Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2.el motorda km'nin önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Arkadaşlar ben 2006 model bir motor almayı düşünüyorum ve almak istediğim motor 15000 km'de...Km dışında gayet temiz bir motor..Bu motoru 1-2 sene gibi kullanıp satmayı düşündüğüm için henüz 1-1.5 yıllık bir motorun 15000 km olması karar vermemi biraz güçleştiriyor..Acaba bu km bu model için gerçekten çok mudur? Aranızda bu şekilde genç bir motor alıp kullandıktan 1-2 sene kullandıktan sonra zorlanmadan satan var mı? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Dusundugun motor ne tarzında ?
    SS ise sorun cıkabilir adam gibi kullanılmadıysa.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  3. #3

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Düşündüğüm motor naked sınıfında 650 cc lik bir motor..Kawasaki Er-6n..Sahibi her gün işe gidip gelirken kullanıyormuş..Km'si haricinde her yeri çok temiz durumda..tüm bakımları z-motoda yapılmış..kafamı kurcalayan tek konu kilometresi..

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    motoru almadan önce güvenilir bir ustaya göster derim ben.
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  5. #5

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    Alıntı Göki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..
    daha sonra satmak istiyosan eğer aynı tarzda km si düşük motorlarada bakbilirsin.dediğinde haklısın.sen motoru alırsın,aradan zaman geçer,motoru satacağın kişide senin gibi düşünebilir.acele etme istersen.dah başka motorlar
    vardır ona benzer.
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  7. #7

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür

  8. #8
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    motor temiz olduğundan eminsen al 15000 km motorda bişey değil
    satarken öyle yada böyle para kaybedeceksin ama satamama gibi bi problemin olmaz merak etme
    Stavros fm Istanbul

  9. #9

    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    slm
    hayır dostum bi sorun olmaz
    zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan göstergeyi degiştirirsin
    zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
    önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    Alıntı Göki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür
    dostum burda değişik kişlerden fikirler aldın.artık motoru alıp almamak sana kalmış.ama unutmaki 9000 ytl de az bi para değil.iyi düşün kararını ver.
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  11. #11
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    göki motosiklet bildiğim kadarıyla güzel motor piyasayı bilmiyorum ama kawasaki olduğu için fiyatı biraz bana makul geldi kilometresi banada biraz fazla geldi belkide bu yüzden fiyatı çüzii bir fiyattır Eğer alıp 1-2 sene sonra satacaksan sende motoru değerinden aşağı bir fiyatla satarsın. Yani motorun kilometresi dışında eder para diyelimki misal; 10000ytl ama senin kilo metre yüzünden 8000 ytl ye satman gerekir.
    NOT: rakamlar sadece örnektir...
    Saygılarımla
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  12. #12

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Evet cevaplar için çok teşekkür ederim..Bu saatte üşenmeyip yazdınız eksik olmayın..

  13. #13
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    Alıntı Göki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet cevaplar için çok teşekkür ederim..Bu saatte üşenmeyip yazdınız eksik olmayın..
    rica ederim ama dediğim gibi km ye takılma ...
    Stavros fm Istanbul

  14. #14
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı gencfenerli29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm
    hayır dostum bi sorun olmaz
    zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan göstergeyi degiştirirsin
    zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
    önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.
    göstergeyi değiştirirsinden kasıt km ile mi oynama mı?(geri alma)

    yoksa bazı motorlar belli km'nin üstüne çıkarken kadranda km göstergesi artmıyorda km göstergesini değiştirmek mi gerekiyor?!

  15. #15
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Göki 1,5 senelik bir naked için 15.000 km gayet normal...demekki sahibi yatırmamış motoru bu da senin için bir avantaj...2000-3000 km'de olsaydı şüplehen derdim ama bu km bu tarz motorlar için normal...

    2 sene sonra satmayı düşündüğün konusuna gelincede en az bir 25-30.000 km olur ve piyasası düşer diğer düşük km'lilere nazaran sonraki tercih olur sadece o kadar...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  16. #16

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    Çiğiltepe/Ankara
    Motosikleti
    mondial 151 rs siyah
    bence acele etme çünkü piyasa kışa doğru çok fazlasıyla düsüyo bnde motorumu kışın değiştireceğim wede motorumu ewde koruyacağım kışın değiştirmek bence daha mantıklı ama yine de nasıl istersen

  17. #17
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #18
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte

    gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka

    alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında

    ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim

  19. #19
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.
    Mehmet abi zaten bu 1000F ler tam bir efsane.

    Birde şöyle bir motor var;
    http://www.sahibinden.com/displayite...64239&keyword=

    551,254 km deymiş


    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte

    gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka

    alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında

    ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim
    Mesela benim eski motor CBR125R 'ı 2.300 km de aldım. Daha zinciri bile gerilmemişti. İlk motorum olduğu için bende acemiliğimi onda attım. 4000 geldi bakıma gittim. Meğersem motoru 1.000 de bakıma götürmemişler. Rodaj bakımına 4.000 de gitmiş oldum.


    İşin özü bu adamlar bisiklet değil motosiklet üretiyorlar. Teknolojileri ise gerçekten çok gelişti. 90 model bir motor 550,000 küsür km gidebiliyorsa. Ve hala perte çıkmayıp satılığa çıkarılıyorsa....

    Benim için önemli olan kaza yapıp yapmamasıdır. 15000 km de kazası yoksa ben düşünmem alırdım.
    Okan ACAR

  20. #20

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    her ihtimalde motoru satarken zarar edeceğin kesin.

    15000 km japon bi motor için pekte önemli değil bence.

    seninde belirttiğin gibi bi ustaya baktırmak şartıyla ...

    ama birazdaha araştır yaz bitiyo belki daha iyi şartlarla bi motor bulabilirsin...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)