Arkadaşlar motorumun aküsü öldü denebilir.
Motorumun aküsü 12V 6A ama elimde bitane 12V 12A akü kuru tip akü var bunu takarsak ne olur.
yardımlarınızı bekliyorum.saygılar.
Arkadaşlar motorumun aküsü öldü denebilir.
Motorumun aküsü 12V 6A ama elimde bitane 12V 12A akü kuru tip akü var bunu takarsak ne olur.
yardımlarınızı bekliyorum.saygılar.
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
şarj dinomosunu felan da değiştirmen gerekir 9ampere kadar oluyo diye biliyorum ama 12 yi sanmam
takılabilir ama standart asit akü. sanırım elinizdeki ups lerde kullanılan kuru akü. şayet onlardansa nominal şarj voltajları farklıdır. ve bu aküler anlık yüksek akım veremezler. standart bir akü alsa 30-40 ytl ye daha mantıklı olur.
bu işi çok iyi bilen yok heralde kesin bişey söylenmiyor
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
İşim elektronik olduğu için olabilecekleri söyleyeyim
Amper saat kavramı şudur
akü 12 volt ile 6 amper güç çekilirse 1 saat dayanır demektir
Eğer 12 amper çekilirse ve sigortaların 12 ampere izin verirse 30 dk dayanır
ancak bu durumda aküye fazla yüklenilmiş olunur ve akü ömrü erken biter ya da
aküde patlamaya kadar varabilecek sorunlar olur
Senin yapman gereken
Toplam motororun maksimum çektiği akımı bulman ( kitapta yazabilir ya da sigortaları topla çıkan maksimuma yakındır) ve takacağın akünün amper saatinin
mümkünse biraz daha fazla olanını almandır .
Soruna cevap
Eğer motorda toplam çekilen güç 6 amp / saatten küçük ise ve sigortaların buna göre düzenlenmişse ( orjinalse öyledir) 12 amper saati güle güle kullanırsın
normalden 2 kat daha uzun giden bir akün olur (tam sarjıda 2 kat sürer)
Saygılar
starblazer
gerekli açıklamayı gayet güzel ve tam bir şekilde yapmış. daha yazılacak ilave bişey yok.tek emin olman gereken konu elindeki 12 amperlik akünün sağlam şarj tutup tutmadığını bilmek. eğer sağlamsa sana 2 kat daha uzun süre elektrik sağlayabilecek bir akün oldu demektir. güle güle kullan.
Gençliğine güvenip daha ERKEN derken, belki de ELVEDA bile diyemezsin giderken.
12 volt 6Ah sulu akü yerine 12 volt 12Ah jel akü takabilirsin.
Jel aküler sulu akülere göre daha düşük şarj akımını kaldırabilirler ancak sen akünün gücünü 2 katına çıkarıyosun dolayısıyla normal şarj dinamonla kullanabilmen gerekir. Motor 2500 devirin üstündeyken frlar açık bile olsa aküden akım almaz. Alternatör yeterli akımı üretebilir. Sorun çok dur kalk yapıldığında yada sıkışık trafikte yavaş ilerlemek gerektiğinde ortaya çıkıyor. Bu durumlarda alternatör yeterince randımanlı çalışamadığı için aküden tüketilmeye başlanıyor. 12 volt 12Ah akü elbette daha uzun dayanacaktır ancak jel akülerden anlık çekilebilecek maksimum akım sulu asitli akülere göre daha düşüktür. Korna çaldığın zaman ses zayıf gelebilir. Çünkü korna en çok akım çeken parçalardan biridir. Korna yeterli çalmazsa yerine siren takarak bu sorunuda çözebilirsin.
şarz suresinin uzuyacagı düşüncesindeyim... sen en iyisi 12V 9ah tak ;)
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim benim akümün bitiş sebebi sis farları sisfarlarını açıca hortum gibi çekiyo akü felan dayanmı sisfarlarım 35w 2 tane var bide stop lambası felan hepsi bu ama kü dayanmıyor.
bu sebebten 12v 12a kuru aküyü takmak istiyorum
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
alıcağın akü yerine uyacaksa problem yok... bende normalde 10 amper olan akümü bittiği için 14 amper ile değiştirdim güle güle kullan
Dorado V5
Bu durumda akün yinede bitecektir tek fark 2 katı zamanda biter. Sis farları çok güzel görünüyo olabilir ama mevcut dinamonla uzun üre kullanmamalısın. Basit bir hesapla 35 wattlık ön farla beraber 2*35 watt=70watt sis farını beraber kullanırsan 5 watta stop lambası olsa 10 watt ateşlemede gitse toplamda 120 watt civarında bir tüketimin olur. Tam bilmiyorum ama senin motorun dinamosu 75-100 watt arasında bişeydir. Bu tüketime yetişmesi imkansız maalesef.
12 volt 12 Ah akü ile 12 volt 6Ah lik akünün 2 katı süre sis farlarını kullanabilirsin. Yani eski akünle 2 saat kullanıyosan yenisiyle yaklaşık 4 saat kullanırsın. Daha sonra sisleri kapatıp aküyü şarj etmeye çalışman gerekir. Ancak sürekli şarj-deşarj işlemine maruz kalan akünün ömrüde normalden kısa olur.
wallaha bende düşündüm 12 v 12 amh akü taksam bide xenon fark takarım o zman akü kaldırır dedim ama ne gibi zararı olur bilmiom benim motorun aküsü 12 v 6 ah çin malı scooter kaldırırmı sizce 12 ah?
arkadaşım ampüllerinizi patlatır bir süre sonra da alternatörünüze zarar verirsiniz. akımın donanım ile uyumlu olması şart.
12 V 100A yine takabilirsin ( yerin Varsa ve cok daha uzun sureli şarja katlanmak işine geliyorsa tabiki ) Tesisatında hic bir degisiklik yapmaya gerek yok bence. Akuye baglanacak yukler zaten ihtiyacı oldugu kadarını çekerler. yani yükün çektiği akım değişmez ( 6A de ve 12A de de yük aynı oldugu surece çekilen akımda aynıdır ) Sadece akun boşaldığında şarj süren iki katına çıkar.
tamam çok sağolun zaten gece çok kullanmıyorum oyüzden şarj süresi uzun olsun problem değil
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
bi keresinde motoru araba aküsüyle (12 v 72 A di sanırım) takviyeli çalıştırmak zorunda kaldım çok tedirgin oldum ama başka çarem yoktu yoksa dağ orasında kalmıştım. bunun bi zararı olur mu ? akım fazla gelcek ve elektrik donanımını yakcak diye çok korktum gerçi bi şi olmadı da şanslımıydım sadece ?
Kullanabilirsin.
Motorundaki şarj sistemi,
Alternatör (Mıknatıs-Stator) - RR (regulator-rectifier)
yapısında ise,
bu yapıda aşırı akım nedeni ile zarar görecek tek parça RR dir.
6Ah dan 12Ah ye değişim, şarj akımını bir miktar artıracaktır ama
asıl, aşırı akıma neden olacak şey, akü değil sis farlarıdır.
RR : yanlış olmakla birlikte, motor ustalarının -konjektör- dediği şey.
sonuç: 12V 12Ah aküyü güvenle takabilirsin.
sis farlarını sökmeni tavsiye ederim...RR içindeki köprü diod u yakabilirsin.
RR içindeki diod bozularak kısa devre olursa,
RR ile akü arasında da, olması gereken sigorta yoksa,
akü,
alternatörünü kömür haline getirecektir.
-Bahadinli- adlı arkadaşımızın GS500 üne olan olacaktır.
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...-gs-500-a.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)