Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: uzun yolda zincir yağlamaktaki yönteminiz nedir?

Katılımcı sayısı
43. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • yanıma yağımı ve fırçamı alır km gelince yağlarım.

    5 11.63%
  • bir fırça yeter benziciden yağ ister oracıkta sürerim.

    0 0%
  • yanıma hiçbirşey almaz ustaya veya benzinciye yaptırtırım.

    1 2.33%
  • sprey yağ alırım.km gelince 2 dk sık bitsin.

    28 65.12%
  • yağ mı o da ne?eve dönesiye zincir kopmaz işallah.ben yağlamam.

    6 13.95%
  • diğer(lütfen cevaben ekleyiniz)

    5 11.63%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
2. sayfa BirinciBirinci 12

uzun gezi ve zincir yağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer seçeneğini işaretledim. Neden derseniz zinciri en son bundan 20 sene önce bisikletimde görmüştüm.
    Şaft gibisi var mı?
    motosiklette şaft olayı ilginç geldi.sizin şaft otomobilde değil motorda dimi yani yanlış anlamıyorum herhalde.
    eğer öyleyse merak ettim neden motorların %90 ı zincirli yapılıyor.madem şaft olayı zincirden çok üstün neden şaft koymuyorlar.fikri olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette şaft olayı ilginç geldi.sizin şaft otomobilde değil motorda dimi yani yanlış anlamıyorum herhalde.
    eğer öyleyse merak ettim neden motorların %90 ı zincirli yapılıyor.madem şaft olayı zincirden çok üstün neden şaft koymuyorlar.fikri olan var mı?
    Bmw'nin sitesine girip bakabilirisin şafttan tahrik motorlara,geri viteste vardır hatta.Şaft her daim üstündür diye bir şey yok motorun türü çok önemli yarış motoru ile cross da şaft kullanışlı olmaz mesela.Şimdi bunu açıklarımda yazarak çok uzun iş

  3. #23

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Alıntı racer25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu gerçekten yapan çok fazla insan var.Gres yağı ve bunun gibi maddeler oring lastiğinin yapısını bozar.

    Ayrıca zincirinizi parlatmak veya temizlemek için kesinlikle mazot ve benzeri ürünler kullanmayın,zincirinizin çabuk eskimesini garanti etmiş olursunuz
    Arkadaşım evet ben yapıyorum ama sen oringlerin yapısını bozar diyosun. Benim altımda da r6 olsa bende sprey kullanırdım. Ama malesef piyasadaki motorların %90 ının zincirlerinde oring yok ve gres zincire zarar da vermez tabi fazla sürmedikce

  4. #24

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı replicad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım evet ben yapıyorum ama sen oringlerin yapısını bozar diyosun. Benim altımda da r6 olsa bende sprey kullanırdım. Ama malesef piyasadaki motorların %90 ının zincirlerinde oring yok ve gres zincire zarar da vermez tabi fazla sürmedikce
    Gres metal yapıya tabiki zarar vermez kimyasal yapısı buna müsait değil.Ben oring lastiğini kastetmiştim işte onun canına bile okur tabi mazot kadar değil en zararlısı mazot çünkü sertleştiriyor.Öte yandan haklısın düz zincirlere horozyonu önleyen ne varsa sürebilirisin

  5. #25
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı racer25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw'nin sitesine girip bakabilirisin şafttan tahrik motorlara,geri viteste vardır hatta.Şaft her daim üstündür diye bir şey yok motorun türü çok önemli yarış motoru ile cross da şaft kullanışlı olmaz mesela.Şimdi bunu açıklarımda yazarak çok uzun iş
    tamam şaft olduğunu anladık.yarış motoru ve crosda şaft kullanılamadığını da söylemişsin.herhalde birinde aşırı devire dayanmadığından diğerinde ise aşırı hoplama zıplamaya dayanmayıp kırılacağından diye düşünüyorum(belki anlamadan da sallıyor olabilirim.).
    pekiii diğer tiplere neden şaft koymuyorlar.

  6. #26

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam şaft olduğunu anladık.yarış motoru ve crosda şaft kullanılamadığını da söylemişsin.herhalde birinde aşırı devire dayanmadığından diğerinde ise aşırı hoplama zıplamaya dayanmayıp kırılacağından diye düşünüyorum(belki anlamadan da sallıyor olabilirim.).
    pekiii diğer tiplere neden şaft koymuyorlar.
    Düşündüklerin doğru arkadaşım,ayrıca üretim masrafları var tabiki motorda şaft sistemi klasiğe göre daha tuzlu zaten baktıysan touring modellerde görürsün hem kullanış hemde maddi yönden bu modellere uygundur.

  7. #27
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı racer25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşündüklerin doğru arkadaşım,ayrıca üretim masrafları var tabiki motorda şaft sistemi klasiğe göre daha tuzlu zaten baktıysan touring modellerde görürsün hem kullanış hemde maddi yönden bu modellere uygundur.
    üretim maliyeti aldatmacası hiçbir zaman bitmeyecek.
    bu üreticilerin tüketicileri oyalama taktiğinden başka bir şey değil.
    1980 leri hatırlayacak yaşta olanlar araba fiyatlarını hatırlar.o yaşta olmayanlar kendilerinden yaşlılara sorsun.
    o devirde bir işçinin 10 yıllık maaşıyla şahin alınamyordu(yanlış anlamayın 10 yılda alamıyordu demiyorum.on yıllık maaşın toplamıyla)

  8. #28

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üretim maliyeti aldatmacası hiçbir zaman bitmeyecek.
    bu üreticilerin tüketicileri oyalama taktiğinden başka bir şey değil.
    1980 leri hatırlayacak yaşta olanlar araba fiyatlarını hatırlar.o yaşta olmayanlar kendilerinden yaşlılara sorsun.
    o devirde bir işçinin 10 yıllık maaşıyla şahin alınamyordu(yanlış anlamayın 10 yılda alamıyordu demiyorum.on yıllık maaşın toplamıyla)
    Söylediklerinde haklı olabilirsiniz,ama o seneleri hatırlayacak yaşta biri olduğunuza göre motordaki şaft sistemiyle zincirden tahrik sisteminin mali farklılığını rahatlıkla anlayabilirisiniz.Ha tabi üretici bunu satışta bahane ederse ayrı ama gerçektende düşündüğünüzde daha maliyetli en azından yapan firma sınırlı dolayısıyla rekabet yok

  9. #29

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Ayda ; ortalama 1.500 km yol yapıyorum.
    Temizleme esnasında ; sıcak ve sıvı deterjanlı su kullanıyorum. Daha sonra sprey sıkıyorum. Malzemeyi zincire komple yediriyorum!
    Bu işlemi ayda 2 defa yapma imkanım oluyor...

  10. #30
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı racer25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinde haklı olabilirsiniz,ama o seneleri hatırlayacak yaşta biri olduğunuza göre motordaki şaft sistemiyle zincirden tahrik sisteminin mali farklılığını rahatlıkla anlayabilirisiniz.Ha tabi üretici bunu satışta bahane ederse ayrı ama gerçektende düşündüğünüzde daha maliyetli en azından yapan firma sınırlı dolayısıyla rekabet yok
    benim dediğim anlaşılmamış:
    maliyet farkı aldamacadır diyorum.bir kaç sene öncesine gidince televizyon buzdolabı vs beyaz eşyayı düşünün.plazma tv nin maliyeti neydi ki o günki paraya 20 bin dolardı.şimdi 3-4000 ytl ye kadar indi.
    şaft olayı maliyette ne fark edecekki maliyet bahane olsun.
    kapitalist sistem alıcıyı bu tip şeylerle kandırıyor.motosikletler istense bu günki fiyatın yarısına çok rahat satılır.
    hele ödediğimiz %70 den fazla vergilere ne demek gerek.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)