Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

tork arttırma yöntemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    06 Mart 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 R
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar hepinize çok çok teşekür ederim.benim kafama takılan aslında şuydu bende 150 cc bir motosillet var ama arkadaşımda 125 cc kalkışlarım iyi ama gidilen mesafe uzadıkca örnegin 400-500 mt sonra adam bana 20-30 mt fark atıyor bu nasıl bir iştir benim motosiklet ondan güçlüama hızlı olan o ...beni yanlış anlamayın maksadım yarış falan yapmak deği ama bende makinamı daha hızlı bir duruma en uygun şekilde nasıl yapaım diye ugraşıyorum..sizlerden aldıgım bilgileri biriktirip bir analiz yapıp kesin bunu başaracağım...hepinize ayrı ayrı teşekkürler..


    burda beni mi kast etin kanka hahaha tmm sen dişli ben eksoz ve dişli ok sonra bakarız gene ok ha bu arada o ita var daha ben gondola binecem ona göre yani ok ha yanına peçete de al da asfal ağladı zaman silersin arkamdan
    [COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Motorun torku nasıl arttırılır?
    Bu sorunun en pratik çözümü yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi dişlilerle oynayarak motorun yere ilettiği gücü değiştirmektir.
    Motorun maksimum hızı arttırılmak isteniyorsa arka dişli küçültülmelidir.
    Motorun hızlanması (ivmesi) arttırılmak isteniyorsa ön dişli küçültülmelidir.
    Bu işlemler makul ülçülerde yapılmalıdır.
    Motorun gerçekten ürettiği torku arttırmak ise daha zordur.
    Piston çapı büyütülüp piston kolunun boyu kısaltılmalıdır. Piston kolunun boyunu kısaltmak krank modifikasyonu isteyeceği için ve buda bir hayli zor olduğu için piston çapı nasıl büyütülür onu anlatayım.
    Motorun içindeki gömlek rektifiye makinasında tıraşlanarak 1-2 mm genişletilebilir. Bu durmda elde edilen hacim büyümesi oldukça kısıtlı olacaktır. Ancak motor bloğunda yeterli pay varsa ve buradanda tıraşlama yapılıp yeni bir gmlek çakılırsa daha yüksek bir hacim artışı sağlanabilir. Daha sonra mevcut pistonun yerine bu büyük hacime uygun piston takılır. Üst kapak tıraşlanarak yanma odasının hacmi küçültülür ve kompresyon oranı arttırılır.
    Bütün bu işllemlerden sonra ciddi bir güç artışı elde edilebilir.
    Aşağıdaki linkte 250 cc motorun nasıl 350cc yapıldığı maalesef almanca olarak anlatılmış. İlgilenenler bakabilirler.
    Aşağıdaki Link

  3. #23
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı EROLL88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zion1

    kardesım son suratın kac km senın motorun max 120 yapıyo oda yokus asaa eskı bu 150 kn kullanıcıyım 34 dl 6712 şimdi bu motorda karborutorunde oynama yapman lazım bu 1 + bırde egzoz takarsan acık egzoz olmadı del bişi yap artık rahat calısması lazım motorun ybr 125 i cbf 150 bunları gecersın ama cbr 125 sansınyok onda apachenın yanında gaz verme sakın bence fazla sıkıstırma motoru sıbopları ve motorun bi çok parçası dokum belkı sana bişi ifade eder biliyorum motorun sana cok guzel gelıyo ama ilk fırsatta degıstır derım dost tavsıyesı (yada otobanda yolda kalırsan mecburen değiştirirsin )
    dostum bende biliyorum farrklı makinalar almayı ama napalım herkez kısmetine düşeni alıyor işte tabi motosikletide deyiştirecem ama en az 2 sene binmem lazım..bide düz yolda 117km gördüm yokuş aşagı basınca makina öksürüyor sanırım hava yetersiz geldigindendir oda...egzoztun son perdesini aldıracam dişli ilede oynayacam..hazır dişli varmış..seviste
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  4. #24
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Predator[23rd]

    Demek ki esas soruya odaklanamamışsın. Ben artık insanların bu forumda ne kastettiklerini hemen anlayabiliyorum çünkü benzer soruları veya aynı soruları soruyorlar. Kimse Çin malı olan Mondial gibi bir makinanın motorunu indirip modifikasyon yapmaz. Başlığı açan arkadaşın esas öğrenmek istediği şey, "arkadaşının motorunu nasıl geçebileceği..." Yoksa teknik konularda detay bilgi vermenin zararı yok, tabi herkesin anlayabileceği bir dilde. Bak soruyu soran arkadaş bana "tamamiyle dogru bir analiz" demiş, demek ki konunun esas noktasını kavrayabilmişim
    evet, genel olarak milletimizde dogru soru soramama gibi bir sorunu var. zaten ben cevap verirken bazen kasten yazdigi seyi cevapliyorum, asil ögrenmek istedigi seyi degil. otursun, "ne dedi lan bu simdi?" diye biraz düsünsün ki belki, genelde zayif ihtimal, ögrenmek istedigi seyinle sordugu seyin arasinda bir fark oldugunu görür.

    bir diger acidanda bana sorulan soruyu cevapliyorum, karsimdakinin kendini dogru ifade edip edemedigini her zaman düsünüp "bana gercekten bunu mu soruyor" diye ne kafa yoruyorum ne de tahminde bulunuyorum.

    egitim ...

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı EROLL88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    arka dişliyi küçült sana tavsıyem arkadasım yaptı daha hızlı dıyo su an mptorunun resmı varsa koysana suraya deısık gıbı gozukuyo avartardan yaptınmı bişiler yoksa

  6. #26
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı black_dog_rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda beni mi kast etin kanka hahaha tmm sen dişli ben eksoz ve dişli ok sonra bakarız gene ok ha bu arada o ita var daha ben gondola binecem ona göre yani ok ha yanına peçete de al da asfal ağladı zaman silersin arkamdan

    görürüzzzzz

    Alıntı EROLL88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişliyi küçült sana tavsıyem arkadasım yaptı daha hızlı dıyo su an mptorunun resmı varsa koysana suraya deısık gıbı gozukuyo avartardan yaptınmı bişiler yoksa

    bu iş yerinin bilgisayarı evede ki bilgisayarımda ve ama orijinal kn150 degişik bişey yok sadece jant şeridi.. avatardakı motosilet konya darag yarışına katılan motor

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, genel olarak milletimizde dogru soru soramama gibi bir sorunu var. zaten ben cevap verirken bazen kasten yazdigi seyi cevapliyorum, asil ögrenmek istedigi seyi degil. otursun, "ne dedi lan bu simdi?" diye biraz düsünsün ki belki, genelde zayif ihtimal, ögrenmek istedigi seyinle sordugu seyin arasinda bir fark oldugunu görür.

    bir diger acidanda bana sorulan soruyu cevapliyorum, karsimdakinin kendini dogru ifade edip edemedigini her zaman düsünüp "bana gercekten bunu mu soruyor" diye ne kafa yoruyorum ne de tahminde bulunuyorum.

    egitim ...
    tamam yaw iyiki bir yanlış soru sordum beni yerden yere vurdunuz özür dilerim..biz makina mühendisi olamadık zaten bilsem sorupda ögrenmeye calışmazdım bilmemek ayıp değil ögrenmemek ayıp derler kusura bakmayın.

    ayrıca hepinize sonsuz teşekkürler
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  7. #27
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    ben de başka bir fikir atayım ortaya.
    motorun torku yanma odasına giren yakıt miktarı artırılarak yükseltilebilir.

  8. #28
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Predator[23rd]
    bir diger acidanda bana sorulan soruyu cevapliyorum, karsimdakinin kendini dogru ifade edip edemedigini her zaman düsünüp "bana gercekten bunu mu soruyor" diye ne kafa yoruyorum ne de tahminde bulunuyorum.

    egitim ...
    Ben de karşımdakinin esas ne öğrenmek istediğini önceden algılayabiliyorum ve ona göre cevap veriyorum. Yani A hakkında bilgi edinmek istiyorsa B hakkında bilgi vermiyorum.

    eğitim + zeka...



    @EROLL88
    arka dişliyi küçült sana tavsıyem arkadasım yaptı daha hızlı dıyo su an mptorunun resmı varsa koysana suraya deısık gıbı gozukuyo avartardan yaptınmı bişiler yoksa
    Arkadaşım, torkun arttırılması için arka dişliyi küçültmek değil tam tersi büyütmek gerekiyor. Yanlış bilgi vermeyelim...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #29

    Üyelik
    06 Mart 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 R
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görürüzzzzz




    bu iş yerinin bilgisayarı evede ki bilgisayarımda ve ama orijinal kn150 degişik bişey yok sadece jant şeridi.. avatardakı motosilet konya darag yarışına katılan motor



    tamam yaw iyiki bir yanlış soru sordum beni yerden yere vurdunuz özür dilerim..biz makina mühendisi olamadık zaten bilsem sorupda ögrenmeye calışmazdım bilmemek ayıp değil ögrenmemek ayıp derler kusura bakmayın.

    ayrıca hepinize sonsuz teşekkürler



    kanka ne var yani bizde kaldırım mühendisiyiz hallahallla
    [COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]

  10. #30
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitim + zeka...
    bence yapilabilecek en kötü seylerden birini yapiyorsun. ben "aciktim" lafina karsilik millet'e "bana balik tutmayi ögret" dedirtmeye calisiyorum. sen ise baligi agizlarina tikiyorsun...

    neyse...

  11. #31
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ürettigi torku disli ile etkileyemezsin. torku artirmanin en kolay yolu eksoz sistemini degistirmek olacaktir. bunu ister sadece son susturucuyu degistirerek ya da taaa manifoltdan baslayarak komple degistirmek kaydiyla yapabilirsin.

    disli degistirmenin etkisini de söyle kisaca aciklamaya calisalim:
    motorun ürettigi tork ile ön disli döndürülüyor. zincire aktarilan kuvvet motorun torku ile dogru, ÖN dislinin capi (artik sadece ön disliden bahsedecegim!) ile ters orantili. yani tork sabit kaldigi taktirde dislinin capini kücültürsen zincire aktarilan kuvvet artacaktir. bu motorunu biraz daha atik yapar. kücülen disli capi ile zincirin bir tur icinde alacagi yol azaldigindan son sürat azalacaktir. dislinin capinin büyüttügün zaman bunlarin tersi olacaktir.
    bu tür modifikasyonlar yapilirken degistirlen dislilerin capi tabii ki cok büyük miktarlarda oynamiyor. ön dislide 1 dis, bilemendin 2 dis azaltilir ki bunun cap üstündeki etkisi azdir ama motosikletin fark edilir bir atiklik kazanmasi icin yeterli olur. son süratteki 2-3km/h azalma da önemsenmez. önden rüzgar yediginde de ayni sekilde azaliyor ne de olsa, daha önemli olan genel kullanimdaki iyilestirme.

    kendi adıma teşekkür ederim bilmediğim bişeyler öğrendim...

  12. #32
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam yaw iyiki bir yanlış soru sordum beni yerden yere vurdunuz özür dilerim..biz makina mühendisi olamadık. zaten bilsem sorupda ögrenmeye calışmazdım bilmemek ayıp değil ögrenmemek ayıp derler kusura bakmayın.
    yanlis soru sorup sormadigini bilmiyorum, sadece sordugun soruya cevap veriyorum. boy ise baska birsey sordugunu kabul ederek soruyu farkli cevapliyor.

    "bilmemek ayip degil, ögrenmemek ayip" lafini cok fazla yormayalim. yavas yavas "ben birsey okumak istemiyorum, sen bana hazir cevabi söylesene" anlamina gelemeye basladi...

    boy, sen benim dediklerime gereksiz yere hep birseyler yazacaksan artik isimiz bitmeyecektir cünkü benim susup bir kenara cekilmek gibi huyum yoktur... simdiden söylemis olayim da bu konu cok daha fazla dagilmasin. senin dedigin de dogru ve arkadasin belki asil sormak istedigi seye daha iyi bir cevap oldu. benim dediklerim de dogru ve yazilmis olan soruya gelen bir cevaba cevap oldu. daha uzatmanin anlami var mi?

    Alıntı tatarx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi adıma teşekkür ederim bilmediğim bişeyler öğrendim...
    birsey degil. boy'un dedigi gibi arka disliyi büyütme/kücültme olayini da isin icine katmak gerekirdi tam olmasi icin ...

  13. #33
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    makinanın belirli devirde ürettiği güç ve tork değeri var.
    - örnek olarak yokuş yukarı çıktığımızı düşünürsek,
    - torku yüksek makina rahatlıkla yüksek viteslerdede o yolu çıkabilecektir. Torku düşük makina ise habire vites düşürerek çıkacabilecektir...
    * Motor ve parçaları bir değil midir? taşlardan birini değiştirirsen tüm parçaları değiştirmen gerekir.

    - Dişliyi değiştirirsen tork değişmez - zaman makina belli bir tork üretir onun üstüne çıkamazsın.. Dİşliyi büyütürsen makinayı daha yüksek devir çevirmeye zorlarsın ve daha çabuk yıpratırsın - ama torkunu arttıramazsın zaten yüksek devir çevirmek zorunda kaldığı için maksimum torkunu vermektedir.

    - Predator[23rd] dediği gibi bazı motor içi modifikasyonlar yapıldığı takdirde ( motor hacmi olsun - sıkıştırma oranları olsun ) Motorun torku artar yani atak olur ....

    - Tork ataklık sağlar - son hızı ise güç sağlar...
    - Şimdi dişli olayına girersen yüksek güçte bir makinaya büyük dişli takarsan makina yavaşlar ama son hızı artmış olur. Torku değişmez...Sadece arka tekere daha yüksek bir güç aktarımı olur ama makinayıda o şekilde yıpratır...

    - benimde görüşlerim bu yönde...yanlış olduğum noktalar olabilir sonuçta bunları öğrenmek - paylaşmak için buradayız..
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  14. #34
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    dişli ile oynamak, eksozda değişiklik yapmak, hava filtresi ile oynamak . karburatördeki memeleri genişletmek. piston çapını arttırmak. piston kolunu kısaltmak, teker boyutlarıyla oynamak,
    bunlar aklıma hemen bir çırpıda gelen motorun çekişini veya son hızını artırmak için uygulanabilecek yöntemlerdir. ama motor benzin musluğunun debisinden eksoz çıkışına kadar bir bütündür. bir zincir gibi düşünün her bakla aynı boyutta olmalı baklalardan birini deişirseniz senkronizasyonu bozarsınız. belki hemen ses gelmez motordan ama inanın gelecektir. Bu yüzden motorun torkunu arttırmanın en iyi yolu mevcut motoru satıp torku daha yüksek olanı almaktır.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  15. #35

    Üyelik
    06 Mart 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 R
    yani yapalım mı yapmıyalım mı ben benim motorumun hem atik olmasını isdiyom hem hızlı olmasını isdiyom napacaz böyle durumda
    [COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]

  16. #36
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı black_dog_rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani yapalım mı yapmıyalım mı ben benim motorumun hem atik olmasını isdiyom hem hızlı olmasını isdiyom napacaz böyle durumda
    =) makul benzin sarfiyatıyla o motordan daha yüksek beygir ve tork üretilebilseydi honda yapardı bence =) herkes ister hem atik hem son hızı yüksek hem ucuz makineyi =)

  17. #37
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı black_dog_rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani yapalım mı yapmıyalım mı ben benim motorumun hem atik olmasını isdiyom hem hızlı olmasını isdiyom napacaz böyle durumda
    son sürat cok az azalsa da sor bakalim motoruna uygun bir disi az olan ön disli var mi diye. ayni zamanda böyle bir degisikligin senin motorunda bir faydasi olur mu diye de sor. korkarim ki senin motosikletin potansiyelini oldukca iyi kullanan ve bu modifikasyon ile cok birseyi degismeyecek bir alet ...

  18. #38

    Üyelik
    06 Mart 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 R
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    =) makul benzin sarfiyatıyla o motordan daha yüksek beygir ve tork üretilebilseydi honda yapardı bence =) herkes ister hem atik hem son hızı yüksek hem ucuz makineyi =)
    anlıyamadım........................
    [COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]

  19. #39
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı black_dog_rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlıyamadım........................
    yani elinizdeki makine zaten 125cc ile elde edilebilecek en iyi tork ve beygir dengesini veriyor bence. daha atik ve daha hızlı hale getirilebilseydi honda bunu yapardı. cbr125 bence 125cc ile harikalar yaratıyor (iki zamanlı pist makinelerini hesaba katmıyorum) ama daha hızlı ve atik hale getirmek istiyorsanız daha büyük makinelere ihtiyacınız var.

  20. #40
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    arkadaşlar bende bu dişli işini yapmayı düşünenler denim ama niyetimdeki sebep kesinlikle torkla veya süratle aalakalı değil amacım 5000 dervirden sonra makinada oluşan titremeyi azaltmak ( mecburen bende 250 lik çançine biniyorum)yanılmıyorsam aldığım bilgi dişli sayısını bir yükseltmek vibraysyonda hissedilir bir düşüşe neden olacakmış?
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)