MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

araba yakıyo 8krş motor yakıyo 10 krş ????

  1. #1
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    daha önce bu konuya yakın konular tartışıldı konuşuldu.
    ama benım verecem örneyi herşeyiyle açıklayacak bir usta yada zanatkar var mi acep teknisyende olur teknikerde olur muhendis bile olur.
    bis vardı bende şu meşur fiyat "126 bis" ekonomik olarak kullandıgımda km başına 8 krş agresif kullandıgımda km başına 10 krş yakıyordu.
    benzinik litresi 3 ytl ye bulmuştu yada kıyısından görmüştü.km başına 8 krş yakıyordu
    hadi ekonomik kullanmadık dıyelım 10 krş yakıyordu hadı yanıldım diyelım 12krş yakıyodu diyelim.
    şimdi senator var 150 cc oda ekonomik kullanımda 8 krş normal sürüşümde 10 krş YaBeRelerle kapıştıgımda 130 krş yakıyo ( sadece kapışıyorum gecdiyimi söylemedim pist yok olsa.. ).
    biri 150 cc biri 700 cc
    biri 140 kilo biri cok daha fazla ( çok bilimselmi oldu ne ? )
    şimdi işin icine tork falanda girecek ama o ne olaki güçle tork farklımı yoksa beygir, hp, kw gibi oda birim mi
    tam açıklayıcı bilgi olmasada fikir verenlerde yazsın lutfen ( şimdiden herkese teşekur ediyorum) kafama ağrılar girdi
    acaba karburotorunden mi diye ama birisi italyan ( bis ) birisi japon
    yoksa bisin iki pistonuda aynı anda cıkıyo ve iniyor ( bis iki silindirli ) sırrı burada mı ???????????????????**


    AVM Forum
    Kadırga Scooter
    Motomax
  2. #2
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    8 kuruş yakan araba muhtemelen ve hatta kesinlikle DİZELDİR.

    Dizel motorların çalışma prensipleri ve kullandığı yakıt/elde ettiği güç oranı benzinle çalışan motorlardan farklıdır. Yine de 8 kuruş olacağını sanmıyorum bana çok az geldi, belki minimum performansla uzun yolda ölçülen miktardır o.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    hayır bis'ler dizel değil. Aynı şekilde Suzuki Maruti'lerde o civarda yakıyor ve 800'lük.

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    yakıt cinsi benzinli
    kac yakıyor muhabetlerinde aslında gıram yakıt karşılıyı guc yada yol hesaplanamaz mı daha bilimsel olurdu ama onu nasıl yapsak basıt bir yolu var mı ki
    yani iş o hadte vardı kı bis motoru bulup motoruma takacam adı olur sanı olur 700 cc dıye
    ewt olcum ler 70 km sabit hızda uzun yolda olcüldü pg13 arkadaşım.

  5. #5
    sıradışıbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MZ 125 sportstar 4 zmanlı

    şakamı bu?

    arkadaşlar şakamı yapıyorsunuz.bende 1991 bis vardı hemde çok bakımlı.TÜplü şahin kadar yakar yani şehirçi 190-200 kuruş . 700 cc eşek kadar 2 tane piston var.Hiç bir 250 cc ve aşagısı hatta 3,5 luk jawa bile onun kadar yakmaz.mantıksız bir topic olmuş.

  6. #6
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Fiat 126 BIS'den bahsediyoruz degil mi? O aletin yakit tüketimi daha fazla olmalidir diye google'de aradim ve alman bir elemanin "fan page"ini buldum:

    "Fuel consumption:

    * Mixed traffic (city + over land: 5,5 liter/100km
    * Autobahn (depends on load): 4,0 bis 4,6 liter/100km
    * Pure short distance city cycles: 6 bis 7 Liter/100km
    " (http://www.126bis.de/en/kosten.html)

    geri kalan bilgiler icin: http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_126

  7. #7
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    absent
    bir çok zaman motor hacminin küçük olması az yakacak anlamına gelmiyor.
    tork gucun devir sayısına bolunmesi ile bulunur.
    tork döndürme kuvveti anlamını taşıyor. motor güçleri ve silindir hacimleri eşit olan iki aracın torku yüksek olan, diğerinden daha güçlü oluyor. örneğin, iki araç halat çekme yarışında olduğu gibi arkalarından birbirine bağlanıp aynı anda harekete geçirilirse, torku yüksek olan araç diğerine üstünlük sağlar.
    torku düşük olan araçlarda ise aynı güclere ulaşmak için devir daha yüksekte tutulur ve bu yakıtın çok yakılması demektir.
    düşük devirde kullanılan araçların motor ömürleride uzun olacaktır yani motor seçimi yapılırken torkun yüksek olmasına dikkat ediniz.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 ve R51/3 "52 model
    Yamyamaha hesap hatası yapmadığına emin misin? Kilometrede 8 krş yakması demek 100 km de 3 litrenin altında bir tüketim demek ki buda pek olası değil.

  9. #9
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    Honda CBF150 Kırmızı (Birde Kastino QM125T-B (idi
    126 bis i 90 lı yıllarda eniştem 2. araba olarak almıştı kendine, bende o zaman test etme şansı bulmuştum aleti.şunu diyebilirim ki tadı hala damağımda.bu kadar şirin, bu kadar yüke gelen ve bu kadar az yakan başka bir araba görmedim desem yeridir.çok hoşuma gitmişti.düşünsenize ben o arabaya biraz iri kaldığım için cam açtığımda alet cabrio gibi oluyordu.neden çünkü ben camdan dışarı taşıyordum
    hala unutamamışımdır o arabayı
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  10. #10
    lodos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2006
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    sattım...
    yamyamaha sen kardeşim atla ÇEŞME gezisine ve tekne turuna FIAT BIS ile gel hem ne yaktığını ölçeriz hem bende bineceğim merak ettim olmadı tarla takkaya gitmek için alırız bi dene
    Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
    Bu memleket tarihte Türk'tü, bugün de Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.M.K.ATATÜRK

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Bu7 Fiat Bis'ler çok güzel arabalar gerçekten. Tek kötü özelliği saç kalitesi. Kötü bir saç kullanmışlar alet vibrasyondan dolayı çok kolay eskiyor. Onun dışında gerçekten güzel araba. Benim abimde vardı. Adamın boyu 1.92. Ön koltukları iptal ettirdi. Smart gibi kullanıyordu. Çok şirin bir araba.

  12. #12
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Şehir
    Konya, Marmaris, Foça, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki ER5
    Yakıt motor hacmine göre değil sıkıştırma oranına, devire, ivmeye göre artıyor.

    f650gs 100 km sabit hızda 250cc motorla aynı yakıyor.

    1200cc bmw enduroları, 1300cc hayabusayla karşılarştırmak bile mantıksız. Çünkü birisinin hızı,ivmesi farklı.

    aprillanın 125cc 2 zamanlı motoru 150-160 km/h gibi hızlara ulaştığında 600rr la aynı yakıyor.

    Bence performansına göre değerlendirmek lazım. Senin fiat 126 bis 700cc fakat 26 beygir gücü var. 0-100 km/h hızlanması ise 33-35 sn arasında.
    Benim twister 250cc 24 beygir ve 0-100 hızlanması 11 sn civarlarında.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  13. #13
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı lodos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamyamaha sen kardeşim atla ÇEŞME gezisine ve tekne turuna FIAT BIS ile gel hem ne yaktığını ölçeriz hem bende bineceğim merak ettim olmadı tarla takkaya gitmek için alırız bi dene
    ah ah kardeşim ben o arabayı sattım gecen şubatta tadı damagımda avatarda gorup hasret gıderıyorum.

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiat 126 BIS'den bahsediyoruz degil mi? O aletin yakit tüketimi daha fazla olmalidir diye google'de aradim ve alman bir elemanin "fan page"ini buldum:

    "Fuel consumption:

    * Mixed traffic (city + over land: 5,5 liter/100km
    * Autobahn (depends on load): 4,0 bis 4,6 liter/100km
    * Pure short distance city cycles: 6 bis 7 Liter/100km
    " (http://www.126bis.de/en/kosten.html)

    geri kalan bilgiler icin: http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_126
    hoş bir siteymiş oradan başka sitelerede uzandım. hatalı ölcmuşuz olabilirim mesela teker boyları deyişmişti buyuk jant takmıştım yanıltmış olabilir ama ne kadar etkiler ki hadi 8 krş diyil 12 krş yaksın genede fark var.

    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir çok zaman motor hacminin küçük olması az yakacak anlamına gelmiyor.
    tork gucun devir sayısına bolunmesi ile bulunur.
    tork döndürme kuvveti anlamını taşıyor. motor güçleri ve silindir hacimleri eşit olan iki aracın torku yüksek olan, diğerinden daha güçlü oluyor. örneğin, iki araç halat çekme yarışında olduğu gibi arkalarından birbirine bağlanıp aynı anda harekete geçirilirse, torku yüksek olan araç diğerine üstünlük sağlar.
    torku düşük olan araçlarda ise aynı güclere ulaşmak için devir daha yüksekte tutulur ve bu yakıtın çok yakılması demektir.
    düşük devirde kullanılan araçların motor ömürleride uzun olacaktır yani motor seçimi yapılırken torkun yüksek olmasına dikkat ediniz.
    çok acıklyıcı olmuş teşekur ederım.

    merakım takendy arkadaşımın acıklamasından sonra bir kat daha arttı. şimdi ben hesap hatası yapsam bile bis güç olarak 18,5 kW (26 PS)4500 1/min yakıt olarak minumum olanı 4 liter/100km ( karşılaştıracagım senatorun sayfasındakı deyer mınumum da ondan ) torkuda max 47 Nm (5 kgm)2000 1/min alalım

    senatorde 8 Hp / 7500 r/min yakıt tuketimide <=2,9 L/100 km torkuda 10 N.m. /7000 r/min şimdi bunuda alalım helvamızı yapalım

    şimdi senatorun yakıt tuketımi 2,9 litre
    bisin yakıt tuketimi 4 litre
    100 kilometrede aradaki fark 1100ml ( bir litreden biraz fazla )
    kilometre başına 11 ml fazla yakıyor
    11 ml benzin kac para ???????????????????????????????????

  14. #14
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Fiat 126 Bis veya hava soğutmalı macar yapımı FSM 650 motorları şehir içinde ortalama 6 litre şehir dışında 3.5-5 litre arasında yakıt tüketir. 60km sabit hızda yakıt tüketimi 3.5 litre civarındadır. 125cc Motosikletin şehir içi yakıt tüketimi 2.5-3.5 litre arasıdır.

  15. #15
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiat 126 Bis veya hava soğutmalı macar yapımı FSM 650 motorları şehir içinde ortalama 6 litre şehir dışında 3.5-5 litre arasında yakıt tüketir. 60km sabit hızda yakıt tüketimi 3.5 litre civarındadır. 125cc Motosikletin şehir içi yakıt tüketimi 2.5-3.5 litre arasıdır.

    hocam fsm ler polonya üreti mi diye biliyorum
    ukalalık yapmak istemem ama susuz dıye gecen polonya malı fsm ler italyan bis lerden kaporta olarak aynı ( arka motor bolumu harıc bislerde arkada motor ustunde kucuk bir bagaj var ) motor olarak farklı bislerde yatık su sogutmalı termostatlı bildiyimiz klasık anlamda motor var karburatoru çift bogazlı


    tabi benimbisde memeler bula bildiyim en küçük memeyi di ayrıca ikinci bogazın devreye girdiyi zaman yanan kucuk bir lambam vardı (kucuk bir siviş tarafından tetikleniyordu )
    polonya malı olanların motorlar dık konumlan mış ve karborotorleri tek buyuk bogazlıdır hava sogutmalı yanı motorun ekonumik çalışması için gereken sıcaklıgı termostat deyılde sureklı donen ( motor soğuk oldugu zamanda ) fan saglıyor şunu itta edıyorum ki polanya malı bisler bile şehir içinde 6 litre yakmaz . ( tek tekerci agrasif kardeşlerimiz kullanmıyorsa )
    tek tekerci agresif kardeşlerimi cok seviyorum yanlış anlamasınlar anlatmak istediyim olay biraz spor tarzı kullanımdır

  16. #16
    Alcohol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    YK-200GY2
    bizim bi arkadas ta suzuki marutti vardi o arabaya bayiliyordum arabayla yedigollerden girip duzceden cikmisti dağdan, kesinlikle abarti yoktur hatta kaybolup jandarmadan yardim almislar motor ile girilmeyecek yerlere girmis saglam bir araba hemde hic yakmadigini soliyordu. motosikletten daha az yakiyormus alet. en son tup takmislar ondan sonra bir daha randuman tutmadi, oyle sattilar
    İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....

  17. #17
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    HYOSUNG RX125
    Olay devir meselesi bis max kaç devir 150 cc dediğiniz motor kaçdevir max ..eğer motor max deviri 150 ccde aynı olsa o motoru yürütecek gücü elde edemessiniz..
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  18. #18
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay devir meselesi bis max kaç devir 150 cc dediğiniz motor kaçdevir max ..eğer motor max deviri 150 ccde aynı olsa o motoru yürütecek gücü elde edemessiniz..
    almancam cok iyi deyil ama
    bis
    Power corrosponding European standards 18,5 kW (26 PS) 4500 1/min
    Maximum torque 47 Nm (5 kgm) 2000 1/min
    bis 4500 devirde 18,5 kw yan, 26 ps güç üretiyor
    bisan 150 senetor
    max güç 8 Hp / 7500 r/min max tork 10 N.m. /7000 r/min

    demek isrediyim bis le bisanın senatoru kıyasladıgımızda güc ve verimlilik olarak cok ucurum var

    yani yanlış anlaşılmak iatemiyorum araba motoru dover benım motorum senınkını dover muhabeti için acmadım.
    bu konuyo verımlı olmasını bekledıyım motorumun bis karşısında verımsız gozukuyor olmasından acdım.
    yani birim yakıttan elde ettıyımız enerjinin belli bir agırlık ve kütleyi belirli bir mesafe taşıması arasında ki farkı irdelemel istedim

  19. #19
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    @yamyamaha

    FSM 650'lin polonya malı olduğu doğrudur. Ben yanlışlıkla macar yapımı yazdım.

    Bir aracın şehir içi tüketim değerleri kullanım tarzına, göre ciddi farklılıklar gösterir. Bu tarz, şehir içinde çok düşük veya çok yüksek devirlerde seyretmek, trafik durumu, hava şartları (sıcak-soğuk) gibi bir çok faktör vardır. Araçların yapım özellikleri, güç durumları silindir hacimleri gibi bir çok faktör, aracın şehir içi tüketim değerini doğrudan etkiler.

    Tüm araç üreticileri şu üç kategoride yakıt tüketimi değerlerini verirler. 90km sabit hızda 2 yetişkin (ortalama 75KG) +20 kg bagaj, rüzgarsız ortam sabit gaz konumu. 120km aynı değerler (otoban sürüşleri için). 60km 3. viteste sabit hız veya %40 şehir içi+%60 şehir dışı karma sürüş değeri.

    Bu değerlerin genelde %10 üstü yakalanırsa büyük başarı sayılır. Ancak şehir içi hiçbir zaman standart bir değer olarak verilemez. Zira Adana tepsi gibi dümdüz bir memleket. Burada 1.6 Marea ile "memur sürüşü" ile ortalama 8lt yakıt tüketirken, Ankarada aynı sürüş tarzıyla 10-12 arası yakıyorum. Zira Bir Bis veya FSM in de ortalama tükedeceği değerler 6 litre civarındadır. Ha bu değerin altı olur ama sanırım üstü olmaz.

    Bis için çevremdeki ve yazılı kaynaklardaki tüketim değerlerini verdim. Yoksa kendim alıpda sürüp denediğim bir araç değil.

    Tüketim değerleri ile ilgili olarak bir hatırlatma; Bir aracı standartların altında tüketmek (%10 civarı) ancak motoru zorlayarak olacaktır Yani 3. viteste 50km süratle ortalama 2500 devirde seyretmek yerine 4.viteste 2000 veya 5. viteste 1500 civarında seyretmek, yakıt tüketimini bir miktar düşürür. Ancak motorunuzun titreşime bağlı olarak yatak ve krangında boşluk oluşmasına, aktarma organlarının zarar göremsine neden olur.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    Alıntı sıradışıbiri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar şakamı yapıyorsunuz.bende 1991 bis vardı hemde çok bakımlı.TÜplü şahin kadar yakar yani şehirçi 190-200 kuruş . 700 cc eşek kadar 2 tane piston var.Hiç bir 250 cc ve aşagısı hatta 3,5 luk jawa bile onun kadar yakmaz.mantıksız bir topic olmuş.

    iyide abıcım sen 350 cavanın ne kadar yaktıgını bılıyor musun :???
    bence bılmıyorsun....
    280km 3 saaate gıttım.....ozman benzın 3 ytl ıdı...140 kurus yaktı...ahada 150 kurus olsun.....
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler