Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

teknik proplem,devirin takılı kalması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    motor konusunda uzman arkadaşlar,makinam cbr 125 r
    15 ila 30 km gibi bi yolculukta, yavaşlamam gerektigi zaman devir 4000 de takılı kalıyor
    örnek ışıkta bekliyorum.motor boşta devir 4.000 de kalıyor ve motoru stop etmek zorun da kalıyorum.motoru yüksek devirde kullanma alışkanlığım yok.
    kendimizin halledebileceği bi proplemmidir? fikirlerinizi bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım sorun karburatörde olmasın...devır 4000 den asagı ınmıyorsa rölantı ayarın fazladır....

    dedıgınden bu anlasılıo....baskada bı problem yoktur....

  3. #3

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    Alıntı bahadinli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abıcım sorun karburatörde olmasın...devır 4000 den asagı ınmıyorsa rölantı ayarın fazladır....

    dedıgınden bu anlasılıo....baskada bı problem yoktur....
    rölanti ayarı normal çalışırken 1200 de çalışıyor direk 4000 e çıkmıyor motor çalışır çalışmaz devir 1200 de kalıyor biraz yol katettikten sonra durma pozisyonunda takılı kalıyor.ve bazende hiç sorun olmuyor 1500 e kadar düşüyor ışıkta

    bildiğim tek sorunu var sabahları sogukken geç ısınıyor.2 üç dk ısınmadan rölanti 1100 e kadr düşüyor sabit durmuyor.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım rölantı kendı kendıne 4000 e kadar artıyorsa sorun karburatördedır...
    devir 4000 de oldugu halde rölantı gene düşükse sorun devır saatınde yada devır saatıyle ılgılı bır yerdedır...
    abıcım kulagınla dınle bakalım 4000 devırde motor hızlı calısıyorsa karbüratörde sorun olabılır..yada gaz telındede bı sorun vardır....gaz verdıgınde gerı bırakmıyordur oda 4000 devırde calısıyordur.....

  5. #5
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    gaz teli aşınmış olmalı tel tel kopar oda tel in kablosuna takılır ve geri bırakmaz belki sebep bu olabilir.gaz telini değiştirmeni tavsiye ederim

  6. #6

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    usta çıkarken proplem olmuyor kendiliğinden kesinlikle çıkmıyor o devre inerken oluyor 4. vites 3 vites 2 vites 1 vites diyorum orda kalıyor devir 4000 de.tekrar ikiye alıyorum vitesi yine orada kalıyor vites boşa alıyorum devir 4000 de kalıyor motor cayır cayır bagırıyor.
    bende bazen kenara çekip bekliyorum 45 ,50 saniye sora kendiliginden devir 1400 e kadar iniveriyor.gaz teliyle alakalı bi proplem yak diye düşünüyorum az çok motrdan anlarım.
    debriyaj telini de kaontrol ediyorum o anda sıkıp sıkıp burakıyorum dreksiyonu saga sola ceviriyorum bi gerilme varsa kurtulsun diye.ama nafile.
    bi ihtimal dediğiniz gibi karburator

    Alıntı alplion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz teli aşınmış olmalı tel tel kopar oda tel in kablosuna takılır ve geri bırakmaz belki sebep bu olabilir.gaz telini değiştirmeni tavsiye ederim
    evet gaz telinide değiştirelim bari dediğiniz gibi içten kırılma varsa içerde ince katmanlara takılıyor olabailir
    inşallah gaz telindendir.

  7. #7
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    jikle acik kalmis dicem ama sonradan yapiyomus
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  8. #8

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    evet jikleyi hiç kullanmıyorum herzman kapalı konumda

  9. #9
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    Bozuktur tamirciye götür
    ThE LaSt SaMuRaİ

  10. #10
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Akçor dan mı aldın motoru? 2. el mi?
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  11. #11

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    Alıntı dishy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akçor dan mı aldın motoru? 2. el mi?
    2. el akçordan almadım,ama servisi tamamen akçor motor plaza'ya baglı yapıldı
    bi süre önce 12000 bakımından çımıştı.

    Alıntı frosen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuktur tamirciye götür
    abi bravo yaa

  12. #12
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Gitsene Akçor yardımcı olur
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  13. #13
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Devir saati mekanikmi elektronikmi ?
    takılı kalması makanik olma şüphesini uyandırıyor.

    Sanayide vs. kilometre saati tamir eden ustaları araştırmanı öneririm.

    düzeltme : motor normal, devir saati sorunlu olarak algılamıştım....
    yucikanın söylediklerine bende katılıyorum.

  14. #14
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Bence karbüratöründe bir sorun var. Ya karbüratörün yayı bozuk kelebeği kapatamıyor yada karıncalanma (bi nevi paslanma ama böyle tabir ediyolar) var takılıyor. Her zaman yapmadığını söylemişsin buda benim düşündüklerimi destekliyor. Motor bağardığına göre devri saati normal çalışıyor, devir gerçekten yüksekte takılı kalıyor.
    Eğer yapabilirisen karbüratörü sök güzelce bütün parçalarını temizle iyice içini kontrol et bakalım paslı gibi görünen yerler var mı? Yayını kontrol et deforme olmuşmu yada ezilmiş mi? Olmazsa biraz çekerek yayı açmaya çalış. Gaz telinide komple sök WD40 le hortumunu temizle sonra makine yağıyla yağlayıp geri tak. Bunları bir dene yapabilirsen. Büyük ihtimal sorunun çözülür.
    Olmazsa mecburen servise

  15. #15
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Ne olur, şuna "proplem" demeseniz olur mu? Sanırım aradığınız kelime "problem" olacaktı
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  16. #16

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence karbüratöründe bir sorun var. Ya karbüratörün yayı bozuk kelebeği kapatamıyor yada karıncalanma (bi nevi paslanma ama böyle tabir ediyolar) var takılıyor. Her zaman yapmadığını söylemişsin buda benim düşündüklerimi destekliyor. Motor bağardığına göre devri saati normal çalışıyor, devir gerçekten yüksekte takılı kalıyor.
    Eğer yapabilirisen karbüratörü sök güzelce bütün parçalarını temizle iyice içini kontrol et bakalım paslı gibi görünen yerler var mı? Yayını kontrol et deforme olmuşmu yada ezilmiş mi? Olmazsa biraz çekerek yayı açmaya çalış. Gaz telinide komple sök WD40 le hortumunu temizle sonra makine yağıyla yağlayıp geri tak. Bunları bir dene yapabilirsen. Büyük ihtimal sorunun çözülür.
    Olmazsa mecburen servise
    evet izah ettiginiz gibi servisteydim bugun sonuç karbüratordenmiş cumartesi yapılacak.
    @bahadinli usta

  17. #17
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    movistar

    Detayları ve masrafı CBR125R topicine bildirebilirmisin. Merak ettimde
    Okan ACAR

  18. #18
    chkaralama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    antakya
    Motosikleti
    zealsun zs 150-19
    debiryaj balatasını yada halatı değiştirdin mi daha önce? onlardan kaynaklı olabilir
    ...........KARAALİ.........كاراالط

  19. #19

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    Alıntı movistar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor konusunda uzman arkadaşlar,makinam cbr 125 r
    15 ila 30 km gibi bi yolculukta, yavaşlamam gerektigi zaman devir 4000 de takılı kalıyor
    örnek ışıkta bekliyorum.motor boşta devir 4.000 de kalıyor ve motoru stop etmek zorun da kalıyorum.motoru yüksek devirde kullanma alışkanlığım yok.
    kendimizin halledebileceği bi proplemmidir? fikirlerinizi bekliyorum

    Arkadaşım Sen O Söylenenleri Unut. Sorun Şu Karbüratörde Rölanti Memesi Vardır Buradan Benzin Ayarı Yapılır Bu Ayar Fazla Açıktır. Bu Rölanti Memesi Motor Soğukken Zengin Karışım Olsun Dİye Konulmuştur O Açıktır Soğukken Sorun Olmaz Ama Motor Isınınca Yanma Daha İyi Oluur Zengin Karışım Çok Güç Üretir Ve Isınınca Devir Artar. Tavsiyen Rolanti Memesini Ayarla Kıs Onu Rolanti Gaz Ayarını Tekrar Yap.

  20. #20

    Üyelik
    28 Şubat 2007
    Şehir
    antalya
    @ chkaralama abimiz,hayır bi müdahalede bulunmadım.
    motor yapıldı proplem tam olarak servisin söylediği şu:
    manifold hortumu sertleşmiş,verimliligini yitirmiş,oda hava aldırıyorumş.manifold hortumunu değiştirdik.karbiratoru ayarladık..

    manifoltun içinde hortum olurmu?manifold denilen parça aliminyum gibi görünen çelik yada döküm iki ucu karşı tarafa puntalı gibi yapışan ,sökülebilen bi aksam deyilmidir.görünümü zaten hortuma benzer egri dirsek şeklinde değilmidir.arasında conta vardır.
    hava alması sertleşmesi ve bozulması nasıl neden meydana geliyor.?
    @ jeolog usta durum bu
    Hayat boş pompala çoş.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)