Abilerim Ablalarım Belki size komik gelebilir bu sorum ama merak ediyorum Bu racing motorlarda ki F1 lambası tam olarak ne işe yarıyo ? Onun görevi nedir ? Bi anlatır mısınız ? [Bilmemek Ayıp Değil. Öğrenmemek AYIP. ]
Abilerim Ablalarım Belki size komik gelebilir bu sorum ama merak ediyorum Bu racing motorlarda ki F1 lambası tam olarak ne işe yarıyo ? Onun görevi nedir ? Bi anlatır mısınız ? [Bilmemek Ayıp Değil. Öğrenmemek AYIP. ]
FI olarak biliyorum bende. scooterlarda da oluyor. enjeksiyon arızası olduğu zaman yanıyor diye biliyorum.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Fail İnjektion İng.
enjeksiyon hatası Tr.
F.I
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
enjeksiyon hatası ... yakıt sistemindeki, hatalarda yanar...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Sadece enjeksiyon sistemindeki değil, motorda beynin algılayabileceği tüm hatalarda yanar o lamba.
Otobanda falan yardırıp makas atarken belli bir süre sonra motor kendini F1 de zannedip,
lambalarını yakıp, sürücüsünden daha da apaçi konuma geçtiğini belli eden ışıktır...
Çok tehlikeli çooook...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Failure Indicator da olablir. O yanıyorsa motorun çalışmama ihtimali yüksek. Kontağı çevirince kısa bir süre yanıp sönüyor. Yanık kalırsa sorun var.
Benim bildigim FI(Fault Indicator) racinglerdeki FI, oda ariza isigi.
Scooterdakiler nedir bilemem.
Ama racinglerdeki isik motorda biseyler ters gittiginde yanar.
Sadece enjeksiyonla alakali seyler icinde yakmaz, mesela 3. silindirin bujisinin bobini agrizali diyebilir.
Yada motorun benzin hava ayari kotu diyebilir.
Isik kisa yaniyorsa 1 demektir uzun yaniyorsa 10 demektir.
Yani iki kere uzun uzun yanip sonduyse ve 1 kere cok kisa yanip sonduyse ariza kodu 21 demektir.
Motorun servis kitabina bakip 21 kodlu FI ne demekmis bakip motorun derdini anliyorsun.
FI her zaman olumcul bi agrizadan dolayida yanmaz, motora sonradan bi egzoz taktiysan ve servo iptali yapmadiysan o isikla yasamak zorunda kalirsin.
Yada cok basit bi sekilde hava filtren kirliyse ve motor yeterince hava alamiyosa MAP sensoru hata verir buda sana FI isigi yakar.
Tabi bu sorunun cevabini soylede bulabilirdin.
http://lmgtfy.com/?q=what+is+the+FI+...n+a+motorcycle
We are many...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)