Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Virajı Nasıl Alırsınız ?

Katılımcı sayısı
62. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Hız keser Dışarıdan Alırım

    31 50.00%
  • Ortadan girerim

    5 8.06%
  • İçeriden dışarı doğru alırım

    22 35.48%
  • Gözümü karartır motoruma yatar gazı açarım

    4 6.45%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Virajlar....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    wiseguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Suadiye
    Motosikleti
    Yamaha TDM850
    Selam...

    Frenlere, virajda frenleme konularına değinmişken açıkçası tecrübeli ve bilgili arkadaşlardan viraj konusunda bilgilendirmelerini rica ediyorum.

    Yani, motor (enduro, chopper, race, cross, scooter, commuter) türüne, lastik ebadına, ısısına, fren sistemine, yüksekliğine, hızına, ağırlığına, trafik durumuna, hava ve yol şartlarına, satıha göre viraja girme yöntemleri değişiyor sanırım.

    Hangi şartlarda virajları nasıl almalıyız ? Önlemlerimiz, dikkatimiz ve yöntemlerimiz neler olmalı ? Bu konuda bilgili ve görmüş geçirmiş arkadaşların bizlerin daha güvende sürüş keyfi yaşamamız için bilgilendirmelerini rica ediyorum.

    Selamlar....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    virajına göre alınır .girmen gereken hıza düşersin. virajda fren yapmazsın . dışarıdan içeri doğru sonra içerden dışarı doğru. çıkarken virajdan hızlanmaya başlarsın. bu konuyla ilgili bir sürü yazı olacak bıraz araştır bulacaksın
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    benim kullandığım scooter ile pek yatırmak mümkün olmuyor. lastik boyutu, kalitesi ve motorun yapısından dolayı. önce gaz kesip gerekirse arka fren ile yavaşlayıp biraz yatırıp o şekilde giriyorum çıkışa doğru biraz dışarı ve gaz vererek scooter modelleri için kontra dönüşler çok dengeli olmuyor düşüncesindeyim. kontra tekniklerini bir kaç kez denedim fakat motor dengesini sağlamada zorlandım. şimdilik motor düzde 80 km hızı geçmediği için genellikle çok dar olmayan virajlara girişim 40 - 50 km civarında onun için çok yatmaya gerek kalmıyor.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajına göre alınır .girmen gereken hıza düşersin. virajda fren yapmazsın . dışarıdan içeri doğru sonra içerden dışarı doğru. çıkarken virajdan hızlanmaya başlarsın. bu konuyla ilgili bir sürü yazı olacak bıraz araştır bulacaksın
    + eğer virajı dönemeyeceğini ve motorun daha fazla yatamayacağını düşünüyorsan, motor üzerinden viraj içine doğru ağırlığını vererek aynı yatma açısıyla daha rahat bir dönüş yapabilirsin.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Hiçbiri.
    Nasıl yaptığımı hatırlayamıyorum iyimi,Senelerdir yüz binlerce km yaptım lakin giriyorum ve çıkıyorum.
    Evelallah yaşıyorum.Galiba bir süre sonra sürüşünüz otomatikleşiyor.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbiri.
    Nasıl yaptığımı hatırlayamıyorum iyimi,Senelerdir yüz binlerce km yaptım lakin giriyorum ve çıkıyorum.
    Evelallah yaşıyorum.Galiba bir süre sonra sürüşünüz otomatikleşiyor.
    aynen soylediğin gibi , bir yerden sonra otomatikleşiyor ama ilk başlarken doğrusunu öğrenirsen ilerde doğru girersin virajlara
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  7. #7
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Viraja girmeden önce hızını ayarlıyosun. virajın dışından içine doğru dönüşünü yapıyosun. virajdan cıkarken hızlanmaya baslıyosun. eger girdikten sonra hızının fazla geldiğini anladığın zaman virajda düzelip frenleyip tekrar yatırıyosun motoru.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  8. #8
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    virajın eğimine göre hızımı ayarlar gerekirse gazı keser gerekirse birazdaha gaz verip istediğim hıza ulaşınca gazı kesip dışardan içe doğru gereken eğimde yatıp göz viraj çıkışında olmak şeklinde virajın çıkışına doğru tekrar gazı açarak sert bir şekilde çıkarım ( bu bana keyif veriyor )

  9. #9
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    virajda marifet, tek hamlede çıkabilmek.. girdiğin gibi çıkacaksın.. tabi tecrübe işi hep bunlar..

  10. #10
    Alcohol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    YK-200GY2
    valla 1 kere hızlı girdim cikamadim
    ondan sonra bende psikolojik oldu viraji gorunce otomaatik ayagim ve elim frene gidiyor ben istemesem bile yavas giriyorum, yavas girmek en iyisi ama bunu cozmem gerekiyor sanirim tekrar dusmeden...
    İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....

  11. #11
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    düşmeyi sürekli düşünürsen... kaza yaparım fikri sürekli aklında olursa ya düşersin ya kaza yaparsın bu psikolojiyi kesinlikle yenmelisin viraja yaklaşırken yada girerken tekrar düşeceğini yada çıkamayacağını düşünürsen hızını düşürsende elin ve ayağın frene gitsede bu tedirginlik kazaya sebebiyet verir.. kaza olağandır motordan düşmeyen motorcu yoktur bundan ders alıp tecrübe edinmek ve sadece hatanın üzerine gidip o yanlışını düzeltmek önemli olan... yeniden viraja hızlıda girsen çıkabilmen dileğiyle

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sola virajlarda dıştan girip dıştan çıkıcan, sağa virajlarda içten girip içten çıkıcan...Kanun böyle diyor...Dediğiniz gibi yaparsanız bir araçla karşılaşmanız an meselesi.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    ben anlamadım bişey

  14. #14
    Alcohol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    YK-200GY2
    bakalim yenmem gerekiyor yoksa yollar bitmez yada viraj yok diye dusunelim nede olsa enduro belki direkte gider
    İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....

  15. #15
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı Alcohol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla 1 kere hızlı girdim cikamadim
    ondan sonra bende psikolojik oldu viraji gorunce otomaatik ayagim ve elim frene gidiyor ben istemesem bile yavas giriyorum, yavas girmek en iyisi ama bunu cozmem gerekiyor sanirim tekrar dusmeden...
    aynısı banada olmuştu uzun zaman önce. kazadan sonra düşme korkusu vardı. ama o korkuyla savaştım ve kazandım. korku insana panik yaptırır . buda sana kaza yaptırır. ben kazadan sonra çok şey öğrendim. kazadan hemen sonra bir viraja çok yavaş girdim. ondan sonra biraz daha hızlı girdim her gün yavaş yavaş hızımı arttırdım. artık düşünmüyorum çok rahat giriyorum otomatik oldu bende, hızıma bile bakmıyorum . eminim sende o korkudan kurtulacaksın. kurtulman gerek
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  16. #16
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Motorunuzu tanıdıkça viraja girdiğinizde ben bu hızla buradan çıkarım çıkamam diyebiliyorsunuz otomatikleşip rutin bir hal almaya başlıyor herşey ama en güzeli herhalde dıştan girerken gaz verip içe doğru yatarak çıkmak tabi arkada önde araç kontrolü yapıp

  17. #17
    Bart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Suzuki Dl650 V-Strom
    motoru yatırır gazı açar viraj içindeki ayağımıda ileri doru uzatır arkayı kaydıra kaydıra alırım

  18. #18
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Motoru alınca direkt dalıcam walla...

  19. #19

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    ben viraja girerken önce mutlaka gaz keserim ancak gazı tamamen kapatmam sabit ve düşük gazla hızımın yüzde 10 u kadar(virajın açısına göre tabiki) düştükten sonra en dıştan girip en içten çıkarım tabi yolun durumuna trafik durumuna göre hız azalttığım olur
    Kask tak!

  20. #20
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Virajına göre virajı alma tarzı da değişir. Ama ben genelde viraja girdikten sonra gazı sonuna kadar açıyorum virajdan hızlı çıkmak için ayrıca son saniyeye kadar fren yapmıyorum . Frenaj geç olunca daha bir rahat geliyor bana daha hızlı girip virajda da gaza yüklenince çok hızlı çıkıyorum
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler