Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motorlar da Titreşimin Sebebi ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide benim sorum olacak:
    150cc'lik bir scooter'im var.Kalkışlarda titreşim değilde zangır zangır sarsılma var.Belli bir devri geçince düzeliyor.Yada daha az olduğu için bana düzelmiş gibi geliyor.Sebebi nedir? Nasıl çözebilirim?
    Sanırım varyatörünüz biraz açık kalıyor yüksek viteste kalkmak zorunda kalıyo motor hız ilerledikçe kendi devrinde gidiyor ve o silkelemeyi yapmıyor ya varyatörün bozultur yada motorun kayış çıkışı bozuktur adını unuttum sorun öndeyse kayışı gergin tutar vevaryatör tam kapanmaz üzerinde kontra somunu gibi bir somun var o somunu söküp bilyalarını gresleyip dizmek çözüm olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ybasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Hangisine binersem???
    Alıntı By Mükemmel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu titreşimi engelleme için dişli büyütme olayını daha açık biçimde açıklayacak bir arkadaşımız yokmu?
    bisiklet gibi düşün arkadaşım...18 vitesli bisiklette önde 3tane dişli vardır ufak orta ve büyük olarak.en ufakta iken hız yapamazsınız ama fazla yorulmamanıza rağmen daha çok pedal çevirirsiniz...ancaaaakkkk büyük dişliye aldıgınızda kolayca kalkış yapamazsınız ammaaa kalktıktan sonra hızınız artar fakat hızı arttırana kadar çok yorulursunuz....küçük dişlide kendinizi harap edersiniz hız yapmak için bu motorda sarsıntıyı temsil eder,büyük dişlidede çok yorulursunuz buda motorun gücünü zorlama anlamına gelir...fazla sarsılmaz ama motorun yokuşta veya iki kişi bindiğinizde çekişinde düşüş olduğunu göreceksiniz...

    benim motor Mondial 150 KN..geçen sene arka dişliyi 46dan 36ya düşürmüştüm...titreşim bayaa bi farketmişti...şimdide ön dişliyi 15den 17ye çıkarttım...titreşim bayaaa bayaaa bi azaldı ama son süratim arttı ve aynı zamanda eski haline göre 2.veya 3. viteste kalkıyormuşum gibi oluyor motor...

    öyle işte...konu vibrasyondu döndü döndü dişliyi anlatıyoruz şimdi neyse anlayan anladı işte...

    Saygılarla...
    Yıldırım

    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide benim sorum olacak:
    150cc'lik bir scooter'im var.Kalkışlarda titreşim değilde zangır zangır sarsılma var.Belli bir devri geçince düzeliyor.Yada daha az olduğu için bana düzelmiş gibi geliyor.Sebebi nedir? Nasıl çözebilirim?
    kardeşim motorunun rölanti devri düşüktür o yüzden yapabilir...onu fazla yükseltirsen motora gaz vermeden gider gazı fazla kesersen zangır zangır titrer tam ayarını tutturman gerekir....bu arada bu bilgi sadece otomatik yani vitessiz motorlar için geçerlidir...viteslilerde devir kaç olursa olsun boştayken motor biyere gitmez
    Hızlı gitmek istiyorsan araca değil cesarete ihtiyacın vardır...

  3. #43

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR
    Eller değil de motorda 1. vitesteki titreşim normalmidir? 1 in üstüne aldığında titreşim yok, patpatların keyfine varıyorsun.

  4. #44
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Peki çinli motorların titreşimini de burada mı irdelemeliyiz??
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  5. #45
    edim1234xxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bajaj discover 125 st
    bende servisteki elamandan duydum acaba doğru mu ? hayatımda ilk defa motor üstüne çıktım, çok acemi değil. aceminin acemisi olduğum için
    elamanın verdiği cvp
    sen biraz motorla km yap dedi. eğer debriyajı aşağıda kavratır-sam , motor altından kaçırırsın dedi.
    500km bakımı yapıldı 2500km bakımda her şey düzelecek dedi .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

    merhaba speet34
    anladığım kadarıyla tek silindirli motosiklette balancer yok.
    sonradan "balancer" konur mu ? merak ettim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    çekişinde yada yakıtında bir sorun olur mu ?

  6. #46

    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Aprilia shiver 750 (2011)
    biraz geç oldu ama, benim motorun krank ını söküp balans dengesine bakmayı düşünüyorum, cılgınlık mı??

  7. #47
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    eğer kendiniz söküp te krankın balansının değerini ölçebilecek aletleriniz varsa, bu sizin profesyonel olarak bu işi yaptığınız manasına gelir.

    yok siz bu işi sadece nasıl bişeymiş bu ben de açıp bi bakayım kişisiyseniz, ben indireyim motoru dağıtayım, krankı da elime alır iki tur attırır balansını anlarım diyorsanız, bence asıl çılgınlık bu güne kadar durduğunuz. balansörü felan hep çıkarıp bakın dengelerine


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)