Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

monifolt yerinden çıktı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    arkadaslar bugun basıma garip bişey geldi normal seyrimde giderken motor gaz yemedi ve yığıldı sağa çektim baktım ortadan bi ses geliyo stop edip kapağı sökünce gördüm ki emme monifoltu karbüratörden kurtulmuş bi aralık var ve karbüratör yerinde zıngır zıngır oynuyor! artı hava filitreside sola doğru kaymış!
    burdan anladığım hava filitresi yerinden oynayınca karbüratörü zorladı ve monifolttan kurtardı. bu benim fikrim daha farklı bi fikri olan varmı çünkü motor serviste ama daha bakamadılar çok mesgullermiş de çok enteresan geldi bana neden olabilir bu? kelepçeler vidalar yerinde dururken bu üçlüde ne sorun varda yamulup yerinden çıkıyolar?
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    arada sırada motorun her yerini kontrol etmekde fayda var en azından haftada bir kere motorun heryerine bakmak gerek.
    98 Beygir.....

  3. #3
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhaba;

    Manifold yerinden kolay kolay çıkmaması gerekir. Ancak anlattıkların kadarıyla, karbüratör, Manifolda bağlı olduğu yerden çıkmış. Ancak tamamen çıkmadığı, sadece kelepçelerinin gevşek oluşu veya kuvvetli bir baskı sonunda yerinden oynadığı belli. Zİra hava alan karbüratörde (hele de manifolddan) vakum olmadığından dolayı motorun çalışmaması gerekir. En son serviste bu parçalara ait kelepçeler sıkılmadığı için bu arıza meydana gelmiş. Zira titreşim veya darbe alacak bir konumda değildir. Ayrıca her gaza bastığında karbüratör bir miktar esneyerek yerinden çıkmışta olabilir (karbüratör gaz teline direkt bağlı oluşu ve başka hiçbir yere bağlı olmayışından) Sorun bir konu değil, ancak catlak kontrolü yapılmadan monte edilmemesi tavsiye edilir.

  4. #4
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ya görmedim ama duyduğuma göre diyim
    harley lerin bile kitapçığında belirli periyotlarda cıvata ve somunları sıkmak gerektiği yazıyormuş..
    GKN MOTORS

  5. #5

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba;

    Manifold yerinden kolay kolay çıkmaması gerekir. Ancak anlattıkların kadarıyla, karbüratör, Manifolda bağlı olduğu yerden çıkmış. Ancak tamamen çıkmadığı, sadece kelepçelerinin gevşek oluşu veya kuvvetli bir baskı sonunda yerinden oynadığı belli. Zİra hava alan karbüratörde (hele de manifolddan) vakum olmadığından dolayı motorun çalışmaması gerekir. En son serviste bu parçalara ait kelepçeler sıkılmadığı için bu arıza meydana gelmiş. Zira titreşim veya darbe alacak bir konumda değildir. Ayrıca her gaza bastığında karbüratör bir miktar esneyerek yerinden çıkmışta olabilir (karbüratör gaz teline direkt bağlı oluşu ve başka hiçbir yere bağlı olmayışından) Sorun bir konu değil, ancak catlak kontrolü yapılmadan monte edilmemesi tavsiye edilir.
    saolasın üstat açıklamaların için bende öyle tahmin ettim ancak karbüratöre ne gibi bi baskı uygulanacakta o yerinden çıkacak onu anlamadım ? dediğin gibi monifolta bağlı olduğu yerden çıkmış sallanıyor karbüratör işin ilginç yanı kelepçe ve vidalarda da bi sorun yada eksiklik gözükmüyor bu arada hala serviste çooook mesgul benim servisim çoook
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)