Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

3 silindirli motorların çalışma prensibi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    Merhaba arkadaşlar.Uzun süreden beri aklıma takılan bir soru var.Bu 3 silindirli motorların çalışma prensibi daha doğrusu ateşleme sırası nasıldır? Bilgisi olan arkadaşların paylaşmaları dileğiyle...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CM125 Custom 1993
    sanırım 1-3-2

  3. #3
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    peki burada 1 ile 2'de ateşleme eşzamanlı olursa bir dengesizlik olmaz mı? Takıldığım nokta burası

  4. #4
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    120 derecelik açıyla yerleşmiş 3 silindirden oluşuyor. En az titreşimli motorlardır, öyle ki 4 silindirden daha az titreşim verir. Bildiğim kadarıyla silindirler aynı anda basıyor (emin değilim, olmaya da bilir).

    Triumph'larda kullanılan bir sistem. Ayrıca Triumph Tiger çok güzel
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  5. #5
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    Değerli bilgilerini paylaştığın için teşekkürler Prometheus.

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı kasabalı_45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki burada 1 ile 2'de ateşleme eşzamanlı olursa bir dengesizlik olmaz mı? Takıldığım nokta burası
    Hiç bir çok silindirli motorda ateşleme aynı anda olmaz.1-3 4-2 gibi rakamlar sadece üst olü noktayı ve ateşleme sırasını anlatmak için kullanılır.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Dayanamadım




    Ayrıca 3 silindirin sesi de çok farklıdır (melodiktir ). Yüzlerce metre öteden ayırt edebilirsiniz
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dayanamadım




    Ayrıca 3 silindirin sesi de çok farklıdır (melodiktir ). Yüzlerce metre öteden ayırt edebilirsiniz
    Senin kaplan kedi olmuş, Ne öyle alaşım jantlar, street lastikler

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=25683

    3 silindir dedin mi Triumph speed triple derim
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #9
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Sanırım o fotoda lastikleri tam göremedin



    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Sanırım yazımdaki linke tıklamadın

    2007 model triumph Tiger ( Avrupa'da artık pek bozuk yol kalmadı anlaşılan )







    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  11. #11
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Ben eski Tiger'dan bahsediyorum

    Yani bugünkü anlamda Tiger dediğinde insanların aklındaki şekliyle. Yeni Tiger'da değişen tek şek lastikler değil çünkü.

    Örneğin;
    ->Motor 955cc'den 1050cc'ye büyütülmüs
    ->Bu boyut degisikliginin hemen hepsi stroke degisikligi ile yapilmis yani düsük ve orta devirde tork yükselmis.
    ->Boru sase yerine alüminyum perimetrik sase (Capo ve V-Strom misali) kullanilmis.
    ->Kaliperler Japon motorlarinda görmeye alisik oldugumuz Nissin marka.
    ->Ön çatal artik ters.
    ->Ön jant standart büyük endurolarda kullanilan 19" yerine artik 17", yani arka jant ile ayni.

    Misal şu:



    Of of of işte sevdiğim Tiger:

    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler