Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ilk çalıştırmada sabahları motor beyaz duman atıyo

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    ilk çalıştırmada sabahları motor beyaz duman atıyo nedeni ne olabilir yağda eksiltmiyor çekişide güzel neden oabilir yaklaşı 30 saniye duman oluyo sonra kesiliyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    motor iki zamanlımı 4 mu eger iki zamanlıysa benzine karışan yağ cöküyordur ondan duman atar ama 4 zamanliysa o zaman acil servis bence yağ sekmanında bir sorun olabilir

  3. #3
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    yağ sekmanı yeni değişti motorun servis normal diyo ama sekmanlar alışana kadar normalmiş ama hala kesilmedi 800 km oldu ne zaman alışacak bakalım sekmanlar :(

    birde bu durum sadece jigle çekince oluyo

  4. #4
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    yogun beyaz duman >>> su yaniyor
    yogun mavi duman >>> yag yaniyor
    yogun siyah duman >>> motor (!) yaniyor

  5. #5
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yogun beyaz duman >>> su yaniyor
    yogun mavi duman >>> yag yaniyor
    yogun siyah duman >>> motor (!) yaniyor
    hayır hayır hayır yanlışınız var efendim
    yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
    yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
    yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur saygılarımla ben böyle biliyorum....yanlışım varsa özür dilerim

  6. #6
    ogulcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    istanbullllll
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister HONDA hayat ONDA
    Alıntı mevlutgs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır hayır hayır yanlışınız var efendim
    yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
    yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
    yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur saygılarımla ben böyle biliyorum....yanlışım varsa özür dilerim
    bnde bole bılıyorum sanırım dogru
    [i][u][b]''''GERCEKCI OL İMKANSIZ OLANI İSTE'''' 34 AZ 3637 TEK ASKIMM MOTORUM HERSEYIMMM.
    AMA MALESEF SATIYORUM.....[/b][/u][/i]
    [b]Denize ve Özgürlüğe[/b]

  7. #7
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı mevlutgs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır hayır hayır yanlışınız var efendim
    yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
    yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
    yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur saygılarımla ben böyle biliyorum....yanlışım varsa özür dilerim
    söyle diyelim:

    "White smoke is caused by coolant or water coming out the tail pipe.
    Black smoke is caused by a rich fuel condition.
    Blue smoke is caused by oil consumption."

    http://www.2carpros.com/topics/whitesmk.htm

    yani mavi duman konusunda hepimiz hemfikiriz.
    beyaz duman konusunda ise yukaridaki laf daha cok bana hak veriyor.
    siyah dumanda ise sana (kirli hava filtresinin yakit-hava oranini yakit lehine bozdugundan).

    Alıntı ogulcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bnde bole bılıyorum sanırım dogru
    bu cok komik!

    bana bir ögrenciyi hatirlatti. adam gitmis "JAVA compiler'de bir hata buldum" diye mail atmis. "hayrola? nasil buldun? nerede buldun?" sorularina "söyle basit bir program yazdim ve calismadi. demek ki compiler hatali" diye cevap verdi. yani eleman bir programlama dilinde kullanilan en basit ifadeleri kullanarak 20 satirlik bir program yaziyor, calismadiginda da yanlisi kendisinde arayacagina gidiyor hata compiler'de diyor...

  8. #8
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    dostum motorun 4 zamanlıysa subap lastıklerinden kaçırıyor olabilir sabah atıyor diyorsun geceden sabaha kadar olan süreçte subap lastikleri hafif yağ kaçırma şansı var eğer eskimişse lastikler değişmesi gerekiyor. ama jikleyi çekince oluyor demişsin o normal fazla benzini yakıyor çok yoğun duman varsa yine subap lastikleri
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  9. #9

    Üyelik
    12 Haziran 2007
    kardeş bence sen bi motor tamircisine git karbüratör ayarını yapsın motor zengin karışım yapıyo fazla benzin yiyo hem cebine zarar hem motora zarar

  10. #10
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar;

    Arkadaşların yukarıdaki tespitleri doğru. Beyaz duman, silindir içerisinde yanan karışımda su olduğunu gösterir. Ancak motorun su soğutmalı olmadığına göre (tahminen) kullandığın benzin sulu ihtimali ortaya çıkıyor. Bu jiglenin çekilmesi ile beraber zenginleşen karışımın yanmasıyla beraber beyaz duman oluşmasını doğrular nitelikte. Segman konusundaki fikre katılmıyorum. Zira bu durum buji yağlanması ile kendini çok çabuk belli eder. Ayrıca belirli bir süre değil, genelde belirli bir km'de motor çalıştığı sürece mavi dumanla belli eder kendini. Sübab lastiklerinden şüpheleniyorsanız, motoru yarım gaz konumuna getirin. Bu durumda iken birden gaz verip motor devirlendikten sonra gaz kolunu hemen kapatın. Birkaç kez yaptığınızda eğer egsozdan mavi duman atıyorsa bu sübab lastiklerinin kaçrıdığına işarettir. Rölantide ve sabit hızda belli etmez kendini.

    Sabah dumanın olduğu esnada egsoz çıkışına bir kağıt havlu tutulursa sanırım daha iyi arıza tespit edilebilecektir.

  11. #11

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha XVZ1300 Royal Star Tour Classic
    Buna benzer bir durum bende de oldu. Genelde 3-4 günde bir çıkarım motorla; yani hergün kullanmıyorum. Son iki seferdir eksozların sadece birinden beyaz duman geldiğini gördüm. V2 motor, öndeki silindirden çıkan eksozdan beyaz duman geliyor. Ancak şöyle bir 20-25 km dolaştım duman kaybolmuş. Sadece bir eksozdan gelmesi canımı sıkıyor açıkçası, silindir, piston, segman aklıma masraflı masraflı şeyler geliyor.

  12. #12
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Arkadaşların yukarıdaki tespitleri doğru. Beyaz duman, silindir içerisinde yanan karışımda su olduğunu gösterir. Ancak motorun su soğutmalı olmadığına göre (tahminen) kullandığın benzin sulu ihtimali ortaya çıkıyor. Bu jiglenin çekilmesi ile beraber zenginleşen karışımın yanmasıyla beraber beyaz duman oluşmasını doğrular nitelikte. Segman konusundaki fikre katılmıyorum. Zira bu durum buji yağlanması ile kendini çok çabuk belli eder. Ayrıca belirli bir süre değil, genelde belirli bir km'de motor çalıştığı sürece mavi dumanla belli eder kendini. Sübab lastiklerinden şüpheleniyorsanız, motoru yarım gaz konumuna getirin. Bu durumda iken birden gaz verip motor devirlendikten sonra gaz kolunu hemen kapatın. Birkaç kez yaptığınızda eğer egsozdan mavi duman atıyorsa bu sübab lastiklerinin kaçrıdığına işarettir. Rölantide ve sabit hızda belli etmez kendini.

    Sabah dumanın olduğu esnada egsoz çıkışına bir kağıt havlu tutulursa sanırım daha iyi arıza tespit edilebilecektir.
    aklımdaki bazı soru işaretlerini kaldırdınız teşekkür ederim
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  13. #13
    fernando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2005
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    DL 650 V-strom
    beyaz dumanın sebebi su buharı ve yanmamış yakıttır.özellikle soğuk havalarda ve sabahları içten yanmalı makinelerin ilk çalışması esnasında beyaz duman normaldir.Egzost devresi biriken su ve çiğ yakıt beyaz dumana sebep olur. Fakat motorun ısınması dediğimiz yani silindir içindeki zincirleme reaksiyonun gerçekleşmesi için gerekli sıcaklığa ulaşıldığı zaman beyaz dumanın kesilmesi gerekir.Eğer duman yoğunluğu ve kesilme süresi az ise bence sorun yok.Motorunuzu bıraktığınız yerle alakalı bir problem olabilir.
    vaga bunu beğendi.
    FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...

  14. #14
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    aynısı bndede oldu sekmanın agızları donmus ust uste gelmıstı
    motor acılır buyuk ıhtımal

  15. #15

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    merhaba bende benzer sorun var. Motorun sübab keçeleri değiştirmek için motoru söktüm. Bu sırada pistonun üzerinde kurum bağlamış yağ artıkları vardı. Bu kurum egzos sübabı içerisine uzanıyor. (Bilen arkadaşlar bir yorum yapabilirler). Birde silindirde çizikler vardı. Tam bu kurumların olduğu yerde. Yeni öğrendiğim birşey honda titanlarda, keçelerde başka birde kovanlar varmış. Acaba egzos sübablarının kovanından mı kaçıyor? Şimdi motoru tekrar rektefiye ediyim mi diye düşünüyorum. Acaba sorun çözülecek mi? Teşhis koymak çok zor.

    Fakat tahminim sekmanlarla birlikte silindir ve pistonuda değiştirmek gerekiyor sanırım.

    Sübab kaçağının farkı süzülme değil çünkü keçeler oldukça yukarıdalar eğer kapaklar bir bardak kadar yağ bile birikse ve keçeleri çıkartsanız bile burda süzülüp aşağıya inmesi çok zor. Bence çalışırken buraya yağ kaçabilir.

    Silindir hatalarında ise bence motor çalışıp belirli bir yağ basıncına ve sıcaklığına ulaşınca yağ sekmanları yağ ile dolup yağ kaçmasını engelliyor diye düşünüyorum.

  16. #16
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yogun beyaz duman >>> su yaniyor
    yogun mavi duman >>> yag yaniyor
    yogun siyah duman >>> motor (!) yaniyor
    Kızılderili yöntemi...
    dumandan teşhis..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  17. #17
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    [QUOTE=serdarmert;2098367]Kızılderili yöntemi...
    dumandan teşhis..:


    bu siteyi takip ederken çok keyif alıyorum. zevkim desem yeri var
    arkadaşa kolay gelsin diyorum.
    aslında bendede buna benzer bir sorun var ama bukadar şüpheli değilim sebebi ilk çalıştığında 1 dk. kadar duman atıyor buda normal tanıdığım ustaların hepsi aynı fikirde kolay gele dostum

  18. #18
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaşlar motorun beyaz duman atması fazla benzin yakmasına işaret değildir.Eğer fazla benzin yakıyorsa yada hava filtresi karbüratör buji vs pisse siyah duman atar,mavi duman atıyorsa yağ yakıyordur.Beyaz duman atıyorsa benzine yağ karışıyor demektir.

  19. #19

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    [QUOTE=scorpions_59;2098441]
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kızılderili yöntemi...
    dumandan teşhis..:


    bu siteyi takip ederken çok keyif alıyorum. zevkim desem yeri var
    arkadaşa kolay gelsin diyorum.
    aslında bendede buna benzer bir sorun var ama bukadar şüpheli değilim sebebi ilk çalıştığında 1 dk. kadar duman atıyor buda normal tanıdığım ustaların hepsi aynı fikirde kolay gele dostum
    Merhaba serdar bey, motor yağ yakarsa bu normal bir durum değildir. Isındıktan sonra bu yağ yakışı devam edip etmediği dikkatle incelenmeden görülemez.

    Birde yağ eksiltmeye buda hatayla motorun yağsız kalmasına ve motorun bitmesine sebep olabilir.

    Tabi yağı her zaman kontrol etmek zorunda kalırsınız.

    En sonunda da mutlaka birşeye sebep verir. Yağ deyip geçmemek lazım.


    Uzaktan teşhis zordur. Fakat duman bakarakta birşeyler söylenebilir.

  20. #20

    Üyelik
    07 Kasım 2010
    Şehir
    Giresun\BULANCAK
    Motosikleti
    Mondial 100 KH
    benim motorumda da beyaz duman atma sorunu var ustaya götürdüm piston segman tamir istiyo dedi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)