Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooterlarda kayış değiştirerek performans ve hızı arttırmak

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2007
    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bir mobiletim vardı onun kayışı kopunca orjinalinden değilde farklı bir kayış takmıştım. Adınıda performans kayışı koydum. (kendim) güçtende düşmedi, 10-15 km/s gibi bir artışa neden olmuştu....
    Bendede 10-15 km fark oldu ama çekişte baya düşüş var


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    okayyorukcuoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    arkadaşlar scooter sürat motoru delidir ama illa çok gitmek istiyorsanız performan kayışını takın özel performans ekzostu taktırın karbüratörle oynayın yani memesini açın gömleğe işçilik falan çekin aynı 519 pejolar gibi yapın bakalım 160 170 falan gidiyormu bitutarsa varya honda 125 racinglere falan toz yuttururuz ha aslında çok saçma benim motor düz yolda yarımgazla zaten 75 - 80 km sürat yapıyor tam gaza çekiyorum yedirerek ama 105 - 110 gibi kalıyor
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar.

  3. #23
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bizim motorlara özel modifiye kitler var her biri bi motor parası.. aramızda meraklı arkadaşlarda var ama bana göre hepsi para tuzağı.. onca modifiyeye rağmen gitmeyen motorlarlar var aramızda.. yani lafın kısası modifiye motora zarar vermekten başka bir işe yaramıyor. Ancak kayışın değişimi (zaten değişmesi gerekiyordu) motorun çekişini bir anda değiştirdi. Şimdi gaza dokunduğumuz anda motor yerinden fırlıyor. Orjinal ölçüsünden çok az dar olan ölçü kaliteli bir kayışta gerçekten işe yarıyor.
    Hayatonda

  4. #24

    Üyelik
    19 Ekim 2007
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    KANUNİ HUSSAR
    bencede fabrika bişey biliyodur ki o limiti koymuştur bence fazla oynamaya gerek yok 20 dk geç git tatlı canına bişey olmasın senin...
    TEK RAKİBİM F-16

  5. #25
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı rahmifurkan1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede fabrika bişey biliyodur ki o limiti koymuştur bence fazla oynamaya gerek yok 20 dk geç git tatlı canına bişey olmasın senin...
    "TEK RAKİBİM F-16" diyorsunuz ama
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    hussara kısa kayıs takmanın faydası olurmu millet 110 derken ben 90 la gidiyom
    1 de variatör çapını büyütsem mesela bobcat 150 variatörü taksam hız artısı olurmu vede variatör bilyası değiştirmenin faydası olurmu..
    lütfen cvp 90km den sıkıldım

    elalem gider ay'a bizim paşa gider yaya..

  7. #27

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    bende de kanuni rokko var.eğer dylan'ın kayış ölçüleriyle aynıysa irtibat kuralım erdoğan abi...

  8. #28
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    150cc scooterlar için standart aslında kayışlar yani baldo 130 bıdı bıdı die bişey ama orj kayışların ustunde yazan boyutlar frklılık gosterebilio
    varyatör bilyesini degstirirsen motor daha seri kalkar fakat fazla benzin yer son surat konusunda cok bi faydası olmaz
    140km gostersede genelde 90km gbi son hız verileri vardır scooterların 110-120den snr mekanik aksamın dengesi bozulur yani eksantirik krankla brlkte donmesi gerekirken biri daha hızlı doner biri yavas kalır vs sonuc 120 gordum motor o gunden beri calşmıo olabilir vya bana olan sey 120de alet motor freni yaptı sanslıydım yavaslıyınca normal calşmaya devam etti..
    true love..

    Drift Religion

  9. #29
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150cc scooterlar için standart aslında kayışlar yani baldo 130 bıdı bıdı die bişey ama orj kayışların ustunde yazan boyutlar frklılık gosterebilio
    varyatör bilyesini degstirirsen motor daha seri kalkar fakat fazla benzin yer son surat konusunda cok bi faydası olmaz
    140km gostersede genelde 90km gbi son hız verileri vardır scooterların 110-120den snr mekanik aksamın dengesi bozulur yani eksantirik krankla brlkte donmesi gerekirken biri daha hızlı doner biri yavas kalır vs sonuc 120 gordum motor o gunden beri calşmıo olabilir vya bana olan sey 120de alet motor freni yaptı sanslıydım yavaslıyınca normal calşmaya devam etti..
    be baldosun olüm, pilavlık pirinçmi bu
    bando olcek sanırım
    buz motorda mitsubişi ye benzer kayışar var
    http://www.buzmotor.com/yag.html
    banada lazım bi kayış, ne dersin, iyimidir bunlar?
    GKN MOTORS

  10. #30
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    be baldosun olüm, pilavlık pirinçmi bu
    bando olcek sanırım
    buz motorda mitsubişi ye benzer kayışar var
    http://www.buzmotor.com/yag.html
    banada lazım bi kayış, ne dersin, iyimidir bunlar?
    sen napıcan kayısı dun gece kayısımı kopardın yoksa
    true love..

    Drift Religion

  11. #31
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    yok olüm, motürümün kayışı eski de, yenilemek lazım
    GKN MOTORS

  12. #32
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok olüm, motürümün kayışı eski de, yenilemek lazım
    Al ozaman bi tane..

    Yanlız kayışı yağlama...

    Yerinde sayar..Viijjj..viiiijjjj.
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  13. #33
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Tam 3 senelik konu..... Rekor hort olmuş...........
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    oldu olacak bmw mercedes kayısı takalım belki geri geri gitmeyi basarırıs yaw
    asagı inip motoru geri iteklemektense bas gasa kendi gitsin..

