Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: 1. vites mi 5. vites mi?

Katılımcı sayısı
36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 1. Vites

    28 77.78%
  • 5. vites

    8 22.22%
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sizce Hangisi daha çok yakar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    Alıntı canavar_hk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne alakası var..1. viterse yavassın motorun sesını rahat duyarsın 5. viterse muhtemelen 100km'nın uzerinde olacaksın o anda ruzgar sesınden nasl duycan motor sesini...
    niye sen 100kmnin üstünde motorun sesini duymuyonmuadam lastiğin bile sesini duyuyorum ben sen motorun sesi demişin,motorla 110ün üstüne çıkmadınsa ayrı tabi
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Alıntı ayhancbr125r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumun başlığı daha komik bence alp.şu 'seniin araba kaç lira yakıyo' sorusuna kılım ya aynı muhabbet burada da olunca ben de koptum artık.Sanki senin arabanın aynısından filo alacakmış gibi çok mu az mı hayret bişi ya.
    YAKIYOSA UZUYODUR,İŞTE BU KADAR
    Nesi komik ben bişey anlıyamadım dostum?

    Birde gerçekten bilimsel bi açıklama getirebilecek varmı acaba bu soruya?
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  3. #23
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    neyin esas alındığına bağlı.zaman meselesi ise mesela 5 dk boyunca bu sabitlerde gidiliyorsa 5. vites daha çok yakar.sebebi rüzgar direnci artı en küçük dişli.yol esas alınırsa tabii ki 1. vites...
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  4. #24

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    2. cevabımı veriyorum. Bu arada uzun yola gideceğim demişsin.. Vites ne kadar yüksek olursa, birim miktar yakıtla gideceğin yol o kadar uzun olur. Örneğin; 10 Km mesafeyi 1 vites 7500 devirde gidersen motorun da dayanırsa bu sıcaklığa, öyle bir yakar ki şaşırırsın... Ancak vites arası geçişleri kısa tutup 5. vitese ulaşınca en düşük devirde, 10Km yolda 1. vites 7500 devir ile harcadığın benzinin 50 kat azını harcamış olursun.

    Bu durumda devirlerin aynı olmasına rağmen katedilen yol değişeceğinden harcanan benzin de aynı oranda değişecektir.

  5. #25

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. cevabımı veriyorum. Bu arada uzun yola gideceğim demişsin.. Vites ne kadar yüksek olursa, birim miktar yakıtla gideceğin yol o kadar uzun olur. Örneğin; 10 Km mesafeyi 1 vites 7500 devirde gidersen motorun da dayanırsa bu sıcaklığa, öyle bir yakar ki şaşırırsın... Ancak vites arası geçişleri kısa tutup 5. vitese ulaşınca en düşük devirde, 10Km yolda 1. vites 7500 devir ile harcadığın benzinin 50 kat azını harcamış olursun.

    Bu durumda devirlerin aynı olmasına rağmen katedilen yol değişeceğinden harcanan benzin de aynı oranda değişecektir.
    evet bu cevap hoşuma gitti 5. viteste en düşük devirde daha az yakar diyince aklıma şey geldi hani rodajda kitapçıkta diyo ya 6000 devirin üstünde fazla kullanmayın benim rodajda yaktığım benzin şimdilerde yaktığım benzinden dahada az sebebini şimdi anlıyorum yüksek viteslerde devir düşük kullandığımızdan dolayıymış.

    Rodajdayken benim benzin bir türlü bitmiyoduda ondan dedim
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  6. #26
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş kuyuya taş atmış belli ki devir sayısını belirtmiş zaten. 7500 Dev/Dak Krank milinin saniyede 125 Devir yapması demektir ve yakılan yakıt tekerleğin dönüş hızıyla alakalı değildir.
    Nasıl alakalı değildir ya Yakıtı zamana bölerek ölçmüyoruz ki. Aldığımız yola göre ölçüyoruz sonuçta. 5. viteste motor aynı devirle daha çok yol alır daha az yakar.

    Üst mesajda yazdığın doğru ama lastikle ilgilidir yani.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  7. #27
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    valla helal olsun, neler düsünüp de bu kadar yanlis cevaplar verbiliyorsunuz... hic kolay is degil.

    sorulan soru suna benziyor: 1 kilo pamuk mu daha agir, 1 kg demir mi?

    daha önce 1-2 kisi dogru cevabi vermisti: ayni devirde her viteste ayni yakit yakilir.

  8. #28
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla helal olsun, neler düsünüp de bu kadar yanlis cevaplar verbiliyorsunuz... hic kolay is degil.

    sorulan soru suna benziyor: 1 kilo pamuk mu daha agir, 1 kg demir mi?

    daha önce 1-2 kisi dogru cevabi vermisti: ayni devirde her viteste ayni yakit yakilir.
    ama üst viteste daha hızlı gittiğin için km başına düşen yakıt miktarı az olur.

  9. #29
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama üst viteste daha hızlı gittiğin için km başına düşen yakıt miktarı az olur.
    evet. ama soru
    "Arkadaşlar size bir sorum olacak
    Sizce hangisi daha çok yakar
    1. Viteste mi 7500 devir yoksa 5. viteste mi 7500 devir???
    "
    idi. bunun dogru cevabi AYNI YAKAR.

  10. #30
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    asıl sormak istediği km başına düşen yakıt sarfiyatıdır eminim

  11. #31

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet. ama soru
    "Arkadaşlar size bir sorum olacak
    Sizce hangisi daha çok yakar
    1. Viteste mi 7500 devir yoksa 5. viteste mi 7500 devir???
    "
    idi. bunun dogru cevabi AYNI YAKAR.
    Arkadaşım soruyu soran arkadaş uzun yola çıkacakmış. 1. viteste mi gitsin 5. viteste mi ? mesele burda 1. vitesle gitmeye kalkarsa motor yakar ve git git bitmez. motorun devirleri aynı bile olsa tekerlek yavaş dönecektir. Dolayısıyla uzun yolu 1. viteste tamamlaması yakıt maliyetini artırır. Anlaşıldı sanırım

    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl alakalı değildir ya Yakıtı zamana bölerek ölçmüyoruz ki. Aldığımız yola göre ölçüyoruz sonuçta. 5. viteste motor aynı devirle daha çok yol alır daha az yakar.

    Üst mesajda yazdığın doğru ama lastikle ilgilidir yani.
    İlk mesajımı gece yazmıştım. sabah tekrar okuyunca uzun yola gideceğini bu sebepten ötürü soruyu sorduğunu öğrendim ve doğru cevabı yukarıda yazdım

  12. #32
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım soruyu soran arkadaş uzun yola çıkacakmış. 1. viteste mi gitsin 5. viteste mi ?
    bunu ciddi ciddi soruyor mu yoksa kafa mi buluyor? bizim kapicinin 2 yasindaki oglu hayatta araba binmedigi halde yakit sarfiyati icin olabildigince yüksek viteste (ve dolayisiyla düsük devirde) gitmek gerektigini biliyordu ... artik kocaman delikanli olmustur ...

  13. #33
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Arkadaşlar Alp34.5'un cevabı bence çok açıklayıcı teşekkürler ama benim merak ettiğim bir konu daha var...
    Diyelim ki 2 kişi düz yolda Ybr 125'le gidiyoruz hızımız 80km/h ve 5.vitesteyiz önümüze hafif dik ama uzun bir yokuş çıktı.Bayırı çıkmaya başladık ve hızımız 60 km/h civarına düştüğü için motor bayılmaya başladı.Eğer vites değiştirmeyip 5.vitesle sıkıştırarak çıkarsak mı daha çok yakar yoksa 4.vitese atıp,yine 60 km/h hızla fakat daha devirli aynı zamanda motoru zorlamadan çıkarsak mı daha çok yakar?Ayrıca hangi kullanım motor için daha sağlıklı olur..?
    Benim fikrim:4.vitesle çıkmak motor için daha sağlıklı fakat benzin açısından daha sarfiyatlı olur

    Kenan Sofuoğlu'na bugünkü yarışta başarılar...

  14. #34
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    !.vitesde hava soğutmalı motorlarda motor daha çok ısınacağından daha çok yakar.5vitesde motor daha iyi soğutulduğundan daha az yakar bu bukadar basit.
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  15. #35
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    seni predatöre havale ediyorum

  16. #36

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu ciddi ciddi soruyor mu yoksa kafa mi buluyor? bizim kapicinin 2 yasindaki oglu hayatta araba binmedigi halde yakit sarfiyati icin olabildigince yüksek viteste (ve dolayisiyla düsük devirde) gitmek gerektigini biliyordu ... artik kocaman delikanli olmustur ...
    Soruyu soran arkadaşa kimse öğretmemiş olabilir. Öğretmek MT Ekibi olarak bize düşüyor. Nitekim öğrendi de

  17. #37

    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    MZ 125
    tabiki 1. viteste daha çok yakar bu sorman bile saçmalık

  18. #38

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Arkadaşlar bunu bu kadar büyütecek bişey yok bi an aklıma geldi yazayım dedim vallahi siz benden çok kafa yormuşsunuz. Bu kadarınıda tahmin etmiyordum doğrusu çok şaşırdım. Ama şunuda belirtmeliyim bi kaç arkadaşın sayesinde biraz aydınlanmışım. Ama çokda kızmışsınız bana çok asabi arkadaşlar var. Sizleri sürekli istanbul trafiğinde seyretmekten dolayı sinirleriniz gerilmiş olarak kabul ediyorum.

    Cevaplarından dolayı herkeze teşekkür ederim.
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  19. #39
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    1.vites tartışmaya gerek yokkk.................
    Mustafa Kemal Atatürk

  20. #40
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Benim soru arada kaynadı herhalde ayrı bir başlık açmak istemiyorum bunun için ama cevabı olan yok mu?


    Diyelim ki 2 kişi düz yolda Ybr 125'le gidiyoruz hızımız 80km/h ve 5.vitesteyiz önümüze hafif dik ama uzun bir yokuş çıktı.Bayırı çıkmaya başladık ve hızımız 60 km/h civarına düştüğü için motor bayılmaya başladı.Eğer vites değiştirmeyip 5.vitesle sıkıştırarak çıkarsak mı daha çok yakar yoksa 4.vitese atıp,yine 60 km/h hızla fakat daha devirli aynı zamanda motoru zorlamadan çıkarsak mı daha çok yakar?Ayrıca hangi kullanım motor için daha sağlıklı olur..?

    Benim fikrim:4.vitesle çıkmak motor için daha sağlıklı fakat benzin açısından daha sarfiyatlı olur


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler