Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Alman MOTORRAD Dergisinin Kask Testi...ÇARPICI SONUÇLAR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Şu anda piyasada satılmakta olan ve 100€ altı ve 700€ üstünde satılan farklı
    markalardaki kasklar Motorrad dergisince test edilmiş.Çıkan sonuçlar ise
    inanılmaz...Kimi 100€'dan ucuz olan kasklar piyasa fiyatı 700€ olan
    kasklardan daha kaliteli ve sağlam.Adını sanını duymadığımız
    kasklar,kimimizin gıpta edipte alamadığı kasklardan çok daha fazla koruma
    sağlayabiliyor.Ancak sağlam kasklarda tasarım nedense şekilsiz.


    Ne kadar zamandır bunun gibi bir test arıyordum.Sonunda buldum.Biz ne kadar
    güvenli yada sağlam gidersek gidelim başka birisinin hatası yüzünden olsa
    dahi bir kaza anında kafamızdaki kaska ne kadar güvenmeliyiz?Pahalı olması
    bir kaskın iyi olduğu anlamına geliyormu?Bu topici diğer forumlarda da üye
    olup aççam...
    Çeviri @ Honda-balı
    test 2005 yili MOTORRAD dergisinin 16. sayisindan
    Holger Hertneck hazirlamis
    Fotolar Bilski , Hertneck, Rettenmayr


    ZAYIF GÖSTERI / Schwache Vorstellung

    Kendi kendime bu testten sonra soruyorum ,ECE-R 22.05 ne icin var? O (ECE-R 22.05) aslinda, bu norm ile kontrol edilmis kasklarin olasi bir kazada en düsük (asgari) standarti korumasini garanti edebilmeli. Bundan bagimsiz olarak, kasklar test prosedürü (-20 derecede ki testte), ECE-R den sonra ne kadar mantikli olsa da ,ECE-etiketinden beklenen sinir degerini tutturmak zorundalar. Sonucta tüketiciler sözverilen korumaya güveniyorlar.

    Ve simdi de bu alarmveren Carpma/Darbe izolasyonunun sonuclari.
    Sayin kask üreticileri; nasil oluyor da piyasaya sundugunuz kasklar bu normda bir basarili bir basarisiz oluyorlar. Bu böyle olmamaliydi.Ayni kaliteyi koruyan kasklar sunmaniz mümkün olabilmeliydi ve bircok kaza arastirmacisinin/uzmaninin görüsüne göre zaten cok yüksek olan degerlerin icinde kalabilmeliydi. Kim bu engelleri asamaz ise ,benim fikrime göre motosiklet kask pazarinda hic bulunmamali. Ve kendime soruyorum ki, Test enstitülerinin sonuclarina nereye kadar güvenebilirim. Cünkü ECE-Etiketi olan bir kaskin darbe izolasyon testini gecememis olmasi aslinda düsünülememeli.

    Benzeri olmayan durumlarda cok yüksek degerler, bazen test ölcüm toleransi veya test düzeneginde kesin olmayan ayarlar ile aciklanabilir. Bu durumda bir cok kez kötü not almis adaylar dikkat cekiyor ise kesinlikle bir üretim hatasi mevcuttur. Kötü sonuclar gelecek zaman icinde MOTORRAD tarafindan yürütülen testlerde de onaylanirsa, harekete gecilmeli.
    Genel olarak; bütün bir seri icerisinden rastgele alinan numuneler hatali ise o seri komple pazardan cekilmeli.

    Otomotiv sektörü, kamuoyu baskisinin sayesinde, sürüs emniyet problemlerinde olusan en ufak bir süphede komple bir seriyi gözden gecirmek veya revize etmek icin Fabrikaya /tamirhanelere cagirir. Bizim gibi iki teker sürücülerinin daha cok emniyeti saglamak üzere kafa yormasinin tam vakti. Cünkü hic bir trafik katilimcisi bizim kadar tehlikeye acik degil.
    Bizler icin Motosiklet kaski bir numarali emniyet donanimidir.Hatali ürünler tolere edilmemeli. MOTORRAD bu konunun takipcisi ve arkasinda, gelismeler hakkinda sizi (sevgili bayan ve bay okurlari) bilgi
    Babadan kalma tekniklerle koydum resimleri








    Almancası olan biri warsa neler yazdığını açıklarsa çok sevinirim.


    Teste katılan kasklar alfabetik sırayla şunlar :
    1- AGV Ti-Tech,
    2- Airoh Stardom
    3- BMW Sportintegral
    4- Dainese AirStream
    5- HJC ZF-9
    6- İXS HX 240
    7- Lazer Tornado
    8- Marushin TNT800 NX
    9- Nexo Maze II
    10-Nolan N83
    11-Probiker RX Fiber
    12-Schubert S1
    13-Shark S800
    14-Shoei XR1000
    15-Suomy Spec 1R
    16-Takachi TK30
    17-Takai Tx12
    18-Uvex Helix RS Carbon
    19-Vemar VTX Alkon
    20-X-lite X-601


    Teste Dainese sebebini anlamadım ama kaskını geri çekmiş...Dolayısıyla 19
    kask teste girmiş...Testte ne gibi aşamalar olduğu yazıda yazıyor ama
    Almancam yok resmi koyduğumda Almancası olan bir arkadaş çevirirse çok
    sevinirim...

    Gelelim Sonuçlara:

    1.Schuberth S1 (TR fiyatı 400-450€):







    2.Uvex Helix Carbon (TR fiyatı 1000€)







    3.BMW Sportintegral (TR fiyatı ?)







    4.Takachi TK30 (TR Fiyatı ?)







    5.Marushin TNT800 (TR Fiyatı 230€-295€)







    6.Xlite X-601 (TR Fiyatı 290€-390€)







    7.Shark S800 (TR fiyatı 200-230€)








    8.Nolan N83 VPS [(TR fiyatı 200€-220€)N82]







    9.Shoei XR1000 WSK (TR fiyatı 460€)







    10.Probiker RXfiber (TR Fiyatı ?)








    11.Airoh Stardom (TR Fiyatı ?)








    12.Takai TX12 (TR Fİyatı ?)








    13.İXS HX 240 (TR Fiyatı ?)








    14.HJC ZF-9 (TR Fiyatı 100€'dan az)







    15.Suomy Spec 1R (TR Fiyatı 570€-790€ 8O )







    16.Nexo MazeII (TR Fiyatı ?)








    17.AGV Titech (TR Fİyatı 500€-690€ 8O )








    18.Lazer Tornado (TR fiyatı 225€)








    19.Vemar VTX Alkon (TR Fiyatı 220-290€)





    Puanlamada fiyata göre çarpma testindeki performansta baz alınmış.Yani
    Çarpma testlerinde Shark ve Shoei çok yakın dereceler elde etse bile fiyatı
    daha uygun olduğu için Shark'a daha çok puan verilmiş.Ancak fiyat unsurunun
    etkisi oldukça az.Kask testinde ARAi olmaması dikkatimi çekti.Ben sizlere
    açıklayıcı bir şekilde fiyat unusurnu göz ardı ederek yalnızca çarpma
    testlerine dayanarak sıralama yapacağım:

    Alman Motor Rad dergisinin yaptığı bu kask testinde Fiyat unsuru minimum %3 maximum %9 olarak yansımış..Yani testlerde daha iyi sonuçlar alan Shoei fiyat unsuru yüzünden Shark'ın gerisinde kalmış oysa benim yaptığım ortalama alma yöntemiyle fiyat unsurunu ortadan kaldırırsak Shoei 2. sırada Shark ise 7.

    Şimdi bu testlerde edilen sonuçları fiyat faktörünü ortadan kaldırırak yazacağım.Elimden geldiğince de açıklamaya çalışçam.Eksiklikler olabilir.Almancam yok bakarak anca bu kadar anlayabildim

    Şimdi bu testte her kaskın 2 farklı bedenini(M ve XL),3 farklı sıcak ortamda(-20,+50,+20) 2 farklı teste tabii tutmuşlar.Testlerden bi tanesi darbe testi,diğerini ise anlamadım (HIC-WERT)

    Ben tüm sıcaklıklarda ve her iki bedeninde test ortalamasını aldım.Yalnızca TR'ye de satılan kaskların ortalamasını aldım öbür türlü işin içinden çıkamazdım.

    Ortalamalar aşağıda:

    G Testi(Darbe Testi)------------Diğer Test


    1.Schuberth...151-------------1.Schuberth...960
    2.Shoei..........180------------*2.Airoh...........1330
    3.Xlite............185------------3.Shoei............1355
    4.Marushin......187-----------4.Marushin.......1481
    5.Airoh*.........192------------5.Shark............1524
    6.Shark..........196------------6.Vemar...........1526
    7.Nolan...........197-----------7.Xlite...............1530
    8.HJC.............203,3----------8.Nolan.............1591
    8.AGV............203,3----------9.LAzer.............1606
    10.Suomy.......207-----------10.AGV..............1687
    11.Lazer.........209-----------11.HJC...............1739
    12.Vemar.......210-----------12.Suomy...........1784


    *: Airoh kaskları -20 ve +50 dereceki testlerde çok kötü değerler elde ettiği için genel sıralamada 11.(TR'de satılanlarda 7.) sırada ancak +20 derecedeki testlerde elde ettiği sonuç Shoei ile nerdeyse aynı.Ancak Bu gibi havalarda motora bindiğinizde hava 10 derece bile olsa sürekli yediği rüzgardan kaskın sıcaklığı -10 hatta -20 dereceye kadar düşebiliyor.Yada yazın ortasında uzun yola gittiğinizde tepedeki güneş kaskınızı sürekli ısıttığı için kaskın sıcaklığı 40-50 derecelere kadar çıkabiliyor.

    Genel Sonuç:

    1. Schuberth S1 açık arayla her iki testte de tartışmasız bir numara:













    2.Shoei XR1000 popüler olduğu kadar testlerden de aldığı sonuçlar çok olumlu:










    3.Airoh Stardom normal koşullardaki performansı inanılmaz ancak -20 ve +50 dereceki testlerde çok kötü değerler elde ettiği için genel sıralamada 11.(TR'de satılanlarda 7.) sırada ancak puan ortalamasından yola çıkarsak 3.sırada,tartışmaya açık...












    4.Marushin TNT800NX Türkiye pazarına bu sene giriş yapıyor.Test sonuçlarına göre Japon sağlamlığını kanıtlamış gerçektende.











    5.Xlite X-601:Yarışlardaki performansını caddelere de yansıtan X-lite testlerden aldığı puanlarla ilk 5'te..











    6.Shark S800:İlk 5'e girme şansını kılpayı kaçırmış olsada kalitesini bir çok tanıdığım yarışçı arkadaşım onayladı bile...











    7.Nolan N83: Testte en ortalama değerlere sahip kask Nolan.Vasatın üstü puanı.Tatminkar











    8.Vemar:+50 derecedeki darbe testinde darbe emişindeki etkisizlik onu genel listede sonuncu yapmıştı.Ama normal +20 derece aldığı puanlar olumlu olduğu için TR'de satılan kasklar arasında 8.









    9.AGV:+50 derecedeki testleri başarıyla geçen AGV,-20 dereceki testlerde resmen çuvalladı.İtalyanlar bu kaskı kendi iklimlerine göre yapmışlar,Yaşadığınız ülke akdeniz ikliminde değilse AGV'yi tercih etmek için Rossi'nin karizması söz konusu olamaz...










    10.HJC:Genel olarak ortalama değerler sergilesede -20 derece yapılan testen hiç puan alamayışı onu 9.yaptı.Fiyatıda testteki en ucuz kask.












    11.Lazer:Türkiye'de oldukça geniş bir kullanıcı kitlesi olan Lazer kasklarının testteki durumu oldukça ilginç.Bedeni Medium olan kask testlerde olumlu sonuçlar çıkartıyor olmasına rağmen XL bedenindeki kaskın test sonuçları tolerans sınırlarının aşırı üstünde.Bir mühendislik hatası tahminimce.Yani Lazer kask alacaksanız Medium'u güvenerek alabilirsiniz ancak Kafa bedeniniz XLarge ise kamikazeden farkınız yok.












    12.Yeryüzünde satın alabilceğiniz en pahalı kask,bir deste dünyaca ünlü yarışçının giymesi ve erişilmez fiyatı bir kaskı en iyi yapabilirmi?+50 derecedeki başarılı sonuçlarına rağmen -20 ve +20 dereceki kabul edilemez sonuçları testin sonuncusu yaptı.Erişilmez fiyatı ve can alıcı desenleriyle dikkat çeken bu kaskın asıl dikkat çekmesi gereken özelliği bir kaza anında sizi koruyamıyor olması...
    blackarca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Motosiklet.NeT Ailesine Hoşgeldin


    Forum Kurallarını buradan okuyabilirsin (tıkla)







    ilk mesajda böylesine güzel bir konu

    eline sağlık dostum

    umarım kalıcı olursun

  3. #3
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    Ellerine sağlık. Keşke Motosikletle ilgil bu tip konular daha çok açılsa. Emeğine tekrar teşekkürler.

  4. #4
    roa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZN
    Paylaşımın için
    [COLOR="DimGray"]GREY ZN[/COLOR]

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    bunlar sitede görmek istediğimiz başlıklar teşekkür ederiz emeğin için bu arada benim kask lazer m iyi tercih yapmışım yani

  6. #6
    sahinbirinci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Muğla nın herhangi bir gizli cennetinde.
    Motosikleti
    KTM DUKE 200
    harika paylaşım eline emeğine sağlık

  7. #7
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    hoşgeldin şu pdf formarlı dosyanın direk linkinide alabilirmiyiz
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  8. #8
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı xxxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoşgeldin şu pdf formarlı dosyanın direk linkinide alabilirmiyiz
    evet

  9. #9
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    cümleten hoşbulduk Elime geçtikçe sizle faydalı topicler paylabilirim.

    xxxxx:bu kask testini Almanya'da yaşayan bir arkadaşım benim için scanleyip bana gönderdi.Dolayısıyla link yok :( sori

  10. #10
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    sağol varol bilgilendir'diğin için sevgiler...
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  11. #11
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    ama isterseniz derginin hangi aya ait olduğunu sorabilirim

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    paylaşım için tşk. bunlar gerçekten ihtiyacımız olan bilgilerdi. demekki herzaman en pahalı kask en iyi kask olmuyormuş !!
    ama dedigin gibi arai 'nin olmaması ilginç yoksa arai bunların hepsini katladıgı için teste gerek duymadılar mı acep

  14. #14
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    valla yarın kask almak için bi yere gidicektim bu bilgileri okuduğum iyi oldu seçimlerimi şekillendirecek... bilgilerin için tşk.
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]

  15. #15
    reDragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    125 zn
    süpersin,tşk....
    125 ZN
    06 ZN 181

  16. #16
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Tebrikler ve hosgeldin

    Gercekten guzel bir konu basligi olmus
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  17. #17
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Caberg marka italyan kask almıştım.Araştırarak hemde.Orta halli kaliteli bir kask aldığını öğrenmiştim.Adamlar teste bile koymamış.

    Bu arada 1000 euroluk bir kask yar yanlış görmediysem.Bu rakam değil Türkiye şartlarına;avrupa şartlarına göre bile çok uçuk.Bence full face başınıza tam oturan kaskınızı takında gerisi Allah kerim.

    Unutmadan arkadaşlara ARAİ yide koymamış.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  18. #18
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS

    Bu Testlerin Gerçegi Yansıtmadıginı Düşünüyorum!!!

    şimdi farkettim 1. gelen Schuberth S1 kask alman malı ve ne tesadüftürki testi yapanda almanlar. arkadaşlar belki biraz paronaya yapıyom. ama ben sonuçlardan şüpheliyim. shoei gibi bir firmayıda geride bırakarak 1. olması beni şaşırttı. bu testleri başka bir ülkee yapan yok mu? eminim onların sonuçları daha farklı çıkacak. birde teste arainin katılmaması ayrı bir olay. bence bu testtlerde bazı oynamalar var

  19. #19
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Ya bende Suomy Spec 1R var ve fiyatı 570 Euro... Bu ne biçim iştir ya, çok moralim bozuldu valla...

  20. #20
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    dostum hazır yeri gelmişken soriim suomy gold hawaiin veya poggiali modeli 275€ civarı sence nasıl burdaki test bukadar belirleyici değil sonuçta
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler