Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Stabilize ve Mıcırlı Yollar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HaYaLeT01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Çim Biçme Makinesi
    Enduro ve Kros haricindeki motosikletlerle, özellikle de geniş tabanlı lastiklere ve atak motorlara sahip 500cc üzeri Naked veya SS tarzlarıyla yapılan dağ-bayır gezilerinde sıklıkla karşımıza çıkan asfalt-dışı yol şartlarında kısa süreli heyecanlar yaşarım. Tereddütümün sebebi gerek farklı hızlarda, gerekse seyir halinde veya manevra yaparken böyle bir durumla karşılaştığımda ne yapacağımı bilememek.

    Altınızda oynak bir zemin var ve lastiklerinizin dişleri bu yol için yapılmamışsa, yüksek hızda yola devam ederken, viraj alırken, düşük hızda manevra yaparken, frenleri kullanırken neyi nasıl yapmalıyız? Viraj ve Fren konuları ayrı ayrı ve farklı başlıklar altında tartışılmış olabilir, ama sanırım genel olarak düzgün yol şartları, stabil bir zemin öngörülüyor. Önceki başlıklarda yer alan teknikler sabit olmayan bir zeminde de aynı şekilde uygulanabilir mi, yoksa...?!

    Karşımıza bahsi geçen şartlar çıktığında, bölüm bölüm veya sürekli olarak, nasıl hareket etmeliyiz? Dikkat edin, yağmur ve kardan bahsetmiyorum, çünkü genelde hava şartları önümüzdeki yol durumu hakkında bir öngörü yaratır ve kuru bir yolda güneşin altında hızla giderken tepeyi aşar aşmaz karşınıza birdenbire yağmur ve kar çıkmaz, ancak mıcır çıkabilir, taşlı topraklar çıkabilir. (Kışın güneşli bir pazar günü heyecan için diklemesine dağlara tırmanan Endurocu ve Krosçu arkadaşlar konu dışı, ama onların yorumlarını da okumak isterim.)

    a. (eğer aşırı hızlı değilseniz) yavaşlamadan devam etmeliyiz (sürücü kontrolü kaybedeceğini düşünse de aslında motosiklet düzgün bir hızda gittiğinde daha mı güvenlidir?)
    b. dikkatle çok yavaşlayarak devam etmeliyiz (heyecan ve aşırı dikkat tam tersi etki mi yaratır acaba?)
    c. (eğer yolun küçük bir bölümü bozuk ise) hızlanarak biran önce oradan çıkmalıyız (kuyruğumuz bir sağa bir sola yalpalasa da panik yapmadıkça emniyetteyiz)

    Bu seçeneklere başka ihtimaller ve daha farklı öneriler eklenebilir (mesela bozuk yolda ilerlerken aynı anda viraja giriyorsak veya önümüze aniden bir engel çıkarsa gibi - farklı olasılıklar işin içine frenaj ve motor yatırma tekniklerini de ekliyor), onları da size bırakıyorum.
    oderint dum metuant


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaYaLeT01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Çim Biçme Makinesi
    bu konuyu güncellemek mümkün olur mu acaba?
    oderint dum metuant

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    Hızımızı Korumalı Motoru Kendi Halinde Kompresöre Bırakmalıyız (dikkat !!! Bilmedigimiz Veya Ilk Defa Gitiigimiz Bir Yol üzerinde Mutlaka Temkinli Ve Kurallara Uyarak Gitmeliyiz)

  4. #4
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Ben bir Enduro kullanıcısı olarak yeni sayılırım.(4.350km.)Ama sizin dediğiniz gibi "kuru bir yolda güneşin altında hızla giderken tepeyi aşar aşmaz karşınıza birdenbire yağmur ve kar çıkmaz, ancak mıcır çıkabilir, taşlı topraklar çıkabilir." şeklinde yola henüz karşılaşmadım.Zaten birden birede bu şartlarda bir yol çıkmaz.Mıcır asfalt yeni döküldüğünde ve henüz üzerinden silindir gitmemiş,sıkıştırılmamış durumdayken teklikelidir.Birde yol kenarında biriken mıcır tehlikelidir.Yoksa mıcır asvalt sıcak asvalttan daha güvenlidir.(Yağışlı havalarda yol tutuşu açısından)Örnek:Büyük köprü ve viyadüklerin üstü mıcır asvaltla kaplıdır.İllada böyle bir yolla karşılaştığınızda aniden fren yapmayın,aniden gaz kesmeyin,aniden vites küçültmeyin, kısacası panik yapmamyın yavaş yavaş hızınızı düşürerek yolun durumuna göre hızınızı tekrar ayarlayarak yolunuza devam edin.Bence bunların hiçbiriyle uğraşmayın alın bir Enduro gitsin

  5. #5
    HaYaLeT01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Çim Biçme Makinesi
    Alıntı CBF150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bunların hiçbiriyle uğraşmayın alın bir Enduro gitsin




    sana son derece katiliyorum, benim de dilegim en kisa zamanda gecis yapmak, hem de kismet olursa senin gibi Transalp veya V-Strom geciyor aklimdan,

    yine de tecrube konusunda bu gibi konulara ben de uzak oldugumdan bilgi ihtiyaci duyuyorum
    oderint dum metuant

  6. #6

    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    01
    Motosikleti
    ne istersen var :P
    Alıntı HaYaLeT01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp veya V-Strom geciyor aklimdan,
    tercihini biliyorum, diğerini aklına sokma bile
    [COLOR="Red"][B]geçmişte BUnReCU idi[/B][/COLOR]
    [B]ama hâââLâââ[/B]
    [B][COLOR="Magenta"]chica del viento[/COLOR][/B] [B]of 01 [/B] :cherry: & [B][COLOR="Lime"]miss dr[/COLOR][/B] ::159::

  7. #7
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    yaw öyle yollarda kim tedirgin olmaz ki altındaki enduro degilse tırsa tırsa gidecen o yollarda başka yapacak bişey yok bence
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  8. #8
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw öyle yollarda kim tedirgin olmaz ki altındaki enduro degilse tırsa tırsa gidecen o yollarda başka yapacak bişey yok bence
    İşte enduronun avantajları.. Elimde çok temiz bolbol ekstralı XT660R var.Tam bir mıcır canavarı Tüm 4 silindirlerle takas olur
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    Ben 660 X Le Mıcırlı Yollarda Gaz çekenleri Gördüm övünmemek Lazım Kendini Buna Hırlayıp Birde Tecrübeni Eklersen Deli Gibi Motor Sürenleride Izledik

  10. #10
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı SELÇUK ASLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 660 X Le Mıcırlı Yollarda Gaz çekenleri Gördüm övünmemek Lazım Kendini Buna Hırlayıp Birde Tecrübeni Eklersen Deli Gibi Motor Sürenleride Izledik
    660xin oturma pozisyonu,dengesi,ağırlık merkezi bu dediğini yapmak için çok bir sorun teşkil etmez.1 karış mcırda ssle yada nakedle bunu yapan olursa şapka çıkarırım ama
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    660xin oturma pozisyonu,dengesi,ağırlık merkezi bu dediğini yapmak için çok bir sorun teşkil etmez.1 karış mcırda ssle yada nakedle bunu yapan olursa şapka çıkarırım ama
    BİZ ONUDA GÖRDÜK SEN GÖREMEDİYSEN SENİN ADINA ÜZÜLDÜM

  12. #12
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı SELÇUK ASLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BİZ ONUDA GÖRDÜK SEN GÖREMEDİYSEN SENİN ADINA ÜZÜLDÜM
    bende birden acıdım kendime
    ama bir yandan bu şerefe nail olduğunuz için sizin adınıza çok mesut oldum
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  13. #13

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Ülkemiz yollarında ki tuzaklar ,eksik işaretlemeler,ölü gömen çukurlar,hele de mıcır ve ışıksız araçlar hepimizin en kötü kabusu olmaya devam ediyor ama
    kimse bunlardan dolayı gördüğü zarar için açtığı davalardan bir hak elde edemediğinden adalet de gecikip tam bir cıvıklık hakim oluyor ve bu durum
    bilindiğine göre halaa SS veya Chopper ile risk almak tamamaen kişisel tercihtir,ne tecrübe ne şampiyonluk para etmez pistte bile kafanızı kayaya vurarak şampiyonumuz gibi hayata veda edebilirsiniz.
    Ahkam kesmek sorunu çözmez,kıllanan adam muhabbetleri de şartları düzeltmez ve TC sürücüleri bunları daha çoook çekecekkk..
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  14. #14
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı navigator55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemiz yollarında ki tuzaklar ,eksik işaretlemeler,ölü gömen çukurlar,hele de mıcır ve ışıksız araçlar hepimizin en kötü kabusu olmaya devam ediyor ama
    kimse bunlardan dolayı gördüğü zarar için açtığı davalardan bir hak elde edemediğinden adalet de gecikip tam bir cıvıklık hakim oluyor ve bu durum
    bilindiğine göre halaa SS veya Chopper ile risk almak tamamaen kişisel tercihtir,ne tecrübe ne şampiyonluk para etmez pistte bile kafanızı kayaya vurarak şampiyonumuz gibi hayata veda edebilirsiniz.
    Ahkam kesmek sorunu çözmez,kıllanan adam muhabbetleri de şartları düzeltmez ve TC sürücüleri bunları daha çoook çekecekkk..
    + 1
    gerçekten güzel açıklamışsınız . Tebrikler
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  15. #15
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte enduronun avantajları.. Elimde çok temiz bolbol ekstralı XT660R var.Tam bir mıcır canavarı Tüm 4 silindirlerle takas olur
    iyi de benden niye alıntı yapıyon benimki yek silindir hemde şuanda ön camurlugu yok kostüm motor oldu kendileri
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  16. #16
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    en güzeli panik yapmamak gerisi kendiliğinden gelir
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  17. #17

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    abi besmele çekip çıkıcaksın yola yolda neyle karşılaşacağımız belli değil bilmediğimiz yolda sakin ve dikkatli bir kullanım ile allahın izniyle biter mıcırlı yolumuz. saygılar efenim
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Bu hafta sonu Uçmakdere'de yamaç paraşütü şenliklerine gitmiştik.
    En yüksek zirvede kroslar haricinde aşağıda yazdığm motorlar da vardı:

    1 motoran torro (aynı gün günde yaklaşık 320 km yaptı)
    4 cruiser(1 Seyhan 250,2 Ledow,1 Bisan Roadstar)
    1 MZ
    Uçmakderenin stabilize yokuşlarını bilenler bilmeyenlere anlatsın

  19. #19
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi de benden niye alıntı yapıyon benimki yek silindir hemde şuanda ön camurlugu yok kostüm motor oldu kendileri
    enduronun avantajlarını sen dile getirdin yoksa senle takas düşünmüyorum yanlış anlama
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  20. #20
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enduronun avantajlarını sen dile getirdin yoksa senle takas düşünmüyorum yanlış anlama
    yaw yuh adam bir canın sagolsun der beeaaa

    dün akşam eskisinden de saglam tamir ettim çamurlugumu daşş gibi oldu daşşş
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)