Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Subap Ayarı Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Merhabalar,
    Arkadaşlar benim motorun sübap ayarının bozulduğunu düşünüyorum fakat emin olamadım. Tecrübeli arkadaşların yardımına sığınırım. Sübap ayarının bozulduğunu nasıl tahmin ettin ederseniz,
    1- Motor rolantide çalışırken silindirin üstünden "çıkı çıkı çıkı" şeklinde ses yapıyor.

    2- 7,000 deviri geçtikten sonra vibrasyon artıyor (en merak ettiğim konu bu vibrasyonun artmasının sübap ayarıyla bir ilgisi varmıdır ???)

    3- Ayrıca, motordan 7,000 devirden sonra zırıltı şeklinde rahatsız edicek seviyede ses geliyor. (Ses sübapayarından kaynaklanabilirmi ?)

    Sübap ayarı bozuk bir motosikleti kullanmak sizce sakıncalımıdır ? Sakıncalıysa neden ? Sübap ayarını ortalama kaç km'de yaptırmak gerekir ?

    Yardımlarınız ve desteğiniz için ellerinize sağlık. Teşekkür ederim
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    subab ayarın cok gevsek olabılır.. benım anladıgım kadarıyla

  3. #3
    deamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    150 zat
    Motorunda sabahları geç çalışma, kolay istop etme problemleri yaşıyorsan, yakıt tüketiminde artış varsa ve performansta kayıp meydana geliyorsa sübap ayarı vakti gelmiştir.

    Sıfır motorlarda ilk 5-6,000 km'den sonra sübaplar yerine oturduğundan subap ayarlarının yeniden yapılması gerekiyormuş. Onun haricinde tekrar ne sıklıkta bozulduğunu bilmiyorum servisine danışman lazım.
    Yeryüzünün sonuna gittim Suların sonuna gittim Gökyüzünün sonuna gittim Dağların sonuna gittim Arkadaşım olmayan birşey bulamadım Navajo Atasözü

  4. #4
    esmercan59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    Tekirdağ
    dostum benim motor 10000 km geçti ne sübap ayarı ne bişey bitek debriyaj balatalarını degiştirtim sonra tam gaz devam

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Arkadaşlar benim motorun sübap ayarının bozulduğunu düşünüyorum fakat emin olamadım. Tecrübeli arkadaşların yardımına sığınırım. Sübap ayarının bozulduğunu nasıl tahmin ettin ederseniz,
    1- Motor rolantide çalışırken silindirin üstünden "çıkı çıkı çıkı" şeklinde ses yapıyor.

    2- 7,000 deviri geçtikten sonra vibrasyon artıyor (en merak ettiğim konu bu vibrasyonun artmasının sübap ayarıyla bir ilgisi varmıdır ???)

    3- Ayrıca, motordan 7,000 devirden sonra zırıltı şeklinde rahatsız edicek seviyede ses geliyor. (Ses sübapayarından kaynaklanabilirmi ?)

    Sübap ayarı bozuk bir motosikleti kullanmak sizce sakıncalımıdır ? Sakıncalıysa neden ? Sübap ayarını ortalama kaç km'de yaptırmak gerekir ?

    Yardımlarınız ve desteğiniz için ellerinize sağlık. Teşekkür ederim

    1-Ses subablardan geliyor.

    2-Evet vardır.

    3-Evet

    Subablarınız ayarsız bir şekil de motorunuzu çalıştırırsanız en önce subabları daha sonra gaydları (subabın oturduğu yuva)çok daha ilerlerse subab sapı kopar piston ve silindiri bozar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    İhtiyar abi ilaç gibi adamsın ya. Çoğu topic'imde en doyurucu cevabı senden alıyorum. Saygılar hörmetler ve sevgiler... Diğer arkadaşlarada teşekkür ediyorum.
    Okan ACAR

  7. #7
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    benımde merak ettiğim bir konuydu
    Daha detaylı bir şekilde anlatımı falan varmı acaba elinizde ??
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  8. #8
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    myheart
    Galiba zor bir soru sorduk. Konu hakkında detaylı bilgi verebilecek arkadaşlar yokmudur koca motosiklet.net'de
    Okan ACAR

  9. #9

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    konuyla aalakası olmayabılır ama gecende arabanın subap ayarını yaptırdık...
    cok sıkıymıs subaplar oyuzden araba essek gıbı gıdıyor ve ınanılmaz benzın harcıyormus sımdı cok guzel oldu

  10. #10
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    ilk önce bir sentil edinmemiz gerekiyor daha sonrada deve boynu diye tabir edilen yer ile sübablar arasındaki ölçüyüde öğrendikten sonra gerisi kolay tabi üstten egzantirikliyse deve boyunları olmıyacağınıda unutmayaalım

  11. #11

    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Motosikleti
    cbx 750
    150 cc scooterda sibob ayarı ne olmalıdır sentil var ama ayarı bilmiyorum

  12. #12

    Üyelik
    13 Nisan 2006

    subap ayarı

    subap ayarı çok önemli, motorunuzun çekişi,hararet yapması,fazla benzin yakması,vibrasyonu bu ayarla ilgilidir,aslında subap ayarı yapmak çok kolaydır,
    1.Motorunuzun soğuk olması gerekir, orta sehpaya alın motoru
    2.Emme ve egsoz subap açık değerlerini bilmeniz çok önemli benim 150 cc kanuni seyhan var emme.0,05mm egsoz:0.010 mm egsoz subap boşluğu biraz fazla olmalıdır çünkü egsoz subabı çok ısınır,
    3.kitabı değerlerden az olursa motor düzgün çalışmaz,çok olursa ses yapar,
    4.subap ayarı için motorun senteye gelmesi gerekiyo yani piston üst ölü nokta da emme ve egsoz subapları kapalı,
    5.motoru bu duruma getirmek için üst kapağı açın,motorunuzun sol tarafında yukarıya bakan bir tapa olacak onu tornavida ile yerinden çıkarın,
    6.Yine sol tarafında yana bakan tıpayı sökün bazıları tornavida bazılarıda anahtarla sökülüyor,
    7. 14 lokma lokma kolu ve cırcır ile motoru saat yönünde çevirin üst tapaya bakarak T durumuna gelmesini sağlayın bu T motorun senteye geldiğini gösterir,
    8 emme ve egsoz subaplarını şimdi ayarlayın
    9.bu kadar basit kolay gelsin

  13. #13

    Üyelik
    19 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gt250r
    Çok güzel bilgiler birde resimli anlatım olsa süper olucak çünkü aberber26 anlattıklarından hiç birşey anlamadım

  14. #14

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    @domdom resimli anlatımı burada
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...i-anlatim.html
    imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz

  15. #15

    Üyelik
    19 Temmuz 2007
    4 zamanlı motorlar ve siboblar
    http://hobiy.net/img/4 zamanlı motor.gif

    4 zamanlı motorun çalışma prensibi
    www.hobiy.net/img/4zamanlımotor.gif

  16. #16

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    domdom arkadaşım ne kadar zamandır motor kullanıyosun bilmiyorum resmi koyan arkadaşlara teşekkür ederim motordan biraz anlaman bu ayarı yapman için yeterli kazasız sürüşler

  17. #17

    Üyelik
    07 Şubat 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YOK
    benim motor 17 000 km daha yapılmadı ama sabahları çok geç çalışıyor ve gazdan çektigimizde motor stop ediyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler