motoru acil durdurma düğmesi ??
-
"Motoru stop ettirmek icin daima acil stop dugmesini kullanmayi aliskanlik haline getirin. Bu dugmeyi kullanmak icin sadece
sag el basparmagi yeterlidir, diger kontrollerden elinizi cekmeniz gerekmez, ve gunun birinde gercekten acilen stop ettirmeniz
gerektiginde sag el basparmaginiz bu hareketi otomatik olarak yapacaktir. "
Yukarıda ki bölüm sanırım DD'ye ait.
Kendisinin motosiklet tecrübesine saygım sonsuz.
Fakat konuştuğum bütün servisler kontak anahtarını kullanmamı yoksa altenatör dahil bir çok aksamın zamanından önce öleceğini söylediler.
Alışkanlık meselesine ise katılmamam mümkün değil. Son derece haklı. Ama dediğim gibi;
ben bu işin profesörü değilim. Servisçilerin yalancısıyım.
Reklamlar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Ben iki yıl önce motorumla "kaskafa" (artık değilim) vaziyetteyken 3-4 takla atarak (bu arada kafamı nasıl korudum bilemiyorum) düştüm. Vitesteyken düştüğüm için de bir şekilde stop etti. Motorumun benzin kapak contası eskimişti ve bu yüzden motosikletim yerde yatarken yere devamlı olarak benzin akıyordu. Kendimi 5-10 sn içerisinde toparlayabildikten sonra fark ettim ki elektrik sistemi açık ve yere benzin akıyordu. Akan benzin motorun kapladığı alanın 1.5 katı kadar bir alana asfalt üzerinde yayılmıştı. Tutuşsa bayağı şenlik olacaktı. Normal hallerden alıştığım üzere hemen kırmızı acil kapama düğmesine bastım ve yangın tehlikesi sadece egzosa damlayabilecek benzinle sınırlı kaldı. Motoru hemen doğrultmadım çünkü sıcak egzosun üzerine benzin gelme ihtimali vardı. Biraz bekledikten sonra hem egzosun sıcaklığı benzini tutuşturma sıcaklığını kaybetti hem de motorun üzerindeki benzin kısmen buharlaşarak akması azaldı. Yani sonuçta motorumu oradan açıp kapattığım için alışkanlık kazandım ve motorumu yanmaktan bu yolla kurtardım.
-
@Garacava, dikkat et o yapıcağın benzin tasarrufu başka sorunlar çıkartmasın başına. Kırmızı ışıkda durunca motoru durdurmak sakıncalıdır. Arkadan hızla gelen bir araca karşı yapabileceğiniz hiçbirşey kalmaz bu durumda, kaçamazsınız.
Debriyaj sonuna kadar cekili
Vites 1 de
Sag ayak Frende (basili tabii)
Sol ayak yerde. (Temiz ve saglam bir yerde)
Sag el gaz vermeye hazir (hatta arada hafif hafif gaz veriyor)
Gozler ilerde, ama ayni anda yayalari, gecen trafigi, ve aynayi kontrol ediyor.
http://donald.hypermart.net/Teori/1DURUS.htm
-
bazı motorlarda yan ayakta müşür var vitesdeyken bu ayağı açtığınızda da stop ediyor. o düğmeyi ben bir kere acil durumda kullanmak zorunda kalmıştım kaza yaptığımda motorumdan benzin akmış yangın tehlikesine karşın ordan kapatmıştım ki kontak anahtarı altta kalmıştı. ama müşürü kırdığım için artık hep kırmızı düğmeden kapatıyorum. çünkü benim kontak anahtarım gidon de değil, motorun önünde.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
gayet luzumsuz bi düğme benim motorun ki geldiği ay da bozuldu o düğmeyi kapatırsın bas marşa çalışmaz saga bak sola bak ondan sonra bi bakmışın ki o düğme kapalı zaten bi bu düğmeye gıçıgım bide hondaların farların kontagı açar açmaz yanmasına akünün canına okuyo
-
groundzero adlı üyeden alıntı
Garacava, dikkat et o yapıcağın benzin tasarrufu başka sorunlar çıkartmasın başına. Kırmızı ışıkda durunca motoru durdurmak sakıncalıdır. Arkadan hızla gelen bir araca karşı yapabileceğiniz hiçbirşey kalmaz bu durumda, kaçamazsınız.
Kırmızı ışık malum kavşaklara konur.Yani dümdüz otoban ya da asfaltta bi kavşak yada benzeri bi yol çıkış yada girişinde olur.Dolayısıyla siz kırmızı ışıkta dururken arkanızdan gelen araç size çarpacaksa ve siz bunu farkedip kaçsanız bile bu defa kavşaktan geçiş hakkını kazanmış diğer araçlara çarpma ihtimaliniz var.Onun için akıllı motorcu zaten kırmızı ışığa yakalanmışsa mutlaka arkasından gelen aracı gözetir,kamyon,otobüs gibi duramama ihtimali daha yüksek olan aracın önündeki şeriti kapıp,bu araçların takip ettiği şeritte durmak yerine ışıkta bekleyen diğer araçların arasında uygun bi pozisyon bulup oraya uygun bi şekilde sıvışmasını bilir.Yine kırmızı ışıkta mümkünse en öne geçip yeşili bekler ki,kalkış anında motorcuları pek takmayan araçların arasında 'kaşarlı tost' olma ihtimalini de en aza indirsin.Diyeceğim her ışıkta ve her durumda tabiki motoru stop etmek olmaz.Ama motoru 'kırmızı düğmeden' stop ettiren motorcunun motoru çalıştırıp gaz vermesi ve yürümesi bir olur.Ama yok adam arkadan almış hızını geliyorsa ve sen önceden gerekli önlemini almamışsan motorun çalışsa bile kaçamazsın zaten,kaçsan da kavşaktan geçen diğer araçlarla kucaklaşma ihtimalinde hiçte az değil.
Benim motorcu olarak trafikte ki en büyük korkum gece yolculuğunda direksiyon sallamaktan yorulmuş ve uyuklayan kamyon sürücüleri ve (küçüklüğümde dayımla 30 ton yükün altında Antalya'dan Erzurum'a hiç uyumadan sebze götürmüştük ve garibimin Erzurum Haline vardığımızda kamyonu stop ettirmeye bile dermenı kalmamış ve kamyon viteste tekleye tekleye stop etmişti.Durum böyle iken bir de yaptığı yolculuğu düşünün artık,belirli bir saatten sonra Allah'a emanet bi o şeritte bi bu şeritte.) ışıkta motor çok daha kısa sürede durabildiği için araçların da durabileceğini düşünüp bazen ayarı kaçıran araç sürücüleri.(Bu durum acemi motosiklet sürücüleri ve acemi olmasa bile fren düzeni iyi olmayan motosikletler içinde geçerli.)
-
Arkadaşlar o kırmızı düğme diye bahsettiğiniz parçaya motosikletin el kondağı denir, eski kullanıcılar bilirler.Motosikletin elektrik aksamını direk keserek stop etmesini sağlar.Gayet kullanışlıdır,ben sık kullanırım. 3 şekilde kullanılır;
1-Motosikleti stop ettirmek için.
2-Kondak anahtarı kırıldığında ya da sıkıştığında ya da motosiklet çalışır haldeyken devrildiğinde acilen stop etmek için.
3-Motosikletinizin anahtarını kaybettiğinizde düz kondak yapıp çalıştırdığınızda anahtar görevi görerek çalıştırmak ya da stop etmek için.
Bide scooter tarzı motorlarda vites olmadığı için acemi birinin yan ayakta çalıştırıp motosikleti devirmemesi için; yan ayağa bağlı bir müşur yardımıyla yan ayakta çalışmasını önlerler.Motosiklet çalışırken devrildiğinde yan ayak çarpmanın şiddetiyle yerle temas ederse motosiklet stop edebilir.Bunun dışında yere düşen motor stop eder diye bir kavram yoktur.Saygılarımla...
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
benim motorun kitapciginda motoru bu dugmeyi kullanarak durdurun Kontak anahtarini kullanmayin yaziyordu yanlis hatirlamiyorsam. Bu nedendirki acaba ?
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
-
scorp adlı üyeden alıntı
benim motorun kitapciginda motoru bu dugmeyi kullanarak durdurun Kontak anahtarini kullanmayin yaziyordu yanlis hatirlamiyorsam. Bu nedendirki acaba ?
Bilgisayar gibi düşünebilirsin; mesela bilgisayar kitlendiği zaman neden düğmeye basmak yerine reset atarız,elekrik bağlantısını güvenli bir şekilde kestiği bilgisayarın anakartı ve işlemcisine verilebilecek hasar riskini en aza indirmek için.El kondağıda motosikletin stop konumuna getirilmesinin en güvenli şeklidir; kullanmanı tavisye ederim.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
dunpa adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar o kırmızı düğme diye bahsettiğiniz parçaya motosikletin el kondağı denir, eski kullanıcılar bilirler.
Bunun dışında yere düşen motor stop eder diye bir kavram yoktur.
O parçaya el kontağı denirse normal kontağa ne diyeceğiz,ayak kontağı filan mı?Sonuçta ikisini de elle çalıştırıyoruz.
Eski kullanıcılar bilirler diyorsun ama bu sistem daha çok yeni motorlarda var.Eski motorların ise ağırlıklı olarak büyük hacimli olanlarında var.Yani vakti zamanında 40 yıl jawa 250'ye binen adam nereden bilsin bunu.
'Yere düşen motor stop eder diye bi kavram yoktur' lafı ise pek mantıklı gelmedi bana.Sonuçta yere düşen motor bi şekilde stop eder benim bildiğim...
-
Kırmızı düğme büyüdü motor oldu.
Garacava saol aldın eskiye götürdün beni.
Arkadaşlar Geçen sene gazın takılı kalması nedeniyle meydana gelen bir kazaya şahit oldum.
Kaza yapan arkadaş bir köşeyi dönerken, gözümün önünde Allahtan o sırada kapalı olan bir terzi dükkanına hızla girdi.
Dışarıdaki koruma demirlerini bile sökerek girip sonra düşen arkadaşımızın motoru hala çalışıyor ve tekerlek hızla dönüyordu.
Çocuk can havliyle motora hakim olmaya çalışıyordu.
Çünkü tekerlek arasıra yere temas edip motoru hoplatıyordu.
Eleman ne kontağa ne de düğmeye erişemiyordu.
Derhal dükkandan içeri girip bu düğmeyi kullanarak motoru stop ettim. Ardından kontağı da kapattım.
Ambulans gelene kadar motoru hafifçe kaldırıp rahat etmesini sağladım.
Sadece bacağında bir kırıkla bu kazayı atlattı.
Şimdi konuya dönelim.
Bu düğme kullanışsızdır, kullanmayın demiyorum.
Ama burada konuştuğum servisler kullanmayın diyorlar.
Sebebini daha önce yazmıştım.
Bunun dışında bu düğmenin elektriği kestiği koca bir yalan.
Belki bazı modeller de böyle olabilir ama her modelde değil.
Bu düğme motoru stop ettiriyor.
Bunun dışında elektrik aksamı normal olarak çalışmaya devam ediyor.
Bu konuyu daha detaylı araştıracağım.
Daha sonra yine birşeyler karalarım...
-
Süper Moderatör (BBRR)
bu düğme elektiriği kesmez sadece motoru söndürür. bu düğme kapalı vaziyette ikende motorun kornası, farı, sinyalleri çalışır. inanmayan çıkar bakar motoruna. bu düğme sıklıkla farınızı açık unutmanıza yarar her ne kadar bazı ustalar motoru bu düğmeden stop edin desede siz motorunuzu kontakla stop etmeyi bi alışkanlık haline getirin .Benzinin yere döküldüğü bir kazada bu düğmeyi kapattım iş tamam mantığı yanlıştır far nasıl yanıyosa elektirik kesinlikle bu düğme ile kapatılmamış demektir motor devrildi ve benzin akıyo hemen aküye ulaşın ve kabloları çıkarın bunu yapamıyosanız motordan uzaklaşın.. veya sucukları çevreden bulduğunuz cubukların üstüne dizinki birzdan yanacak olan ateş boşa gitmesin ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
patriote adlı üyeden alıntı
bu düğmenin elektriği kestiği koca bir yalan.
Belki bazı modeller de böyle olabilir ama her modelde değil.
Bu düğme motoru stop ettiriyor.
Bunun dışında elektrik aksamı normal olarak çalışmaya devam ediyor.
Diğer motorları bilmem ama CBF 250 için dediklerin aynen doğru.
'Kırmızı düğme'den motoru stop ettirince CBF'nin sadece motor stop ediyor,bunun dışında diğer bütün aksam çalışmaya devam ediyor...
-
dunpa, bu "kondak" dediğin ne yav. bütün mesajlarında kondak yazılı. yoksa eskiler kontağa "kondak"mı derlerdi?
-
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
merhaba,
benim asıl öğrenmek istediğim sürüş anında motor viteste iken bu düğmeye bir şekilde temas edip kapatırsak, 100 km/h 'da vitesteki motor lastikleri kitlemez mi? aslında elimizin yanındaki kırmızı bir tehlike değil mi? konu hakkındaki tecrübeli arkadaşların cevaplarına şimdiden teşekkürler.
-
dogistyle adlı üyeden alıntı
merhaba,
benim asıl öğrenmek istediğim sürüş anında motor viteste iken bu düğmeye bir şekilde temas edip kapatırsak, 100 km/h 'da vitesteki motor lastikleri kitlemez mi? aslında elimizin yanındaki kırmızı bir tehlike değil mi? konu hakkındaki tecrübeli arkadaşların cevaplarına şimdiden teşekkürler.
Benim nexusta elim çarpmıştı bi kere.. Kilitleme falan olmadı. Düğmeye tekrar basınca motor kaldığı yerden çalışmaya başlamıştı. Viteslilerde de kilitleyeceğini sanmıyorum.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler