Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kask Hakkında Faydalı Bilgiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    Aşağıdaki link'de Kask hakkında herkesin işine yarayacak basit ama yararlı bilgiler var :

    http://www.feyizoglu.com/kask.pdf


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Sağolasın faydalı bilgiler. Ben markete gitsem kaskımla giderim. Kasksız çıkmam abi
    Ve kask satın alacaklara önerim 80ytlnin altında fiyatlara satılan adi kasklara para vermemeleridir. Kask alırken kaskı ters tutarak iki yanından bastırın. İki yanak çok esniyorsa ortay doğru, o kask yaramaz derim. Tabiki tek kısas bu değildir.

    Çok pahalı markalar var mesela SHOI, ARAI, NOLAN, LAZER... Bu kaskların fiyatları 110 Euro ile 700 Euro arasında değişiyor. Bu kaskların pahalı olmasının nedeni markalaşmış olmalarıdır ve bir çok işte sponsor firmalar olmalarıdır. Yani 150 Euroluk bir Nolan dan 700 Euroluk bir SHOI 4 kat daha iyi korumaz. Pahalı oluşlarındaki bir etken de üzerlerideki desenlerdir. Bir desen fiyatı 150 Euro yukarı çekebilir. Çene açılan modeller de fiyatı artırır. Kaskı kafanızdan çıkarmadan telefonla ya da biriyle konuşmanıza olanak sağlayan bu özellik ne kadar önemli sizin takdiriniz. Ayrıca çenesi açılan kasklar, Full face dediğimiz bütün olan kasklara göre zayıftırlar. Menteşe kısımlarından açma kırılma yapma riskleri çoktur. Ben bütün kasları öneririm.

    Kaskınızın ECE belgesi olup olmadığını araştırın. Bir kaç belge var kalite testlerinden geçmesi için ama ben en çok ECE belgesine rastladım satılan modellerde. İkinci el alacaksanızda 1 seneden fazla kullanılmamış olmasına dikkat edin. İlk seneden sonra malzemede bayatlama yani sertleşme ve gevreme meydana gelerek darbe emici özelliği kayboluyor.

    Benim kaskıma gelince, markası CABERG, 70 Euroya aldım. Full face yani bütün model.

  3. #3
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Paylaşım için teşekkür ederim.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  4. #4

    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    shanary 110 cup
    paylaşımın için saol bende motor alırsam kaskım lazer den başka kask almam merak etme kaskıma karar verdim ama motora karar veremedim

  5. #5

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    KASKLAR HAKKINDA B LMEN Z GEREKENLER
    Kask Gereklidir
    Pekçok aktivitenin kendine özgü koruyucu ekipmanları vardır. Motosiklet kullanmak da bunlardan
    birisidir. Her sürücü ve artçı özel bot, pantolon, mont, eldiven ve standartlara uygun kask
    giymelidir. “Kask boyun kırar, görüsü engeller, duymayı azaltır” gibi söylentilerin asılsız oldugu
    yasanan tecrübelerle kanıtlanmıstır. Bilinçli sürücüler her zaman kask takar.
    Kask Ne se Yarar?
    Öncelikle, kask en iyi koruma aracıdır. Motosikletinizin anahtarını elinize aldıgınız anda kaskınızı
    da almayı alıskanlık haline getirin. 'kisi ayrılmaz bir ikilidir. Elbetteki kask motosiklette her derde
    deva bir sey degildir ancak bir kaza anında beyninizi, yüzünüzü ve hayatınızı korur. Diger
    koruyucu giysilerle birlikte kask, kaza anında yaralanmayı en aza indirir. Arabadaki emniyet
    kemeri gibi, kaska da gerek olmadıgını düsünenler olabilir. Ama unutmayınki her an kaza olabilir.
    Ne zaman ne olacagını kimse bilemez. Kendi kendinize “hemen markete gidip gelecegim, kask
    takmama gerek yok” demeyin. Her yıl pek çok sürücü kask taktıgı için hayatta kalıyor ve buna
    sükrediyor.
    'kinci olarak, iyi bir kask konforu yüzünden motosiklet zevkinizi ikiye katlar. Kask, kulaklarınızda
    kükreyen, suratınıza ve gözlerinize çarpan rüzgarı keser. Havada uçusan böcek ve diger
    nesnelerden korur. Hava degisikliklerinden etkilenmenizi ve yorulmanızı azaltır.
    Üçüncü olarak, kask takmak motorcuların sorumluluk sahibi kimseler oldugunu gösterir. Kask
    takmak, kanuni zorunluluk olması bir yana, sürüs sırasında diger sürücüler tarafından görülmenizi
    de saglar.
    Kask Nasıl Korur?
    Farklı kasklar farklı amaçlar içindir. Agır sanayi ve insaatlarda çalısanlar, amerikan futbolu
    oynayanlar ve askerler kask takar. Fakat hiçbir kask birbirinin yerini tutmaz.
    Motosiklet kaskları çok komplikedir ve özel tasarlanmıstır. Yıllar süren bilimsel arastırmaların
    neticesinde gelistirilmistir. Bir motosiklet kaskında 4 temel parça bulunur : dıs yüzey, darbe emici
    iç yüzey, konforlu ped ve iyi bir sabitleme sistemi.
    'lk anlatacagımız dıs yüzey; genellikle aynı aileden olan güçlendirilmis fiber bilesimi ya da
    termoplastikten (polikarbonat gibi) yapılmıstır. Bu çok güçlü bir maddedir ve sert bir seye
    çarptıgında korumak üzere tasarlanmıstır. Darbe ile olusan enerjiyi kafanıza ulasmadan dagıtmayı
    saglar. Ancak bu, sizi korumak için tek basına yeterli degildir.
    Dıs yüzeyin içinde aynı derecede önemli, genellikle gelistirilmis polistren’den (çogunlukla strofor
    gibi oldugu düsünülen) yapılmıs darbe emici bir iç yüzey vardır. Bu yogun tabaka, kask durmus
    ancak kafanız hareket etmeye devam etmek isterken olusan darbeyi emer. Her iki yüzey ve astar,
    sert darbelerde olusan basıncı tamamen dagıtır. Bazı kaskların dıs yüzeyleri siddetli darbelerde
    çatlayabilir ya da kırılabilir. Bunun nedeni kaskın darbeyle olusan basıncı emmesidir. Bir kaza
    sonrasında kullandıgınız kask hasar görmemis gibi görünebilir. Ancak koruma etkisi azalmıs
    olabileceginden degistirilmelidir.
    Konforlu ped, yumusak köpük ve kumastan olusan kafanızı saran tabakadır. Sizi rahat tutar ve
    kaskın tam olarak kafanıza oturmasını saglar. Bazı kasklarda bu kısım temizlik için sökülüp
    takılabilmektedir.
    www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
    2
    Sabitleme sistemi ya da çene kayısı çok
    önemlidir. Kaza anında kaskın kafanızda
    kalmasını saglar. Kayıs, kaskın her iki yanına
    baglıdır. Kaskı her taktıgınızda mutlaka
    kayısı da güvenli bir sekilde baglayın. Bu
    islem sadece birkaç saniyenizi alır. Kayısı
    baglamadan kask takmak, emniyet kemeri
    takmadan araba kullanmaya benzer.
    Kask Seçimi
    Rengi, sekli ve fiyatı hangi kaskı alacagınızın
    seçiminde etkili olsa da siz öncelikle koruma
    ve rahatlıgı düsünün. Kapalı (fullface) bir
    kask yüzün tamamını kapattıgı için daha
    güvenlidir. Ayrıca vizörü kapalıyken
    gözlerinizi de korur. Yarısçılar ilave güvenlik
    ve rahatlık için kapalı kaskları tercih eder.
    Bazı sürücüler açık kaskları tercih edebilir.
    Aynı temel parçalar, bu kasklarda da vardır
    ancak kapalı kasklar gibi yüzü ve çeneyi
    korumazlar. Eger açık bir kask kullanıyorsanız
    vizörlü olmasına dikkat edin. O yoksa
    yüzünüze sıçrayabilecek taslara karsı
    motosiklet gözlügü takmanız gerekir. Sıradan
    gözlük ya da günes gözlükleri yeterince
    korumadıgı gibi, sürüs esnasında yüzünüzden
    uçabilir.
    Kısa yarım bir kask az da olsa kafanızı korur.
    Bu kasklar kaza sırasında basınızdan çıkacak
    gibidir. Bu nedenle kısa yarım kasklar tavsiye
    edilmez.
    Bugün iyi bir kask, degisik fiyat aralıklarında
    alınabilmektedir. Pek çok üretici, kasklarını
    son model motosikletlerin renklerine uygun
    olarak üretmektedir. Agır ve hantal kaskların
    yerini sürekli gelistirilen, hafif ve modern
    malzemelerden üretilen kasklar almıstır.
    Üreticiler, daha ucuz, daha saglam ve daha
    rahat kasklar için çalısmalarını
    sürdürmektedir. Kask seçerken bilmeniz
    gereken sey, minimum güvenlik standartlarını
    karsılamasıdır. Kaskın bu özelliklere sahip
    olup olmadıgını, içinde ya da dısında yer alan
    onay belgesi etiketinden (DOT, Snell, ECE
    gibi) anlayabilirsiniz. Etiket, kaskın güvenlik
    testlerinden geçtigini gösterir.
    Bu organizasyonlar, kaskları asagıdaki
    testlerden geçirirler:
    www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
    3
    Darbe – kaskın darbe emme kapasitesi
    Penetrasyon – kaskın rüzgara karsı direnci
    Sabitleme – kayısın esnemeden ve kopmadan baglı kalması
    Görüs açısı – kask, her iki yönden en az 105 derecelik görüs açısı saglamalı (pekçok insan her
    iki taraftan yalnızca 90 derecelik görüs açısı kullanır)
    Motosiklet kazalarında kafadan yaralanma neticesinde ölüm oranlarının artmasıyla birlikte
    korunma çok önemli hale gelmistir. ( 1987 – 88 arasında California’daki motosiklet kazalarında
    basından yaralanan sürücü ya da artçıların %42’si hayatını kaybetmistir).
    En iyi kask bile yaralanmama konusunda garanti vermez. Bununla birlikte kaza anında, kask
    takmayan birisi, kask takan birine göre çok daha riskli durumdadır.
    Dogru Beden Ölçüsünü Bulma
    Eger basınızın ölçüsünü bilmiyorsanız asagıdaki tabloyu kullanabilirsiniz.
    Basınızın çevresini en genis noktasından ölçün. Genellikle bu nokta kasın bir
    santim üstüdür. En genis noktayı bulana kadar birkaç deneme yapabilirsiniz.
    Eger basınızın ölçüsü asagıda listelenenlerin arasında bir rakamsa genis olan
    ölçüyü alın. Kask ölçüleri marka ve modellere göre farklılık gösterebilir.
    XXS XS S M L XL XXL
    51/52 53/54 55/56 57/58 59/60 61/62 63/64
    En yi Kask Giyme Yöntemi
    Kaskı her iki yandaki kayıslardan tutun. Kaskın altı yukarıya, ön tarafı asagıya dogru olmalıdır.
    Basparmaklarınız, parmak uçlarınız kaskı
    dengeleyecek sekilde çene kayısının içinde olsun,.
    Kaskı kenarlarından hafifçe açın ve çene
    kayıslarından çekerek basınıza oturtun. Kask
    rahatça basınıza oturmalıdır. Hatta çok az sıkı da
    olabilir. Basınıza tam olarak oturdugundan emin
    olun. Sapka gibi basınızın gerisinde olmamalıdır.
    Kaskınız çok bolsa basınızda yukarı asagı hareket
    eder, gürültü ve rüzgarı içeri alır, en kötüsü kaza
    anında basınızdan çıkabilir.
    Çene kayısını baglamadan önce birkaç seyden
    daha emin olmalısınız : yanak pedleri, rahatsız
    edici bir sekilde bastırmadan yanaklarınıza
    dokunmalıdır. Sakaklarınızla alın pedi arasında
    bosluk kalmamalıdır. Kaskınızın boyun kısmında
    www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
    4
    rulo varsa, kaskı boynunuzdan iterek uzaklastırmamalıdır.
    Kapalı kasklarda, çene kısmına bastırdıgınızda vizör ya da çene koruyucu çenenize ya da
    burnunuza dokunmamalıdır. Eger degiyorsa, yüksek hızda rüzgar basıncında da aynı sey
    olacaktır.
    Kaskı takıp çene kayısını bagladıktan sonra, elinizle saga sola ve yukarı asagıya hareket ettirin.
    Eger kask basınıza tam oturmussa, kaskla birlikte deriniz de hareket edecektir. Kafanıza biraz
    baskı yaptıgını, hatta biraz da sıktıgını hissetmelisiniz. Sunu da unutmayın ki bir kaskın koruyucu
    astarı kullanıldıkça gevseyecektir
    Yeni bir kask, ilk giydiginiz zaman biraz sıkabilir.
    Kask basınızda ve çene kayısı kapalı iken kaskı öne dogru çekerek basınızdan çıkarmaya çalısın.
    Eger bu halde kaskı kafanızdan çıkarabiliyorsanız kask çok büyük demektir.
    Kaskı normal sekilde kafanızdan çıkarın. Basınızda acıyan bir nokta ya da alnınızda kızarıklık var
    mı? Basınç noktaları rahatsızlık verebilir ve uzun süreli sürüslerde bas agrısına neden olabilir.
    Kaskınızda böyle bir sey olmadıgından emin olun. Eger varsa bir beden büyügünü ya da bir baska
    markayı deneyin
    Hala denediginiz kasktan emin olamıyorsanız, magazada kaskı bir süre kafanızdan çıkarmayıp
    rahat olup olmadıgını anlamaya çalısın. Kask, motosiklet malzemeleri içinde en çok para
    harcayacagınız parça olmalıdır. Sizin için dogru olanı seçtiginizden emin olun.
    Kask Bakımı
    Kask bakımı konusunda üreticilerin tavsiyelerine göre hareket edin. Temizlik için yalnızca
    yumusak sabun kullanın. Özellikle polikarbonat kasklarda petrol bazlı temizlik maddelerinden
    uzak durun. Güçlü temizlik maddeleri, kaskın koruma özelligini kaybetmesine neden olabilir. Kask
    camınız sürekli temiz olsun. Normalde sabun, su ve yumusak bir bezle bunu halledebilirsiniz. Eger
    çizilmisse camı degistirin. Çizik bir vizör görmenizi zorlastırabilir. Geceleri ısıkların tehlikeli bir
    biçimde görüsünüzü engellemesine neden olur.
    Bir kask sert ve saglam görünse bile, kırılabilen parçaları vardır. Bu yüzden kaskınızı sert bir
    zemine düsürmemeye dikkat edin. Bu, kaskınızı kullanılamaz hale getirebilir. Kaskın darbe emme
    özelligini hatırlayın.
    Kaskınızı koydugunuz yerde benzin, temizlik maddeleri, egzos dumanı ya da asırı sıcak
    bulunmamasına dikkat edin. Tüm bu faktörler kaskın malzemelerine zarar verir ve kaskta olusan
    zarar çogu zaman kimse tarafından farkedilmez.
    Kaskla birlikte gelen kullanma kılavuzunda kask bakımı için neler yapılması gerektigi
    anlatılmaktadır.
    Kaskı boyama, süsleme ya da kaska çıkartma yapıstırma konusundaki açıklamaları mutlaka
    okuyun.
    Kaskınızı asla motosiklet aynalarına, sinyallere ya da sisibara asmayın. 'ç astar bundan kolayca
    zarar görebilir.
    Aslında, tam korumalı degilse ya da yolcunuzun kafasında degilse motosikletinizde yedek kask
    tasımayın. Normal sürüs dısındaki sarsıntılar bile yedek kaska zarar verebilir. Yedek kask sıcak
    motor parçalarına ya da egzos borusuna yakın bir yere baglanmıssa, iç astarı zarar görebilir ya da
    eriyip lekelenebilir. Zarar gördügü gözle görülmese bile dıs yüzey de bundan etkilenir. Asırı sıcak
    www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
    5
    bir yere bırakılan bira/kola kutusunun bundan nasıl etkilendigini gördüyseniz, ne olacagını
    anlayabilirsiniz.
    Kaskı çıkardıgınız zaman onu düz ve güvenli bir yere koyun. Örnegin yere, askıya ya da bir rafa
    koyabilirsiniz.
    Bazı motosikletlerin benzin deposu üstüne konan kasklarda is ve koku olabilir. Eger kaskı koltuga
    koyduysanız, düsmeyeceginden emin olun.
    Motosiklet kullanırken müzik dinlemeyi planlıyorsanız, kaskı delmenizi gerektirmeyecek kulaklıgı
    olan bir müzik sistemi seçin.
    Kaskı Yenileme
    Kaskınızla bir kaza yaptıgınızda, muhtemelen darbe emme özelligini kaybettiginden yenisini
    almanız gerekecektir.
    Pekçok kask üreticisi, 2 ila 4 yılda bir kaskınızı degistirmenizi önermektedir. Kaskınızda bir sorun
    oldugunu düsünüyorsanız bu süreden önce yenilemelisiniz.
    Eger zarar görmediyse ne diye kaskınızı birkaç yılda bir degistireceksiniz? Çünkü koruma kalitesi
    zamana ve kullanıma baglı olarak azalmaktadır.
    Kaskınızın çene kayısı asınabilir ya da sabitleme noktası artık tutmayabilir; dıs yüzeyi asınmıs ya
    da zarar görmüs olabilir. Kask yenilemenin en iyi nedenlerinden birisi de kaskların sürekli
    gelistirilmesidir. Birkaç yıl sonra aldıgınız kask, su an kullandıgınızdan kasktan daha iyi (daha
    güçlü, daha hafif, daha rahat) olacaktır. Hatta daha ucuz bile olabilr.
    Güvenliginiz çin Her Sürüste Kask Takmayı Unutmayın!
    Kaynak : Motorcycle Safety Foundation

  6. #6
    muvattali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Kapsamlı bilgi için teşekkürler wingtsunus

    Burada kask hakkında doğru bilinen yanlışlara dair önemli açıklamalar var.

    Ara sıra okuyup hatırlamamız gereken bilgiler üstelik
    İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat

  7. #7

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Arkadaşlar çok güzel bir paylaşım teşekkürler.
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  8. #8

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Antalya caddeleri
    Motosikleti
    speed 150 naked
    güzel bilgiler edindik teşekkür ederiz airoh marka kask kullanıyorum ve memnunum gözüm gibi koruyorum...
    ::evil:: [COLOR="DarkSlateGray"]Sürat felaket değil galibiyettir[/COLOR]

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    scooter ıcın ne tur kask kullanmak lazım örn: ceneden acılır fln...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)