Arkadaşlar çok merak ediyorum 125 lik bi motorun 15 olan ön dişlisini 17 yapsak ne kazanırız ne kaybederiz acaba...
Arkadaşlar çok merak ediyorum 125 lik bi motorun 15 olan ön dişlisini 17 yapsak ne kazanırız ne kaybederiz acaba...
::evil:: [COLOR="DarkSlateGray"]Sürat felaket değil galibiyettir[/COLOR]
Motor eskisi gibi seri olmaz ama hız olarak artış gösterir.
peki dişliyi küçültsek tork mu artar yani 0-100 de saniye düşermi.....
::evil:: [COLOR="DarkSlateGray"]Sürat felaket değil galibiyettir[/COLOR]
O vites aralıklarına bağlı eğer vitesin uzunsa vede dişliyi buyutursen daha seri kalkmıs olursun netıcede sanıye duser ama vites aralıkları cok kısaysa dişliyi buyutursen habire vites attıracagın ıcın zaman kaybı yasarsın.. Sonuc olarak ön dişliyi büyütürsen motor hızlanır ama serilik düşer, Küçültürsen serileşir ama hız azalır.
arkadaşlar motorun ön dişlisini büyültmek istiyorum ancak götürdüğüm servis ön arka dişli ve zinciri takım halinde değişmesi gerektiğini söledi yoksa uymaz dedi bu dediğinin bi doğruluğu varmı yoksa kazanç içinmi böle bşi sallıyo ayrıca takımının 60 70 olduğunu söledi fiyat uygunmudur? şimdiden yardımcı olanlara teşekkürler
alakası yok takım olarak falan değişmez, ben sadece ön dişliyi büyüttüm, dişliye 10ytl verdim. kendin bile değiştirebilirsin çok basit. son hızım 89km den 105km ye çıktı.
@barisozcetin bende arkadasım gibi 10 ytl ye yanlızca ön dişliyi büyüttüm... Orjinaline benzer oldugu için arka dişli ve zincir değişmesine gerek kalmıyo... Ama uyum saglamazsa zincir atma,zincirde asında vb gibi sorunlarla karsılasabilirsin... Arka dişli fiyatıda tahminimce hazırını bulursan eger 20 25 ytl arasında... Ön dişliyi büyüttügünüzde Tork azalır son hız artar. Arazi için pek iyi değildir...
Arka dişliyii büyüttügünüzde tork artar son hız düşer... Bi de dikkat edilmesi gereken konu zincir boslugudur.. Arka tekerde zincir ayar kısmı vardır.. o kısım yeni büyük on dişliyi taktıgınızda sona dayanıp zincir asırı gerginleşiyorsa zincir e 1 bakla eklemeniz gerekebilir... Bu da ne kadar saglıklı olur tartısıllır tabiki...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
80 km hız yapıyosan eger su anda ön dişliyi büyüttügünde 95 km hız yapabilirsin... Tabiki daha uzun sürede olur bu. ama sen o hıza ulaşabilirsin...
Ön dişliyi büyüttügünde Tork azalır.Son hız artar. Arazi için pek uygun değildir...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
ben cbf 150 nin arka 42 olan dişlisini 38 yaptım şimdi 4 viteste 120 görüyor son hızı da 135.
ama benim motorda ön dişli için yer yok sen birde arka dişliyi degiştir.
98 Beygir.....
walla ben ön dişliyi değiştirdim 15'liydi 16'lı yaptım hız yokuş aşağı 120'ydi şimdi 130'u rahat görüyor ama çekişten gözle görünür bi değişiklik olmasada hissediyorsun bide arkayı yakında değiştirmeyi düşünüyorum bakalım ne olcak
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Size belki komik gelecek ama Bu iş için elimde gereken malzeme olsa motora ikinci sanzıman olarak bisiklet şanzımanı atmayı düşünüyorum Ve Arka dişliyi birden fazlaya çoğaltmayı. Amaç Son hız değil birşeylerle uğraşıp başladığım işten olumlu sonuç almak. Birşeyleri başarmak.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
dişliyi sirkeci den aldım,özen motorun karşısındaki sokakta itimat motor var orda aldım cbf 150 için 38 lik arka dişli derseniz verir fiyatı 15 ytl ben kendim aldım taktım,çok zor degil elinden bir işi yapmak geliyorsa kendin yaparsın.
düz yolda hafif egeim var diyebiliriz hatta ben yan çantalar takılı iken bastımm
98 Beygir.....
1 ve 4 2 ile 5 zaten aynıı
arkadaşlar... Ben de 15 lik ön dişlimi 17 lik ile deiştirdim... ama ne titreşim ne de hızı etkiledi.. aksine hızlanma süremi uzattı Ben zaten 115-120 yapıyodum motorla maximum haLaa aynı deişen bişi yok.. 120 yi geçmiyo tek basıma iken.. Yani pek bi fark olduğunu sanmıyorum.. Herkes sonuç alıyorum diyo peki ben neden alamıyorum o halde
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
zamanında daelım125 vardı chopper on dıslıyı degıstırmıstım bır dıs buyultmustum 120km -130km cıkmıstı ve tıtresım azalmıstı tavsıye ederım hatta suankı motorum ıcın dogru on dıslıyı buluırsam yıne bır dıslı fazla alıp takıcamamacım son hız degıl tıtresımı azaltmak bırde dıslı alırken zıncırınızın kalınlıgına gore zıncıre oturup oturmadıgına bakın cnk onemlıdır
yaw arkadaşlar bende motosikletimde ufak tefek degişiklikler yapacam ama karar veremedim şu dişli konusuna ön dişliyi mi büyütsek daha iyi,,,,arka dişliyimi küçültmek daha net sonuç verir
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)