Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Benzine motor yağı karıştırırsak ne olur???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    önce bujilerini çok çok uzun bu şekilde kullandığında ise motorunu (motosikletin değil motor) çöpe atarsın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    yellowarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    2 zamanli motorlarda dusuk cc den daha fazla guc elde edildigi icin benzin yag karisir pistonlara bu karisim gider ve motora zarar vermez 4 zamanlilarda ise sadece egsozdan duman cikar buji capak yapar hic bir yarari olmadigi gibi motor hizini ve performansini dusurur onun icin karistirma yagi benzini ayri koy kolay gelsin

  3. #23
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    yakın bir arkadaşım dün gece honda innova marka motorunun benzin deposuna motor yağı koymuş ve motor teklemiş gaz yemeyip. şimdi çalışmadığını söyluyor. bu konunda servise goturmeden kendi yapabileceğimiz birşey var mı arkadaşlar yağlı benzini boşalttıktan sonra?

  4. #24
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    nekadar koymuş yagı yağ neymiş ? eyer 2 zamanlı motor yagı ise sadece duman yaptırır bujiyi biraz kirletir 4 zamanlı yag koyduysa karbüratörü tıkar tıkamasabile subap ve sekmanlara zararı var karbüratörü temizlesin çalısır.

  5. #25
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    4 zamanlı motor yağı maalesef. umarım sekmanlar zarar gormemiştir açıp temizliycez artık karbüratörü.

  6. #26

    Üyelik
    10 Şubat 2007
    Şehir
    mersin
    performans düşer mühendislerin bir bildikleri var ki oktanlı benzin tavsiye ediyorlar mesela ybr,c
    g,cbf tipi motrlarda kurşunsuz benzin kullanılıyorki performans verimli olsun

  7. #27
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı stunc63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 zamanlı motosiklet kullanıyorsan ve karbiratörlü ise depoya %0,5 oanında (10 litre benzine 50mililitre en fazla 100 mililitre) 2 zamanlı motosiklet yağı koyarsan zararı olmaz. aksine faydalıdır.
    Okuduğum doğruya yakın tek mesaj bu...Tebrikler.....

    Alıntı kersoyu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili arkadaşlar hiç düşündnüzmü bir motosiklet motoru neden rektefe ister pistona takılmış ve şanzımandaki yağın silindire gitmesini engelleyen sızdırmazlık elemanları yani sekmar aşınmış bu nedenle piston çapından dha geniş bir yüzyde çalışmaya başladığı için silindiri çizmiştir bu arada sızdırmazlık bozulmuş ve şanzıman yağı silindire sızmaktadır buda motorun yağyakmasına neden olur bu durum ateşleme sistemine zararverir bujiyi kirletir ve bozar eksoz subabında kurum oluşmasına sebep olur bu kurumlaşma bir süre sonra subabın görevini yerine getirmemesine sebep olacaktır yani deyim yerindeyse motor mahfolacaktır
    evet arkadaşlar 4 zamanlı motosikletlerde bulunan motor yapısıydı bu anlattığım şey şimdi siz düşünün siz benzine yağ katarsanız ne olur
    sekmanların görevini tamamen bitirmiş olursunuz şanzıman yağı silindire gitmesin diye uğraşırken siz zaten silindire yağ dolduruyor olursunuz bu da kısayoldan motorunuzu öldürmek manasına gelir bu arada koyun bişey olamaz diyen kesinlikle inanmayın ve itimad etmeyin
    Hiçbir şekilde yazdıklarının doğruluk payı yok.... Nerden duydun bunları bilmiyorum ama bidaha araştır.....

    Alıntı ttopchu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce bujilerini çok çok uzun bu şekilde kullandığında ise motorunu (motosikletin değil motor) çöpe atarsın.
    Çok saçma..... Hatta gülünecek bir yazı.....

    4 Zamanlı motorlarınıza (eğer ybr titan cbf150 ) 1 depo yani 10 litre falan ortalama dersek depoyu doldurduğunuzda 200 gr yağ Ama benzinliklerde satılan 2 zamanlı yanıcı özelliği olan motor yağlarından koyarsanız hem motorunuzdaki aşırı sesi hem de motorunuzu korumayı sağlamanıza yardımcı olur... Kesinlikle bir zararı yoktur....

    Tarafımdan yıllarca denenmiş bir olaydır.... Ama sadece düşük cc li commuter tarzlı motorlarda....Yüksek cc li motorlarda koyulmasına gerek yoktur... Zaten dalga da geçerler adamla.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #28

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    kardeş düşüncen güzel ama bunun hiç mantığı yok.eğer öyle olsaydı mühendisler buna şu oranda yağ katın diye yazarlardı sanırım.zaten yağ pompan sağlamsa her yer yağlanıyor.daha neresi yağlanıcak onuda anlamadımillada denemek istiyosan stunç63 kriterlerinde koy derim.fark olacağını sanmıyorum ama eğer oranı fazla olarak kaçırırsanyandın demektir.benzin filitren tıkanabilir,bujin ateşlemede zorluk çekebilir.karbüratör memeleri yada enjeksiyonluysa enjektörlerin tıkanma riskiyle karşı karşıyasın.bunuda unutma!!!(haa bu arada egsozundan çıkan aşırı duman yüzünden küfür yemekte çabası olabilir)

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul-ümraniye
    Motosikleti
    inşallah dylan olcak
    4 zamanlıya kesınlıkle yağ konmaz bujıler yaglanırs bıda calsmaz motorun ama ıkı zamanlılarda sartmıs bu motorun uzun omürlü olması ıcın

  10. #30

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha xt600
    4 zamanlıya yağ koyarsak şu olur..piston emme sırasında yağlı benzin silindire hızla dolar.bu esnada silindir gömleğine gerek yağ gerek benzin yapışır.yağın yapışma özelliğinden dolayı en çok yağ yapışır..ve piston sıkıştırmaya gider.Gider iken sekmanlar gömlek çeperinde yağ ile karşılaşır.Ve yanma odasının ortasında patlama gerçekleşir.Gömleğe yapışmış olan yağ daha soğuktur.patlamayla birliklite bu yanamaz.Bu iyidir.Yağlanma yapılmıştır.Fakat buji daha kısa zamanda yağlanır.Görevini aksatır.

  11. #31

    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    O ŞİMDİ ANILARDA YAŞIYOR...
    Alıntı kersoyu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili arkadaşlar hiç düşündnüzmü bir motosiklet motoru neden rektefe ister pistona takılmış ve şanzımandaki yağın silindire gitmesini engelleyen sızdırmazlık elemanları yani sekmar aşınmış bu nedenle piston çapından dha geniş bir yüzyde çalışmaya başladığı için silindiri çizmiştir bu arada sızdırmazlık bozulmuş ve şanzıman yağı silindire sızmaktadır buda motorun yağyakmasına neden olur bu durum ateşleme sistemine zararverir bujiyi kirletir ve bozar eksoz subabında kurum oluşmasına sebep olur bu kurumlaşma bir süre sonra subabın görevini yerine getirmemesine sebep olacaktır yani deyim yerindeyse motor mahfolacaktır
    evet arkadaşlar 4 zamanlı motosikletlerde bulunan motor yapısıydı bu anlattığım şey şimdi siz düşünün siz benzine yağ katarsanız ne olur
    sekmanların görevini tamamen bitirmiş olursunuz şanzıman yağı silindire gitmesin diye uğraşırken siz zaten silindire yağ dolduruyor olursunuz bu da kısayoldan motorunuzu öldürmek manasına gelir bu arada koyun bişey olamaz diyen kesinlikle inanmayın ve itimad etmeyin

    +++ aynen katılıyorum.
    derdimi dinledim, derdimden iğrendim onun derdini gördüm, derdime imrendim Ömür Dediğin Üç Gündür,
    Dün Geldi Geçti, Yarın Meçhuldür,

  12. #32
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    2 zamanlı jawa larda 40 litreye 1 litre oranında yağ karıştırılır (benzinin zekatı oranında yani )
    4 zamanlı motorlarda yağ karıştırmaya gerek yoktur. 2 zamanlı motorlardaki oranda yağ karıştırırsanız bujiyi yağlar ve motorunuz çalışmaz. Her depoya 1-2 kapak yağ katarsanız bir sorun olmaz. Sadece egzostan beyaz duman çıkar (bunu sebebi yağın yanmayıp buhar halinde atılmasıdır sis makinalarında da yağ kullanılır zaten). Eski 4 zamanlı motorlar kurşunlu benzine göre ayarlanmıştır. Eğer şimdiki benzinler vuruntuya neden oluyorsa depoya 1-2 kapak yağ atmak bu sorununuzu çözecektir. Hatta bir ara total benzin istasyonlarında eski model otomobilleri kurşunsuz benzinle çalıştırabilmek için katkı dağıtıyorlardı. Bu katkıda makina yağı kıvamında bir yağ idi zaten. Aşağıdaki grafikte 2 zamanlı motorun neden karterden yağlanamadığı ve neden benzine yağ karıştırıldığı net olarak görülüyor. Burda emme işlemini yapan kısım pistonun alt kısmı yani krankın bulunduğu kısımdır. Emm işleminden sonra bu kısımın aşağı hareketi ile benzin yağ karışımı pistonun ateşelemenin olacağı üst bölümüne aktarılmaktadır. Bu nedenla bir karter ve yağ haznesi olması imkansızdır.

  13. #33
    gureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    4 zmanlı motorlarda motora yağ konmaz , zararlıdır. Bujiler yağlanır , yanan yağ kurum yaparak , hem bujileri hem subapların kurum yapmasına sebap olur. kurumlanan subaplar ,zamanla geçirmezlik işlevini kaybeder . Motora en az vereceği zarar , üst kapak ve subaplar sökülüp yeniden alıştırmak gerektirir. bu da yarım motor yapmak olur. ama bu bir defada olmaz zamanla olur. 2 zamanlı motorlarda ise motora 1/40 oranında yağ konur 2 zamanlı motorlarda yağ karteri olmadığından motor yağlamasını bu şekilde yapar . başka bir amacı yoktur. aslında iki zamanlı motorların ömrü 4 zamanlı motordan kısadır ama performansı yüksek olur. eğer 2 zamanlı motora iki defa benzın alırken yağ koymayı unutur ve zun yol yapmaya kalkarsan yolda sen motoru taşırsın motor seni değil . umarım yeteri kadar aydınlatmış oldum . 4 zamanlı motora kesinlikle yağ koymayınız.

  14. #34
    mustafatech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Fazer 600 + Cygnus 125
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki zamanlı basit ve "pis" bir sistemdir. Evet perfomansı daha fazla oluyor bu motorların (bakınız düşük CC li yarışlar), ama hem motora hem çevreye, yağ yakmak çok zarar verir.
    Uzun yıllar mobilet kullandım, onlar 2 zamanlı ve içine yağ katıyorsun, çünkü karter mantığı yok, alttan yağlama mantığı yok.

    sizin basit ve pis olarak değerlendirdiğiniz iki zamanlıdan 125 cc den 30 hp güç çıkıyor demekki bir teknoloji ve yapısal üstünlük var

    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_N...:queen::queen:

  15. #35
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    varadero
    eskıden mz e 1 depoya 1 kapak atardık fazla koyunca sıyah duman atıyor yolda şerıt bırakıyor :=))

  16. #36
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    ya benim gibi bir cahil bile bilir 4 zamanlı motora yağ konulmayacağını :D

    düzeltiyorum benzine yağ konulmayacağını.

  17. #37
    dunpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    SAMSUN / İZMİT-KOCAELİ
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9B & IZHPLANET5 350cc-2zamanlı
    2 zamanlı motorsikletlerde ( yeni modeller hariç ) ek bir yağ haznesi olmadığından yağ ( 2T- İki zamanlı motor yağı )benzine katılarak yağlanma sağlanır.Yaklaşık olarak oranı 17 litrelilk ortalama bir depo için 0,5-0,6 litredir.Yağ oranının fazla katılmış olması egsozdan beyaz dumanın fazla çıkmasına neden olur ve ayrıca bujide yağlanma vede dolayısıyla motorda boğulma gözlenir.Depoya benzinle birlikte yağ konulmasını bir artısı ise deponun uzun süre kullanılmadığı durumlarda pas yapmasını engeller.Bu süre sonrasında motor ilk çalıştırıldığında yağ deponun dibine çöktüğünden rahat çalışması için motor iyice sallanır ve benzin-yağ oranının karışması sağlanır.4 zamanlılarda yağ haznesi ayrı olduğu için benzine yağ katılmaz.
    ...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
    ...55VATAN41MEKAN...

  18. #38
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ben motoruma ne yağ bulsam koyuyorum
    GKN MOTORS

  19. #39
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Tutkun22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zaman 4 zaman alakası yok arabaya 'da koyanı gördüm özellikle 0 araçlarda veya yeni piston sekman yemiş motorlarda (araba,motosiklet) fark etmez,benzine tam olarak bilmiyorum 1/4 oranında yağ ile karıştırılarak benzin koyuluyor herhalde.0 motorlarda sekmanların sağlığı için yağ karıştırıldığını gördüm ve duydum Saygılar.
    Gelde buradan yak......
    bu yağ meselelerini ( sorunlarını ) bayağı tuttum ben.
    meğer neler varmışta biz (ben) duymamışım.............
    motosikletlerimin hala yürümesi demekki hasbelkadermiş
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  20. #40

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    Ben kullandım hiçbirşey olmuyor. yaklaşık 2 depo kadar (çok mecbur kaldım başka benzin yoktu) yağlı benzin kullandım. Egzozda kurumlaşma var, motor duman çıkarıyor ve performansı çok çok düşük gidiyor. Özellikle düşük rolantilerde ve yokuş inerken buji yağlamasından stop ediyor. Ayrıca soğuken viteste vurdurarak dahi çok zor çalıştı. Tavsiye etmem


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)