Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka Amartisör Nasıl Olmalı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Arkadaşlar Arka Amarsitörün daha hassas olması mı gerekir yoksa sert olsa daha mı iyi olur... Bilgili arkadaşlar varsa ve bilgilendirirlerse sevinirim...

    Benimki en gevşek ayardaydı orjinali.. Cukurlara girdigimde sert bi şekilde benı hoplatacak sekilde yapıyodu.. Ama su anda sıkıstırdım ve hareket halindeyken daha sakın ve rahat oldugu dikkatimi cekti...

    Normal durur pozisyonda iken gevseme az kafat hareket halindeyken daha iyi sanırım

    Sizlerinde görüşlerini bekliyorum...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Gerek otomobillerde gerekse motorsikletlerde sert süspansiyon konforu olumsuz etkilerken yol tutuşu gerek frenlemede gerekse virajlarda iyileştirir.

  3. #3
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    sert ama eski haline gore bana daha hassas ve rahatsızlık verici gelmedi o yuzden bendemi sorun var anlayamadım
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  4. #4
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Sert amortisör iyidir ancak bozuk yol koşullarında kullanıma bağlı olarak tutunma ve konfor konusunda sorunlar yaşatır. Ancak genede orta üstü sert bir ayar her yola güzel gidiyor.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #5
    Alcohol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    YK-200GY2
    myheart sen dene, eger bi problem cikmazsa bende kaldiririm
    İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....

  6. #6
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    valla ben de denedim işte bence eskisinden daha rahat oldu... Soyle koltugu yaslanınca esneme payı az oluyo ama hareket halşindeyken daha iyi oluyo
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  7. #7
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    çok yumuşak süspansiyon zorlu arazi koşularında dengeyi sağlamada insanı zorlar.buna mukabil zok sert olan süspansiyornda belde bazı arızalara yol açabilir.en iyisi ikisinin ortası ayarda durması daha makul ve mantıklıdır.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  8. #8
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Herşeyin ortası karardır. Kendi ağırlığınıza göre ayarlamanız gerekir.

    Çok yumuşak olanıda, sert olanıda sıkıntı verir. Virajlarda sert amortisor zıplar düşürebilir, yumuşak olanda çok fazla yaylanacağı için dengeyi bozar.
    Free Motorcycle Team

  9. #9
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    cok teşekkürler arkadaşlar...

    Aradıgım bilgiyi buldum sizler sayesinde merak eden bir cok arkadaşda vardır elbet...Onlarada yardımcı olmusuzdur...



    Bu konuyu burada sınırlı bırakmayalım... Görüşlerinizi bekliyorum hepinizin...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  10. #10
    userneym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2005
    yumuşak amortisör ile tekerlek rahatça aşağı yukarı hareket edebileceğinden bozuk zeminde daha iyi yol tutuşu demektir...
    sert amortisör bozuk zeminde hoplayacağından yolu tutmaz ve bu kötüdür...

    engebeli olmayan zeminde yumuşak amortisör:
    virajda gömülerek-açılarak yol tutuşu azaltır (100-150 km/s ile viraj alırken)
    sert amortisör virajda yol tutuşu daha iyidir.

    düzde sert amortisör en ufak sarsıntıyı hissettirir, çukurlarda canımızı okur.
    düzde yumuşak amortisör yalana yaylana gider şarkı çığırırız mutluluktan, çukurlada pek üzmez bizi.
    Hele ön tekerlek 21" ise oohhh değmeyin keyfimize...
    --- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
    igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com

  11. #11
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    cook dogru soyluyonuz.ikisinin ortasi en iyisi.bunu daha once motorcularla tartismistik.vardigimiz sonuc buydu...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  12. #12
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    valla ben de ortalara aldım bakalım şimdilik bi sorun yok... hatta eskisinden daha iyi...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  13. #13
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    amortisörünü önce kontol et koltuğa aban birden kalk yavaş yukarı çıkıyorsa iyi eğer birden yukarı atıyorsa amortisörün iç kısmı patlak işlem görmüyor sadece helezonun baskısı seni hoplatıyor demektir,çin malı amortisörler genelde crosslar çabuk patlıyor önce amortisörü kontrol yada test edelim sonra ayar yapalım derim
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  14. #14
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @MoToR gİDİYİM Hemen bi bakayım arkadaşım teşekkürler...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  15. #15

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Ben amortisörleri kullanım amacına göre ayarlıyorum üstadım.Şehir içinde en yumuşak 2. ayarı tercih ediyorum.Haftasonu şehir dışı gezilerde ise (özellikle artçım olacaksa) en sert 2. ayarı tercih ediyorum.Maksimum sert ve maksimum yumuşak ayarlardan kaçınılması gerektiği konusunda kullanım kitaçığında uyarı var.
    Yine de motosikletin kendi karakteristiği vardır ve bunu en iyi kullanıcısı bilir.İki üç kasisten geçtikten sonra uygun amortisör ayarını bulabiliyoruz.(Tabi ülkemiz yollarında aynı ayarla 3-5 KM gitmek bile mümkün değil.O da ayrı bir nokta)
    Ozan Aydın / Tilki, yediği tavuğun tadını asla unutmaz. / tilkinindilinden.com

  16. #16
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    kullanım amacımıza ve gideceğimiz yere göre yapmak en güzeli bence

    ama sürekli uğraşmak da zor o yüzden en güzeli optimum bi sertlik seçmek orta karar
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  17. #17
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    YA ASLINDA MOTORA GÖRE DEĞİŞİR BİR ENDURO YADA CROSSA yumuşak amortisör fazla iyi gelmez benim kanaatimce çünkü ne idiği belirsiz yollardan gider nerden gideceği belli olmaz bi bakarsın asfalt cam gibi bi bakrsın çamur çaylak vs onun için en iyi medium yada hard amortisör ayarı olmalıdır scooterda yumuşak bence iyi çünkü asfalttan çıkmayan bir araç olduğu için en konforlu yolculuk yumuşak olmasındadır benim fikrim bu sizce nasıl olur onuda size bırakıyorum

  18. #18
    Evrim Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    asfalt yolda sert amortisor daha iyi yol tutuşu sağlar.. çok sert yapmassanız da belirli bir konfor-yol tutuşu ortalamasını elde edebilirsiniz..
    toprak yolda ise yumuşak amortisor yolla olan teması en yüksek düzeyde tutmanızı sağlar ve zıplamanızı azaltarak hoplaya zıplaya dengesiz bir şekilde gitmenizi engeller..
    tabii ki her iki durumda da, en sert ve en yumuşak kısımlara gitmemeniz lazım, ayar yaparken, belirli bir seviyeyi geçmemekte fayda var..

  19. #19
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    biraz sıktım ama su an için cok rahat biraz daha sertleştirmem gerekiyo olabilir sıkıp bir daha deneyeceğim.. Sonucu yine burada belirtirim...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  20. #20
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    akşam biraz daha sıktım daha güzel oldu su an için amartısorler... yol tutus ve rahatlık acısından... Ama hala yarısına kadar sıkamamısım onuda gordum akşam
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler