Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren Balatası Değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Merhaba arkadaşlar, bu yazıda elimden geldiğince fren balatası değişiminde yapılan işlemleri izah etmeye çalışacağım, unutmadan belirtelim ki aracınızın bakımlarını zamanında ve yetkili servisinde yaptırınız.

    Fren balatalarının azalması frenajda bir etkide bulunmaz ve herhangi bir tehlikesi yoktur, ama bitmeden önce değiştirmemiz hem bizi süpriz tehlikelerden uzak tutar hemde biten balatanın diskimizi bozmasına mani olur.

    Şu an motorunuzda kullandığınız balatanın kaç km ömrü olduğunu bilmiyorsanız sık sık balatanın durumunu incelemek gerekir. Bitmeye yakın değiştirme işlemine geçersiniz ve balatanın kaç km yaptığını öğrenmiş olursunuz, bir daha ki balata değişiminin de ne zman yapılcağını daha kolay belirleyebilirsiniz.

    Balatanızın bitmek üzere olduğunu tespit ettiyseniz eğer buyrun değişme işlemine başlayalım ;

    İlk önce fren merkezinde balataları tutan pimleri sökmek için başlıklarındaki kontra somunları gerekli allen (alyan) anahtar ile sökelim.



    Aynı anahtar ile kontra somunun altındaki vidalı pimide sökün, aynı işlemi diğer pim içinde tekrarlayın.



    Aşşağıdaki resimlerde de görüldüğü gibi merkezi tutan iki adet somunu söküp çıkarın.




    Söktüğünüz somunların vidaları fren merkezinin üstünde kauçuk bir conta içindedir, bu vidaları içeri doğru itip merkezi disk üzerinden ayırın.



    Söktüğümüz Pim Kontra Somun ve Eski Balatalar :



    Şimdi yeni balataları takabilmemiz için fren merkezinde yer açmalıyız, bunuda fren kaliper pistonları geriye doğru iterek yapabiliriz. Bir yıldız anahtar bunu yapabilmeniz için en iyi yardımcıdır, merkezin karşı kısmından destek alıp pistonları geriye doğru yavaşca bastırın.



    Önce ön tarafa yeni balatanın birini koyun ve fren merkezini yerine yerleştirin. Diğer balatayı ise diskin arkasından eliniz ile tutup balata pimlerini yerine vidalayın, pimleri doğru takdığınıza emin oldukdan sonra kontra somunları ve fren merkez somunlarınıda takıp sıkın.



    İşlem bittikden sonra her ihtimale karşı fren hidroliğinde oluşabilcek havayı almamız lazım.

    Önce fren pedalını şişene kadar pompalayın, şişdikten sonra basılı tutun ve resimde gördüğünüz hava almak için olan siboplu vidayı gevşetin. Vidanın üstündeki delikten fışkıran fren yağının boyalı kısımlara gelmesine izin vermeyin bir bezle fışkırmasını engelleyin.



    Vidayı gevşettiğinizde yağ fışkıracak ve fren pedalı aşşağı doğru basılacaktır, sakın pedalı bırakmayın. Vidayı tatlı sıkı bi şekilde sıkın ve pedalı bırakın, tekrar pompalayıp aynı işlemi yapın. 4 - 5 kez tekrarladıkdan sonra hava alma vidasını bozmayacak bir güçle vidayı sıkın ve freni pompaladıkdan sonra eksilen yağ yerine hidrolik deposuna yeterli miktarda fren yağını doldurun. Fren sisteminiz için gerekli olan yağ numarası motorunuzun kitapcığında veya yağ haznesi kapağında yazar, farklı bir yağ kullanmayın. Büyük ihtimal DOT-3 veya DOT-4 olması lazım.

    Bu yazı bilgi vermek amaçlıdır, kendi başınıza sakın denemeyiniz, tekeriniz düz bassın, kazasız sürüşler..


    Olcay AVŞAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    01
    Motosikleti
    ne istersen var :P
    teşekkürler paylaşım için
    geçmişte BUnReCU idi
    ama hâââLâââ
    chica del viento of 01 & miss dr

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Not : Kaliperler boştayken frene basmayın pistonlar yerinden çıkar ve yağınız boşalır.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Ne kadar faydalı bir adamsın ..tebrik ederim ..geliyom benim balatalarda elinden öper
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    duslemek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honca CBF 150
    benim arka fren kampana onunda değişim aynı şekilde mi olacak ?
    Özgür Ak / İzmir-Hatay
    HONDA CBF 150 Simsiyah

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    duslemek kampana fren sistemi çok daha komplike ve zordur. Yani sökmesi ayrı dert takması ayrı bir derttir. Bu şekilde anlatmam bile sakıncalı yani, sökerde geri takamazsan iş alırsın başına

  7. #7
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    garanti olayı bitsin bidaha servise gitmeyeceğim.alacağımızbalata standartmı? yoksa her model ve markanınki farklımı?nereden bulunur?

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Her model için farklıdır, ama birçok motosikletinki birbirine uyar.

  9. #9
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    teşekkürler eyong harika bir kılavuz olmuş. birde buraya hidroliğin nasıl boşaltılacağını ve nasıl doldurulacağını eklerseniz tam olacak.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  10. #10
    ERYİLMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R1 06
    gerçekten çok bilgilendirici bir anlatım ellerine sağlık
    DRİFT RELİGİON

  11. #11
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    İş güç yok tabi uğraş
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #12
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler eyong harika bir kılavuz olmuş. birde buraya hidroliğin nasıl boşaltılacağını ve nasıl doldurulacağını eklerseniz tam olacak.
    boşaltma işlemi yazı içerisinde geçiyor.doldurma ise genelde ön fren elciğinin hafif solunda aliminyum dikdörtgen bir metal kutu var ortasında yağ(hidrolik)seviyesini görebileceğimiz cama benzer yuvarlak var.üst taraftan iki vidayı söküyorsun ve iş tamam

  13. #13
    northern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Rks Titanic 150 S
    kampana olayı bana daha kolay geldi ben kendim değiştirdim balatalarımı
    fakat ön diski değiştirmeye korkuyorum
    annem beni öldürecek

  14. #14

    Üyelik
    18 Şubat 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kawasaki er-5
    güzel bir bilgilendirme topiği

  15. #15
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Hortlasın valla bu konu süper.. Eee adamı boşuna moderatör/editör yapmazlar insanı..
    Ben fren hidroloilik olayını anlayamadım.. Halkın anlayacağı şekilde anlatırmısın..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  16. #16
    fthinky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    resimle yazıyla anşlaşılması zor, ön bilgi olur sadece, uygulamalı görmek lazım

    o diil de zincir balata temizleyici spreyler var, balatanın neresine sıkıcaz onu biri resmini koysa

  17. #17
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    hortlayan konuya bende maydonoz olayım bence balata değiştikten sonra sistem hava yapmaz çünkü hidrolik yağının dolaştığı borular oringler ve rekorlardan hidrolik sıvısı akmadığı veya buralara müdahale edilmediği sürece hava yapmaz sadece pistonu cok geri ittiğimiz için manette boşluk olur manete birkaç basıp bırakma işleminden sonra normale döner

  18. #18
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Bu balata değişimi ybr de mi yapılmış?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben fren hidroloilik olayını anlayamadım.. Halkın anlayacağı şekilde anlatırmısın..
    Sorunu anlayamadım, halkın anlayacağı dilde sorar mısın?

    Alıntı fthinky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    resimle yazıyla anşlaşılması zor, ön bilgi olur sadece, uygulamalı görmek lazım

    o diil de zincir balata temizleyici spreyler var, balatanın neresine sıkıcaz onu biri resmini koysa
    Zincir temizleme ile balata temizleme spreyleri farklı şeylerdir eğer ikisi bir arada çıkmadıysa

    Balata temizleme spreyini balatanın her tarafına kafana göre sık, biriken balata tozları varsa onları akıtır. Kaliper lastiklerinin olduğu bölümlerede sık, toz kir varsa temizler kaliperlerin rahat çalışmasını sağlar.

    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hortlayan konuya bende maydonoz olayım bence balata değiştikten sonra sistem hava yapmaz çünkü hidrolik yağının dolaştığı borular oringler ve rekorlardan hidrolik sıvısı akmadığı veya buralara müdahale edilmediği sürece hava yapmaz sadece pistonu cok geri ittiğimiz için manette boşluk olur manete birkaç basıp bırakma işleminden sonra normale döner
    Haklısın her balata değişiminde hava alınmasına gerek yoktur ama ekstra bakım ve kontrolun bir zararı olmayacağı gibi güvenlik açısından çok çok faydalıdır.

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu balata değişimi ybr de mi yapılmış?
    Hyosung 250 likde yapılmıştı, ybr de aşağı yukarı aynı şekilde yapılıyor.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    güzel ve çok yararlı bi çalışma devamını dilerim..kendi adıma..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler