Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Sübap ayarı nasıl yapılır ? (Resimli anlatım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Çok teşekkürler çok gerekli bi bilgi gerçekten...Motosiklet kullanan herkesin bu teknik bigileri bilmesinde büyük fayda var...Peki diyelim ki bu ince ayarı tutturamayıpta sıfıra sıfır sıktık subapları(yani arada hiç boşluk kalmadı)...o zaman motorun çalışmasında ne gibi değişiklikler olur...önceden bilelimde ayarı yaptık diye yanlış yunluş kapatmıyalım motoru...Yanıtlarsanız çok sevinirim...
    2 W H E E L S R I D E R


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı maxx75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler çok gerekli bi bilgi gerçekten...Motosiklet kullanan herkesin bu teknik bigileri bilmesinde büyük fayda var...Peki diyelim ki bu ince ayarı tutturamayıpta sıfıra sıfır sıktık subapları(yani arada hiç boşluk kalmadı)...o zaman motorun çalışmasında ne gibi değişiklikler olur...önceden bilelimde ayarı yaptık diye yanlış yunluş kapatmıyalım motoru...Yanıtlarsanız çok sevinirim...
    Subap ayarları sıkı olursa,çalışma esnasında yüksek ısıya maruz kalan subapların sap boyları uzar ve başları yuvalarına oturmaz,subap ve gaydları yanar kompresyon ve randıman düşer.
    Bu şekilde uzun süre kullanılırsa motorun diğer aksamlarıda ekzantrik vb zarar görür.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #23

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    hyosung gt 250
    MERHABALAR.peki ybr için de aynı metodu uygulayabilirmiyiz.üst kapakta komple sökmemize gerek yok sanırım.bu konuda bilgi paylaşabilirmisiniz.ve motorum 14 000 binde hiç subab ayarı yaptırmadım.şikayetimde yok aslında.ama yinede bakmakta fayda vardır.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hele birde çift ekzantrik,4 subap ve 4 silindirse Allah kolaylık versin.

    yanı benım gs500 ü demek ıstıoon abıcım.....4 sılınıdır değil ama 2 sılındırlı ,8 subaplı..çift ekzantrıklı... 2 ay azıma sıctı valahıııı

    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerinize saglık faydalı bir topic olmuş..

    o silinidr kapagındaki sıvı contayı sürmeden önce eskiden kalan contayı iyice temizlemek gerekmez mi? aksi taktirde sürülen yeni sıvı contadan sızma yapabilir. diye düşünüyorum...

    abıcım egerkı eskı conta ölmusse benım gs500 dekı gıbı yenı conta kestırırsın....egerkı bısey yoksa ustune sıvı conta surup takarsın....contayı yenıde kestırsen genede sıvı conta surmekte fayda var...hem contayı yerınde tutar..hemde kucukte olsa boslukları doldurur..bıde sıvı contaı surerken ıc tarafa az gelmesıne dıkkat edın..sıkıstırmada içeri erta kalan conta pislikleri dusmesın dıye.....

  5. #25
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Benim Motosikletin Emme 0.5 Mm Egsoz 0.6 Mm Ezberledim Ama Bi Türlü Garanti Dişina çikacak Diye Elimi Süremiyorum Zaten 5 Lira Verdimmi Yapiyorlar şu An Uğraşmam Biraz Mantiksiz Değilmi Bence............5000 Den 5000 E Ayar Yapiliyor Zaten Motordan Motora Değişiyor

  6. #26
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı zorzaman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MERHABALAR.peki ybr için de aynı metodu uygulayabilirmiyiz.üst kapakta komple sökmemize gerek yok sanırım.bu konuda bilgi paylaşabilirmisiniz.ve motorum 14 000 binde hiç subab ayarı yaptırmadım.şikayetimde yok aslında.ama yinede bakmakta fayda vardır.

    Tabiki uygulayabilirsin ama silindir kapağını sökmen gerek çünkü sübaplar silindir kapağının altında. 14000 km ye gelmişsin bi kontrol ettirmende yarar var zarar değil
    Okan ACAR

  7. #27
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili Carcharoth bu bilgileri 1. mesajına eklersen daha iyi olur gibi.
    Ahanda bu sentil denilen Filler çakısı.Tekzende bile var 675 kuruş.

    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    gn250'nin aralık değerlerini nerden bulabiliriz ? birde motor hararet yapınca devir artıyo ve ses yapıyo subap ayarıyla alakası varmı bunun ?

  9. #29

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    doğma büyüme İstanbul/bostancı şu an muğla/ortaca
    Motosikleti
    sattım :(
    çok faydalı bi topic olmuş ....elline saglık charcaroth arkadaşm...
    [COLOR="Black"][B] A STATE OF TRANCE[/B][/COLOR]

  10. #30
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı zydar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gn250'nin aralık değerlerini nerden bulabiliriz ? birde motor hararet yapınca devir artıyo ve ses yapıyo subap ayarıyla alakası varmı bunun ?
    Araştırıyorum bulursam size döneceğim.Motorunuz hararetmi yapınca yoksa ısınıncamı? ses nasıl bir ses,doğrultmacının çekici dayamasına vurunca çıkan ses gibi çlik çlik diyemi
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırıyorum bulursam size döneceğim.Motorunuz hararetmi yapınca yoksa ısınıncamı? ses nasıl bir ses,doğrultmacının çekici dayamasına vurunca çıkan ses gibi çlik çlik diyemi
    ısınınca demek istedim yani 40 ,50 km yol gidince başlıyor çırıltı yapmaya sanki zincir sesi gibi eksantrik zincri ile alakalı olabirmi ? normalde çalışırkende o cırıltı çıkıyor fakat daha az seviyede

  12. #32
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı zydar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gn250'nin aralık değerlerini nerden bulabiliriz ? birde motor hararet yapınca devir artıyo ve ses yapıyo subap ayarıyla alakası varmı bunun ?
    http://www.repairmanualclub.com/index.php?dlid=408

    http://www.repairmanualclub.com/
    Bu siteye üye olup manuallerini indirebilirsin,gerçi ben bulamadım ancak belki fikir olur diye söyleyeyim benim motorun emme 0.03 mm eksoz 0.08 mm bundan daha buyuk bir değerinin olacağını düşünmüyorum.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.repairmanualclub.com/index.php?dlid=408

    http://www.repairmanualclub.com/
    Bu siteye üye olup manuallerini indirebilirsin,gerçi ben bulamadım ancak belki fikir olur diye söyleyeyim benim motorun emme 0.03 mm eksoz 0.08 mm bundan daha buyuk bir değerinin olacağını düşünmüyorum.
    sağol arkadaşım gs500 ile aynıdır büyük ihtimalle sizin motorda silindir başına 4 subap ve silindir hacmi ~250cc (1 tanesi) bende de 1 tane olduğu için çok fark olacağını sanmıyorum. teşekkürler.

  14. #34
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Arkadaşlar bir not daha subab ayarı olmayan,yani ekzantrik kamının direk subab sapına bastığı,arada şim olan motor tiplerinde ayar yapmadan uzun kilometreler yapmak mümkün ancak ayar gerektiğinde şimlerin değişmesi gerekiyor(şim,metal 1 lira büyüklüğünde farklı kalınlıklarda olan bir parça).
    Bunun orjinalini bulacağım diye kıvranmayın,tempra pejo vb bazı otoların sistemide aynı.oto yedekçilerden bulabilirsiniz.
    Bir yere yazın.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  15. #35
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    ellerine saglık dostum ne zamandır merak ediyordum bu konuyu... Yaparım aslında ama takım taklavatımız yok yaa. Yine para bayılıp yaptıracaz... Teşekkürler...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  16. #36
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    İhtiyar abim. Dediklerini ekleyip tekrar güncelledim
    Okan ACAR

  17. #37

    Üyelik
    19 Nisan 2007
    selam arkadaslar bende 151rs mondial var fakat cok yakıyor servis bir care bulamadı arnızda 151rs olan varmı ?varsa km nekadar yakıyor anlamadım ben bu işi guya az yakıyor diye motor aldık bazı araclardan cok yakıyor

  18. #38

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    hyosung gt 250
    uzun süredir motorsikletimden çıkı çıkı diye ses geliyordu.subablardan deyip pek önemsemedim .şimdi yeni subab ayarı yaptım ve o ses kaybolmadı.emme 0.05ve egsoz 0.25 değerlerinde ölçtüm.peki o çık çık ses egzantirik zincirinden olabilirmi sizce.

  19. #39

    Üyelik
    15 Mart 2007
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CGL 125
    motorum 10.000 km de subap ayarı istiyordu ben 15.000 km deyken gecikmeli olarak subap ayarı yaptırdım. şu anda motorum 17.500 km de ve hiç ayar yapılmamış gibi ses gelmeye başladı. Ayarsız kullandığım için egzantrik bosulmuş olabilirmi. Egzantrik ne gibi arıza verebilir yatakları boşluk yapmış olabilimi. yapılması için motorun hangi kısımları sökülmesi gerekir. masrafı cokmudur.???

    Subap ayarını kendim yapacağım. katologda ;
    Emme = 0,08 mm (0,003 inç)
    Egzoz = 0,08 mm (0,003 inç) olarak ayarlayınız diyor.

    yazdıklarınızı okudum ve Emmeyi 0,08 mm Egzozuda 0,1 mm ayarlayım diyorum.
    boşluğu az verirsem subap yakma riski var başka ne gibi sıkıntı olabilir. ayarın yanlış olduğunu nasıl anlarım. motora kendim taktığım ısı göstergesi var onunla görebilirmiyim.??

    EPEY BAŞINIZI AĞRITTIM YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜREDERİM

  20. #40
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Resimdeki üst kapağa sürülen kırmızı sıvı conta miktarı aşırı fazla..... Parmağınızla varla yok arasında yedirerek sürerseniz kapaklar sıkıştığında içeriye taşma yapmaz kanallarda tıkanma yapmaz.....

    Çok basınç binen bir bölge olmadığından kaçırmada olmayacaktır.......

    Bunu ayarı yaptığınızda herşey bittikten sonra motoru çalıştırıp iyice ısıtmak lazım... Biraz binip tecrübeden sonra motoru tekrar soğutup sesi dinlemekte fayda vardır.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler