benim motorun ön dişlisini 1 diş buyuttum. kısa olan vites aralıgı uzadı baya fark etti. max hızıda arttı. zaten daha cok asfaltta kullandıgım için uzun yollar için daha rahat oldu. sanki motor daha rahat calışıyo artık. düşünenlere tavsiye ederim
benim motorun ön dişlisini 1 diş buyuttum. kısa olan vites aralıgı uzadı baya fark etti. max hızıda arttı. zaten daha cok asfaltta kullandıgım için uzun yollar için daha rahat oldu. sanki motor daha rahat calışıyo artık. düşünenlere tavsiye ederim
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
ohyeah, ne kadar bı artıs oldu?? motora bı zararı olurmu pekı bu dıslı dıgısımının??? zorlama falan mesela??
ohyeah,
Genelde böyle durumda max. hız artarken motorun çekişi düşer.Yokuş tırmanma da filan bir problem var mı?
Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?
Arkadaylar bence 1 diş o kadar fark yaratmaz.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
sadece 1 diş büyütügüm için cekişde cok bişey rark etmedi. asfalta tırmanırken 70 80 gidiyodum şimdi 90 100 gidiyo. duz yol hızı 110 nu gecti ama ben tırstım yol kalabalık diye. iki diş ve fazlası özellikle kalkısda ve cekişte sorun oluyormus tavsiye etmiyolar. ama illaki it gibi gitsin diyosan baska ayarlarıylada oynayabiliyorlar
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
Ben bu motorlardan anlıyorum yaw
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
ya bi kere motor bu diş büyütme gibi ıvır zıvırlardan daha iyi oluyosa onu zaten motoru üreten mühendisler yapardı. tahminimce motor bu türlü işlerden dolayı daha çabuk yıpranır. çünkü motora yapması gerekenden daha fazlasını yaptırmaya çalışıyorsunuz.
dogru soyluyosun ama ne yapayım boylesi daha iyi oluyoColakoglu adlı üyeden alıntı
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
ohyeah zaten Hondanın mühendislerindendir.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
ewet dogru soyledin kardes agzına saglıkbarisci26 adlı üyeden alıntı
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
Dişliyi büyültünce bildiğim kadarıyla çekiş artar, hız düşer. Sanırım tam tersini yazacaktı arkadaş dişliyi küçültünce hız artar, çekiş düşer. Yoksa ben mi yanlış biliyorum ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
metal kardes yanlıs biliyosun sen tam tersi oluyo. dişli buyuyunce; dişlinin capı buyudugu için cevresi buyuyo dolayısıyla aynı motor gucuyle zincir daha fazla mesafe gidiyo. doal olarak hız artıyor cekiş düşüyorMeTaL adlı üyeden alıntı
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
metal kardeş sen arka dişliden bahsediyosun ama arkadaş ön dişliyi büyütmüş
Bu karmaşayı bir makina mühendisi olarak bitirelim arkadaşlar.
Evet aktarma dişlisini yani motor çıkış dişlisini büyütür ya da tekerlekteki dişliyi küçültürseniz, son hız artar ancak güç, ivmelenme azalır. Ayrıca motorun her kalkışta, her yükte daha fazla zorlanmasına ve yaşlanmasına neden olur. Böyle şeyler standart motorlarda son derece gereksiz.
Son hızınız 100 yerine en fazla 110 olacak belki ama, o hıza çıkana kadar hızlanma süreniz, yakıtınız vs. artacak. Yüklü, ya da 2 kişi binince çekişte önemli oranda düşecektir. Arabanızı 2. viteste kaldırır gibi düşünün.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)