Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

MT-ATÖLYE İşi olmayan giremez!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    O-ring olayına açıklama getireyim. Halka (ring=yüzük) şeklinde contaya verilen addır. O ring dendiğinde kesiti (O) şeklinde olanlar anlaşılır. Birde V-ring vardır onunda kesiti V şeklinde değil aslında üçgendir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    killing_machine,

    düzenekler farklı,
    alternatör ( alternatif akım üreteci ) - mıknatıs düzeneğinde,
    ki son çıkan motorlarda (çin, japon vs. ) bu sistem var...nedeni ,
    basit ve üretim maliyeti düşük olması olabilir.
    Bu sistemde : volana bağlı bir mıknatıs vardır,
    mıknatıs, kapağa yada gövdeye bağlı olan alternatör sargısını ( stator yada yastık ) kavrar.
    volana bağlı olan mıknatıs, motor devrine bağlı olarak bu sargıda gerilim indükler.
    İndüklenen bu alternatif (değişken) gerilimin değeri 30 volt ila 100 volt arasındadır.
    Regulator ( RR- regulator rectifier) ,
    değeri geniş aralıkta değişen bu gerilimi doğrultur ve sabitler.
    12 volt akü için RR çıkışı sabit 14 volt (civarı) dır.

    Dolayısı ile 12volt kurşun-asit akü olmak üzere kapasitesi ne olursa olsun,
    bu sistemin şarj akımı, alternatörün verebileceğinin üzerinde olamaz.
    RR nin diod ları, alternatörün ürettiği max akıma dayandığı sürece sorun yok.
    Bu max akım 10-15 amper civarındadır. RR diod ve tristörleri bu akımın üzerinde seçilir.
    Hatta kapasitesi düşük akü kullanmak sakıncalıdır, küçük kapasiteli (4 Ah gibi ) akü için
    mevcut şarj akımı fazla gelebilir ve aküye zarar verebilir.

    ******************************************

    Dinamo düzeneği ise :
    Bu sistemde içiçe iki sargı vardır (mıknatıs yok)
    sabit ( gövdeye bağlı) olana stator, dönen e rotor denir.
    konjektör akü gerilimini ölçüyor...14 volttan az ise iç sargıya verdiği akımı artırıyor
    ve akü geriliminin 14 volta çıkmasını sağlıyor,
    akü gerilimi 14 voltun üstüne çıktığında ise tam tersi yani rotor sargısına verdiği
    akımı azaltıyor.
    Sonuçta
    hangi devirde olursa olsun ve aküden çekilen akım değişse bile akü gerilimi 14 voltta
    sabit kalıyor...Jawa Mz ve BMW de böyle tıpkı otomobilde olduğu gibi.
    Bu sistemde yüksek kapasiteli akü kullanmak, şarj akımının artması anlamına gelir ve
    artan şarj akımını ne sınırlamaktadır bunu bilmiyorum.
    Orjinalde 8Ah akü varsa ve bunu 12 Ah ya çıkarmışsak bunun birşey değiştireceğini sanmıyorum.

    tegin.

  3. #163
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    verdiğin bilgiler için teşekkürler TEGİN dostum gerçekten bilgilendim.sağ olasın.

  4. #164
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı tegin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    killing_machine,

    düzenekler farklı,
    alternatör ( alternatif akım üreteci ) - mıknatıs düzeneğinde,
    ki son çıkan motorlarda (çin, japon vs. ) bu sistem var...nedeni ,
    basit ve üretim maliyeti düşük olması olabilir.
    Bu sistemde : volana bağlı bir mıknatıs vardır,
    mıknatıs, kapağa yada gövdeye bağlı olan alternatör sargısını ( stator yada yastık ) kavrar.
    volana bağlı olan mıknatıs, motor devrine bağlı olarak bu sargıda gerilim indükler.
    İndüklenen bu alternatif (değişken) gerilimin değeri 30 volt ila 100 volt arasındadır.
    Regulator ( RR- regulator rectifier) ,
    değeri geniş aralıkta değişen bu gerilimi doğrultur ve sabitler.
    12 volt akü için RR çıkışı sabit 14 volt (civarı) dır.

    Dolayısı ile 12volt kurşun-asit akü olmak üzere kapasitesi ne olursa olsun,
    bu sistemin şarj akımı, alternatörün verebileceğinin üzerinde olamaz.
    RR nin diod ları, alternatörün ürettiği max akıma dayandığı sürece sorun yok.
    Bu max akım 10-15 amper civarındadır. RR diod ve tristörleri bu akımın üzerinde seçilir.
    Hatta kapasitesi düşük akü kullanmak sakıncalıdır, küçük kapasiteli (4 Ah gibi ) akü için
    mevcut şarj akımı fazla gelebilir ve aküye zarar verebilir.

    ******************************************

    Dinamo düzeneği ise :
    Bu sistemde içiçe iki sargı vardır (mıknatıs yok)
    sabit ( gövdeye bağlı) olana stator, dönen e rotor denir.
    konjektör akü gerilimini ölçüyor...14 volttan az ise iç sargıya verdiği akımı artırıyor
    ve akü geriliminin 14 volta çıkmasını sağlıyor,
    akü gerilimi 14 voltun üstüne çıktığında ise tam tersi yani rotor sargısına verdiği
    akımı azaltıyor.
    Sonuçta
    hangi devirde olursa olsun ve aküden çekilen akım değişse bile akü gerilimi 14 voltta
    sabit kalıyor...Jawa Mz ve BMW de böyle tıpkı otomobilde olduğu gibi.
    Bu sistemde yüksek kapasiteli akü kullanmak, şarj akımının artması anlamına gelir ve
    artan şarj akımını ne sınırlamaktadır bunu bilmiyorum.
    Orjinalde 8Ah akü varsa ve bunu 12 Ah ya çıkarmışsak bunun birşey değiştireceğini sanmıyorum.

    tegin.
    ozman şu mobylette lerdeki mıknatıslı olan bizim mz de ve jawa dakide dinamo.tamam abi saolasın şimdi anladım.ama bizim mz deki şu platini indirip kaldıran eksantirik mile tornavida uzattığımda çekiyor yani mıknatıslaşmış heralde demi bobinin olduğu yerde zaten manyetik oluşuyo ondan mı ki??
    MoToCroSS RuLeZZ

  5. #165
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS

    Akü için sızdırmazlık



    O-RING ( lastik halka )
    iç çap : 7 mm
    dış çap : 12 mm
    et kalınlığı : 2,5 mm

    ORİK ! lastiği akü somununa geçirin ( dibe kadar - resimde var )
    lastiğin geçtiği yerin çapı 8 küsür mm.
    bu yüzden lastik biraz genişleyecektir ve diş çapı 12,5 mm yi biraz geçecektir.
    Tam da bizim istediğimiz gibi yani.
    Vidalayın ... çok güzel bir sıkılıkta yerine girecektir.


  6. #166
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili tegin teşekkürler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #167
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    İhtiyar hocam, biz teşekkür ederiz...bilgiyi siz verdiniz.

  8. #168

    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Arkadaşlar selede kullanılabilecek sünger vb. kaliteli bir malzeme var mı acaba ? Ne tavsiye edersiniz ?
    Coşkun, Mersin
    SYM HD200

  9. #169
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Oto döşemecilerin de aradığını bulabilirsin.
    oto koltuğu süngeri
    sert sünger olması gerekir.

  10. #170
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    akü sızıntısına kesin çözüm..
    ben 3 aydır pil kullanıyorum..şarzlı pillerden. olay bitti..hemde ucuz

    ...............x daha az tereddüt eder ve fikirlerinden korkmaz. Saygı ve saygınlık erdemlerine,, ayrıca sürü erdemi olan hiç bir şeye sahip değildir. Sıradan biri olmak onun için tatsız bir şeydir.Kolay iletişim kurulamayan biri olduğunu bilir. Önder olamıyorsa tek başına ilerler. İçinde yüceltmesi, ya da suçlaması mümkün olmayan bir yalnızlık taşır.....

  11. #171
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    oldukça ucuz...bir tane alırsanız 25 kuruş, çok alırsanız 10-15 kuruş.

  12. #172
    jesse_james - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul
    arkadaşlar sizden bi'kaç tane ricam olucak;
    -cruiser iskeleti nerden bulabilirim?
    -kaynak makinası nerden alınır markası neyin var mıdır?
    -ingiliz mengenesi(tekeri) buralarda bulunabilir mi?
    bi'de fiyatları hakkında bilginiz varsa yazarsanız çok ama çok mutlu olurum...
    aka.hellrider
    aka.schizo

  13. #173
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı jesse_james adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sizden bi'kaç tane ricam olucak;
    -cruiser iskeleti nerden bulabilirim?
    -kaynak makinası nerden alınır markası neyin var mıdır?
    -ingiliz mengenesi(tekeri) buralarda bulunabilir mi?
    bi'de fiyatları hakkında bilginiz varsa yazarsanız çok ama çok mutlu olurum...
    İskelet dediğiniz şase ise çin motorlarından birinin şasesini yedek parça olarak,hemde faturalı alabilirsiniz.
    Kaynak makinası bir çok yerden,bauhaus vb yapı marketten temin edebilirsiniz,ancakmotor şasesinde yapacağınız kaynaklar ehil biri ve argon kaynağı ile yapılırsa sağlam olur.
    O yüzden işten anlayan bir doğrultmacı ile çalışmanızı tavsiye ederim,hatta oto travers doğrultma işi yapan uzman ustalar vardır onlardan biriyle selamınaleyküm kolay gelsin deyip tanışarak fikrinizi açın yardımcı olurlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  14. #174
    jesse_james - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul
    sağol hocam...bi'bakayım sağa sola...belki MT toplantılarına kendi yaptığım motosikletimle katılırım..
    aka.hellrider
    aka.schizo

  15. #175

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Skygo > SG200GY-2
    Akü artık sızdırmıyor ya suyu bitti yada en son vurdugum darbede iyice sıkıstı. Tehlikesi varmıdır acaba sayın ustalarım?
    TSK. ederim
    LAWLESS GH:bounce: ST

  16. #176
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Çalışmayan bujilerinizi,çatlak,kırık ve elektrotları bitik değilse piknik tüpünün üzerinde uçları ateşe gelecek şekilde beyaz kireçli bir renk alana kadar 10-15 dakika kadar yakarsanız yeniden kullanabilirsiniz.
    Çoğunlukla bujiler bittiği için değil,yakıt ve ateşleme sorunlarından dolayı karbon molekülleriyle kaplanır kısa devre olur.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  17. #177
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Arkadaşlar biraz geç de olsa topic hayırlı olsun.Bende motoruma yaptığım bazı değişiklikleri sizlerle paylaşmak istedim.Buyrun siz de geliştirin.

    Nihayet motorumun elektrik ve aydınlatma tesisatını yaza hazır hale getirdim.
    Şimdi sizlerle yaptığım işlemleri paylaşacağım.Elektrik bilgisine güvenen arkadaşlar rahatlıkla bu işlemleri yapabilirler.

    Şimdi ilk olarak şu sinyal lambalarının 4 ünü nasıl aynı anda yakıyoruz bi bakalım.
    Öncelikle belirtmeliyim ki benim sinyaller flaşör kullanmadan direk yanıyor.Yani 4 lü çakmıyor.Ama yapacağımız işlemlerde küçük bi değişiklikle isteyen bu sistemi 4 lü çakar olarak da ayarlayabilir.
    Şimdi malzemelerimize bi göz atalım.



