[COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]
Motorun torku nasıl arttırılır?
Bu sorunun en pratik çözümü yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi dişlilerle oynayarak motorun yere ilettiği gücü değiştirmektir.
Motorun maksimum hızı arttırılmak isteniyorsa arka dişli küçültülmelidir.
Motorun hızlanması (ivmesi) arttırılmak isteniyorsa ön dişli küçültülmelidir.
Bu işlemler makul ülçülerde yapılmalıdır.
Motorun gerçekten ürettiği torku arttırmak ise daha zordur.
Piston çapı büyütülüp piston kolunun boyu kısaltılmalıdır. Piston kolunun boyunu kısaltmak krank modifikasyonu isteyeceği için ve buda bir hayli zor olduğu için piston çapı nasıl büyütülür onu anlatayım.
Motorun içindeki gömlek rektifiye makinasında tıraşlanarak 1-2 mm genişletilebilir. Bu durmda elde edilen hacim büyümesi oldukça kısıtlı olacaktır. Ancak motor bloğunda yeterli pay varsa ve buradanda tıraşlama yapılıp yeni bir gmlek çakılırsa daha yüksek bir hacim artışı sağlanabilir. Daha sonra mevcut pistonun yerine bu büyük hacime uygun piston takılır. Üst kapak tıraşlanarak yanma odasının hacmi küçültülür ve kompresyon oranı arttırılır.
Bütün bu işllemlerden sonra ciddi bir güç artışı elde edilebilir.
Aşağıdaki linkte 250 cc motorun nasıl 350cc yapıldığı maalesef almanca olarak anlatılmış. İlgilenenler bakabilirler.
Aşağıdaki Link
dostum bende biliyorum farrklı makinalar almayı ama napalım herkez kısmetine düşeni alıyor işte tabi motosikletide deyiştirecem ama en az 2 sene binmem lazım..bide düz yolda 117km gördüm yokuş aşagı basınca makina öksürüyor sanırım hava yetersiz geldigindendir oda...egzoztun son perdesini aldıracam dişli ilede oynayacam..hazır dişli varmış..seviste
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
evet, genel olarak milletimizde dogru soru soramama gibi bir sorunu var. zaten ben cevap verirken bazen kasten yazdigi seyi cevapliyorum, asil ögrenmek istedigi seyi degil. otursun, "ne dedi lan bu simdi?" diye biraz düsünsün ki belki, genelde zayif ihtimal, ögrenmek istedigi seyinle sordugu seyin arasinda bir fark oldugunu görür.
bir diger acidanda bana sorulan soruyu cevapliyorum, karsimdakinin kendini dogru ifade edip edemedigini her zaman düsünüp "bana gercekten bunu mu soruyor" diye ne kafa yoruyorum ne de tahminde bulunuyorum.
egitim ...
arka dişliyi küçült sana tavsıyem arkadasım yaptı daha hızlı dıyo su an mptorunun resmı varsa koysana suraya deısık gıbı gozukuyo avartardan yaptınmı bişiler yoksa
görürüzzzzz
bu iş yerinin bilgisayarı evede ki bilgisayarımda ve ama orijinal kn150 degişik bişey yok sadece jant şeridi.. avatardakı motosilet konya darag yarışına katılan motor
tamam yaw iyiki bir yanlış soru sordum beni yerden yere vurdunuz özür dilerim..biz makina mühendisi olamadık zaten bilsem sorupda ögrenmeye calışmazdım bilmemek ayıp değil ögrenmemek ayıp derler kusura bakmayın.
ayrıca hepinize sonsuz teşekkürler
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
ben de başka bir fikir atayım ortaya.
motorun torku yanma odasına giren yakıt miktarı artırılarak yükseltilebilir.
@Predator[23rd]
Ben de karşımdakinin esas ne öğrenmek istediğini önceden algılayabiliyorum ve ona göre cevap veriyorum. Yani A hakkında bilgi edinmek istiyorsa B hakkında bilgi vermiyorum.bir diger acidanda bana sorulan soruyu cevapliyorum, karsimdakinin kendini dogru ifade edip edemedigini her zaman düsünüp "bana gercekten bunu mu soruyor" diye ne kafa yoruyorum ne de tahminde bulunuyorum.
egitim ...
eğitim + zeka...
@EROLL88
Arkadaşım, torkun arttırılması için arka dişliyi küçültmek değil tam tersi büyütmek gerekiyor. Yanlış bilgi vermeyelim...arka dişliyi küçült sana tavsıyem arkadasım yaptı daha hızlı dıyo su an mptorunun resmı varsa koysana suraya deısık gıbı gozukuyo avartardan yaptınmı bişiler yoksa
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
[COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]
yanlis soru sorup sormadigini bilmiyorum, sadece sordugun soruya cevap veriyorum. boy ise baska birsey sordugunu kabul ederek soruyu farkli cevapliyor.
"bilmemek ayip degil, ögrenmemek ayip" lafini cok fazla yormayalim. yavas yavas "ben birsey okumak istemiyorum, sen bana hazir cevabi söylesene" anlamina gelemeye basladi...
boy, sen benim dediklerime gereksiz yere hep birseyler yazacaksan artik isimiz bitmeyecektir cünkü benim susup bir kenara cekilmek gibi huyum yoktur... simdiden söylemis olayim da bu konu cok daha fazla dagilmasin. senin dedigin de dogru ve arkadasin belki asil sormak istedigi seye daha iyi bir cevap oldu. benim dediklerim de dogru ve yazilmis olan soruya gelen bir cevaba cevap oldu. daha uzatmanin anlami var mi?
birsey degil. boy'un dedigi gibi arka disliyi büyütme/kücültme olayini da isin icine katmak gerekirdi tam olmasi icin ...
makinanın belirli devirde ürettiği güç ve tork değeri var.
- örnek olarak yokuş yukarı çıktığımızı düşünürsek,
- torku yüksek makina rahatlıkla yüksek viteslerdede o yolu çıkabilecektir. Torku düşük makina ise habire vites düşürerek çıkacabilecektir...
* Motor ve parçaları bir değil midir? taşlardan birini değiştirirsen tüm parçaları değiştirmen gerekir.
- Dişliyi değiştirirsen tork değişmez - zaman makina belli bir tork üretir onun üstüne çıkamazsın.. Dİşliyi büyütürsen makinayı daha yüksek devir çevirmeye zorlarsın ve daha çabuk yıpratırsın - ama torkunu arttıramazsın zaten yüksek devir çevirmek zorunda kaldığı için maksimum torkunu vermektedir.
- Predator[23rd] dediği gibi bazı motor içi modifikasyonlar yapıldığı takdirde ( motor hacmi olsun - sıkıştırma oranları olsun ) Motorun torku artar yani atak olur ....
- Tork ataklık sağlar - son hızı ise güç sağlar...
- Şimdi dişli olayına girersen yüksek güçte bir makinaya büyük dişli takarsan makina yavaşlar ama son hızı artmış olur. Torku değişmez...Sadece arka tekere daha yüksek bir güç aktarımı olur ama makinayıda o şekilde yıpratır...
- benimde görüşlerim bu yönde...yanlış olduğum noktalar olabilir sonuçta bunları öğrenmek - paylaşmak için buradayız..
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
dişli ile oynamak, eksozda değişiklik yapmak, hava filtresi ile oynamak . karburatördeki memeleri genişletmek. piston çapını arttırmak. piston kolunu kısaltmak, teker boyutlarıyla oynamak,
bunlar aklıma hemen bir çırpıda gelen motorun çekişini veya son hızını artırmak için uygulanabilecek yöntemlerdir. ama motor benzin musluğunun debisinden eksoz çıkışına kadar bir bütündür. bir zincir gibi düşünün her bakla aynı boyutta olmalı baklalardan birini deişirseniz senkronizasyonu bozarsınız. belki hemen ses gelmez motordan ama inanın gelecektir. Bu yüzden motorun torkunu arttırmanın en iyi yolu mevcut motoru satıp torku daha yüksek olanı almaktır.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
yani yapalım mı yapmıyalım mı ben benim motorumun hem atik olmasını isdiyom hem hızlı olmasını isdiyom napacaz böyle durumda
[COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]
son sürat cok az azalsa da sor bakalim motoruna uygun bir disi az olan ön disli var mi diye. ayni zamanda böyle bir degisikligin senin motorunda bir faydasi olur mu diye de sor. korkarim ki senin motosikletin potansiyelini oldukca iyi kullanan ve bu modifikasyon ile cok birseyi degismeyecek bir alet ...
[COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]
yani elinizdeki makine zaten 125cc ile elde edilebilecek en iyi tork ve beygir dengesini veriyor bence. daha atik ve daha hızlı hale getirilebilseydi honda bunu yapardı. cbr125 bence 125cc ile harikalar yaratıyor (iki zamanlı pist makinelerini hesaba katmıyorum) ama daha hızlı ve atik hale getirmek istiyorsanız daha büyük makinelere ihtiyacınız var.
arkadaşlar bende bu dişli işini yapmayı düşünenler denim ama niyetimdeki sebep kesinlikle torkla veya süratle aalakalı değil amacım 5000 dervirden sonra makinada oluşan titremeyi azaltmak ( mecburen bende 250 lik çançine biniyorum)yanılmıyorsam aldığım bilgi dişli sayısını bir yükseltmek vibraysyonda hissedilir bir düşüşe neden olacakmış?
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)