Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Benzine motor yağı karıştırırsak ne olur???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    Arkadaşlar geçenlerde eski motorculardan bi abimizle sohbet ederken motorda benzine yağ karıştırıp gittiklerinden bahsetti. şimdi yeni çıkan motorlarda böle bişey yok ama biz depoya misal yarım kg motor yağı koyarsak ne olur.
    motor yağlanıp rahatlarmı motor ölürmü yoksa bişey farketmezmi???
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Bildiğim kadarıyla iki zamanlı motorlar, yakıtla yağı karıştırarak yanmayı sağlıyor.
    Tabii biraz geride kaldı bu.
    Eminim detaylı açıklama yapacak arkadaşlar vardır.

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    benzine yağ karıştırmak aslen 2 zamanlı makinaların hadisesidir
    eski tip makinlarda belli bi oranda yağı benzine koyarak yol almayı sağlar
    fakat günümüz teknolojisinde otomatik yağ pompalaro mevcuttur, benzini ve yağı ayrı depolara koyarsınız, otomatik olarak karışım sağlar.

    eskiden 4 zamanlı makinalardada eğer yağ yakma problemi varsa yazın uzun yola çıkarken benzine bi kapak yağ atardık kendimizce bi koruma yöntemi olarak yapardık bunu ama çok sağlıklı deil buji açısından..
    GKN MOTORS

  4. #4

    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Ufak bir düzeltme. 4 zamanlı motorlarda motor yağı yakıtla karışmaz. Sadece motorun sürtünmesini azaltarak çalışmasını kolaylaştırır. O yüzden normal şartlarda eksilmez, sıcaklık ve sürtünme yüzünden özelliğini yitirir.

  5. #5
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    kurum yapar. niçin 4 zamanlı bir motora yağ koyma gereği duydunuz? hem de 15 litreye yarım litre.. bence denemeyin.
    bahsettiğiniz eski motorcu sanırım size iki zamanlı motoru anlatmış. yağı otomatik karıştırmayan makinelerde siz karıştırırsınız. tabi insan makine gibi karıştıramadığı için, ya fazla kaçıyor yağ yakıyor ya da az geliyor hararet yapıyor =)
    siz dört zamanlı makinenize sakın yağ katmayın.

  6. #6
    stunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    honda -titan -twister
    4 zamanlı motosiklet kullanıyorsan ve karbiratörlü ise depoya %0,5 oanında (10 litre benzine 50mililitre en fazla 100 mililitre) 2 zamanlı motosiklet yağı koyarsan zararı olmaz. aksine faydalıdır.
    stunc -honda titan -honda twister
    motosiklet özgürce yaşamak, rüzgarla yaşırmak tır.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    İki zamanlı makinalarda yağ karıştırılır benzine...Fakat dört zamanlı makinalarda yağ karıştırılmaz...

  8. #8
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    4 zamanlı motora yarım kg yağ koyarsan bujiyi bozarsın gerçi 2 zamanlı içinde aynı şey geçerlidir.benim motor iki zamanlı olduğu için her benzin alışımda koyuyorum yağı.
    MoToCroSS RuLeZZ

  9. #9
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    İki zamanlı basit ve "pis" bir sistemdir. Evet perfomansı daha fazla oluyor bu motorların (bakınız düşük CC li yarışlar), ama hem motora hem çevreye, yağ yakmak çok zarar verir.
    Uzun yıllar mobilet kullandım, onlar 2 zamanlı ve içine yağ katıyorsun, çünkü karter mantığı yok, alttan yağlama mantığı yok.
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  10. #10

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    MZ 251 'dede yağı koyardık benzin içine, böylece arkandan mavi mavi dumanı ata ata giderdik bi zamanlar Çevre katliyamı :(
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  11. #11
    kozalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    600RR
    4 zamanlı motorlarda yakıta ekstra olarka yağ koymana gerek yok.zaten şimdiki yakıtlarda yağlama özelliği mevcut.yağ koyduğunuz zaman bujı yağlanabilir,,subaplar kurum yapabilir,,performans düşebilir,,duman atabilir,,vs...bu fıkır aklına nerden geldı acaba onu merak edıyorum.yoksa ucuz yağ felanmı buldun ..
    Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    2 zaman 4 zaman alakası yok arabaya 'da koyanı gördüm özellikle 0 araçlarda veya yeni piston sekman yemiş motorlarda (araba,motosiklet) fark etmez,benzine tam olarak bilmiyorum 1/4 oranında yağ ile karıştırılarak benzin koyuluyor herhalde.0 motorlarda sekmanların sağlığı için yağ karıştırıldığını gördüm ve duydum Saygılar.

  13. #13
    kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    köln
    slm
    4 zamanli motorlarin benzinine yag koyulmaz 2 zamanli motorlara koyulur.
    4 zamanli motora yag koydugunda motoru soguk ken calistirir ken zorluk cekersin ve bujileri yaglarsin hic calismaz motorun arkasindan 2 zamanli gibi mavi duman atar görenler senin matorun segman kirdigini zanneder egzostdan yag atar makinayi satar ken bu motor yag yakiyor segman istiyor derler.
    4 zamanli makinalarda yag segmanlari vardir motorun yagini eksik birakmadigin sürece yada yüksek devirde kullnmadigin sürece mükemmel yaglar kisaca (gerenk yoktur)

  14. #14
    ironeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    ESKİŞEHİR- İSTANBUL GÖZTEPE
    Motosikleti
    gitti ne yazık ki....
    arkadaslar 4 zamanlı motora yağ koymanıza gerek yok koyarsanız sılındır ıçınde kurumla karsılasırsınız. 2 zamanlıda kullanılma nedenı ise motorun içinde yağplama yapması amacı ile koyulur ayrıca 2 zamanlı motrun yapısı nedenı ile yağ haznesı koyulanıor cunku yağın geri donusumu yapılamıyor 2 zamanlı motorlarda ama ne olursa olsun 4 zamanlı motorlara yap koyma gıbı bır sey yapmayın cok buyuk hata yaparsınız motorunuz rektefe bıle ısteye bılır

  15. #15
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    4 zamanlıya yağ kariştirılmaz,bait bu kadar
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    iki zamanli motorlarin cogunun egzosundan duman cikar evet dogru.. 4 zamanli duman cikarmayan bir motor cevreyi kirletmez mi ? Sadece yagin yanip cikan egzos gazinin daha gorunur hale gelmesi midir cevreyi kirleten.. Ocu gibi gostermeyin insanlara hakkinda fazla bilgi sahibi olmadiginiz $eyleri..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    KANUNSUZ 61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Dortmund/Germanya
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 750 R /SUZUKI DR BIG 800
    yagla karismis benzin olur

  18. #18
    dunpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    SAMSUN / İZMİT-KOCAELİ
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9B & IZHPLANET5 350cc-2zamanlı
    2 zamanlı motosikletler benzin deposuna 2 zamanlı motor yağı konulur.4 zamanlı motosikletlerin yağ haznesi ayrıdır. 2 zamanlı motosiklerlede yağ oranı yaklaşık 18 litrelik bir depoya 0.600 litre kadar yağ katılır.Yağ miktarının fazla katılması durumunda egzostan fazla duman çıkar ve bujinin aşırı yağlanmasına neden olur.Buji aşırı yağlandığı durumlarda motorda boğulma olayına rastlanabilir; buji çıkarılarak temizlenip yerine takılıdığında motor tekrar çalışır.
    ...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
    ...55VATAN41MEKAN...

  19. #19
    kersoyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    dordo sandor 150

    4 zamanlı motor

    sevgili arkadaşlar hiç düşündnüzmü bir motosiklet motoru neden rektefe ister pistona takılmış ve şanzımandaki yağın silindire gitmesini engelleyen sızdırmazlık elemanları yani sekmar aşınmış bu nedenle piston çapından dha geniş bir yüzyde çalışmaya başladığı için silindiri çizmiştir bu arada sızdırmazlık bozulmuş ve şanzıman yağı silindire sızmaktadır buda motorun yağyakmasına neden olur bu durum ateşleme sistemine zararverir bujiyi kirletir ve bozar eksoz subabında kurum oluşmasına sebep olur bu kurumlaşma bir süre sonra subabın görevini yerine getirmemesine sebep olacaktır yani deyim yerindeyse motor mahfolacaktır
    evet arkadaşlar 4 zamanlı motosikletlerde bulunan motor yapısıydı bu anlattığım şey şimdi siz düşünün siz benzine yağ katarsanız ne olur
    sekmanların görevini tamamen bitirmiş olursunuz şanzıman yağı silindire gitmesin diye uğraşırken siz zaten silindire yağ dolduruyor olursunuz bu da kısayoldan motorunuzu öldürmek manasına gelir bu arada koyun bişey olamaz diyen kesinlikle inanmayın ve itimad etmeyin

  20. #20

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    m2 zamanlı ise motosikletin neden olmasın koy.. ama o kadar değil.. mesela 20 litreye bir su bardağı kadar falan ekle.. yoksa her gaza asıldığında arkan bembeyaz dumanla kaplanır.. 4 zamanlı ise motosikletin.. yazık olur koymaman gerekir bildiğim kadarı ile..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)