arkadaşlar motorumda 95 yerine 98 oktan kullanmamda sizce performans farkı olur mu?
arkadaşlar motorumda 95 yerine 98 oktan kullanmamda sizce performans farkı olur mu?
kesinlikle deneme 98 oktan benzin çünkü küçük cc olduğu için motorun yanma odasındaki sıkıştırma oranı yetmiyecekve motorun bozulmasına zemin hazırlıyacaktır daha bugün tartışdık bu konuyu hatda bu yüzden sıkıntı çekenler oldu
zaten 90-100 normal bence scooter için ve yeterli 95 oktandan şaşma tecrübelerim bu yönde
bence 98 oktan yüksek devir çeviren makinalar için yada yanma odasındaki sıkıştırma oranı yüksek motorlarda
ERASER WİLL COME BACK
powerbyaydin, +++
ali1yilmaz, arkadasım bu konuyu daha once konuştuk.istersen vereceğim link'e bir bak;
http://www.motosiklet.net/modules.ph...highlight=9598
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
Ben motoru bayiden teslim alırken, 2004 yılında benzinden dolayı çok problem yaşandığı için benim servis kesinlikle 95 oktan kurşunsuzu tavsiye etti.Bende 95 oktan kullanıyorum.
motorun kullanma kılavuzunda yazana bak veya motorun benzin kapağında yazıyor olabilir.gerektiğinden fazla oktanlı benzin motora zarar verir ve boşuboşuna maddi harcama
Herbalife ürünleri için pmden mesaj atın
35 BTU 55
Arkadaslar,
Peki kursunsuz mu kullanacagiz?
Kurşunlu benzin biçok benzincide yok artık zaten, kurşunsuz kural gibi oldu...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
kanuni hussar 125cc motora 1 yili askin suredir. turkpetroldan 98oktan yakit kullaniyoruz ben pek problemle karsilasmadim. Bu topicten sonra kafama takilan sorular ise,
bu motorda hangi benzini kullanmak lazim 98 oktan var peki 95 oktani hangi petrolcu satiyor? benim bildigim daha yeni cikan total exilium mu ne 97 oktan.. 97 oktani kullanmak hussarin cekisinde gidisinde olumlu yada olumsuz bir etki yaratir mi?
3 depodur total 97 kullanıyorum çok güzel performansı harcaması dedikleri doğru 30 km daha fazla yol....
deneyin aynı para zaten
Merhaba
Benzin'in oktan değerinin doğrudan performansa/güce etkisi yoktur. Oktan değeri basitçe benzinin patlamaya karşı olan direnci olarak açıklanabilir. Şimdi 98 oktan benzini kullanan turbo/turbosuz bir arabaya 95 oktan koyarsanız düzensiz yanma sebebiyle turbo, ve motor iç aksamları zorlanır. Ayrıca güçtende düşer. Ama 95 oktan benzin kullanan araca 98 oktan koyarsanız faydası olmaz. Gücü artmaz. Yalnız bu konuştuğumuz yurt dışına göre. Çünkü ülkemizde birçok benzincide 95 oktan olarak satılan benzin aslında daha düşük oktanlı. Bunu birçok otomobil dergisi belirtti. Bu nedenle pahalı oslada 98 kullanılabilir.
Motorlara gelecek olursak. Süper sport veya yüksek sıkıştırmalı motorlarda kesinlikle 98 oktan kullanılması gerekir. Diğer motorlarda rahatlıkla 95 oktan kullanılabilir.
Neticede forumda büyük bir çoğunluk scooter yada 250-500cc arası cruiser/chopper tipi motor kullanıyor. 95 oktan kurşunsuz benzin hepinize yeter.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
en iyisi kursunsuz 95 kullanın herkes onu kullanıyo
Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
M.Kemal ATATÜRK
Olur. Ama esas soru şu olmalı: 95 ile 98 arasındaki fiyat farkını verip o performansı satın alır mısın?ali1yilmaz adlı üyeden alıntı
Kitapçıkta belirtilmediyse,ya yetkili servisine sorun yada distribütörüne.Ben başından beri 95 kullanıyorum.Ama önceki makinede 98 kullanırdım.
Herkes hakettiğini yaşar.
% 0,2 lik bir performans artışını insan iradesi farketmeyecek olduğundan böylesine birşey için fazladan para vermeye gerek yoktur. ayrıca ne biliyim işte... ayrıca yı geri aldım - uzatmayacağım konuyu
mertmertmert, birincisi %0,2 değil %2 dir gerçek değer, ikincisi bunu bu şekilde oranlayamazsın, yani %2 daha yüksek oktan %2 daha hızlı, daha güçlü veya %2 daha çok yol gidicem diyemezsin birçok faktör var işin içinde. Ayrıca insan bünyesi gayet rahat farkına varıyor 98 oktan konduğunda, sesinden gücüne kadar ciddi bi değişim var.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
Ayrıca, 98 oktanlı benzinlerin araçlardaki vuruntu sesine göre kullanılması gerekiyor. Silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden ya da tutuşmadan kaynaklanan bu ses, motorun performansını düşürebiliyor. Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yandığı için motor yüksek devirde çalışırken vuruntu oluşmasını engelliyor. Bu nedenle, yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençli olabiliyor. Aracın motoru dikkatlice dinlendiğinde, vuruntu sesi gelmiyorsa, yüksek oktanlı yakıt kullanmaya da gerek kalmadığı belirtiliyor.
Auto Start Dergisi Teknik Danışmanı Onno Usta da, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artırmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulunuyor. Türkiye’deki otomobil parkının büyük bir bölümünün 95 oktan benzine göre üretilmiş motorlara sahip olduğuna dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Performansı artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ diyor.
Kullanım klavuzlarında yer alan yakıtın dışında başka bir yakıt kullanılmaması gerektiğini vurgulayan Onno Usta, aksi taktirde, dizel araçlara benzin koymaktan farklı olmadığını, bunun da araca fayda yerine zarar verebileceğini belirtiyor. Yüksek oktanlı yakıtları turbo gibi bazı özelliklere sahip motorlarda kullanmak gerektiğini de ifade eden Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.
ohannes totonyan... namı değer onno usta.. severim bu adamı. ne diyosa odur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)