degişik karburatör taksak nasıl olur acaba??
-
01 Ağustos 2007, 21:23
#1
ya arkadaslar benım gs500 un karbüratörle aram pek ıı değil...ha calısıo gaz yıyo ama....ya ne bılım bı turlu ısınamadım bu karbüratöre....
şöyle bısey dusundum...
gs500 cift karbüratörlu....
buna ıkı tane 350 jawa karbüratöru taksam nasıl olur acaba....
ya motor calısırken bazen rölantı artıo bazen yavaslıo bazende stop edıo....rölantıyı artırıom bu seferde hiç dusmuo hep yuksek calısıo...yuksek dediğim 2500 devırın altına dusurdugumde stop edıo artıo naptıgı bellı değil yanı....3000 devıre ayarlıom cok bagırıo yakıo ama hiç bozukluk olmuo...hep aynı devırde calısıo....3000 de olmaz yanı....en fazla bunun 1500 de calısması lazım...1500 de cok ama...keske duzgun olsada 1500 de olsa....
e bı yardım edın heri....
2 jawa karbüratöru hakkkında.....
tolga abiiiiii gs500 ve karbüratörler ellerınden öperr....
Reklamlar
-
01 Ağustos 2007, 21:52
#2
Dostum iyiakşamlar;
Umarım iyisindir (Ankara'dayım). Motorlar konusunda da kalbinden geçenin gerçekleşmesini dilerim.
Jawa'nın karbüratörü 2 zamanlı motorlara göredir. GS500 için ideal hava yakıt ayarını sağlayamayactır. Bana kalırsa 200cc çin malı motorlarında kullanolan (tahmini 40-50YTL) karbüratörleri ile çözüm bulabilirsin.
Sorun hava ayar vidasının kaçırmasından kaynaklanıyor gibi. Hava ayar vidası genelde rölanti ve gaz açık kapamalarda (sabit gazda işlev görmez) düşen vakum basıncından dolayı ihtiyaç duyulan karışımı sağlar. Eğer bu vida bir yerlerden kaçak yapıyor ise, ani devir düşmeleri veya yüksek rölanti devirleri ile karşılaşabilirsin. Ancak sorun biraz da gaz teli ayarından kaynaklanıyor gibi. İki ihtimalide gözden geçirmelisin.
Bence orjinalini kullan derim.
-
01 Ağustos 2007, 21:58
#3
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Dostum iyiakşamlar;
Umarım iyisindir (Ankara'dayım). Motorlar konusunda da kalbinden geçenin gerçekleşmesini dilerim.
Jawa'nın karbüratörü 2 zamanlı motorlara göredir. GS500 için ideal hava yakıt ayarını sağlayamayactır. Bana kalırsa 200cc çin malı motorlarında kullanolan (tahmini 40-50YTL) karbüratörleri ile çözüm bulabilirsin.
Sorun hava ayar vidasının kaçırmasından kaynaklanıyor gibi. Hava ayar vidası genelde rölanti ve gaz açık kapamalarda (sabit gazda işlev görmez) düşen vakum basıncından dolayı ihtiyaç duyulan karışımı sağlar. Eğer bu vida bir yerlerden kaçak yapıyor ise, ani devir düşmeleri veya yüksek rölanti devirleri ile karşılaşabilirsin. Ancak sorun biraz da gaz teli ayarından kaynaklanıyor gibi. İki ihtimalide gözden geçirmelisin.
Bence orjinalini kullan derim.
İyi aksamlar abiii...abı bende düsündümkü hani tek karbüratör 350 cc ye benzın yetısıtırıosa ıkı tane 350 lık 500 cc ye yetıstırır dıye dusundum...elımde 3 tane varda ondan dedım yanı....ha yetmezse 4 tene takarız....
abı yarın işim olmazsa tabı senınde işin yoksa ögleden sonra göruselım ya...bakalım gs500e...senın ıcınde uygunsa....
ya gaz telıde aklıma geldı...onuda gevsettım bıraz...az bı boslugu var...
bıde bu gs nın rölantı ...gaz telının actıgı kelebeklerden ayarlanıo...yanı jawa gıbı ayrı bı vıdası yok....hanı arabalardakı gıbı...anla ıste yaaaa
-
01 Ağustos 2007, 22:08
#4
Tamam öğlenden sonra görüşürüz.
Karbüratörü görmedim, ancak otomobillerdeki gibi ise sorun yok. Ancak Mesela bendeki GY125'in karbüratörü, yukaro aşağı hareket eden bir silindirik yine parçayı yukarı konuma çıkartarak rölantiyi ayarlayan bir vida var.
2 veya 5 karbüratör olayı motora herhangi bir katkı sağlamaz. Zira motora alınan havanın içerisine belirli bir oranda benzinden fazlası yanmayıp egsozdan dışarı atılacaktır. Mesela, bizdeki GY200 ile GY125'in karbüratörleri aynı. Sadece ayarları değişiyor. Bu nedenle orjinal karbüratörünün arızasını gidermeye yönelik çözüm araman daha doğru gibi. Sanırım yağlı benzine göre bir yapıya sahip olan (bizdeki jenaratörlerden esinlenerek söylüyorum. Zira jawanın karbüratörünü incelemedim) sistem, sadece benzin geçişi için memelerinin büyük kalması nedeniyle performans vermeyecektir.
-
01 Ağustos 2007, 22:10
#5
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Tamam öğlenden sonra görüşürüz.
ok abi...ben egerkı işe gıtmezsem kı insallah gıtmem....ögleye kadara motoru falan hazırlarım...ögleden sonrada senı ararım bulusup bakarız gs500e .....
ıyı aksamlar abı k.i.b byyy
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Tamam öğlenden sonra görüşürüz.
Karbüratörü görmedim, ancak otomobillerdeki gibi ise sorun yok. Ancak Mesela bendeki GY125'in karbüratörü, yukaro aşağı hareket eden bir silindirik yine parçayı yukarı konuma çıkartarak rölantiyi ayarlayan bir vida var.
2 veya 5 karbüratör olayı motora herhangi bir katkı sağlamaz. Zira motora alınan havanın içerisine belirli bir oranda benzinden fazlası yanmayıp egsozdan dışarı atılacaktır. Mesela, bizdeki GY200 ile GY125'in karbüratörleri aynı. Sadece ayarları değişiyor. Bu nedenle orjinal karbüratörünün arızasını gidermeye yönelik çözüm araman daha doğru gibi. Sanırım yağlı benzine göre bir yapıya sahip olan (bizdeki jenaratörlerden esinlenerek söylüyorum. Zira jawanın karbüratörünü incelemedim) sistem, sadece benzin geçişi için memelerinin büyük kalması nedeniyle performans vermeyecektir.
valla abı gs nın eksozun altı ecıcık delınmıs ben gaz verdıkce ordan benzın akıoo...arada bıde karbürötörun arkasından atıoo...hava filitresi takılı değil....motorun ılk calısacagı zaman calısmıor...tek karbüratörun arkasını kapatıom hemen calısıoo...sonra calısmada sorun yook....ılk calıstırma önemlı..cumartesı aksam ayarladık motoru...pazar gunu cok rahat calıstı gezdık dolastık...pazar aksamı naptıysam o ayarı tutturamadım....
abı otomobıl dedıgım....rölantı ayarı otomobıle benzıo demek ıstedım....yoksa karbüratör aynı yanı...otomobıl gıbı değil...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)