarettir
çok maliyetli değildir, rektefiyeci 50-60 lira alır pistonun fiyatının bayide nalırsın artık..
ama eğer alacağın bi motor için soruyosan insanlar çok dürüst değil biliyosun
sana rektefiye istiyor diyen birileri aslında komple motoru götürmüş olabilir..
oda ayrı bi maliyet tabi..
GKN MOTORS
alo,
rektefiye ye baslamadan önce, rektefiyenin sebebi olmali! neden, nicin...
Motorsiklet kac kilmetrede?
performanz mi düstü?
motordan seslermi geliyor?
Makinanin ilk önce kompresiyonunu ölcmelisin! 7 ile 9 bar iyi durumda demektir! 7 den alti ise atesleme yuvasi kacikligi ölcülmeli.
ilk önce bunlara bak ve yine bildir bize.... belkide hic gerek yok...
kolaygelsin
elint biz buna kendi dilimizle reklefiye derdik(80 li senelerde motorculuk yapıyorduk).önce reklefiye gereklimi ona bak,silindir üst kapağı sök bariz bir boşluk varmı,piston silindir arasında,yoksa boşa reklefiye yaptırma,icabında sekmanlada kurtulacak bir durumdur.reklefiye gerekiyorsada iyi,bu işi sürekli yapan,tecrübeli bir tornacıya götür,sonra silindiri yerler,yazık olur.
kendin yapmana gelince;arkadaşın bişey bilmiyor,iyi sallamış.sadece torna makinasında yapılır.
kolay gelsin
Arkadaşlar cevaplarınız için çok tşk, fakat rektifiye yapılacak bir motorum yok sadece teknik bilgi olsun diye sordum.1997-98 660 tenere gibi bir motor almayı düşünüyorum fakat eski model olması nedeniyle ilerleyen zamanlarda rektifiye isterse(ki isteyecek) başımı agrıtırmı? çok masraf açarmı? Topigi açmamın asıl nedeni buydu.
660 tenere fazla masraf açacak bir motorsa xl 200 almayı düşünüyorum.
replicad dogru solemis arkadasım sen kımseye bakma yeni sılındir taslama ıstemez eger parayı onemsemezsen motoru usta acsın sorunu o söler eger grank ve grank elemanları silindir piston işte degistırırsen motor kafanı baya uzun sure agrıtmaz tamam ancak en basit simdilik rektefiyeyse motoru usta görmesi gerekir eger gaz verdiinde ugultu varsa grangta ancak dusuk devirde motor vuruntusu varsa sekmanda yada sıbop larda sakın kendiin acma daha fazla zarar acarsın herzaman isin erbabı
Tenere torklu motor olduğundan krankını değiştirmekte yarar var silindir honlansın sorun olmaz
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Bırakın tornayı rektafayi birde honlama denen aletle işlem yapılır kiii bu aletler bizim elimizde olsa bile onu yapamayız zaten her rektefeci bile bunu düzgün yapamıyor
hortlamıs 2007 en son msj
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
Güzel başlık...... Açandan ötürü....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)