    Resimde gördüğünüz 1)
    2 adet 12 V 30 Ah mini röle
    2)rölelerin ayaklarına uygun yeterli sayıda(bol bol alın) erkek ve dişi soket ve bu soketler için koruma kılıfları
    3)her oto parçacıda bulabileceğiniz orjinal araba sigorta yuvası ve 10 amper sigorta(bi kaç sigorta elinizde bulunsun)
    Ayrıca resimde olmayan;
    1)bir takım 3 numara klemens (3-4 çift alın)
    2)8 ila 10 metre arası 15 ohm 1.5 mm 40 ampere kadar kaliteli elektrik kablosu
    3)iki rulo siyah izole bandı
    4)12 tane saydam veya siyah renkli kablo tutturma kemeri
    5)Çift fonsiyonlu devre anahtarı.(Yani bunu sis farı takacak arkadaşlar almalı ben aynı anahtarla hem sisleri hem 4 lüleri kullanıyorum.Sis takmayacaklar uygun şekilde monte edebilecekleri tek fonksiyonlu anahtar da alabilirler)

    Bu parçaları edindikten sonra işe koyulalım.Önce röleye bi göz atalım.Tanesi 5 ytl iki adet hella röle aldım.Alman malıdır ve en kalitelisindendir.Dandikler kolay yanar değiştirmeniz sizi zorlar.
    Rölelerimiz bunlar





    Şimdi ne işe yarıyor bu röleler.

    Röleler, kendilerine verilen tetikleme ile iki bağlantı arasında ki köprülemeyi tamamlayan devrelerdir, yani aslında bir nevi anahtardırlar.
    Rölelerde 4 adet ayak vardır 85 - 86 - 87 ve 30 numaralı ayaklar (Bazen 87 den iki adet olur, ikiside aynı şeydir paralel bağlıdır farkları yoktur)

    85 ve 86 numaralı ayaklara elektrik verdiğimizde, birine (-) birine (+) içindeki bobin elektrik yükü ile manyetikleşerek mıknatıslanma yapar ve açık olan anahtarı kapayarak 30 ile 87 numaralı ayakların arasındaki devreyi tamamlar.




    Benim sistemimde sinyal flaşöründen gelen (+) enerjiyi devre dışı bırakıp akümüzden çekeceğimiz direk (+) kanalını sinyal lambalarının hem sol hem sağ hattına vereceğiz.
    Ya da çakarlı 4 lü isteyenler için sinyal flaşöründen gelen (+) enerjiyi sinyal koluna girmeden iki ayrı röleye paylaştıracak ve sağ-sol hatta dağıtacağız.

    Şimdi bu rölelerin bağlantıları evinizde rahat rahat yaparak hazır hale getirelim.
    Önce iki röleyi yanyana getirip sıkıca izole bantla birbirine bantlayalım.
    10 ar cm lik 8 tane (4 lü flaşör yapacaklar 10 ar cm lik 6 tane bunun haricinde 1 er metrelik 2 tane ve 1.5 er metrelik 2 tane) kablo keselim.Bu kabloların bir uçlarına koruma kılıflarıyla dişi soketleri bi pense yardımı ile çakalım.(1.5 er metreliklere soket çakılmasın sadece iki ucu da 1 er cm sıyrılsın)
    Diğer uçlarını da 1 cm kadar sıyırıp hazır bırakalım.
    1 çift klemens alalımz.Hazrıladığımız kablolarda 2tane 10 cm lik olanı birleştirip klemensin bi girişine,4 tane 10 cm lik olanı diğer girişine vidalıyoruz.(4 lü flaşör yapacaklar her iki uca da 2 şer tane 10 lu kablo vidalasınlar)

    Ayrıca iki tane tekli klemens keselim bunlara da kalan 2 tane 10 ar cm lik kablomuzu vidalayalım.

    Son görüntümüz bu şekilde



    Şimdi röle bağlantımızı yapıyoruz...

    Rölelerdeki 85 numaralı ayaklara Çiftli klemensten çıkan 2 li kabloyum soketliyoruz.
    Rölelerdeki 86 ve 30 numaralı ayaklara Çiftli klemensten gelen 4 lü kabloları takıyoruz.
    (Önemli not.Daha önce 4 lü flaşör yapacak arkadaşlara çiftli klemensten her iki kanala da 2 şer tane kablo takmalarını istemiştim.Ayrıca arkadaşlarımız 1 er metrelik 2 kablo hazırlamışlardı.Siz bu işlemde Yine ikili kabloyu 85 nolu ayaklara diğrer 2 li kabloyu da 30 numaraya takalım.86 numaralara da 2 tane 1 er metrelik tablloyu soketleyelim.Kabloları izole bantla saralım ve farın arka deliğinden gidonda kumanda koluna yakın bi yere getirelim.Sol tarafta korna butonunun alt kımsmı uygun.)
    Son olarak 87 numaralı ayaklara tekli klemensli 2 adet 10 cm lik kabloyu takıp röle çıkışını bitiriyoruz.
    Son görüntü böyle...





    Bu bittiğine göre şimdi akü ve anahtar bağlantısını inceleyelim.Şunu belirtmeliyim ki aküden alacağımız (+) hattını 4 lü flaşör yapacaklar da sabit yakacaklar da döşemeliler.

    Aükden (+) almak için 2 metre kablo yeterli dostlar .Aşağıda kablo sigorta ve akü anahtar bağlantısının mantığını görüyorsunuz.
    Önce sigortayı aküye yakın bi yere bağlayıp çıkışı izole bant ile sarın ve motorun gövdesine değmeyen yerden korunaklı bi biçimde sol kumanda koluna kadar getirin.Kabloyu direk ısıyla temas edecek alanlardan uzak tutun.

    Görüntüler şöyle...



    Anahtarımız bu.Çift yönlü çalışır.



    Mantıken bağlantı kafanızda şekillensin diye açık sistem gösteriyorum...



    Bu da motor üstündeki hali...



    Anahtar motorda elinize en yatkın alanda olmalı.Ben alta gizledim.İşaret parmağıyla bana çekince sisler ileri itince sinyal lambaları yanıyo.



    Şimdi gidonumuzda aküden gelen (+) enerji olan bi anahtar girişi var bunun çıkışından birini farın içine sokuyoruz.Rölemizi de farın içine tıkıştırıyoruz.4 lü kablonun olduğu klemensin diğer ucuna anahtardan çıkan (+) hattı vidalıyoruz.
    2 li kablonun olduğu klemensin diğer ucuna (-) şasi veceğz bunu ister motorun metal bi yerinden kablo çekerek istersenizde motorun farının içindeki ana lambaya giden yeşil kablodan ek alarak yapabilirsiniz.
    Röledeki 87 lerden çıkan iki klemensin birine sağ sinyal hattını diğerine de sol sinyal hattını paralel bağlıyoruz.Bunların renkleri turuncu ve koyu mavi.Sol Kumanda kolundan gelen kabloyu takip ederek bulun.Onların girdiği soketin diğer ucundan da aynı renk iki kablo çıkıyo hepsini soketten keserek alın.Turuncuyu turuncuya,maviyi maviye elinizle tekrar bağlayın(Bunun amacı bağlantı soketini devre dışı bırakıp elden bağlamak.Çünkü sokete siz 87 den çıkan klemensleri takamazsınız)Elden bağladığınız turuncu ve mavi hattın birini 87 den gelen bi klemense diğerini 87 den gelen diğer klemense giriyoruz.(Farın iç resmini bu hafta sonu çekip yayınlayacam.Kafalar karışmasın)Anahtarı açtığınız anda 4 sinyalin aynı anda yandığını göreceksiniz.



    4 lü flaşör isteyen arkadaşlarda aküden hat çekecekler.Ve bu hattı anahtar yerine direk farın içindeki röledeki 30 nolu ayaklara girecekler.Ellerindeki 1.5 er metrelik 2 kabloyo motorun sol kapağını açacak sinyal flaşörüne takacaklar.Flaşörümüzde kontak anahtarını çevirdiğimiz anda (-) vr (+)hat vardır.Yani flaşör elektrik yüklü sizi bekler.3. hat ise flaşörden çıkan ve siz sinyal kolunu açıp devreyi tamamladığınızda ampule kesik kesik (+) hat gönderen çıkıştır.Bende flaşörden çıkan kahverengi kablo direk lambalara gidiyo.Büyük ihyimalle sizde de öyle.Sizin yapacağınız flaşörden sinyal koluna yani dolayısıyla ampullere giden ayağı bulup o iki kabloyu bu ayağa bağlamanız.Bu kabloları izole ile sararak korunaklı alandan anahtarın girişine vereceksiniz.Anahtar çıkışına da daha önce söylediğim gibi 4 lü flaşör yapacak arkadaşların 86 nolu ayaklardan çıkartıp far içinden gidondaki kumanda koluna getirdikleri 2 adet 1 er metrelik kabloyu giriyoruz.Anahtarı açtığınızda flaşörden gelen (+) hat röleyi tetikliyo.Ve aküden gelen 30 numaralı ayaklardaki (+) enerjiyi 87 çıkışlarından sinyal hattına kesik kesik gönceriyo.


    Bir de sis ekleyelim.







    Sislerin eksi ayaklarını direk koruma demirine bağladım.(+) hattı da anahtarımın 2. fonksiyonun kullanarak aküden gelen hat üstünden aldım.Ayrıca sislerimde neonlar var bunlarıda 3. bi hat ile park lambalarına gelen (+) hattan aldım.Parklar yanınca neonlar da yanıyor.

    Bu sistemi geliştirebilir kendinize göre uyarlayabilirsiniz.Sizlere fikir verip bi yol açıyorum kendi zevkinize göre şekillendirmek sizin elinizde
    Önemli not.Bu sistemde anynı anahtarla 4 lü flaşör ve sis farı kullanamazsınız.Eğer flaşörden anahtara (+) hat çektiyseniz.Anahtarı sislere çevirdiğinizden 110 watt lık iki sis de sinyal gibi yanıp sönmeye başlar ve flaşörünüz 2-3 çakışın ardından yanar.Hem sis hem 4 lü flaşör istiyorsanız 2 ayrı anahtar kullanmalısınız.
    Ben flaşör kullanmadığım için aynı anahtardan çıkış yaptım.

    Şimdi bu işler için kullandığım akü MicroN 12 V 12 Ah Bakımsız tip aküdür.
    Fiyatı 33 liradır.Gittigidiyor.com da Hasancandan'ın dükkanından alabilirsiniz.Son derece verimlidir.
    Not:Bu bir reklam değil sadece bi tavsiye..



    Şimdi son hallere bakalım

    Parklar ve röleler açıkken....



    Yalnızca röleler...







    Yalnızca parklar...




    Yalnızca sisler (Fena ışık veriyooo)



    Uzunlar ve sisler.(Görebilmeniz için kontrastı en alta indirdim.Ayrıca bende yukarıdaki sisler uzunlara bağlı böylesi daha iyi emin olun )


  18. #178
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Elinize sağlık,vallahi mobil deniz feneri gibi olmuş,şimdide farketmesinler bakalım.
    Elinizdende gelince size çok maliyeti olmamıştır umarım.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #179
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    valla sis farları dahil herşey 50 liraya mal oldu.Bu devirde hiçbişey diyebilirim sadece sislerin montajını oto elektrikçiler 25 liraya yapıyolar artık siz düşünün.

  20. #180
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    güzel olmuşş eline sağlık bilgiler için tşk.bende bi ara flasör bağlayacaktım flaşörü yaktım attım.
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)