Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

BU ALET YAKITI DÜŞÜRÜR MÜ?

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2005



    arkadaşlar bu alet yakıt borusuna monte ediliyor resim de gördüğünüz aleti yakıt borusuna monte etmişler bildiğiniz clips ile...

    arkadaşlar netten böle bi alet buldum açıklamasında ise

    manyetik alandan geçen moleküller, manyetik alan sayesinde iyonize hale geliyor, bununla beraber her bir molekül ayrı ayrı oksijen ile temasa geçip daha iyi yanma lortamı bulur. Yakıt içersinsdeki molekülleri iyonize edip pozitif elektirikle yüklenerek oksijen molekülleri ile buluşmayı daha çabuk sağladığını kanıtladık. Magic Magnette manyetik kuvvet 24.000 Guass olup (Nd-B) neodmiyum elementindendir
    demişler açıklamasında....

    işin en ilginç yanı ise bu ürüne yapılan yorumlarda bir watandaş şöyle demiş
    bu kadar para neden iki tane mıktanıs parçasına verilir anlamam. Yapacağınız tek şey iki adet güçlü mıknatısı alıp benzin borusuna anlatıldığı gibi plastik klipslerle bağlamak. Ben önceki aracıma aynısını yapmıştım ve %10 tasarruf sağladım. Bence almayın derim kendiniz yapin.Tamamen israf
    demiş... nekadar enteresan madem bu iş iki mıknatısla % de 10 düşecek gidip hemen bi patlak haparlör mıknatısı bulup clipsleyiverelim yakıt borusuna siz nediyorsunuz?? olabilir mi böyle bir şey


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bir ara bu tür ürünler sinek sürüsü gibi doluydu ortalıkta, eğer işe yarasalardı tutunurlardı piyasada. Ben hiç denemedim ama o vatandaşın dediği gibi basit bir alet, elektronik veya mekanik hiçbirşey yok üzerinde. Bu kadar küçük maliyetli bir şey işe yarasaydı araç üreticeleri kullanırlardı zaten. (belkide buna benzer şeyler kullanıyorlardır enjeksiyon sistemlerinde). Yakıt bu kadar pahalı olduğu sürece ülkemizde bu arayışlar bitmez zaten kardeş, ben bir taksicide suyla çalışan bir sistem görmüştüm (sadece su ile değil yakıta destek olarak sudaki hidrojeni mi ne ayırıyordu) normal bir araba 100 bin lira gaz yakarken o 90 bin filan yakıyodu ama bir türlü randıman alamamıştı. harcadığı parada 1000 $ geçmişti hiç merak etme yakıtı düşürecek bir icat çıktığında bunu zaten araç üreticileri çıkarır. Çünkü devamlı bunun için yani yakıtı düşürmek için çalışıyorlar. Bu devirde araç satmanın en kolay yolu az yakan aracı piyasaya sürmektir doğal olarak. Boşver sen senin MONDİAL e ben benim HUSSAR a fazla basmassak yakıtta otomatikmen düşer
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3

    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul / Göztepe
    Motosikleti
    Honda Beat 100cc
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı
    Bu kadar küçük maliyetli bir şey işe yarasaydı araç üreticeleri kullanırlardı zaten.
    Bende aynen katılıyorum

  4. #4

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Valla ilginç eniştem almış iki tane biri kendine biri bize.Arabası 2000 Golf 1.6 ve gözle görülür şekilde tasarruf ve performans farkı var diyor.Biz bizim arabaya taktık (2000 Vectra Comfort) . Ne yalan söyliim hiç bir fark yok bazen düştü mü diye şüphe ediyoduk.En sonunda çıkardık.
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  5. #5
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    UNBEATEN 21, dostum aslında hiç bişeye yaramayan bu aletler tamamen israftır.Kaldıki bilimsel olarakta kanıtlanmış bir şey var.Sen bu aleti taktığında düşmesede yakıt sarfiyatı düşmüş sanıyorsun.Bu tamamen senin şartlandırmandan oluşan bişey.aslında düşen bişey yok sen öle sanıyosun....Yani kendini kandrımaktan başka bişey değil....
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  6. #6

    Üyelik
    19 Mart 2005
    arkadaşlar sayfanın aslı http://www.hepsiburada.com/productde...roductid=otogi burada

    ama işin en ilginci ürünle ilgili 3 tane yorum var

    1. yorum
    Arkadaslar yarim yamalak bilgilerle hareket etmeyelim.Ben bu konuyu cok arastirdim ve 1 yildir baska bir marka olan modelini kullaniyorum.Oncelikle bu urun her arabada basarili olamayabiliyor.Sebebi benzin hortumunun kalinliginin arabadan arabaya degisiklik gostermesi.Kalin hortumlu arabalarda daha guclu bir model kullanmak gerekiyor.(Gerci burda satilmiyor-Ben bulabildim) Sanirim burda satilan genel segmente uyan orta bir gucte.Ben 1 yillik kullanimim icin diyebilirimki sehir icinde %13-18 civari sehir disinda %20-23 civarinda yakit ekonomisi sagliyor.50 lt doldurarak sehirler arasinda 780 km civari yol alabiliyorum.(Araba 1.4 ama bu km 600-650 civari olmaliydi)Arabanin cekisi arttirdiginada %100 eminim.
    2. yorum
    bu kadar para neden iki tane mıktanıs parçasına verilir anlamam. Yapacağınız tek şey iki adet güçlü mıknatısı alıp benzin borusuna anlatıldığı gibi plastik klipslerle bağlamak. Ben önceki aracıma aynısını yapmıştım ve %10 tasarruf sağladım. Bence almayın derim kendiniz yapin.Tamamen israf.
    3. yorum
    enjeksiyonsuz veya uzun yol yapanlar için almaya değer
    cihazı taktıktan sonra 7500 km yol yaptım. Arabam enjeksiyonlu.Çekişte fark yok ama benim aracımda yakıtta % 10 civarında tasarruf sağladığını söyleyebilirim
    burada ilginç olan 2. yorum ve diğer yorumlarda kesnlikle düşürdüğü konusunda... acaba verim alamayanlar bunun bağlantııyla ilgili bi nedenden dolayı yapamamış olabilir mi

    ürünün kullanım talimatı ile ilgili orjinal yazı ise şöyle


    Manyetik ortamdan geçmeyen yakıtın molekülleri birbirine yapışmış halde bulunduğundan oksijen ile temas yüzeyi daha az olur.Bunun sonucu olarakta oksijen ile temas etmeyen moleküller yanma işlemi gerçekleştirmediği için yanmadan atılıyor bu da %27 yakıt kaybına neden oluyor.
    Manyetik malzeme takıldıktan sonra yapılan emisyon testlerinde ise yakıt manyetik malzemeden geçtiği ve tam olarak yandığı için egzozdan atılan çiğ gaz oranı %3 lere kadar düşüyor.Yanmanın kalıteli olmasının, sadece yakıtta tasarruf sağlamadığınıda gösteren Magic Magnet, aracın çekişinide %30 hissedilir bir artış gösterir.
    Şöyle ki, manyetik alandan geçen moleküller, manyetik alan sayesinde iyonize hale geliyor, bununla beraber her bir molekül ayrı ayrı oksijen ile temasa geçip daha iyi yanma lortamı bulur.Bu durumda; manyetik alanın yakıt tasarruf prensibi, bu yanmadan atılan yakıtı yakarak elde edilen tasarruftur.Yaptırdığımız emisyon testlerinin verdiği sonuçlara göre normal bir araçta ek bir düzenek takılmaksızın egzosdan yanmadan atılan çiğ gaz ın oranı %27 civarındadır.
    Yakıt içersinsdeki molekülleri iyonize edip pozitif elektirikle yüklenerek oksijen molekülleri ile buluşmayı daha çabuk sağladığını kanıtladık. Magic Magnette manyetik kuvvet 24.000 Guass olup (Nd-B) neodmiyum elementindendir.
    Monte edilecek yakıt borusunun kauçuk, aluminyum veya bakır olması gereklidir. İçerisinde çelik tel ihtiva eden borularda kullanılmamalıdır.
    LPG li ve Doğal Gazlı otolarda Magic Magnet yakıt ayrışım çatalından önce monte edilmelidir.
    Enjektörlü ve karbüratörlü LPG, Doğal Gaz, benzinli ve Dizel otolarda kullanılabilir
    Garanti süresi 100 yıldır.
    ISO-9001 belgesi

    ben bu üründen alma taraftarı değilim ben bu ürünü görmüştüm burda benzinlikte satıyolardı ama bu bir mıknatıs ise ve mıknatısın yakıta bu şekilde düşüş etkisi varsa hemen bi mınkanıt alıp takalım derim taş atıpta kolumuz mu yorulacak

  7. #7

    Üyelik
    19 Mart 2005
    ben bu arada üreticilerin böyle bişeyi koyarlardı cümlesine katılmıyorum. 1 si böle bi olayı keşfetmemiş olabilirler. 2. side artık firmalar maliyetten kısacaz diye ne yapacaklarını şaşırdılar. örneğin bu gün piyasada taş gibi sağlam 80 model mersedesler bulunabilirken... ben şimdi üretilmiş bir mersedesin 25 sene böle ayakta kalabileceğini kesinlikle sanmıyorum...

  8. #8
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Arkadaşlar böyle saçma bir şey olamaz ya, Bu otomotiv şirketlerindeki onlarca mühendis salak bunu bilmiyorlar arabaya takmıyorlar öylemi saçmalık... Bu cihazların ya böyle bir işlevi yoktur yada arçlara zararlıdır yani heriki şarttada almak anlamsız.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  9. #9

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bence bunun faydası yoksa zararı da yoktur ama eletirik ıvır zıvırlarının oralarda mızkatıs olması iyi bişey değil tabi

  10. #10
    Kawasaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2004
    arkadaşım twister motosikletinde denedi
    sonra bişeye yaramıyo deyip çıkardı
    Durdurun dünyayı müsait bir yerde inecek var

  11. #11

    Üyelik
    19 Mart 2005
    3000 km den sonra etkisi oluyor diye bi rivayet var zaten ben bundan takalım demiyom bildimiz mıknatıs taksak?

  12. #12

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    125 cc hacimli 1 litre ile 50 km giden motosikletden halen daha benzinden tasarrufmu yapmaya çalışıyorsun? sen en iyisi git bi bisiklet al.

    bu ve benzeri aletlerin tamamı uydurmadır.araçlarınıza böyle şeyler takmayınız.nabza göre şerbet prensibinden hareket eden uyanıklara para kaptırmayınız.

  13. #13

    Üyelik
    19 Mart 2005
    java dalgamı geçiyosun . motor 1 litreyle 50 km gitmiyo sen mobilet sandın heralde bunları bilmiyom sen mobilete biniyosan o başkada tabi oda iy ibi motor

    1 lt benzin le 50 km giden ikitane motor vardır arkadaşım aydınlan diye söyüloyurum

    1. mobilet
    2. honda kinetik

    başka yok

    bu kinetik türkiyenin sayfasını nereden buluruz bilen var mı honda kinetiğin türkiye sayfasınının adresini?

  14. #14

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    yahu bu aletler 100 km'de 2-2,5 litre benzin yakmıyormu?100/2=50 nesi yanlış bu hesabın.ayrıca muhteşem mobilet yerine bende 125 lik bir motor kullanmaktayım.1 litre ile rahat 40 km yapıyor.hemde ben bastırıp duruyorum makineyi rahat bırakmıyorum.1 litre benzinle ekonomik bir kullanım ile rahat 50 km gideceğime eminim!istiyorsan gel benim motoru kullan.1 litre benzin koyalım kendin git bakalım kaç km gidecek.sayende aydınlanırız!

    http://www.indiabike.com/infobank/kinetic_gf4.htm

    benim ingilizcem pek iyi değil.yanlış anlamış olabilirim, yukarıdaki linkteki inceleme yazısında eleman 60-70 ile gidince 49 km , 45 ile gidince 59 km , 40 ile gidince hayret edilecek şekilde 65 km! gittiğini yazmış!?
    ayrıca şu linkte de fabrikanın standart 1 litre ile 50 km yol yapma garantisinden bahsediyor!
    http://www.kineticindia.com/gf/mileage.asp
    burada da:
    http://www.orixindia.com/road_test17november1.htm
    şu linkte de mil ve galon cinsinden yakıt harcaması belirtilmiş:
    http://www.catan.ca/Motorcycles/GF125.html

    1 galon=4.546 litre
    1 kara mili=1609 metre

    bu verilere göre son linkteki "160mpg (160 mile per galon)" ifadesinden yola çıkarsak:
    160x1609=257440 metre yapar.yani 1 galon benzinle yapılmış olan yol 257.44 kilometredir.1 galon 4.546 litre olduğuna göre 257.44/4.546=56.63 kmpl(kilometer per litre)dir.

    tüm bu verilere göre benim söylediğim hakikaten yanlıştır.125 lik bir motorla 50 değil 56km hatta ekonomik bir kullanımla 65 km yol yapılabilir.

    tabi bütün bunlar benim motoruma göre yapılan hesaplamalardır.senin yapmış olduğun aydınlanma listesine 3. sıraya sanırım kinetic gf 125'i de ekleyebiliriz.tabii 3. sıraya koyma sebebim diğer belirttiğin araçların yakıt harcamalarını bilmediğimdendir.diğer araçların yakıt harcamalarına göre liste sıralaması değişebilir.

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2004
    Yahu jawa o nasıl hesap yahu.Bakkal ceteresi gibi ne galonu nekm si.Adamlar ölçmüş ve ortalamada 125 liklerin 2.5 litre yaktığını görmüşler.Bu arada bu ölçümler düz yol , hafif ağırlık ve 80 km sürat baz alınarak yapılmış.Yani yakıtın en az harcanacağı durumda.Tabii sen bayır aşağı salarsan motoru 1lt ile 500 km de yaparsın

  16. #16

    Üyelik
    26 Mayıs 2005
    tüp takdırmak en mantıklısı

  17. #17

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı
    yahu bu aletler 100 km'de 2-2,5 litre benzin yakmıyormu?100/2=50 nesi yanlış bu hesabın.ayrıca muhteşem mobilet yerine bende 125 lik bir motor kullanmaktayım.1 litre ile rahat 40 km yapıyor.hemde ben bastırıp duruyorum makineyi rahat bırakmıyorum.1 litre benzinle ekonomik bir kullanım ile rahat 50 km gideceğime eminim!istiyorsan gel benim motoru kullan.1 litre benzin koyalım kendin git bakalım kaç km gidecek.sayende aydınlanırız!

    http://www.indiabike.com/infobank/kinetic_gf4.htm

    benim ingilizcem pek iyi değil.yanlış anlamış olabilirim, yukarıdaki linkteki inceleme yazısında eleman 60-70 ile gidince 49 km , 45 ile gidince 59 km , 40 ile gidince hayret edilecek şekilde 65 km! gittiğini yazmış!?
    ayrıca şu linkte de fabrikanın standart 1 litre ile 50 km yol yapma garantisinden bahsediyor!
    http://www.kineticindia.com/gf/mileage.asp
    burada da:
    http://www.orixindia.com/road_test17november1.htm
    şu linkte de mil ve galon cinsinden yakıt harcaması belirtilmiş:
    http://www.catan.ca/Motorcycles/GF125.html

    1 galon=4.546 litre
    1 kara mili=1609 metre

    bu verilere göre son linkteki "160mpg (160 mile per galon)" ifadesinden yola çıkarsak:
    160x1609=257440 metre yapar.yani 1 galon benzinle yapılmış olan yol 257.44 kilometredir.1 galon 4.546 litre olduğuna göre 257.44/4.546=56.63 kmpl(kilometer per litre)dir.

    tüm bu verilere göre benim söylediğim hakikaten yanlıştır.125 lik bir motorla 50 değil 56km hatta ekonomik bir kullanımla 65 km yol yapılabilir.

    tabi bütün bunlar benim motoruma göre yapılan hesaplamalardır.senin yapmış olduğun aydınlanma listesine 3. sıraya sanırım kinetic gf 125'i de ekleyebiliriz.tabii 3. sıraya koyma sebebim diğer belirttiğin araçların yakıt harcamalarını bilmediğimdendir.diğer araçların yakıt harcamalarına göre liste sıralaması değişebilir.
    ahahahah sen bana 1lt ile 65 km de değil- 1lt ile 50 km giden bimotor bul hemen alacam o 125 lik scooter motoru. evdeki hesap Çarşıya uymuyo malesef. bu yapılan testler bırakın bayır aşşağı arka ayaklığa dikip azıcık gaz vererek yapılan testler belkide

    1 mondial125mt 1lt ile 30 km filan gider nekadar az yaktırırsan yaktır 40 zor bulur. hele hussarlar felan 25 filan anca pejolarda öyle. yani o yazanlar hava civa KÜLLİ yalan... (bu dediklerime honda kinetik ile mobilet müstesna)

    bu arada ben kinetik türkiye nin adresini demiştim bunlar yabancı siteler gerçi yenilerini de 110 cc yapmışlar 98 lik olacakki vergisi olmasın...
    ama şaka biyana honda kinetik muhteşem motor adamlar öle bi mimari yapmışlar ki 2 tane anahtarıyla motorun her yerini söküyon lastik patlasa değiştirmen 3 dk nı alır bizimkilerde bi lastik patlasa hapı yutarız sökemeyiz bilede zaten önce eksoz sonra amortisör ohoo anlat anlat bitmez bide isletmede yok zaten... ama onlarda vardı işte...

  18. #18

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    ThE_Unforgiven,
    Düştü mü derken yakıt sarfiyatından kuşkumuz yoktu o hep aynı..Ondan dolayı acaba alet mi yolda giderken yere düştü diye tereddüt ediyorduk biz.
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  19. #19
    shadow-vt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul.
    Motosikleti
    Honda Shadow
    Alıntı pacino adlı üyeden alıntı
    tüp takdırmak en mantıklısı
    + dogru ben bundan 5 ay oncesıne kadar bir italyan lpg kit markasının trakya ana bayii idim benim calıstıgım ithalatcı firma motorsikletler icin lpg kiti getirtmisti hatta arka cantalara gorede ozel tank yapılmıstı simdi ne oldu bilmiyorum her halde proje kaldırıldı sanırım (ses yok cunki hala .olsaydı duyardık)
    mıknatıslı cihaz icinse yorumum bu cihaz tofas ARG tarafından test edıldı 2-3 yıl kadar once cıkan sonuc ise tam tersi oldu aksıne yakıtı arttırdıgı acıklaması yapıldı( gazetelere cıkan bir haberdi arşivlerden bulunabilir)
    ve benim montaj servisime gelen bu cihazları takan musterilerımden memnun olana rastlamadım herkes sokup attırdı (%30 varan bir tasarruf saglayan bir cihazı sokup neden lpg taktırsınlar?)kesinlıkle ise yaramaz derim bence cunki sanayii de bazı arkadaslar bayiligini almıstı 1-2 ay sonra bayiliklerini iptal ettirdiler.( isteyene adresıyle adıyla teliyle bu sahıslarla irtibat saglayabilirim)
    Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!

  20. #20

    Üyelik
    19 Mart 2005
    hımm evet sanırım shadow-vt bu işte son noktayı koydu bence en aydılatıcı cevap buydu. teşekkürler.

    lpg li motor muhabbetine gelince onu burda yaptılar tüple çalışıyo arkaya bi küçük tüp bağlıyodu olay o şekilde... motor mobilet

    ayrıca başka bi arkadaşta pejo panteri mazotla çalıştırdı. kendim gördüm yani benzinle mazotu karıştırma değil direk mazotla çalışıyo. tabi o arkadaş tamirciydi... şimdi tofaşta çalışıyor


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler