Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Virajda yapilan hatalar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Şubat 2007
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Honda CBR1000RR
    Arkadaslar, hepimiz motora biniyoruz ve aslinda motorlar viraj icin yapilmislar.

    Kivrakliklariyla hafiflikleriyle ve gücleriyle bu mükemmel motorlari bir virajdan öbür viraja atip kaldirmak ve bunun zevkini yasamak istiyoruz
    ve hepimiz bu adrenalin pesindeyiz.
    Ne yazikki bu zevki yasarken hatalarda yapiliyor bazende kötü sonuclara ulasabiliyor. Genelde virajda düsüsler
    pilotun yaptigi hata sonucu oluyor.
    Ben burda size en cok yapilan hatalari biraz olsa anlatmaya calisacagim.
    Bunu ben perfekt kullandigim icin degil bende yapiyorum bu hatalari.
    Amac bilelim hatamizi ve bu hatalari birdaha yapmayalim...

    ilk basta en büyük viraj problemlerinden biri viraja yatmak,
    bunun sonucu yani pilot viraja motoru yatirmasina korkuyor yeteri kadar yatiramiyor vede virajdan cikip karsi yola yani
    karsi serite cikiyor...(Insallah bu an bir araba karsidan gelmiyordur).
    Ayrica virajda fazla yattim korkusunu yasayip panikleyerek aninda firen basmakla motor
    kendisini dikiyor ve bunun sonucu genelde düsmekle bitiyor cünkü motor virajin icinde dikilip virajin disina cikiyor.

    Birde klasik hatalardan biri viraja cok hizli geliniyior
    panik bir firen yapilip ama firen birakilmiyor, bunun sonucu da genelde düsmekle bitiyor cünkü motoru viraja yatiramiyorsun.

    aslinda yapilacak cok hatalar var bunlarim hepsini yazmak
    imkansiz gibi birsey ama en cok yapilan hatalar
    1. Viraja yatma korkusu
    2.Virajin icinde Firene basma
    3.Viraja girmeden önce firende donup kalmak yani fireni birakamamak

    Bunu hepimiz basarabiliriz mühim olan antraman. Yani calismamiz lazim bunlari ögrenmemiz lazim.
    Hayir hizli motor kullanmak icin degil, bir gün
    tehlikeye girdiyimiz an motoru yatirmaya korkmamamiz icin yada fireni birakmasinida bilebilmemiz icin.

    Motoru kullanirken stressiz rahat vede güvenli kullanmayi ögrenmemiz lazim...

    hepinize kazasiz belasiz sürüsler arkadaslar.








    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    ellerie sağlık aytunç abi, bu senin kendi yazındı sanırım, diğer sitende de okumuştum
    senden bişeyler öğrenmek çok iyi olurdu valla...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  3. #3
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    ...Yazi ve resimler kendime aittir kopyalanmamistir...

    ... nasıl yani, fotoları da mı sen çektin?
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  4. #4
    enginkadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    ADANA/SEYHAN
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR Kırmızı
    teşşekurler güzel bilgiler.

  5. #5
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Zaten gördüğüm kadarıyla fren işini kapan güvenli sürüşün yarısını kapmış oluyor. Doğru fren yapmak hem arabada hem motorda çok önemli.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  6. #6
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı marwel114 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Yazi ve resimler kendime aittir kopyalanmamistir...

    ... nasıl yani, fotoları da mı sen çektin?
    fotoğraflardaki kişi aytunç abi, o yüzden öyle demiş
    ama merak ediyorsan şunu da ekliim, gezilerde fotoğrafları genelde aytunç abi ile bir arkadaşı çekiyor sadece...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    tesekurler hatlaarımı anladım... peki viraja gelince nasıl yatacağız

  8. #8
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    bilgiler için teşekkürler, bahsettiğin hatalar gerçekten çok yapılan hatalar. luxor senden bahsetmişti geçen günkü buluşmamızda. genelde iyi şeyler söyledi umarım yazılarının devamı olur.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  9. #9
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Aytunc Verdiğin bilgiler için teşekkürler. Benim korkum yoldan kaynaklanıyor. Motoru yatırdığımda yola güvenemiyorum hep aklıma motor altımdan kayıp gidicekmiş gibi geliyor. O yüzden yatırdığımda hep tedirginim. Bunun çaresi yok mu
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    20 Ocak 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    ah be abicim almanya nın kaymak gibi asfaltında yattıkça yatıyosun tabi.Burda yatan bir çukura denk geliyo bir daha da kalkamıyo ellerine saglık deneyimlerinizi bizlerle paylaşmak bizler için ögretici ve eğitici oluyo.teşekkürler.
    34 AF 4401 [COLOR="Red"] H İ K O[/COLOR]

  11. #11
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Aytuncverdigin bilgiler için çok sagol

    aldıgın egitimin faydasını gördün sanırım

  12. #12

    Üyelik
    09 Mart 2007
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    cbr 125
    paylaşımın için teşekkürler gerçekten çok önemli bir konu ama ulkemızde bır hata payıda yolların bazen oyle kotu yollardan gecıyoruzkı yatırsak bır dert yatırmasak bır dert bazı bolgelerde vırajlar sureklı dısa atıyor ama soyledıgın gıbı hataları basta bızler onlemeye calısmalıyız..
    ZAFERE KADAR DAİMA!!

  13. #13

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Geçtiğimiz pazar günü yapılan Güvenli Sürüş eğitiminde biraz trafiğe kapalı alanda olmanın,birazda temiz bir asfaltta olmanın verdiği güvenle maksimumda yatırdım motorumu.Pegleri sürte sürte döndüm motorumla.Ama İstanbul'un tozlu,çamurlu,mazotlu yollarında aynı şeyleri yaparmıyım bende bilmiyorum.Açıkcası bende yola güvenemiyorum
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  14. #14
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Bilgiler için çok teşekkürler.Bize çok yararlı olacak.Ama,Avrupada "yol mühendisliği" diye bir kavram var bildiğim kadarıyla.Yolu yaparken içe eğim verip araçların merkez kaç kuvvetinden yararlanmasını sağlıyorlar.Bizdeyse tam tersi;eğim doğal olarak ne tarafaysa o tarafda bırakılıyor.Sende güzelce yatarak girdiğin virajdan yatarak çıkıyorsun.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  15. #15
    gucci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    ist-bahcelievler
    Motosikleti
    mondial mc 150
    olmuyor aradaslar cok karısık asfalt yapılarıyla karsı karsıya kalıyoruz bir virajdan cıktık diyelim ama diğeri arkadakini tutmuyor özellikle ağır aracların girmediği gecmediği anayol oto yol caadde sokak yok günün hersaati ağır aracların altındaa kalan asfalt cam gibi pürüssüz olabiliyor . caddenin basında iyi yol tutan lastik caddenin sonunda farklı asfalttan dolayı kayıyor .. bende cok isterdim virajlara yatarak girmeyi fakat istanbul yollarının geneli buna izin vermiyor paylaşım için saol

  16. #16

    Üyelik
    26 Mayıs 2007
    önemli bi konuya değinmişsin
    paylaşım için tşk.

  17. #17

    Üyelik
    02 Şubat 2007
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Honda CBR1000RR
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgiler için teşekkürler, bahsettiğin hatalar gerçekten çok yapılan hatalar. luxor senden bahsetmişti geçen günkü buluşmamızda. genelde iyi şeyler söyledi umarım yazılarının devamı olur.
    Yazdigimi begendiginize cok sevindim yazimdaki hatalara bakmassiniz umarim. Elimden geldigi kadar temiz yazmaya calisiyorum.
    Luxor sag olsun, kendiside cok deger li biri tesekkürler.

  18. #18
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Aytunç hatalı anlattığını düşündüğüm bir yer var viraja hızlı girerde fren basarsan motor dikilmez tam tersine yere yapışır .. motoru virajda yere yatırdığında hızınla doğru orantılı bir merkezkaç kuvveti seni viraj dışına doğru iterken bu itme gücüne karşılık motoru yatırırsın .. baktınki yattığın halde virajı alman imkansız o zaman frene asılırsan virajın merkezinden gelen merkezkaç kuvveti azalır buda yol tutuşunu azaltacağı için motorun dikilmek yerine tam tersi yere yatar veya kayar .. zaten viraj içi frenleme tekniklerinde motorunuzu doğrultarak fren yapın derler..nedeni eğer doğrulştmassan frenin seni yere yapışitırma olasılığıdır.. ilk virajda dene istersen motor viraj içi frenajda dikilme değil yatma eğilimindedir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #19

    Üyelik
    02 Şubat 2007
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Honda CBR1000RR
    Alıntı Arthas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aytunc Verdiğin bilgiler için teşekkürler. Benim korkum yoldan kaynaklanıyor. Motoru yatırdığımda yola güvenemiyorum hep aklıma motor altımdan kayıp gidicekmiş gibi geliyor. O yüzden yatırdığımda hep tedirginim. Bunun çaresi yok mu
    Zaten bunun caresini kendin cözmektesin, tedirgin oldugun zaman
    yapmamak daha iyi. Önemli olan, lastiklerin sana güven vermesi, yola yapisiyorlarsa sen de bunu hissedebiliyorsan korkmadan gazlarsin, ama baktin lastiklerin iyi tutmuyor, yada kaymaya basliyor o an sana bu olay tedirginlik yaratir vede motoru viraja yatirmassin. En güvenlisi, bildigin yerde, yolun iyi
    oldugu yerde denemede bence fayda var.
    Motora binmek güven meselesidir kendine , motoruna vede lastiklerine güvendigin an seni kimse tutamaz. Ücünden birini bulamassan en iyisi
    o gün deneme derim.

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aytunç hatalı anlattığını düşündüğüm bir yer var viraja hızlı girerde fren basarsan motor dikilmez tam tersine yere yapışır ..
    Kusuruma bakma ama burda seni yanlis bilgilendirmisler.
    Motorsikletle
    virajin icinde ön frene dokundugun an motor dikilmek ister yani düzelmek ister.
    Bunun en büyük rolüde lastiklerden gelir. Bunun icin lastik sirketleri, ellerinden gelen herseyi yapiyorlar
    motorlar virajin icinde frenlendigi zaman dikilmesinler diye.
    Buda tabiiki ne anlama geliyor, ayni motorda iki farkli ön lastik virajin icinde frende de farkli
    davraniyor.

    Tabii suda var, asiri viraja yatmis bir motorun ön frenini ALLAH ne verdiyse SIkip kilitlerseniz tabii
    düsersiniz. Biz burda frene dokunmaktan bahsediyorsak blok etmekten bahsetmiyoruz
    cünkü öyle fren herzaman düzlüktede tehlikeli olur. Kontrollü fren.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı nevZAT150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    150 ZAT Mondial
    virajda arka fren sıkılırsa motor yan yatar, ama ön fren sıkılırsa dikelir..

    race lerde zaten yavaşlamak için ön fren kullanılır, bu sebeple race ile viraj içi ön fren yaptığınız da motor dik konuma dönme çabasında olur..

    ama arka fren hangi motorda olursa olsun, virajda sıkılırsa tekerlerin yana çıkmasına sebep olur ki buda kazaya neden olur...

    ussta anlatmak istenileni anlıyorum ama denemek, trafige kapalı yerde uygulamak en güzeli olurcaktır bilmeyenler için....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)