Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sübap varkı neyi etkiler?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    mesela bi hyosung RX125SM in motoru 125cc 4sübaplı fakat bi yamaha XT125in ki 2sübaplı sübap satısının az olması veya fazla olması neyi etkiler?yakıtı mı, performansı mı,ayrıca ne yönde etkiler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    MUĞLA/Milas
    Motosikleti
    cbr 600f,hyosung gt250r
    olayın teknik boyutunu bilmiyorum ama teknoloji olarak daha iyi sabit hızlarda daha az yakıt yakar yüksek devirlerde daha iyi performans gösterir ve bence herzaman tercih sebebidir.

  3. #3
    hyosung250r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2006
    bıldıgım kadarıyla subap sayısı fazla olursa hızlanma suresı kısalır ayrıca daha fazla benzın harcar

  4. #4
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    İvme artar. Tüm racing motorlarda 4 silindire 16-20 sübap var. Yani silindir başına 4 ya da 5 sübap düşüyor. Yani yakıtın basılması, ateşleme ve ekzoz süreleri daha kısa oluyor ve ivmelenme artıyor dolayısıyla.

    Benim motor çift ekzantirik ve 4 sübap. Tek kötü yanı olası bir arıza durumunda çift ekzantirik yedek parça pahalılığı ve işçilik zorluğu.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #5
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Biraz açıklama getirelim

    Sübaplar bildiğimiz gibi, yanma havasını silindirlere alımak ve egzost gazlarını silindirden atarak bir diğer çevrime yanma odasını hazırlamak için yapılmışlardır. Valf çapları mümkün oldukça geniş ya da burada bahsedildiği gibi sayıları çok olduğunda, bu işlemler daha kısa sürede ve gerektiği gibi tam gerçekleşecektir. Bu da başta yanma verimini, dolayısı ile üretilen gücü ve torku arttıracaktır.

    2 Valfli makinelerde valf çaplarını bir yere kadar büyütebilirsiniz ki birbirlerine yaklaşacaklardır, oysa çok valfli makinelerde yuvarlak olan silindir kapağına daha çok valf dizayn ederek gazların hareketini daha kolayca yapabilmesi sağlanmış olur. Bunu şöyle deneyebilirsiniz. Bir büyük daire çiziniz ve içine birbirini kesmeyen mümkün olan en büyük iki daire daha çiziniz. İçerdeki dairelerden birinin Alanını hesaplayınız. Daha sonra aynı büyük dairenin içine birbirini kesmeyen mümkün olan 4 daire çiziniz. Bunlardan ikisi egzost, ikisi emme valfi delikleri olsun. Şimdi hesaplayacağınız bir küçük daire alanını 2 ile çarpınız. İşte sonuç, toplam valf çapı alanı tek valfli olandan büyüktür!!

    4 Zamanlı makinelerde özellikle dolgu verimi en önemli unsurlardan biridir. Bu kısaca, emme strokunda piston alt ölüye vardığı anda silindire dolmuş olan havanın silindirin hacmine oranını belirtir. pistonun yüksek süratinden dolayı, piston emme strokunu bitirdiği halde içeri giren hava, silindir hacminden çok çok azdır. Bu yüzden emme valfi geç kapanarak silindirdeki vakumdan dolayı içeri biraz daha yanma havası girmesine müsaade eder. Bu sırada piston üst ölü noktaya doğru hareketine devam ettiğinden belirli bir miktar strok, sıkıştırmada kullanılamaz ki buna da kayıp strok denir. Toparlarsak, devir yükseldiğinde bu emme havası verim kaybı artacaktır. Bu tip bir motorda bir de sadece tek bir valf emme havası girişinde ise kayıp katlanacaktır.

    Çok valfli makinelerde sorun, valf hareket mekanizmasının nispeten karmaşık olmasından dolayı klerens ayarlarının daha zor yapılmasıdır. ancak gelişmiş teknik yapılar ile bu da ortadan kaldırılmıştır.

    Bazı motosiklet makinelerinde, (4 strok çevrimi) yapılan deneyler ile, bir parça egzost gazını atmadan silindir içinde tutarak, özellikle sıcaklığını kullanıp bir sonraki sıkıştırma çevriminin ısıtılarak yanmanın kolaylaştırılmasında kullanılmaktadır. Bu biraz daha teknik ayrıntı isteyen bir durumdur.

    Umarım biraz yardımcı olabilmişimdir
    Poturdak

  6. #6
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    anladım, kafamda karıştı hocam
    BU ALANA REKLAM ALINIR

  7. #7
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    şşşiii arkadakii, sen KıllıTarkan
    Dersi dinnemeyeceksen atarım sınıftan, arkadaşlarına mani oluyorsun



    olm neyi annamadın, sor bakiim
    Poturdak

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    peki bu DOHC ileSOHC motorlar arsında ne fark var?hyosungRX125SM de DOHC motor kullanılmış yamaha XT125te SOHC motor kullanılmış bu arada hyorung5500ytl(sıvı soğutmalı motoru var)yamaha XT125Xin ise hava soğutmlı 6950YTL bu aradaki fiyat farkı nedn ve SOHC ,DOHC ilişkisi ne?

  9. #9
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    SOHC-Single Over Head Camshaft
    DOHC-Double Over Head Camshaft

    Birde bunların VTEC ile beraber dizayn edilmiş olanları vardır ki:

    DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır.
    Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap açılmasıyla ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap açılması ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır.
    Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem kaldırma miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.

    SOHC VTEC
    Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır. Kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez. Egzoz supapları tüm devir aralıkları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir
    Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının kaldırmayı arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar

    Poturdak

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Oyyyy ooyyyy ooooy sevgili hocam, anlaşılan sadece deniz makinaları değil diğer makinalar hakkındada birikiminiz mevcut.
    İsterseniz atölyeye gecelim,hem serin bir şeyler yudumlarız hemide bilgi alışverişi yaparız,hanımlarda kendi aralarında sohpet eder.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oyyyy ooyyyy ooooy sevgili hocam, anlaşılan sadece deniz makinaları değil diğer makinalar hakkındada birikiminiz mevcut.
    İsterseniz atölyeye gecelim,hem serin bir şeyler yudumlarız hemide bilgi alışverişi yaparız,hanımlarda kendi aralarında sohpet eder.
    Orhan abim,
    senin eline su dökülmez, teorik konularda atıp tutuyorum işte.
    Bir toplansak da sen bizlere bu motorlarla nasıl gezilir, zevk alınır, deneyim paylaşılır onları annat be abim
    Poturdak

  12. #12
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    amanın.. hocam elinize sağlık şeker gibi anlatmışınız.. kafamda resim gibi çizdim. dışarda bi arkadaş falan sorsa da aynen anlatıp fiyaka yapsam diye bekliyorum =)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)