  15. #35
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    motor ısındıkça kayış gevşiyor,bunun sonucunda hızınız düşüyor,bu orjinal kayışlarda böyledir...Siz örneğin motorunuza komple silindir kiti taktınız(malossi vs),varyatörü debriyajı yarış tipi ile değiştirdiniz,son olarak buna ek yapacağınız kayış değişimidir o da kevlar kayıştır(malossi,polini,dr v.s marka)ama bu kayışların çin için üretimi yok,peki bu kayış ne işe yarar!Kullanılan malzeme kevlardır,sağlam ipliklerdir,ısınınca uzamaz ve kayışı koparmanız imkansızdır,ömrüde çok çok uzundur,bu varyatör ile debriyaj arasında bağlantıyı sağlar ama bu sıfır kayıpla olur!Ben malossi kevlar kayış kullanıyorum ama sadece bu değil silindirinden,şanzımanına debriyajına varyatörüne egzosuna kadar herşey malossi,polini yarış ekipmanı,ibrede 150 gitmek benim için normal bir hız...
    scooterlarda son hızı arttırmanın yolları çok (motorla oynamadan) ama birşey kazanıyorsanız diğerinden fedakarlık edeceksiniz...Motorunuzu güçlendirmezseniz bu işin kanunu böyledir.Örnekler vereyim;
    Varyatör bilyelerini(roller) daha ağırları ile değiştirirseniz hızınız artar,ama hızlanmanız kalkışınız yavaşlar..aynı otomobillerde uzun şanzıman takmak gibi!
    Azaltırsanız ara hızlanmalarınız,son hıza ulaşmanız artar,ama son hızınız düşer örnek motor 8000d/dk'da 120yaparken,bu devirde ancak 105 yapabilir,tıkanıp kalırsınız...
    dediğim gibi motoru güçlendirirseniz ağır rollerda taksanız motor onu kaldırır,hızınızda artar,gaza bastığınızda hızlanmanızda yavaşlamaz...
    Hız artsın diyorsanız en kolay yol,elinizdeki potansiyeli yere kayıpsız aktarmak ile olur,buda düzgün çalışan varyatör,kevlar kayış ve yarış debriyajıdır,yani eldeki beygirleri yere salmış olursunuz

  16. #36
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Arkadaşlar Kaliteli Ve Sağlam

    ARKADAŞLAR KALİTELİ VE SAĞLAM SCOOTER KAYIŞLARINI İSTANBULUN NERESİNDE bulabilirim????

  17. #37
    tornado57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2007
    Şehir
    Sinop
    Motosikleti
    Mondial SFC 100 Automatic
    ali1yilmaz,
    130 yerine 120 lastik takarsanız,
    motorunuz daha iyi hızlanır/ivmelenir, ama son hızınınız düşer. 130 tekerin bir turda aldığı yolum santimetre cinsisinden ifadesidir.
    Kaba bir ifadeyle 1/13 oranında hızlanmanız artacak, son hızınız düşecektir.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    arkadaslar en kaliteli kayışlardan 1 i olan powerlink marka kayışı dün aksam kopardım helal olsun bana 12000 km dayanıyomuş km si dolduda ondanmı koptu acaba ..

  19. #39
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı 06bluedragger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar en kaliteli kayışlardan 1 i olan powerlink marka kayışı dün aksam kopardım helal olsun bana 12000 km dayanıyomuş km si dolduda ondanmı koptu acaba ..
    power link çok tavsiye edilmez
    dayco ve bando yu tavsiye ederim..
    15.000 de bir değiştirirsen yolda kalmassın

    bu arada bende yeni kayış aldım, 78 cm olması gerekirkene bulamadığım için 79.2 cm lik bir kayış aldım
    şindi şöle bir gariplik var
    motor yani debriyaj ısınana kadar gaza asıldıım zaman kaçırıyo kayış
    sormak istediğim ise; bu kayış kaçırdığı için, koparmı?
    kopmaza varyatöre bi zararı olurmu
    kompresyonu etkilermi?

    bu 3 ünü istiyorum
    GKN MOTORS

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    power link çok tavsiye edilmez
    dayco ve bando yu tavsiye ederim..
    15.000 de bir değiştirirsen yolda kalmassın

    bu arada bende yeni kayış aldım, 78 cm olması gerekirkene bulamadığım için 79.2 cm lik bir kayış aldım
    şindi şöle bir gariplik var
    motor yani debriyaj ısınana kadar gaza asıldıım zaman kaçırıyo kayış
    sormak istediğim ise; bu kayış kaçırdığı için, koparmı?
    kopmaza varyatöre bi zararı olurmu
    kompresyonu etkilermi?

    bu 3 ünü istiyorum

    1... kayıslar hakkında pek bilgim yok bando iyi diye biliyorum..
    powerlink i tamirci bunlar çok iyi diye tavsiye etti ben onun yalancısıyım


    2...debriyaj çeki balatası bitik olabilirmi yada variatör ağırlıkları aşınmış olabilir
    kayış debriyaj ile variatör arasına cuk oturmuyomu yani kapağı açtığında kayış variatör üzerinde zaldır zuldur oynuyomu bunları bilmedem bişiy diyemem

    3...scooter kullanıyorum kompresyon az açıkcası işime geliyo gazı braktığım zaman kırmızı ışığa kadar gaz vermeden gidiyo..


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler