Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Dişli hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya orjinal dişliyi geri tak. Böyle yaparak motorun çekişi arttığı halde uzun yolda çok devirli seyrettiğini düşünüyorsan şöyşe yap, arkaya şu anki dişlinden 2 diş büyük diş tak. Veva orj. ön dişliyi geri takarak arka dişlini sadece şu anki dişlinden bi diş küçük diş ile değiştir. Hangisi mümkünse onu yap, senin istediğine mutlaka olumlu cevap verecektir.
    Anladım orijinal 13 dişliyi geri takıp arkayı da 1 diş küçülteceğim o zaman. O ring zincir de mevcut şimdi nasıl olur bilmiyorum ama hangisi mümkünse onu yapacağım çok teşekkür ederim. Böylelikle yokuşları hissedilir derecede daha seri çıkabilir miyim sizce?
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım orijinal 13 dişliyi geri takıp arkayı da 1 diş küçülteceğim o zaman. O ring zincir de mevcut şimdi nasıl olur bilmiyorum ama hangisi mümkünse onu yapacağım çok teşekkür ederim. Böylelikle yokuşları hissedilir derecede daha seri çıkabilir miyim sizce?
    Hız ve güç ters orantılıdır.

    tekerin dönme hızını arttırırsan gücü düşer. hızını azaltırsan gücü artar.

    eğer daha hızlı olmaya değil daha güçlü olmaya ihtiyacın varsa, ön dişli daha küçülmeli yada arka dişli büyümeli.

    eğer daha hızlı olmaya ihtiyacın var, daha güçlü olmaya yok ise, ön dişli büyümeli yada arka dişli küçülmeli.

    eğer motorunun çekiş gücü yeterince fazla ise, ön dişliyi büyütüp arka dişliyi küçültürsen motorun genel hızı artar. dolayısı ile yokuşları da daha hızlı çıkarsın... ama motor gücü yeterince fazla değil ise, dişli oranını değiştirdiğinde bu sefer motorun çekiş gücü o yokuşu çıkmaya yetmezse daha düşük viteste daha yüksek devirde çıkman gerekir. bu da hızlanmadığın anlamına gelir.

    mesela benim motor bir çok piyasadaki otomobille aynı güçte motora sahip.

    ama bir çok otomobil gaz vermeden debriyajı bıraktığında, rölantide ilerliyor araba. halbuki benim motor gaz vermeden debriyajı bırakırsan stop ediyor.

    ama otomobil daha fazla yükü götürebilirken, asla benim motor kadar hızlı olamıyor. eğer otomobili benim motor kadar hızlı yapmaya kalkarsan, benim motosikletle aynı güçte motorla asla o kadar kütleyi kolay hızlandıramazsın.

    hız istiyorsan güç kaybedersin. güç istiyorsan hız kaybedersin.


    eğer senin motorun torku yeterince iyi ise, söylediğin modifikasyonla hızlanacağı doğrudur.
    !?

  3. #123

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız ve güç ters orantılıdır.

    tekerin dönme hızını arttırırsan gücü düşer. hızını azaltırsan gücü artar.

    eğer daha hızlı olmaya değil daha güçlü olmaya ihtiyacın varsa, ön dişli daha küçülmeli yada arka dişli büyümeli.

    eğer daha hızlı olmaya ihtiyacın var, daha güçlü olmaya yok ise, ön dişli büyümeli yada arka dişli küçülmeli.

    eğer motorunun çekiş gücü yeterince fazla ise, ön dişliyi büyütüp arka dişliyi küçültürsen motorun genel hızı artar. dolayısı ile yokuşları da daha hızlı çıkarsın... ama motor gücü yeterince fazla değil ise, dişli oranını değiştirdiğinde bu sefer motorun çekiş gücü o yokuşu çıkmaya yetmezse daha düşük viteste daha yüksek devirde çıkman gerekir. bu da hızlanmadığın anlamına gelir.

    mesela benim motor bir çok piyasadaki otomobille aynı güçte motora sahip.

    ama bir çok otomobil gaz vermeden debriyajı bıraktığında, rölantide ilerliyor araba. halbuki benim motor gaz vermeden debriyajı bırakırsan stop ediyor.

    ama otomobil daha fazla yükü götürebilirken, asla benim motor kadar hızlı olamıyor. eğer otomobili benim motor kadar hızlı yapmaya kalkarsan, benim motosikletle aynı güçte motorla asla o kadar kütleyi kolay hızlandıramazsın.

    hız istiyorsan güç kaybedersin. güç istiyorsan hız kaybedersin.


    eğer senin motorun torku yeterince iyi ise, söylediğin modifikasyonla hızlanacağı doğrudur.
    Anladım. Ethem arkadaşımın söylediğine göre ön dişliyi küçültürsem arkayı da küçültmem gerekir. Sizin dediğinize göre arka dişliyi büyültmem gerekiyor. O zaman ben şu anda arka dişliyi küçülterek deneme yapayım. İstediğim sonuç oluşursa ne ala olmuşmazsa arka dişliyle de oynayarak deneme yaparım. Teşekkürler.
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  4. #124
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Merhaba arkadaşlar haftasonu CBFimin 15T lik ön dişlisini 16 T yaptım.. motor oldukça rahatladı ve vites araları uzadı yani şehir içinde kullnımı gayet ideal bir hal aldı hemen devrı bıtırıp vites istemiyor artık uzuyor..Otobana çıktığımda 3. ve 4. viteslerde deneme yaptım deviri sona dayadığımda 3. vitesde 90 km/h 4 vitesde ise 110 km/h gördüm..5 e çektiğimde ise 110 ile seyretmeye devam ettim..
    Önceden 8000 devirde 100 km/h yapan motor suanda 110 km/h yapmakta ancak torkda düşme meydana geldi ve bu 5. vitesde uzun yolda ortaya çıkıyor bir ara rüzgarda 4 de çekmek zorunda kaldım..Ancak normal hava şartlarında 5. vitesde 100-120 km/h hızda sabit gidebiyorum ve devir sona dayanmıyor.
    Yani dişliyi büyütünce motorun hızı artmıyor arkadaşlar vites araları rahatlayıp motor artık bağırmıyor hız aynı hız..
    Yapmayı düşünen arkadaşlara duyrulur.
    Not: motora tek kişi biniyorum 75kgmım.
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  5. #125
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar haftasonu CBFimin 15T lik ön dişlisini 16 T yaptım.. motor oldukça rahatladı ve vites araları uzadı yani şehir içinde kullnımı gayet ideal bir hal aldı hemen devrı bıtırıp vites istemiyor artık uzuyor..Otobana çıktığımda 3. ve 4. viteslerde deneme yaptım deviri sona dayadığımda 3. vitesde 90 km/h 4 vitesde ise 110 km/h gördüm..5 e çektiğimde ise 110 ile seyretmeye devam ettim..
    Önceden 8000 devirde 100 km/h yapan motor suanda 110 km/h yapmakta ancak torkda düşme meydana geldi ve bu 5. vitesde uzun yolda ortaya çıkıyor bir ara rüzgarda 4 de çekmek zorunda kaldım..Ancak normal hava şartlarında 5. vitesde 100-120 km/h hızda sabit gidebiyorum ve devir sona dayanmıyor.
    Yani dişliyi büyütünce motorun hızı artmıyor arkadaşlar vites araları rahatlayıp motor artık bağırmıyor hız aynı hız..
    Yapmayı düşünen arkadaşlara duyrulur.
    Not: motora tek kişi biniyorum 75kgmım.
    Emrecim hadi hayırlı olsun..en sonunda istediğini aldın sanırım.Yazılarını yazarken pek mutlu görünüyorsun..
    Motorun bayağı rahatlamıştır.CBF te tork düştüyse bizim motorlar yürümez heralde

  6. #126
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar haftasonu CBFimin 15T lik ön dişlisini 16 T yaptım.. motor oldukça rahatladı ve vites araları uzadı yani şehir içinde kullnımı gayet ideal bir hal aldı hemen devrı bıtırıp vites istemiyor artık uzuyor..Otobana çıktığımda 3. ve 4. viteslerde deneme yaptım deviri sona dayadığımda 3. vitesde 90 km/h 4 vitesde ise 110 km/h gördüm..5 e çektiğimde ise 110 ile seyretmeye devam ettim..
    Önceden 8000 devirde 100 km/h yapan motor suanda 110 km/h yapmakta ancak torkda düşme meydana geldi ve bu 5. vitesde uzun yolda ortaya çıkıyor bir ara rüzgarda 4 de çekmek zorunda kaldım..Ancak normal hava şartlarında 5. vitesde 100-120 km/h hızda sabit gidebiyorum ve devir sona dayanmıyor.
    Yani dişliyi büyütünce motorun hızı artmıyor arkadaşlar vites araları rahatlayıp motor artık bağırmıyor hız aynı hız..
    Yapmayı düşünen arkadaşlara duyrulur.
    Not: motora tek kişi biniyorum 75kgmım.
    aynı şeyleri bende apacheme yaptım. 3. vitesde 110 görüyordu. 4. vitesde 120 := 5 de 120 iki kişi iken 5 de ancaki hızını koruyabiliyorsun. geçen hafta değişiklik olsun diye tekrar 14 dişliyi taktım.. bi atikleşti bi torklandı sormayın. uyuşukluşa alışmışım şimdi farklı geliyor. tabi hep yüsek devirde sık sık vites değiştirmek gerekiyor.
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  7. #127
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emrecim hadi hayırlı olsun..en sonunda istediğini aldın sanırım.Yazılarını yazarken pek mutlu görünüyorsun..
    Motorun bayağı rahatlamıştır.CBF te tork düştüyse bizim motorlar yürümez heralde
    Evet kullanıp uzun vadede farkını daha iyi anlayacağıma inanıyorum şimdilik deneyimim ve izlenimim bunlar
    Ancak bu ybr leri anlamış değilim hesap kitap yapıyorum tutmuyor ön 14.t arka 45 lik demiştin bana nasıl gidiyor bu melet bu oranlarla 120 anlamıyorum
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  8. #128
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kullanıp uzun vadede farkını daha iyi anlayacağıma inanıyorum şimdilik deneyimim ve izlenimim bunlar
    Ancak bu ybr leri anlamış değilim hesap kitap yapıyorum tutmuyor ön 14.t arka 45 lik demiştin bana nasıl gidiyor bu melet bu oranlarla 120 anlamıyorum
    Yol biraz meyilli ise gidiyor emre onun dışında ben şahsi olarak (belki daha iyi sürücüler vardır bilemiyorum) düzde 115 i geçemiyorum

  9. #129
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol biraz meyilli ise gidiyor emre onun dışında ben şahsi olarak (belki daha iyi sürücüler vardır bilemiyorum) düzde 115 i geçemiyorum
    Öyle ama cbf 15 e 43 oda meyilli ise 120 gidiyor çevirdiği devir aynı ancak bu kadar dişli farkı aşırı fazla biri 125 lik diğeri 150 lik sonucda pekde bi cc farkı yok ama yamahada ön 15 arkanın 43 olduğunu bi düşünsene yamaha yerinden kalkamaz :S.. Yada CBF de önun 14 arkanın 45 :S motor 80 i geçmez herhalde ama tork delisi olur..
    Ancak bu orjınal dişlilerle hemen hemen aynı hızı yapıyorlar.. Farklı mühendislikler işte..
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  10. #130
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kullanıp uzun vadede farkını daha iyi anlayacağıma inanıyorum şimdilik deneyimim ve izlenimim bunlar
    Ancak bu ybr leri anlamış değilim hesap kitap yapıyorum tutmuyor ön 14.t arka 45 lik demiştin bana nasıl gidiyor bu melet bu oranlarla 120 anlamıyorum
    Çok doğru bi gözlem, bi çok arkadaşımız dişli değiştirdiğinde düz yolda hızının artacağını sanıyor. Ne yazık ki böyle olmuyor, motorun hızını arttırmak için motorada modifikasyon yaparak beygir gücünün arttırılması gerekiyor. Veya bayır aşağı sallıyıcan motoru Her yokuşun bir çıkışı olduğunuda unutmadan tabiki

    Ne kadar büyük oranda dişli modifi, o kadar vites aralarının uzaması, devrin rahatlaması ve ne yazık ki bi o kadar da tork kaybı demek oluyor. 75 kg bi kullanıcıda sorun çıkmaz. Tabiki yolculu kullanmıyorsan, dağ tepe bayır gezilerine fazlaca katılmıyorsan. Ama yinede arkayı sadece bir diş ufaltıp 42 yapsaydın bile motor rahatlayacaktı. Ve yaşadığın oranda büyük bi tork kaybıda yaşamamış olacaktın. Ya geliypor. delmecesi kartepesi, İzniğidir gezicez inşallah, büyük oranlı dişli modifi yapılmış bi motorla bu ve benzeri istikametlerde sürüş pek keyifli olmaz.

    Bu arada ben 8500 devirde 110 yapıyorum. Bu şekilde kullanmıyorum ama 110 a çıktığımda devir 8500 oluyor. Tam arada, tork kaybı olmadan güzel bi dişli modifi arkada 1 diş. Genelde 80-100 arası tatlı tatlı 6000-7500 devir uzun yol seyir hızımdır.

  11. #131
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol biraz meyilli ise gidiyor emre onun dışında ben şahsi olarak (belki daha iyi sürücüler vardır bilemiyorum) düzde 115 i geçemiyorum
    dürüm abin devir 9700du galiba 4te 107 yi gördü korayim, tam 5e çakıyordum Allahtan basınekspres yolunda ileride trafik yoğunlaşmıştı hız kestim yoksa bi heves uğruna motoru kucaklayacaktım..km 100 dediği zaman motor çatlayacak gibi bağırıyor ben 15i takıcam moruk hem tork düşsün belki ınsan gibi sürmeyi öğrenirim

  12. #132
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol biraz meyilli ise gidiyor emre onun dışında ben şahsi olarak (belki daha iyi sürücüler vardır bilemiyorum) düzde 115 i geçemiyorum
    abi önde siperlik olmasına karşın 115 yapıyorsa öp de başına koy abi motorunun benim motor düzde 100 diyor yerine göre anca 105 :(
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  13. #133
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi önde siperlik olmasına karşın 115 yapıyorsa öp de başına koy abi motorunun benim motor düzde 100 diyor yerine göre anca 105 :(
    Önde siperlik olması hızı yavaşlatmıyor, aksine arttırıyor. Çünki siperlik yokken vücudun 90 derecede pozisyonda rüzgara direnirken, siperlik taktırdıktan sonra vücudun siperliğin arkasında kalıyor ve siperliğin açısı daha eğik olduğu için rüzgar direnci azalıyor ve motor daha rahat ve akıcı gidiyor. Yani siperlik rüzgarı daha verimli yarığından motor daha rahat gidiyor. İnce bi iğnenin kumaşa kalın bi iğneye nazaran daha kolay batması gibi düşün. Bende bi kaç ay önce uzun siperlik taktım. Motorun akıcılığı ivmelenmesi son hızı hissedilir derecede olumlu olarak değişti.

  14. #134
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önde siperlik olması hızı yavaşlatmıyor, aksine arttırıyor. Çünki siperlik yokken vücudun 90 derecede pozisyonda rüzgara direnirken, siperlik taktırdıktan sonra vücudun siperliğin arkasında kalıyor ve siperliğin açısı daha eğik olduğu için rüzgar direnci azalıyor ve motor daha rahat ve akıcı gidiyor. Yani siperlik rüzgarı daha verimli yarığından motor daha rahat gidiyor. İnce bi iğnenin kumaşa kalın bi iğneye nazaran daha kolay batması gibi düşün. Bende bi kaç ay önce uzun siperlik taktım. Motorun akıcılığı ivmelenmesi son hızı hissedilir derecede olumlu olarak değişti.
    etham abi o zaman bende acilen siperliği uzatmaya bakacam o zaman uzatacaktım şimdi bunu okuyunca daha çabuk yapmaya karar verdim
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  15. #135
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    arkadaşlar dişli değiştirme ile hız kazanılmaz hatta yakıt tasarufuda sağlanmaz. bu işler çok derin hesaplamalar sonucu, en iyi ayarlar bulunarak motosikletlere adapte ediliyor. şimdi konuyu biraz daha anlaşılır olması açısından açayım: ön dişliyi büyüttüğümüzde yada arka dişliyi küçülttüğümüzde eskisine oranla aynı hızda daha düşük devirde seyredilir ama bu daha az yakacağı anlamına gelmez çünkü motosiklet 80-90 gibi hızlarla giderken rüzgara karşı oldukça güç harcıyor ve motor bu gücü olması gerekenden daha düşük devirde vermek zorunda kaldığından, sanılanın aksine daha fazla bile yakar. Ancak şöyle bir durumda var; eğer rüzgar arkamızdan eserse yada yokuş aşağı gidiyorsak değişik dişli ile hem yakıt tasarufu sağlanır hemde son hız artar ama bu sadece anlattığım iki istisnai durum için geçerlidir.
    Şimdi bazı arkadaşlar dişli değişiminden sonra hızım arttı diyebilir ama muhtemelen test ettikleri sırada rüzgarla aynı yönde gidiyorlardı ve farkında değillerdi çünkü belli bir hızdan sonra biz rüzgarın hızını yine geçtiğimiz için rüzgar yüzümüze karşı esiyor sanarız. bunu anlamanın en iyi yolu aynı yolda zıt yönde tekrar test etmektir. benim mondialımdada cbr 125 imdede bazen öyle anlar denk geliyorki düz yolda dahi son viteslere atamıyorum rüzgardan dolayı ve ikiside orjinal dişlileriyle olduğu halde durum böyle. Birde dişli değişsem 2 vites birden düşürmem gerekicek belkide.
    son olarakta; dişli değişiminden sonra yokuşlarda 2 kişi kalkmamız gerektiğinde motosikletimiz iyice zorlanacaktır. Benden tavsiye ustanız dahi dişli değiştirelim dese sakın değiştirmeyin. çünkü ustalar tamir işinden anlayabilir fakat bu konular mühendislik gerektiren, sayısal zeka ve bilgi gerektiren konulardır. Hatta sayısal bölüm oknumuş, lisans yapmış kişilerden araçlarla çok ilgili olanlar bu konuları sanayideki ustalardan çok daha iyi bilirler ama diğeri motor tamircisi olduğu için insanlar ona daha çok inanır aramızda bilmeyen arkadaşlar olabilir diye yazdım bunları, umarım faydalı olur

  16. #136
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Merhaba arkadaşlar bu sabah işe gelirken FSM yi geçtikten sonra aslantepe meyilinde 16 T ile 5. vites denemesi yaptım 9,500 devirde 130km/h gördüm
    Düzlükde ise 110 km sabitleyip gidiyorum devir 8000 civarı gayet rahat.. normal 110 da 15T dişli varken 9.000 civarı bağırıyordu motor
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  17. #137

    Üyelik
    25 Mart 2017
    arkadaşlar konuyu hortlattım kusura bakmayın :D bende 100 SFC Snappy X var motor düz yolda 85ten fazla hız yapmıyor bende arka dişliyi küçülteyim diyorum kaç yapsam benim için faydalı olur yokuşta performans düşermi şuan 36 dişli var orjinali.

  18. #138
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Usta09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar konuyu hortlattım kusura bakmayın :D bende 100 SFC Snappy X var motor düz yolda 85ten fazla hız yapmıyor bende arka dişliyi küçülteyim diyorum kaç yapsam benim için faydalı olur yokuşta performans düşermi şuan 36 dişli var orjinali.
    Arkayı küçültürsen bu sefer torkun daha düşer.

    85'e de çıkamayabilirsin.

    O yüzden hiç oynama.

    Ama zayıfsan,hep tek kullanıyorsan arka dişliyi en fazla 38 yapmanı öneririm.

    Tork kaybına(yani çekişin zayıflamasına) hazırlıklı olmalısın.

  19. #139

    Üyelik
    06 Temmuz 2018

    Cf moto 150 nk

    Hocam bende de cf 150 nk Var ön dişli büyüdü çok geç hızlanıyor normal mi ama 127de kesiciye giren motor 137leri görüyor tabi bu hızı görmek için biraz yol alıp hafif yokuş aşağı olması lazım ama normal şartlarda şehiriçi anayolda falan 100km/h den sonra özellikle geç hızlanıyor dişli değiştirmeden önce böyle değildi


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)