MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
RKS MOTOR
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

MT-ATÖLYE İşi olmayan giremez!!!!

    Benelli TNT 250
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili MT üyeleri !
    Eli anahtar-takım tutanlar !
    Kendi göbeğini kendi kesenler !
    Servise muhtaç olmayanlar !
    Kısacası tırnakları arasından kir,kara,parmaklarında yara eksik olmayanlar !
    Elektroniği,elektriği,mekaniği,tornayı,boyayı, motorunu mıncıklamayı sevenler !
    Bildiklerimizi,öğrendiklerimizi,tecrübel erimizi, sırlarımızı ve ip uçlarını paylaşalım !
    Bilgi paylaştıkça değerlenir.
    Tanışalım,kaynaşalım ve paylaşalım.

    Varan 1....
    Motor yağlarının ağzındaki folyo açılıp havayla temas etmesinden sonra 6 ay içerisinde tüketelim.
    Çünkü havanın içerisinde ki oksijen,yağla temas ettikten sonra yağ ve içeriğindekilerle reaksiyona girip,yağın özelliğini kaybetmesine ve krozyona sebep olur.

    Haydi siftahı benden bereketi sizlerden.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #2
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bravo... Şimdiye kadar açılan en iyi topic'lerden biri... Ben de buradayım.

    Benden de küçük bir tavsiye:

    Motorlarımızı yıkarken basınçlı suyu 1.5 metreden yakından tutmayalım... Yoksa yapıştırmaları çözülebileceği gibi boyasını da kaldırabiliriz... Unutmayalım , su diyip geçmeyin, basınçlı su ile mermer kesiliyor

    Ve küçük bir hatırlatma:

    Debriyajınız sert diye çile çekmeyin... Debriyaj telinizi periyodik olarak yağlayın , hem kopmaları engelleyin hem de debriyajınız yumuşak kalsın
    blackarca ve anılgan bunu beğendiler.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ihtiyar walla yuzum guldu artik motorum benden baska tamirci tanimazken bu baslik beni cok mutlu edecek bak gorursun , tessekurler

    Ben soyle basliyim

    1-Motorunuzu herzaman golgede yikayin ve cilasini golgede yapin.Gunes isigi yiyen su kabarcigi boyada buyutec etkisi yapar ve boyada kalici lekelere sebeb olur.
    2-Zincirinizi yagladiniz 2 gun gezdiniz arka jant batmis , hic moralinizi uzmeyin bir parca benzin ile bezi batirin janti guselce silin ustune su sikin sonrada (yoksa benzin boyayi catlatir) Jantiniz tertemiz olur
    3-Zamanla asinan somunlar ingiliz anahtari acarken sorun yapabilir.Siyrilan somun anahtarin kacirmasina sebep olur. Eski t-shirt u alin somunun ustune koyun ve anahtari o sekilde dondurun bez ile sikisan anahtar o anlik acilmasina yardimci olur.Ama somunun yenisini takmayi ihmal etmeyin.
    4-Plastik tokmak kullanin cekic yerine .Komsulariniz ile pazar gunu cekic sesi yuzunden kavga etmek zorunda kalmazsiniz.
    5-En cok yasanan olay vidalarin acildiktan sonra kaybolmasi yada bulunamasidir.Eger seleniz bizim motorlar gibi sokuluyor ise selenin tersinin icine koyun.Eger olmuyor ise on tekerin hemen onune bir kapta biriktirin.Tamir esnasinda el ayak durmaz vidalari saga sola atabilir.

    Ne ise birazda digerlerini duyalim gece gece aklima bu geldi
    anılgan, sakinseytan, Panashira ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    4-Plastik tokmak kullanin cekic yerine .Komsulariniz ile pazar gunu cekic sesi yuzunden kavga etmek zorunda kalmazsiniz.
    Plastik tokmağın köşeleri sivri olmadığı ve yumuşak olduğu için motora da zarar vermeyecektir...

    Benim de kafam durdu gece gece...

    O zaman benden de bir soru gelsin... Egsoz girişinin pas ve çamur tutması sonucu temizliği ne şekilde olur? Ince bir zımparayla hafifçe kazımak doğru mudur? Pas önleyici boya ile astar çeksek zararı olur mu? Ne kadar dayanır?

    Önce:

    Sonra:
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  5. #5
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    racingciler soguk havada parkta kapattiginiz dikiz aynalarina nazik davranin, hafif metal olduklari icin cok soguk havalarda kirilgan olabiliyorlar, sonra benim gibi sol aynayi elinize almayin
    mterayes26 ve banno1957 bunu beğendiler.
    Been here, done that before and survived

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Gorkem hafif zimpara gecici bir cozumdur pas sokucu spreyler var.Onlari sik sonra guselce temizle ardindan metal bakimi yapan bir kimyasal ile temizle.Ama zamanla cirkin goruntu olusturan manifolt borularini boyadiginda boya gecici bir cozum oluyor ben cok denedim. 17 ytl bosuna atma cope benim gibi
    En gusel tavsiyem egzozu sokup kromcuda krom ile kaplatmandir.Yaklasik 30 ytl mal olacak bu mastaf sonucunda cirkin goruntudende kurtulursun.Boyatmani tavsiye etmem isiya dayanikli boya piyasada yok gibi sonra boyayi yaka yaka gezersin etrafta
    anılgan bunu beğendi.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Plastik tokmağın köşeleri sivri olmadığı ve yumuşak olduğu için motora da zarar vermeyecektir...

    Benim de kafam durdu gece gece...

    O zaman benden de bir soru gelsin... Egsoz girişinin pas ve çamur tutması sonucu temizliği ne şekilde olur? Ince bir zımparayla hafifçe kazımak doğru mudur? Pas önleyici boya ile astar çeksek zararı olur mu? Ne kadar dayanır?

    Önce:

    Sonra:
    Çok zahmetli ve yorucu bir calisma gerektirir, egzoz temizlemek ve parlatmak icin urunler var ama egzozunuz kısa bir süre sonra tekrar kararacaktır. Arada bir yapmakta fayda var ne kadar uzun aralıklar ile bakım yaparsanız temizlemesi o kadar zor olur. Pas için wd40 süper çözüm egzoza uygularsan ısındığında egzozda kalan kimyasallar yanacağı için sağlam bir duman yapacaktır.
    anılgan ve desender bunu beğendiler.

  8. #8
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Teşekkürler Skullhunter , aynen ben de zımparayla hafif temizledikten sonra Wd40 kullandım yukarıdaki resimlerde... Feci bir koku yaptı burnumun direği düştü Ben de tahmin etmiştim ama.

    Sağol zeda3000 , sanırım krom kaplatacağım ama ne kadar dayanır bilemiyorum...

    Birkaç yerden araştırdım o da fazla dayanmıyormuş ne yazıkki...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #9
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Eksoz üzerindeki krozyonu mutfakta kullandığınız eski süngerin yeşil (fiber) tarafıyla zedelemeden suyla ovup temizleyebilirsiniz.

    Oto boya ve malzeme satıcılarında süngersiz ve büyük parçalar halinde gri(soft)yeşil(orta) ve kırmızı(sert) satılmakta,zımpara gibi derin çizikler açmamaktadır.

    Veee alüminyum koli bandıyla(doğal gaz soba borularının ek yerlerine sarılan) eksoz borusunu sararsanız pırl pırıl gezersiniz.
    Bulamazsanız alüminyum mutfak folyosu da işinizi görür.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  10. #10
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli-Sütlüce\İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS '00
    waaay süper topic ben de burdayım artık ama aklıma sabah sabah birşey gelmiyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  11. #11
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Şu far patlamaları hakkında da bişey yazında bizde önlemimizi alalım
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  12. #12
    kontgerilla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    sym voyager 250
    Alıntı By Mükemmel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu far patlamaları hakkında da bişey yazında bizde önlemimizi alalım
    far patlaması derken far ampülünden bahsiyorsanız eğer;
    aynı sorunu yasıyordum haftada bir far patlıyordu, mavi renkli beyaz yanan kaliteli ampüllerle değiştirdim sorunum ortadan kalktı, işin sırrı kalitede...
    emre16 bunu beğendi.

  13. #13
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    bol nikelajlı motorlarda cruiser olsun choopper olsun kışın motoru tamamen nkaldıracaksanız ve garajınız soguk ise nikelajlı yerlarine gress sürün ve güzelce ovalayın ve kararmasını engelleyin motorunuzu çıkaracağınızda da yıkamacı ile gresleri tamammen çıkarın

  14. #14
    motti60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    arkadaşlar ısıya dayanıklı boya arıyorsanız bahaus da var ben motoru komple boyadım ayrıca renk ve ısı seçenekleride var sanırım ben mat siyah aldım 800 dereceye dayanıklı ve mükemmel kalitede işcilik çıkardı bilginize fiyatıda 19 ytl 400 ml galiba işinizi inanın fazalası ile görürür.
    anılgan bunu beğendi.

  15. #15
    MNY46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Multistrada1200 , xt 660x
    arkadaslar bı motosiklet servisi olarak her türlü soruya acıgım.
    bendende bi tavsiye motorunuzu yıkarken ozellıkle SS cıler arka koltugun altındakı beyıne dıkkat edelım en ufak su akcması sonucu basınız cook agıra bılır
    anılgan bunu beğendi.
    ι ωαѕ вσяη ωιтн ωяσηgℓу ωαу вυт ι мυѕт ℓινє

  16. #16
    aydinsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT250 Hyosung (düşüncede)
    E o zaman bişey soracağım bu beyin denilen parçayı şeffaf folyo ile sarsak çözüm olurmu? bu konuda cahilim beyin nerededir ve nasıldır bilmiyorum ama sadece bir fikir.
    Hyosung gt250 düşünüyorum.

  17. #17
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    herkese selam ben de burdayım egzost çıkışının kararmaması için zımpara yapıp statik boya atmak gerekir buda benden..

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Far Ampulunun patlamasinin iki sebebi vardir fazla sarj , ve yuksek sigorta gucu fara tasir ve yakar. Eger her sey normal ile konjektor de sorun olabilir.Akim da inme ve cikmalar farin omrunu azaltir
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Acayip faydalı bir başlık
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  20. #20
    Atlas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Büyük bir zevkle takip edeceğim bir başlık daha
    @İHTİYAR abimizin yazılarını okurken aklıma hep "Mc Gavyer" diye bir dizi vardı o geliyor Pratik zeka ne diyebilirim ki, sorunlar ne kadar büyük görünsede önerdiği çözümler inanılmaz kolay ve evde olan malzemeler olunca bu işten keyif almamak mümkün değil.

    Saygılar, sevgiler


    Bajaj Pulsar ile Macera Dolu Süpriz Geziler
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)