Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Egzoz Boyama (Fotoğraflı Anlatım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    1 senelik bile olmayan motorumun egzosu hafif hafif paslanmaya başlamıştı
    Susturucuda birşey yoktu ama manifolt ile susturucu arasını giderek sarıyordu pas

    Servise danıştım ve kendilerinin yapacak birşeyleri olmadığını söylediler.(o kadar racing içinde scooter ile ilgilenemezlerdi tabi!)

    Göz göre göre egzosu çürütmeyeyim dedim ve ısıya dayanıklı bir boya ve birazda zaman ile bu işi hallettim.

    Kullandığım malzemeler :

    -Isıya dayanıklı boya
    -Dilerseniz ince bir zımpara
    -Vidaları sökmek için alet edevat

    Aldığım boya (690 derece ısıya kadar dayanıklı mat siyah renkte boya,markası Raykon(Dupli Color))



    Ben zımparaya gerek duymadım çokta zorlu bir pas yoktu çünkü.Bez ile sürtüm yüzeysel olan bu pas tortusunu
    Zaten parmağımla bile sürttüğümde egzosun boyası çıktı

    Önce susturucunun korumalarını söküyoruz

    Bu motordan motora değişir. Yüksek hacimli -scooter dışı- motorlarda egzoz tüpünden öncesi ile uğraşılacak. Silindir sayısına göre ara borularda kullanılan boya miktarı değişecektir.


    Motorun altına eğiliyoruz ve bağlı olan vidaları gevşetiyoruz.


    Çamurluğa bağlı vidaları da söktükten sonra egzosu çıkartıyoruz





    Paslanan bölgeler



    İç tarafta daha fazla paslanma oluşmuş ve boya etkisini yitirmiş


    Boyama işlemine geçiyoruz
    Tek kat atıyoruz boyayı.Çünkü daha fazla kat demek ısıya karşı daha dayanıksız bir alan oluşturmak demek(bu uyarı boyanın üstünde de yer alıyor)

    Boyanmadan önce ki hali


    Boyanmış hali



    Egzostu yerine taktıktan sonra


    İlk günkü halinden bile daha iyi oldu diyebilirim.

    Bu işlemi motoru kullanma şartlarına göre belirli aralıklarla yapmamız gerekebilir. Yağmurda kullanılan motor ile sadece kuru havalarda kullanılan motorda aynı değişimler olmaz haliyle.

    Aslında burada temel mesele bu egzozun(veya ara boruların) ne gibi bir boya ile boyanacağı.

    Bunu bildikten sonra, motorunu az biraz kurcalamayı seven ve bu işlere yatkın birinin bu işi kolayca yapacağını düşünüyorum.



    Kolay gelsin.
    zenon, AFAROZ, ilkadam ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Eline sağlık,anlatım için de teşekkürler.
    Ancak...Boyadığın şey ne başlıktaki gibi egzost ne de yazının içindeki gibi egzos.Tam olarak egzozu boyamışsın.Yanlış anlama,Türkçemizi düzgün konuşmak adına söylüyorum.Özellikle egzoz üzerine bir sürü kelime üretilmiştir,işi egzoz olanlar bile %90 oranda yanlış yazıyor maalesef ki.

  3. #3

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    boyayı nerden aldın acaba,
    bende düşünüyorum da egzozu boyamayı...ve ne kadar dı?

  4. #4
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    eline sağlık benim egzoz tüpü zaten değişti.. özel yapım krom performans.. borusunu ise boyamayı düşünmüştüm.. sonra vazgeçmiştim.. ileride belki bende boyayabilirim.. bilgi için teşekkürler...
    KIRMIZI BOĞA..

  5. #5
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    güzel çalışma eline emeğine sağlık,bizlerlede paylaştığın resimlediğin için ayrıca teşekkürler arkadaşım
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  6. #6
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    inş faydası olur uğraşman sevindirici bazıları önemsemiyor bakmıyor bile egzozun altına maltına
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  7. #7
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı forrap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık,anlatım için de teşekkürler.
    Ancak...Boyadığın şey ne başlıktaki gibi egzost ne de yazının içindeki gibi egzos.Tam olarak egzozu boyamışsın.Yanlış anlama,Türkçemizi düzgün konuşmak adına söylüyorum.Özellikle egzoz üzerine bir sürü kelime üretilmiştir,işi egzoz olanlar bile %90 oranda yanlış yazıyor maalesef ki.
    anladım anlatmak istediğinizi,uyarı için teşekkürler
    exhaust'tan egzost deriz,egsoz deriz,egzos deriz,egzoz deriz,evet bir sürü kelime var malefes

    bu meletin komplesine bir kelime,susturucusuna ayrı bir kelime deniyor galiba


    Alıntı erginbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boyayı nerden aldın acaba,
    bende düşünüyorum da egzozu boyamayı...ve ne kadar dı?
    Ostim'den aldım boyayı
    Ostim içine girdiğinizde esnafa sorarsanız burada nerde sadece boya işi yapan yerler var diye yardımcı olacaklardır
    boyacıyada sorarken mutlaka ısıya dayanıklı boya diye sorun

  8. #8
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    asm,evet bir sürü kelime kullanılır ama hiç birinin Türkçe de yeri yoktur,doğrusu egzoz dur.Bakınız;
    http://www.tdk.gov.tr/TR/SozBul.aspx...E&Kelime=egzoz

    Başlığı düzelttim.
    Neyse konu fazla uzamasın,eline sağlık tekrar

  9. #9
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    güzel çalışma yapmışsın.eline sağlık.umarım egzoz u paslanan arkadaşlar faydalı olur
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  10. #10
    maksimumhiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    peugeot 103
    iyi bi çalışma,aslında nikelajcuya götürüp nikelaj attırmak da yakışabilirdi

  11. #11
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    herşeyi anladım da.. bu boya dökülmüyor mu sıcaktan. egzoz'un sıcağından yani.. dökülmüyorsa bende boyayayım.. Yeşile
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  12. #12
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    güzel iş çıkarmışsın tebrikler...yalnız toplamda kaç liraya patladı bu iş sana bilgi verebilirmisin sakıncası yoksa...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  13. #13
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    bu boyalar malesef cok dayanikli degil. Cunku bir zaman sonra yaniyor ve atiyor. Bende cok denedim. sanayi tipi boyama sart yoksa bir ise yaramiyor.,
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  14. #14

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Şehir
    zerdalilik :)
    Motosikleti
    aprilia leo 150
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu boyalar malesef cok dayanikli degil. Cunku bir zaman sonra yaniyor ve atiyor. Bende cok denedim. sanayi tipi boyama sart yoksa bir ise yaramiyor.,
    iyi bir zımparalama ve temizlikten sonra ısıya dayanıklı boyalar uzun süre sağlam kalıyor diye biliyorum...(bazı boya markalarının satıcı olduğum için müşterilerimden aldığım tepkiler doğrultusunda söylüyorum bunu. Ama marka ve uygulama muhakkak önemli.)


    sanayi tipi boya dediğiniz "fırın boya" yada "statik boya" mı? çünkü sanırım bu boyama işlemi baya bir teferruatlı..öncesinde tüm parçaların sökülmesi , kumlamaya girmesi gibi işler içeriyor diye biliyorum...Ne kadar masraflı olur bilmiyorum ama en sağlam çözümler bunlar olsa gerek...

  15. #15
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    ellerine sağlık.....25252525252525252525 karakterrrrrrrrr
    MT ANTALYA

  16. #16
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herşeyi anladım da.. bu boya dökülmüyor mu sıcaktan. egzoz'un sıcağından yani.. dökülmüyorsa bende boyayayım.. Yeşile
    ısıya dayanıklı boya,adı üstünde
    Alıntı Syriana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel iş çıkarmışsın tebrikler...yalnız toplamda kaç liraya patladı bu iş sana bilgi verebilirmisin sakıncası yoksa...
    boyayı 11 ytl'ye temin ettim
    toplamda 11 ytl'ye maloldu yani
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu boyalar malesef cok dayanikli degil. Cunku bir zaman sonra yaniyor ve atiyor. Bende cok denedim. sanayi tipi boyama sart yoksa bir ise yaramiyor.,
    Uzun süre kullanım sonucu aşırı ısınan egzozda pek dayanmıyor olabilir
    bizim oyuncaklar scooter olduğu için kullanım süremiz hali ile sınırlı
    egzozumuzda öyle çok ısınamıyor,tabi çok ısınıyor kısa süreli kullanılsa bile ama uzun süre sıcak kalmıyor

    motorun orjinal egzoz boyası kötümüydü veya boya ömrü o kadar mı idi bilemiyorum ama motoru alalı 1 yıl olmadı ve egzoz borularını elimle silince bile astara iniyordu boya

    şimdi ki attığım boya orjinalinden daha iyi oldu,boyanın dökülüp dökülmeyeceğini zaman gösterecek(illa ki bir miktar eskime oluyordur)

    benim kullandığım boya (uygun bir şekilde boyanırsa) 690 C'ye dayanıklı imiş, 800 C'ye dayanıklı boyalarda var onlar bir miktar daha iyi muhtemelen



    birde motorun markası ne olursa egzoz boyaları zamanla gidiyor galiba(karbon ve teflon kaplama egzozları bilmiyorum gerçi)

    pas işi zaten bir bulaştımı illet gibi satıyor müdahale edilmezse

  17. #17

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    normal sprey boya değil 600 dereceye kadar dayanabilen sprey boyalardır egzos unuzda 600 derece sıcaklığa ulaşamaz değilmi ?
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:

  18. #18
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    geçenlerde ben de eksozumu boyayacaktım ama ASM nin bahsettiği boyayı bursada bulamadım. Çoğu boyacı siyah soba boyasını önerdi nedersiniz olabilir mi?
    scooter diil VESPA

  19. #19
    BİROL 78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İSTANBUL/ Bakırköy
    Motosikleti
    HAYABUSA
    güzel bir fikir boyayınca cillop gibi olur.
    facebook(Fazer Tutkunları)

  20. #20
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    cillop gibi olmasından ziyade çürümesini engelliyosunuz boyamakla,
    600 dereceye dayanıklı diye satılan boyalar uygundur, soba boyası olarakta satılanları kullanabilirsiniz..
    GKN MOTORS


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler