Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

lastiklere nitrojen gazı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    bugün lastiklerime(motorun) nitrojen gazı doldurttum.acaba başka kullanan varmı?faydaları ve zararları nelerdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    motosiklette NOS

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı bikerboi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette NOS
    nos ayrı nitrojen gazı tamamen ayrı bişeydir.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    neden böyle bir şey yapma gereği gördün ki azot gazının lastiğini neredeyse bedava olan hava ile doldurmak varken. yararı olmaz fakat zararı olacağını konular olabilir. azot kolay tepki veren bir gaz değil fakat üreticiler genelde normal hava ile dolum yapılacağını ve bu havanın genleşmesine göre hesaplarını yaptıklarını düşünürsek çok normal bir şey olmadığı ortaya çıkar

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı BlackMoon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden böyle bir şey yapma gereği gördün ki azot gazının lastiğini neredeyse bedava olan hava ile doldurmak varken. yararı olmaz fakat zararı olacağını konular olabilir. azot kolay tepki veren bir gaz değil fakat üreticiler genelde normal hava ile dolum yapılacağını ve bu havanın genleşmesine göre hesaplarını yaptıklarını düşünürsek çok normal bir şey olmadığı ortaya çıkar
    hava basıncının lastik içerisinde daha eşit şekilde yayıldığından lastik ömrünün yüzde 30 arttığını ve yine sebebini şimdi aklında kalmadı ama yüzde 2 yakıt tasarrufu sağladığı yazıyor tabelada +para vermedik eşantiyon araçlara 4 teker 25 ytl imiş.baktık olmuyor alırız havayı.

  6. #6
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    iyi yapmışsın nitrogen bastıgına

    Nitrojen oksijene göre daha büyük moleküllü bir gaz. Kauçuk permeabilite özellikleri nedeniyle oksijenin zamanla boşalması söz konusu. Buna karşılık nitrojeninin kauçuktan sızması üç kez daha düşük oranlarda oluyor. Bu da pratikte lastik havasının daha uzun süre sabit kalması demek. Basılan normal atmosferik havanın %21 oksijen %78 nitrojen olduğunu hatırlayalım bu arada, genellikle azalan bu oksijen kısmından oluyor işte.
    Aylık lastik havası kontrol ettirme derdinden kurtulmak için özellikle yeni lastiklerde tavsiye ederim. Kullanılmakta olan lastiklerde ise lastik havasını tamamen boşaltmak için lastiği söküp tekrar takmak lazım aslında.
    Lastik hava basıncının düşmesi hem sürüş güvenliğini olumsuz etkilemesi, hem yıpranmayı arttırması hem de tüketimi arttırması nedenleriyle sakıncalı.
    Ayrıca teorik olarak nitrojenin ısınma ile oksijene oranla daha az genleşmesi veya alev almaması gibi avantajları var ki bunlar standart binek lastiklerinde önem arzetmiyor...
    Uçak, ağır iş makinaları ve F1 gibi pist yarış araçlarında nitrojen yıllardır kullanılıyor.
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET

  7. #7

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Azot gazını bende ilk kez bu yıl değiştirdiğimiz araba lastiklerine doldurttum.Lastik aldığımız yer herşey dahil fiyattan doldurdu.Avrupa da çok yapılan bir uygulama bu.
    En önemlisi zamanla lastikte olan hava kaybı azot gazıyla dolu lastiklerde nerdeyse olmuyor.Bir de içeriğinde nem olmadığından ,nem ve suyun lastiğe olan olumsuz etkisi olmuyor.
    Azot gazı doldurulan lastiklerde supaplar yeşil renktedir.

  8. #8
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Helyum doldurun uçarak gidin.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  9. #9
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Alıntı airman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi yapmışsın nitrogen bastıgına

    Nitrojen oksijene göre daha büyük moleküllü bir gaz. Kauçuk permeabilite özellikleri nedeniyle oksijenin zamanla boşalması söz konusu. Buna karşılık nitrojeninin kauçuktan sızması üç kez daha düşük oranlarda oluyor. Bu da pratikte lastik havasının daha uzun süre sabit kalması demek. Basılan normal atmosferik havanın %21 oksijen %78 nitrojen olduğunu hatırlayalım bu arada, genellikle azalan bu oksijen kısmından oluyor işte.
    Aylık lastik havası kontrol ettirme derdinden kurtulmak için özellikle yeni lastiklerde tavsiye ederim. Kullanılmakta olan lastiklerde ise lastik havasını tamamen boşaltmak için lastiği söküp tekrar takmak lazım aslında.
    Lastik hava basıncının düşmesi hem sürüş güvenliğini olumsuz etkilemesi, hem yıpranmayı arttırması hem de tüketimi arttırması nedenleriyle sakıncalı.
    Ayrıca teorik olarak nitrojenin ısınma ile oksijene oranla daha az genleşmesi veya alev almaması gibi avantajları var ki bunlar standart binek lastiklerinde önem arzetmiyor...
    Uçak, ağır iş makinaları ve F1 gibi pist yarış araçlarında nitrojen yıllardır kullanılıyor.
    Uzun zamandır merak ettiğim bir konuydu paylaşım için teşekkür...
    Cüneyt Eralp

  10. #10
    N_O_S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    Gruop ETİLER
    benim bilmdığım faydası olmuyomuş bizim bi müşteriye bastırdık a3 e bi faydası yok dedi doğru yalan bi lemem
    YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
    HONDA FAN ..!

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S

    Azotun ne faydası var ne zararı

    Gerek araba, gerek motosiklet lastiklerinin azot ile (nitrojenin Türkçesi oluyor) doldurulması sırf pazarlama taktiğidir. Uçaklarda tamam, çünkü yüksek irtifada sıcaklık çok düştüğü için bünyesinde nem olmayan bir gazla şişirilmesi gerek.
    Fazladan para vermemişseniz azotla lastik şişirmenin bir sakıncası yok. Faydası mı, eh o da pek yok.

  12. #12
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerek araba, gerek motosiklet lastiklerinin azot ile (nitrojenin Türkçesi oluyor) doldurulması sırf pazarlama taktiğidir. Uçaklarda tamam, çünkü yüksek irtifada sıcaklık çok düştüğü için bünyesinde nem olmayan bir gazla şişirilmesi gerek.
    Fazladan para vermemişseniz azotla lastik şişirmenin bir sakıncası yok. Faydası mı, eh o da pek yok.
    yok hiç vermedim hatır işi

  13. #13
    kontgerilla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    dominar400ug
    Alıntı airman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi yapmışsın nitrogen bastıgına

    Nitrojen oksijene göre daha büyük moleküllü bir gaz. Kauçuk permeabilite özellikleri nedeniyle oksijenin zamanla boşalması söz konusu. Buna karşılık nitrojeninin kauçuktan sızması üç kez daha düşük oranlarda oluyor. Bu da pratikte lastik havasının daha uzun süre sabit kalması demek. Basılan normal atmosferik havanın %21 oksijen %78 nitrojen olduğunu hatırlayalım bu arada, genellikle azalan bu oksijen kısmından oluyor işte.
    Aylık lastik havası kontrol ettirme derdinden kurtulmak için özellikle yeni lastiklerde tavsiye ederim. Kullanılmakta olan lastiklerde ise lastik havasını tamamen boşaltmak için lastiği söküp tekrar takmak lazım aslında.
    Lastik hava basıncının düşmesi hem sürüş güvenliğini olumsuz etkilemesi, hem yıpranmayı arttırması hem de tüketimi arttırması nedenleriyle sakıncalı.
    Ayrıca teorik olarak nitrojenin ısınma ile oksijene oranla daha az genleşmesi veya alev almaması gibi avantajları var ki bunlar standart binek lastiklerinde önem arzetmiyor...
    Uçak, ağır iş makinaları ve F1 gibi pist yarış araçlarında nitrojen yıllardır kullanılıyor.
    arkadasın yazdıklarına aynen katılıyorum ve;

    normal basılan havanın içinde mutlaka su vardır.
    bu su zamanla lastiğin icine zarar verir telli aksamı paslandırır kısaca lastiğin ömrünü yer.
    lastik havanızı nitrojene çevirmek için lastiği söküp janttan ayırıp iyice silip tekrar takıp nitrojeni basmanız daha sağlıklı olur.

    yeni lastik almadıysanız uğrasmaya değmez.
    genelde nitrojen gazı araba lastiği satan yerlerde bulunuyor. o adamlarda sizin lastiğinizi söküp takmaya uğrasmazlar..

    normal basılan hava ile yazın sıcakta genleşme yapar bu da lastiğin yanak yaparak deformasyonunu hızlandırır.
    nitrojende bu olmaz. içindeki gaz genleşmez.

  14. #14
    TNT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR8 dönüşte :D
    Benim eklemek istediğim bir şey daha var. Nitrojen (Azot) gazı lastik basıncını ve sıcaklığının sabit kalmasını sağlar ki biz motosiklet sürücüleri lastiğin soğuk havalarda nasıl tepki verdiğini çok iyi biliriz. Motogp yi göz önünde bulundurursak eğer lastiğin virajlarda daha iyi tutunabilmesi için ısıtma makinesine bağlıyorlar.

    Yani özetle ısınmayan lastik yol tutmaz. Burdan çıkarılacak sonuç ise motosiklet lastiğine Nitrojen basılması tehlikelidir!

  15. #15
    kontgerilla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    dominar400ug
    lastik içindeki gazla ,tutunan lastik yüzeyinin sıcaklığı yada sürtünen yüzeyin sıcaklığı (asfalt) birbirinden ayrıdır. içine soğuk hava basıldı diye lastik tutunmaz demek yanlış olur.
    ayrıca f1 de kullanıldığından bahsetti bir arkadas, orda lastik ısısı önemli, eger böyle olsa ordada kullanılmaz.

  16. #16
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    ----Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen meloküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfüz eder . Nitrojen ile doldurulan lastik,normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder,sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

    ---Havadaki oksijen lastiği oluşturan maddeleri ( örn:kord bezi,topuk telleri ) oksidize etmeye eğilimlidir. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azaltığı gibi basınç kaybını minimize eder,lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır

    Nitrojenin Avantajları

    ---İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki % 21 oranındaki oksijen ,lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır çünkü lastiğin hammaddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Gerçek şu ki, lastiğin içerisindeki oksijen, lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise; en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır. Daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğu oksidize etmemesi nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.Örneklerle kanıtlanmıştır ki; lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde ( jantla birleşmesi noktası) paslanmaya neden olmaktadır . buna ek olarak oksijen ,lastiğin iç yanağınıa ve koruyucu kaplamasına ( sızdırmaz tabakası ) zarar vererek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içerisindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır


    ---Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında , Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dışı olaylarda oksijene tercih edilmesi,nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir
    DİPNOT:Uye oldugum baska bir motosiklet sitesinden, degerli bir uyenin yazisidir.Paylaşmak istedim.

  17. #17
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    denemek isteyen arkadaşlar anadolu yakasında akademik hospital yanı DALOĞLU LASTİK bağlarbaşı üsküdar.ilyas diye bi abi var esnaflığı çok iyi.

  18. #18
    c@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Şişli
    Motosikleti
    GSX600F
    ne zararı var nede öle ahım şahım 1 faydası var arkadaşlar tartışılmaya deymez nede olsa arkadaşımız denemiş eğer faydasını görürse + ekstra ekstra haber verir

  19. #19
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Ben denedim ama fazla bir fark göremedim... Sadece süspansion yumuşadı... Yüksek hıza çıkan Sport Race tarzı motosikletlerde ne gibi bir fark yaratıyor merak ediyorum doğrusu...
    Cüneyt Eralp

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşlar fark derken beklentiler nelerdir buda önemli yani azot nitrogen iyidir f1 araçlarında yüksek drag yarışlarına katılan araçlarda ve uzun yıllardan beri 70 lilerden beri uçak lastiklerinde kullanılır yani yeni bir şey değil ama binek araçlarda kullanılmama nedeni çok çok basittir tek kelime fazla lüks...
    yani bedava hava varken birde nitrogenden paramı alıcak fabrikalar ayırıca binek motor ve araçlarda büyük bir faydası olmaz heleki sürücüye yansıyan büyük bir faydası hiç olmaz ama faydası varmıdır vardır tabiki araçdaki lastiğin oksit ve nemlenmesini önler teker patladımı hemen inmesini önler bahar ve yazlarda faydalıdır esas faydası tekerleğinizedir size değil tekerinizin ömrünü uzatır

    zaten kullanıldığı yere bakarsanız kime faydası var anlarsınız uçak sanayi yarış formula 1 drag sanayi hep çok yüksek performans ve beygir gücünün geçdiği yerler ki bir uçak tekerleği kaç yüz bin dolara takılıyor bu yüzden tabiki uçak firmalarının ve diğer pahalı tekerlek kullanılan f1 drag gibi kesimlerin mevcut tekerlekleri en uzun ömürde kullanması için nitrogen gibi gazlar şarttır yani bunun esas nedeni ticaridir gene ne ekonomik ve performans ile ilgili tamamen ticari bu tip pahalı tekerleklerin normal ömründen 1 ay fazla kullanılması bile uçak firmaları büyük formula 1 gibi yüzmilyonlarca doların döndüğü araç firmalarında milyondoalrlık kardır ceplerine... binek normal araçlarda hiç bir mucizevi fayda beklemeyin ama dediğim gibi zararıda yokdur parası olan büyük bir lastikçiye gidip 5 milyona 10 milyona nitrogen bastıra bilir..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler