Stabilize ve Mıcırlı Yollar
-
Enduro ve Kros haricindeki motosikletlerle, özellikle de geniş tabanlı lastiklere ve atak motorlara sahip 500cc üzeri Naked veya SS tarzlarıyla yapılan dağ-bayır gezilerinde sıklıkla karşımıza çıkan asfalt-dışı yol şartlarında kısa süreli heyecanlar yaşarım. Tereddütümün sebebi gerek farklı hızlarda, gerekse seyir halinde veya manevra yaparken böyle bir durumla karşılaştığımda ne yapacağımı bilememek.
Altınızda oynak bir zemin var ve lastiklerinizin dişleri bu yol için yapılmamışsa, yüksek hızda yola devam ederken, viraj alırken, düşük hızda manevra yaparken, frenleri kullanırken neyi nasıl yapmalıyız? Viraj ve Fren konuları ayrı ayrı ve farklı başlıklar altında tartışılmış olabilir, ama sanırım genel olarak düzgün yol şartları, stabil bir zemin öngörülüyor. Önceki başlıklarda yer alan teknikler sabit olmayan bir zeminde de aynı şekilde uygulanabilir mi, yoksa...?!
Karşımıza bahsi geçen şartlar çıktığında, bölüm bölüm veya sürekli olarak, nasıl hareket etmeliyiz? Dikkat edin, yağmur ve kardan bahsetmiyorum, çünkü genelde hava şartları önümüzdeki yol durumu hakkında bir öngörü yaratır ve kuru bir yolda güneşin altında hızla giderken tepeyi aşar aşmaz karşınıza birdenbire yağmur ve kar çıkmaz, ancak mıcır çıkabilir, taşlı topraklar çıkabilir. (Kışın güneşli bir pazar günü heyecan için diklemesine dağlara tırmanan Endurocu ve Krosçu arkadaşlar konu dışı, ama onların yorumlarını da okumak isterim.)
a. (eğer aşırı hızlı değilseniz) yavaşlamadan devam etmeliyiz (sürücü kontrolü kaybedeceğini düşünse de aslında motosiklet düzgün bir hızda gittiğinde daha mı güvenlidir?)
b. dikkatle çok yavaşlayarak devam etmeliyiz (heyecan ve aşırı dikkat tam tersi etki mi yaratır acaba?)
c. (eğer yolun küçük bir bölümü bozuk ise) hızlanarak biran önce oradan çıkmalıyız (kuyruğumuz bir sağa bir sola yalpalasa da panik yapmadıkça emniyetteyiz)
Bu seçeneklere başka ihtimaller ve daha farklı öneriler eklenebilir (mesela bozuk yolda ilerlerken aynı anda viraja giriyorsak veya önümüze aniden bir engel çıkarsa gibi - farklı olasılıklar işin içine frenaj ve motor yatırma tekniklerini de ekliyor), onları da size bırakıyorum.
Reklamlar
-
bu konuyu güncellemek mümkün olur mu acaba?
-
Hızımızı Korumalı Motoru Kendi Halinde Kompresöre Bırakmalıyız (dikkat !!! Bilmedigimiz Veya Ilk Defa Gitiigimiz Bir Yol üzerinde Mutlaka Temkinli Ve Kurallara Uyarak Gitmeliyiz)
-
Ben bir Enduro kullanıcısı olarak yeni sayılırım.(4.350km.)Ama sizin dediğiniz gibi "kuru bir yolda güneşin altında hızla giderken tepeyi aşar aşmaz karşınıza birdenbire yağmur ve kar çıkmaz, ancak mıcır çıkabilir, taşlı topraklar çıkabilir." şeklinde yola henüz karşılaşmadım.Zaten birden birede bu şartlarda bir yol çıkmaz.Mıcır asfalt yeni döküldüğünde ve henüz üzerinden silindir gitmemiş,sıkıştırılmamış durumdayken teklikelidir.Birde yol kenarında biriken mıcır tehlikelidir.Yoksa mıcır asvalt sıcak asvalttan daha güvenlidir.(Yağışlı havalarda yol tutuşu açısından)Örnek:Büyük köprü ve viyadüklerin üstü mıcır asvaltla kaplıdır.İllada böyle bir yolla karşılaştığınızda aniden fren yapmayın,aniden gaz kesmeyin,aniden vites küçültmeyin, kısacası panik yapmamyın yavaş yavaş hızınızı düşürerek yolun durumuna göre hızınızı tekrar ayarlayarak yolunuza devam edin.Bence bunların hiçbiriyle uğraşmayın alın bir Enduro gitsin
-
-
HaYaLeT01 adlı üyeden alıntı
Transalp veya V-Strom geciyor aklimdan,
tercihini biliyorum, diğerini aklına sokma bile
[COLOR="Red"][B]geçmişte BUnReCU idi[/B][/COLOR]
[B]ama hâââLâââ[/B]
[B][COLOR="Magenta"]chica del viento[/COLOR][/B] [B]of 01 [/B] :cherry: & [B][COLOR="Lime"]miss dr[/COLOR][/B] ::159::
-
yaw öyle yollarda kim tedirgin olmaz ki altındaki enduro degilse tırsa tırsa gidecen o yollarda başka yapacak bişey yok bence
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Ben 660 X Le Mıcırlı Yollarda Gaz çekenleri Gördüm övünmemek Lazım Kendini Buna Hırlayıp Birde Tecrübeni Eklersen Deli Gibi Motor Sürenleride Izledik
-
SELÇUK ASLAN adlı üyeden alıntı
Ben 660 X Le Mıcırlı Yollarda Gaz çekenleri Gördüm övünmemek Lazım Kendini Buna Hırlayıp Birde Tecrübeni Eklersen Deli Gibi Motor Sürenleride Izledik
660xin oturma pozisyonu,dengesi,ağırlık merkezi bu dediğini yapmak için çok bir sorun teşkil etmez.1 karış mcırda ssle yada nakedle bunu yapan olursa şapka çıkarırım ama
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Tequ adlı üyeden alıntı
660xin oturma pozisyonu,dengesi,ağırlık merkezi bu dediğini yapmak için çok bir sorun teşkil etmez.1 karış mcırda ssle yada nakedle bunu yapan olursa şapka çıkarırım ama
BİZ ONUDA GÖRDÜK SEN GÖREMEDİYSEN SENİN ADINA ÜZÜLDÜM
-
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Ülkemiz yollarında ki tuzaklar ,eksik işaretlemeler,ölü gömen çukurlar,hele de mıcır ve ışıksız araçlar hepimizin en kötü kabusu olmaya devam ediyor ama
kimse bunlardan dolayı gördüğü zarar için açtığı davalardan bir hak elde edemediğinden adalet de gecikip tam bir cıvıklık hakim oluyor ve bu durum
bilindiğine göre halaa SS veya Chopper ile risk almak tamamaen kişisel tercihtir,ne tecrübe ne şampiyonluk para etmez pistte bile kafanızı kayaya vurarak şampiyonumuz gibi hayata veda edebilirsiniz.
Ahkam kesmek sorunu çözmez,kıllanan adam muhabbetleri de şartları düzeltmez ve TC sürücüleri bunları daha çoook çekecekkk..
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
navigator55 adlı üyeden alıntı
Ülkemiz yollarında ki tuzaklar ,eksik işaretlemeler,ölü gömen çukurlar,hele de mıcır ve ışıksız araçlar hepimizin en kötü kabusu olmaya devam ediyor ama
kimse bunlardan dolayı gördüğü zarar için açtığı davalardan bir hak elde edemediğinden adalet de gecikip tam bir cıvıklık hakim oluyor ve bu durum
bilindiğine göre halaa SS veya Chopper ile risk almak tamamaen kişisel tercihtir,ne tecrübe ne şampiyonluk para etmez pistte bile kafanızı kayaya vurarak şampiyonumuz gibi hayata veda edebilirsiniz.
Ahkam kesmek sorunu çözmez,kıllanan adam muhabbetleri de şartları düzeltmez ve TC sürücüleri bunları daha çoook çekecekkk..
+ 1
gerçekten güzel açıklamışsınız . Tebrikler
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Tequ adlı üyeden alıntı
İşte enduronun avantajları.. Elimde çok temiz bolbol ekstralı XT660R var.Tam bir mıcır canavarı
Tüm 4 silindirlerle takas olur
iyi de benden niye alıntı yapıyon benimki yek silindir hemde şuanda ön camurlugu yok kostüm motor oldu kendileri
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
-
abi besmele çekip çıkıcaksın yola yolda neyle karşılaşacağımız belli değil bilmediğimiz yolda sakin ve dikkatli bir kullanım ile allahın izniyle biter mıcırlı yolumuz. saygılar efenim
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
Bu hafta sonu Uçmakdere'de yamaç paraşütü şenliklerine gitmiştik.
En yüksek zirvede kroslar haricinde aşağıda yazdığm motorlar da vardı:
1 motoran torro (aynı gün günde yaklaşık 320 km yaptı)
4 cruiser(1 Seyhan 250,2 Ledow,1 Bisan Roadstar)
1 MZ
Uçmakderenin stabilize yokuşlarını bilenler bilmeyenlere anlatsın
-
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)