Arkadaslar öncelikle Motosiklet üzerinde kendinizi çok rahat hissetmeniz gerekmektedir eger yerde iken rahat digilseniz havada kontrolsüz olucaksınız demektir böyle bir durumda zıplamayı aklınızdan geçirmeyin.
Zıplamalar rampanın karakterine göre bir çok şekilde olabilir. Sizlere bunu kendi tecrübelerim ve okudugum kitaplardan ögrendigim bilgilerle aktarmaya çalışıcagım.
Tüm zıplamalar için önemli hususlar :
A) Eger zıplamalarda yeni iseniz rampaya ayakta ve motorun ön tarafına yakın bir şekilde yaklaşın.
B) Motosikletinizin benzin deposunu dizlerinizle kavrayın ve havada dizlerinizle motorun yatışlarını kontrol edin.
Rampa çeşitlerine göre teknikler ;
Zıplamadan sonra düz bir zemine iniliyorsa : Bu tip atlamalarda iniş yerinin tam düz engelsiz bir zemil oldugunu biliyorsanız iki tekeri aynı anda yere deydirmelisiniz ama zemin hakkında bir fikriniz yoksa arka tekeri ön tekerden yaklasık 15cm yukarıda tutacak şekilde inişinizi gerçekleştirmelisiniz bunun içinde eger düz gidiyorsanız sadece biraz gaz açar , burun aşagıya gidiyorsanız hem gaz açıp hemde gidonu yukarı çekerken ayak peglerini aşagıya iterseniz emniyetli bir iniş saglarsınız.
Motosikleti burun aşagıya fırlatan rampalar : Bu tip rampaların karakteristik özelligi rampanın uzunlugunun 2teker arası uzaklıktan az oldugu ve rampanın dik oldugu için motosiklet rampadan çıktıgında burun aşagıya gidip çok riskli bir durum yaratabilecek atlamalar yaptırmasıdır. Sırf bu yüzden bu rampalardan fazla atlamamak için yavaş gelinir. Ama normalde yapılması gereken rampaya yaklasırken gazınızın son çeyreklik kısmını kullanmamıs sekilde gelmek ve ön tekeriniz rampaya çıktıgı anda tüm gazı vererek motosikletin ön kaldırmasını saglamak böylece motosikletinizin burun aşagıya gitmesini önleyerek arka tekere iniş yapabilirsiniz.
Zıplamanın ardından iniş rampası olan atlamalar (tabletop vb) : Bu tip rampalarda yapmak gerekn bir iki basit teknik vardır eger bunlar uygulanırsa hiç şoku olmuyan zevkli atlayışlar yapılabilir.
öncelikle rampaya yaklasırken 1inci ve 2inci vitesi bitirmeli 3.vitesin orta devrine kadar gelinmelidir. Önemli olan nokta rampaya girdiginiz andan itibaren sabit gazla süratlenme yapmadan sadece süratinizi korumak ve rampadan çıktıgınızda gazınızı yavaşka kısıp ( eger motosikletiniz 4zamanlı ise ve rampadan sonra seri olmak isterseniz havada vitesi küçültün) rampanın iniş kısmına 2tekerinizinde aynı anda inmesini saglamaktır bunun istisnası ise eger rampanın ardından dönüş varsa havada motosikletinizi dizleriniz yardımı ile yatırıp (whip) ön tekerinizi arka tekerden 5cm önce yere koyarak yere indiginiz anda dönüş kumandasını başlatmıs olursunuz.
Arkadaslar verdigim bilgileri umarım begenirsiniz ve kullanma fırsatınız olur.