Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Kaç km de yağ değişiyorsunuz, hangi yağı kullanıyorsunuz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Arkadaşlar bu yağlama konusu önemli, hangi marka kaç numara yağ kullanıyoruz? Kaç km de bir değişiyoruz? (tabi motorumuzun markası nedir?) Yağlama konusunda bir hata yapıp başından kötü bir olay geçen var mı? Çok mu sordum?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    Kanuni hussar her 2000-3000 km'de castrol gps1 yarı sentetik (10-40) kullanıyorum
    daha doğrusu geçen yağ değişiminde motoru yeni aldığımda onu kullandım haftaya gene aynı yağdan alıcam (6000km olunca) tavsiye ederim
    ERASER WİLL COME BACK

  3. #3
    ecel666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2004
    Şehir
    tekirda§
    Motosikleti
    seyhan 125
    15/40 kullanabilirsin iydir ben öyle yapıyorum sende yap mutlu ol
    ozgurluk saclarında ruzgari hissetmektir

  4. #4
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    yanlış bilgim için özür dileri usta bugün bakımda her 1500km'de dedi aklım karıştı benim
    ERASER WİLL COME BACK

  5. #5
    kurzweill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul

    yağlama

    merhaba arkadaşlar bmw f 650 gs için tavsiye edeceğiniz yağ hangisi olur sizce biliyorsunuz bir sürü marka ve model var piyasada

  6. #6
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Eger motosikletinizi uzun zaman kullanmak istiyorsanız mutlaka motosiklet yagı koyun.. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. Yalnız sırası gelmişken, magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.

    Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.

    Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devir arasında kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.

    Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.

    Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki yaglar motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.

    Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
    Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.

    Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..

    Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil myagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..

    Motosikletinizin daha uzun ömürlü ve daha rahat çalışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın

    Otomobil yagı ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..

    Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.
    sarph35 bunu beğendi.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    eralpt usta verdiğin bilgiler için sağol, ama scooter'lar büyük motorlar gibi şanzıman ve motor yağını bir kullanmıyor (en azından benim ki öyle). Bu durumda bahsettiğin konular hala geçerli mi? Yani benim motoruma koyduğum yağ sadece motoru yağlıyor, başka yaptığı bir iş yok. Motorun kitapcığında 10W-40 koymam tavsiye ediliyor. Bende ELF MOLIGRAF F1 koydum motora, API'nin SL seviyesini karşılayan tek yağ (Türkiye'deki). Sizce motorumun şanzıman ve motor yağı ayrı olduğu halde yinede CASTROL GPS mi kullanmalıyım? Bu arada şanzımana CASTROL Hypoy EP 90 koydum.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    6000 km de bir bakıma götürüyorum. Her motorun kendine göre bakım süresi var. Sadece yağ değiştirmek yeterli değil, bakımda hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren hidroliği yağı, zincir gerginliği ayarı, v.s... gibi şeylere de bakıyorlar. Falan filan... Haa yağ olarak da Ali Usta Mobil kullanıyor. Mobil olmazsa Castrol tercih edilebilir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #9
    stenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    değişik segmentlerde var
    çok değişken ama 15-40 10-40 ama kesin motor yağı . motorsiklet yağı koymayan yerler var mı . vahşet çünkü .

  10. #10

    Üyelik
    12 Aralık 2004
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    motorsiklet
    Gecen günde ben ilk servise gittim cırağına sordum ne yağı koyuyosunuz diye bir duraksadı 20 / 50 koyduklarını söyledi.. Bende katoloğunda 10/40 yazdığını söyleyince havalar sıcak ondan bu iyi dediler ... Walla ne yapcaz bu servislerle ya..
    İlk serviste birtek yağ değiştirdiler başkada birşey yapmadılar..

  11. #11
    patatessogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Aydın abi repsol motorun var sen castrol kullanıyorsun

  12. #12
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    Aldığımdan bu yana çok tecrübe yaptım önce castrol gps1 kullanıyordum ama sonraları mobil yarı sentetikle başladım değişime ve şimdi mobil1 tam sentetik kullanıyorum inan bana çok fark var ama repsol ve lique moly denicem bir ara haber veririm sonucu
    ERASER WİLL COME BACK

  13. #13

    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    motosikletlerin motor tertibi ve çalışma sistemi dört tekerli araçların çalışma sisteminden biraz daha fanklıdır herhalde ve ustamın tavsiyeleri gerçekten de mantıklı motor yağı kullanmak biraz daha mantıklı ne varki bir yağla 3 iş görülüyor biraz daha dikkatli olmak lazım. bu konuya ustama bir sorucam
    çapır yada reyzing önemli değil, önemli olan sen hangisisin.

  14. #14

    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    motor yağından kasıt motorsiklet yağı ama marka ve model bilmiyom

  15. #15
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Öncelikle çok sevdigim emegine saygı gösterdiğim işçiliğini hayranlıkla izledigim bir tane ustam var motor bakımlarında devamli giderim. Eee bunca sene bu işi yapmış motorum için en iyi yağın kullanılmasını istedigimi biliyor. 10/40 Castrol kullanıyorum.
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  16. #16
    cemgundes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2005
    Şehir
    ANTALYA
    Sıcak çalışan motorlarda genelde sentetik yağlar kullanılır marka farketmez.Her tipte motor farklıdır'şanzumanla birse farklı hava soğutmalı farklı fan soğutmalı farklı.

  17. #17
    barisci26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2005
    2 Zamanlı motosikletim için Castrol 2t yağ kullanıyorum.
    http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
    http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
    http://twitter.com/bariskaykusuz

  18. #18
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger motosikletinizi uzun zaman kullanmak istiyorsanız mutlaka motosiklet yagı koyun.. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. Yalnız sırası gelmişken, magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.

    Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.

    Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devir arasında kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.

    Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.

    Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki yaglar motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.

    Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
    Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.

    Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..

    Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil myagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..

    Motosikletinizin daha uzun ömürlü ve daha rahat çalışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın

    Otomobil yagı ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..

    Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.
    Kış bakımları yaklaşıyor, bu mesaj aralarda kaybolup gitmesin

  19. #19
    batuhan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul / Şişli
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5 Motosikleti: Kymco Activ 110
    ben en son castrol T4 satın almıştım
    once usteya sordum daha sonra satın aldım
    2500 km gıttım degıstırmeyı dusunuyorum

    acaba 10-40 yada 15-40 denemelımıyım..???
    (bu arada 110cc cup kullanıyorum)
    ____it's my life_1982____

  20. #20
    yamahaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    YOK
    ybr için 10-40w 4t yaglar kullanılıyor 750km de dgeiştiriyoruz....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler