Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

piston

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    selam arkadaslar. ben, siz motor kullanicilari arasina yeni katildim ve bir motor aldim iki haftadir kullaniyorum. ve bir nokta kafama takildi:

    motoum 1985 model yamaha virago XV1000 (resmimdeki) ve kullandigim zamanlar arka silindirin ondeki kadar cok isinmadigini farkettim. Ondekine sicaktan dolayi dokunamadigim halde arkadakine elimi koyup tutabiliyorum.

    Bir sabah ise gittigimde ise arka silindir buji soketinin cikmis oldugunu farkettim ama yolda bana eskisine nazaran bir perfonmans dusuklugu varmis gibide gelmedi. Ayrica arka silindirdeki bujiiyi 200 kmde bir cikarip temizlemem yani zimparalamam gerekiyor cunku patlama oluyor yapmazsam.

    Arkada silindirden cikan egzosttanda ondekinden geldigi kadar sicak bir kava gelmiyor ve koyu renkte bir sivi geliyor onden gelen egzost kuru oldugu halde.

    Acaba ben mi yaniliyorum yoksa yolunda olmayan biseyler mi var anlayamadim.

    Beni aydinlatabilirseniz cok sevinirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    abi senin kafanı burda çok karıştırılar bile bilmeyen yazar bende bişeyler yazmak istiyorum ama belki normali budur çünkü hava soğutmalı ve arka silindir daha az havaya maruz kaldığı için daha farklı bi materyal kullanılmış olabilir
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #3

    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    valla piston basligiyla onceden yapilmis sohbetlere bir bakayim dedim ama konu nerelere kadar gitmis bilgilendirmen icin cok tesekkur ederim her iki konuda. Ben Kanadadan katiliyorum foruma ve burda iscilik cok pahali oldugu icin mekanikcinin benim motordan fazla bisey anlamadigimida anlarsa problem buyuk degilse bile buyuk gostereceginden endiseleniyorum

    aslinda motorun eski sahibi bana arka bujinin pislenmesi ile ilgili motorun tek sorunun bu oldugunu ve aftermarket dedikleri sonradan takilan ve sesi cok cikartan egzost cesitinden kaynaklandigini soylemisti. Zaten bende 85 model bir motorunda ilk gunleri gibi calismasini beklemiyorum ama varsa bir problem ya da belirtiler birilerine tanidik geliyorsa sebebini bilmek istedim.

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Oncelikle kanada ya selamlar hangi sehirdensin ailemin bir kismi 35 senedir orda yasiyor.?

    Oncelikle sunu diyim 2 silindirli motorlarda her zaman bir silindir digerinden once isinir ve ondan biraz fazla calisir. Bu normal bir durum normal olmayan sey ise belli bir yok gittikten sonra silindir kapagina dokunacak kadar ilik olmasi. Atesleme sorunu olabilri diyorum. Buji kablolarin eski ise oncelikle degistir. Cok maliyetli bir sey degildir. Zaten piston gorev yapmasaydi , motor guc kaybeder ve sesi boguk bir hirilti ile cikardi ki bunu direk anlardin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    desmonds dostum arka silindirinde ateşleme problemi var. Kesinlikle ya hiç ateşlemiyo yada fasılalarla ateşleme yapıyor. Yoksa V motorda arka silindir her zaman öndekinden sıcak olur. Ön tarafa el değmez iken arka tarafı rahatlıkla tutabiliyorum demişsin, bir de ön silindirin egzostundan sıcak gelirken arkadan sıvı geliyor demişsin. Bunlar arka silindirin çalışmadığını gösteriyor. Buna sebep olabilecek en basit arıza bujıden kaynaklanır. Arka silindirin bujisini yerinden çıkar vida dişlerinin olduğu yeri motor bloğuna değdirerek ucundaki kıvılcıma bak. Kıvılcım parlak ve sadece anotla tırnak arasında olmalıdır. Yanlarda atlama yapan yerler varsa bujin çatlamıştır. Bu durumda ateşleme düzgün olmaz. Bujiyi ve buji kablolarını değiştir. Düzelmezse bobine bak. Bobindede arıza olabilir.

  6. #6
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    motorda garip sesler var mı yoksa sessiz sedasız saat gibimi eger ses varsa sipoplar ve piston senkronlu çalışmıyorsdur eger ses yoksa ateşleme dengesizdir çalışan herşey ısınır :D bu demek oluyo ki çalışmıyor yucika iyi açıklamış dediklerini kontrol et

  7. #7

    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    Oncelikle kanada ya selamlar hangi sehirdensin ailemin bir kismi 35 senedir orda yasiyor.?
    Selam zeda3000, ben Toronto sehrinde yasiyorum. geleli sanin akrabalarin kadar uzun olmadi ama 2,5 seneden fazladir burada yasiyorum.

    Oncelikle hepinize tesekkur ediyorum yardimlarinizdan dolayi. Ve insanlarin burada sanalda olsa bir araya gelip bilgi ve deneyimlerini digerleriyle yardimci olmak amaciyla paylasmasi cok guzel bir davranis.

    arka buji kabosunu cikartip takiyorum motor calisirken ve ses degisimi oluyor. Hatta bir sure takmadim calisirken sonrasinda taktigimda duman atmaya basladi ki sanirim bu normal, yanmayan, biriken benzini bir anda yakti ve dumana neden oldu (diye dusunuyorum).

    Bugun baska birsey denedim:

    Arka buji kablosunu cikartip calistirmayi denedim motoru ve calisti. Ama ayni seyi on buji kablosunda denedigimde (sadece arka buji kablosu bagli) calismadi. sadece mars sesi geliyordu. Aslinda piston bolumunu sokup ne var ne yok bakmak ve iyice anlamak istiyorum ama bir daha toplayamamaktan korkuyorum motorun calisma sistemine merak saldimda belki sezon bitince yaparim nasil olsa kisin kesinlikle motor kullanilmiyor buradaki soguklarda. tum kis yatacak motor bir sonraki sezona kadar

    motorda garip sesler var mı yoksa sessiz sedasız saat gibimi eger ses varsa sipoplar ve piston senkronlu çalışmıyorsdur eger ses yoksa ateşleme dengesizdir çalışan herşey ısınır :D bu demek oluyo ki çalışmıyor yucika iyi açıklamış dediklerini kontrol et
    motor calisirken pistonun sesini duyabiliyorum ama egzostum abart oldugu icin zaten yeterince cok ses var apartmanin kapali otoparkinda giderken arkamba bomba patlasa anlayamam herhalde

    Bir saat falan kullandiktan sonra bile elimi arka pistondan cikan egzostun onune koydugumda bile cok az ilik bir hava geliyor, ondekinden cok sicak hava geldigi halde. yarin yucita'nin dediklerini kontrol edicem...

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    hadise gayet ortada
    arka silindir in çalışmıyor..
    gelen koyu renk sıvı da muhtemelen, buharun oluşturduğu nem, krum benzin karşımı
    gelelim sebeplere..
    egzozdan sıvı (benzin) geldiğine göre emiş var ama ateşleme yok..
    yapman gereken ise;
    öncelikle yeni bi takım buji al, tek olarak değiştirme takım deiştir..
    sorun çözülmesse 2. etap ta buji kabloları var.. buji kablondan sürekli alım gelip gelmediğini kontrol etmelisin..
    bunu da buji piposundan kabloyu vida söker gibi çevirerek söküp, urdan çıkan kabloyu silindir in iletken bi kısmına 3 mm kadar yaklaştırıp marş a basarak kontrol edebilirsin, dikka et eline dymesin fena çarpar.. çarpıldım bilirim
    eğerki sonuç alamassan, topici hortlat.. ateşleme bobini beyin ve alternatör hakkında konuşalım
    GKN MOTORS

  9. #9

    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    arkadaslar bujilerin ikisinide 10 dakika once degistirdim. Ve buji almaya gittigimde eski bujiyide yanimda goturdum. uzerindeki seri numarasindan benim motorun bujisi olmadigini farkettik, Yani eski sahibi 1 senedir yanlis bujiyle kullaniyormus. Adam 1000cc motorun neden bu kadar gucsuz calistiginida hicmi hic merak etmemis. Ben belki 2 haftadir ilk defa motor kullaniyorum ama kafama 1000cc lik bir motorun daha guclu calismasi gerektigi takilmisti ama ilk kez motor kullandigim icin belkide normali boyledir diye dusundum. Neyse iki gun once sonunda yolda kalmistim, motor yolda stop etti ve bir daha calismadi. simdi ise sesini duymalisiniz. bu kadarini beklemiyordum dogrusu Motoru kontrol edemiyorum bile, korkmadim degil acikcasi

    motor blogunun altinda orta ayagin uzerinde ve egzostun motor blogu altindaki kivriminin uzerinde sivilar vardi (belki onceden arka piston calismadiginda akan benzin veya yag) simdi oradan duman cikmaya basladi, sanirim o sivilar yaniyor, cunku onceden hep soguk olan arka egzost simdi ates gibi. birde yine arka egzosttan beyaza yakin duman cikiyor. Bu durum uzun zamandir calismayan veya atesleme yapmayan arka pistonun simdi calismaya baslamasinda kaynakli olabilirmi, bir sure sonra normale donermi? bir taraftan sevinc yasarken simdi dumana takildim cunku garajdaki duman dedektoru aktive olacak ve yangin fiskiyeleri calisacak diye korktum

    sizi yordugum icin kusuruma bakmayin ve yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim

    guvenli surusler

    bu aksam ise giderken motoru kullanacagim, eve geldikten sonra size nasil gittigini anlatirim, ama oyle gorunuyorki tek kelimeyle MOTOR FIRLIYOR ARKADASLAR

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 rr Movistar ;) & Hyosung 250 GTr
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    desmonds dostum arka silindirinde ateşleme problemi var. Kesinlikle ya hiç ateşlemiyo yada fasılalarla ateşleme yapıyor. Yoksa V motorda arka silindir her zaman öndekinden sıcak olur. Ön tarafa el değmez iken arka tarafı rahatlıkla tutabiliyorum demişsin, bir de ön silindirin egzostundan sıcak gelirken arkadan sıvı geliyor demişsin. Bunlar arka silindirin çalışmadığını gösteriyor. Buna sebep olabilecek en basit arıza bujıden kaynaklanır. Arka silindirin bujisini yerinden çıkar vida dişlerinin olduğu yeri motor bloğuna değdirerek ucundaki kıvılcıma bak. Kıvılcım parlak ve sadece anotla tırnak arasında olmalıdır. Yanlarda atlama yapan yerler varsa bujin çatlamıştır. Bu durumda ateşleme düzgün olmaz. Bujiyi ve buji kablolarını değiştir. Düzelmezse bobine bak. Bobindede arıza olabilir.
    arkadaş çok haklı ama sevindim motorunun iyileştiğine

  11. #11

    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    tesekkurler hondared


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)