Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Otomatik Zincir Yağlama Sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    seloid vana motorda en az bulunan elektirik için kötü bir seçim nerdeyse 2.5 amper çeker ve motorun startörünü baya bir zorlar daha az harcıyan selonoid de pek bulunmaz bunun yerine vakummlu muslık kullanmak en iyisidir ben yapıyorum istanbulda olan GARAJ a gelsin yapalım 250 tl lik yaglama sisitemlerinden daha iyi netice alır sıkıntısız çalışır seloidleden uzak durun ona vereceginiz paraya az bir ilave ile yaglama sisitemini yapabilirsiniz isteyen arasın beni yardımcı olayım 05322124353


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam ben 12v aldım normalide o zaten
    gv650i dediğinde haklı olabilirsin fakat
    ben sürekli çalışan bir sistem yapmayacağım selenoide birde anahtar takacağım uzun yolda 50 100 artık aklıma ne kadarda bir gelirse açıp kapatacağım.

  3. #63
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seloid vana motorda en az bulunan elektirik için kötü bir seçim nerdeyse 2.5 amper çeker ve motorun startörünü baya bir zorlar daha az harcıyan selonoid de pek bulunmaz bunun yerine vakummlu muslık kullanmak en iyisidir ben yapıyorum istanbulda olan GARAJ a gelsin yapalım 250 tl lik yaglama sisitemlerinden daha iyi netice alır sıkıntısız çalışır seloidleden uzak durun ona vereceginiz paraya az bir ilave ile yaglama sisitemini yapabilirsiniz isteyen arasın beni yardımcı olayım 05322124353
    Abi sen şu sistemi birazcık anlatsan?
    gecenin bu vakti rahatsız etmeyelim seni
    ANGARAJ

  4. #64
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sen şu sistemi birazcık anlatsan?
    gecenin bu vakti rahatsız etmeyelim seni
    aslında yaparken biri foftlayıp buraya aktarabilirse anlaşılır ama ben foto işini beceremiyorum gündüz her vakit arayabilirsiniz yazmakla anlaşılılması zor ana konusu karbüratör emme manifoldunnan,alınan çıkışla vakkumlu muslukla yagın akışı saglanıyor küçük bir hazneden akan yagı 6 lık hortumla hasasa hava kısıcı muslukla istenilen debiye ayarlanıyor ve arka dişliye yag gitmesi saglanıyor işin özü bu


    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben 12v aldım normalide o zaten
    gv650i dediğinde haklı olabilirsin fakat
    ben sürekli çalışan bir sistem yapmayacağım selenoide birde anahtar takacağım uzun yolda 50 100 artık aklıma ne kadarda bir gelirse açıp kapatacağım.
    yani olur ama vakumlu olması hem devamlı düzgün bir akışla daha iyi yaglar ve hiç elektirik harcamaz her harcanan elektirik benzin parası olarak cebe ve startöre zarardır. selonaid de far ampulu kadar harcar.

  5. #65
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında yaparken biri foftlayıp buraya aktarabilirse anlaşılır ama ben foto işini beceremiyorum gündüz her vakit arayabilirsiniz yazmakla anlaşılılması zor ana konusu karbüratör emme manifoldunnan,alınan çıkışla vakkumlu muslukla yagın akışı saglanıyor küçük bir hazneden akan yagı 6 lık hortumla hasasa hava kısıcı muslukla istenilen debiye ayarlanıyor ve arka dişliye yag gitmesi saglanıyor işin özü bu
    Yarın rahatsız ederim abi,
    Lakin makina karburatörlü deilde enjeksiyonlu ise?
    ANGARAJ

  6. #66
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    selonoid valf yerine
    12v water pump (su pompası) kullansak daha iyi olmaz mı?

    http://www.ebay.com/itm/Good-Mini-Wa...item1c406d5492

    urun 3-12 volt arasi güçle çalışıyor
    2.3 dolar
    kargo bedava

    akvaryum hortumu takılıyor tahminen
    bir ucu yag sisesine
    diger uc zincire

    basınçlı hortum bükülmez ise gayet kullanışlı
    akuye bağla
    yolculuk sırasında arada bir bas düğmeye
    zirt pirt yaglamaktan kurtul

  7. #67

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilirsinizki motosikletlerde zincir bakımı önemlidir, temiz ve bakımlı bir zincir bize konforlu ve uzun ömürlü bir çalışma sağlar. Motosiklet zincirlerinin malum fiyatları da bizi zinciri korumaya ve daha uzun zaman kullanmaya itiyor. Normal bakımları yapılan bir zincir, yani belli aralıklarla temizlenen ve yağlanan bir zincirin ortalama 25.000 km ömrü vardır. Fakat yapacağımız sistem ile bu süre yaklaşık iki katına çıkmaktadır.

    Öncelikle bu fikir nasıl doğdu onu anlatayım, malumunuz zincir bakımı ve temizliği çoğu zaman zevkle yapacağımız bir uğraş olsada aslında bir zor ve zahmetli bir işdir. Etrafı kirletici bir iş olduğundan dışarda yapılmak zorundadır ve soğuk kış günlerinde yağmur ve çamurdan dolayı daha çok yağlanmak isteyen zincirimizle zature olma pahasına hiçbirimiz uğraşmayız.

    Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma otomatik zincir yağlama sistemleri standart olan motorlu testereler geldi, bunları araştırıken bazı iş makinalarındada böyle sistemlerin mevcut olduğunu öğrendim. Araştırmayı derinleştirince böyle bir sistemin motosikletler içinde üretilip piyasaya sunulduğunu gördüm.

    Evet, ne yazıkki sistem yurtdışında var henüz ülkemize gelmiş değil. Fiyatı yaklaşık 50 YTL ve tabiki bu fiyat orası için geçerli, ülkemize gelirse eğer vergiler masraflar ve ithalatcı karıyla fiyatın 2 mislini geçebileceğini rahatca söyleyebilirim. Neyseki çok zor bir sistem değil, bunu biz kendimizde yapıp aracımıza uygulayabiliriz.

    Önce hazır olan sistemden bir iki örnek resim vermek istiyorum

    http://www.loobman.com/photos/nlg_div_ftr.jpg
    http://www.loobman.com/photos/nlg_cb500.jpg
    http://www.loobman.com/photos/lge_sv650.jpg

    Bu resimlerde sistemin yağ haznesi olan küçük şişenin motorlara mote edilmiş hallerini görüyoruz.

    http://www.chainoiler.co.uk/photos/lge_sprocket.jpg

    Bu resimde ise sistemin can damarı olan ve dişliye yağ damlatan plastik bir mekanizma var.

    Bizim bunu el ile yapmamız oldukca zor ve riskli olduğu için daha farklı ama aynı amacı taşıyan bir sistem yapacağız.

    Evet, başlıyoruz :

    öncelikle bize neler lazım bir bakalım ;

    Yağ haznesi olarak kullanmak için bir adet plastik şişe, bunun için en iyi çözüm aseton şişeleridir. 200 ml civarında bir kapasite bize yeterli olacaktır.

    http://img207.imageshack.us/img207/1...iesmallos7.jpg

    Şişeyi sabitlemek ve kullanacağımız hortumları toparlamak için yeteri miktarda plastik kelepce.

    http://img149.imageshack.us/img149/5...rtsmallfx0.jpg

    Yeteri miktarda akvaryum hava hortumu ve bir adet bu hortumların vanası

    http://img149.imageshack.us/img149/7...umsmallim7.jpg

    En zor ekipman, bir adet 12 Volt selenoid valf

    http://img226.imageshack.us/img226/3...idsmallro2.jpg

    Şimdi bir çoğunuz selenoid valf in ne olduğunu bilmeyebilir, ne olduğunu bilmeyen kişi nereden temin edeceğini de asla bilemez elbetteki. Selenoid valf elektirkli vana dır kısaca, çalışma voltajına göre elektirik akımını verdiğinizde kapalı olan vanayı açarak sıvı yada hava akışına müsade eder. Elektiriği kesdiğinizde ise vanayı tekrar kapatarak maddenin akışını engeller.

    Bizim sistemimizde ne işe yarayacağını anlamışsınızdır sanırım, evet selenoid valfimizi kontaktan gelen bir elektrik hattına bağlayacağız ve kontağı açtığımızda yağlama sistemizmiz devreye girecek kontağı kapattığımızda ise devreden çıkacaktır.

    Selenoid valfi nereden temiz edebilirsiniz? Belliki elektronik bir parça ve elektronikçilerde bulunur, ama ben sistemi ilk düşündüğümde aklıma bunu temin etmenin çok daha kolay bir yolu geldi. Otogaz dönüşüm istayonları, evet herhangi bir otogaz dönüşüm servisine giderseniz "benzin musluğu" istediğinizde size resimde gördüğünüz selenoid valfden verecektir. Eminimki bir otogaz dönüşüm servisi bulmak, yaşadığınız yerde bir eletronik parça satıcısı bulmakdan ve dahada ötesi onda selenoid valf bulmakdan çok daha kolay olacaktır. Fiyatları 7 YTL den 30 YTL ye kadar değişken, en ucuz olanı bizim işimizi fazlasıyla görecektir sakın fazla para vermeyin.

    Montaja başlıyoruz ;

    İlk önce yağ haznemizi yani şişemizi, kapağının dip kısmından müsait bir yerden hortumumuzun genişliği kadar deliyoruz. Delik çapına dikkat edin, hortumdan büyük olmasın sakın, hortum sıkı sıkıya girecek şişeye. Bir delikde hemen yanına açıyoruz ki burayada kısa bir hortum takıp hava almasını sağlayacağız.

    http://img97.imageshack.us/img97/310...mesmallxa6.jpg

    Sıra geldi şişemizin montajına, şişemizin için seçeceğimiz yer yağ doldurmamız gerektiğinde kolayca ulaşabileceğimiz bir yer olmalıdır. Üstteki resimlerdede gördüğünüz gibi genelde hep açıkda duruyor şişeler. Bende şişenin montajı için yolcu ayaklığının arka kısmını seçtim ve plastik kelepce ile iyice sağlamlaştırdım.

    http://img227.imageshack.us/img227/7...ajsmallsm1.jpg

    Siz estetiğe önem veren biri iseniz şişeyi görünmeyen bir yere koyabilirsiniz, fakat bu görünmeyen yerde yağ ikmali zor olacağından şişeyi kolayca söküp takabileceğiniz bir aparat yapabilirsiniz. Fikir olarak bisikletlerin suluklarını ve suluğu taktığımız aparatını hatırlatmak isterim.

    Şimdi sırada selenoid valfimizin montajı var, elbetteki sudan çamurdan ve dış etkenlerden korunacak bir yere montajlamalıyız. Ben kendi aracımda bunun için çok müsait bir yer buldum. Valfin montajı bittikden sonra (-) ucuna şase veriyoruz, (+) ucunada kontak açıkken elektrik veren bir hattan elektrik çekmeliyiz. Buna çok dikkat edin, yoksa kontak kapalıda olsa açıkda olsa valf açık kalacak ve yağ akacaktır.

    http://img153.imageshack.us/img153/6...ajsmallvu0.jpg

    Selenoid valfin montajını yapmadan önce hortumu valfe montaj ederseniz iyi olur, çünkü hortumumuz valfin ucuna göre biraz ufak kalıyor ve ısıtarak zorla giriyor. Bunuda montajlandığı yerde yapmanız imkansıza yakındır. Aman dikkat valfin plastik olan uclarını kırmayalım.

    Son olarakda hortumu uygun yerlerden geçirerek arka dişliye yakın bir mesafeye (1 cm kadar) ucu denk gelicek şekilde montajlıyoruz.

    http://img218.imageshack.us/img218/2...ucsmallbh9.jpg

    Arka dişli ile selenoid valf arasına akvaryumcudan hortumla birlikte temin ettiğimiz küçük plastik vanayı koyuyoruz. Bu vana ile yağın ne kadar aralıkla damlayacağını ayarlayacağız, bunun tarifi malesef yok. Deneme yanılma yöntemi ile ve damlaları zaman tutarak sayarak vananın ayarını vermelisiniz. Dakikada ortalama 3 damla yeterli gözüküyor bana şimdilik.

    Peki yağlama nasıl olacak?

    http://img247.imageshack.us/img247/2...masmallpe3.jpg

    Arka dişliye diklemesine bakan ve aynı hizada duran hortum ucu ağır ve yavaş bir şekilde damlayı bırakmaktadır, damlayı alan dişli ise zincirimiz tam olması gereken yerden orta içden yağlamaktadır. Ama bu işlem durduğumuz yerde gerçekleşmemektedir, çünkü emniyet açısından dişli veya zincire herhangi bir maddenin değmesini istemediğimiz için damlama yapan hortum ucunu dişliye çok yakın bir mesafede bırakdık. Motosikletimiz hareket halinde iken hortumun ucundan yavaşca süzülen yağ damlası, merkezkaç kuvveti ile dişliye damlamaktadır. Yani araç durur halde iken kontağımız kapalıyken damlama olmaz (yeni durmuş isek ucda kalan son bir iki damla damlayabilir) eğer kontağımız açıksa ve durur vazıyette isek yağ aşşağı damlar hareket etmeye başladığımızda ise yağ damlası aşşağı doğru değil geriye doğru yani tam dişlinin üzerine damlayacaktır (akacaktır).

    Evet sistemin son görünüşü aşşağıdaki gibi ;

    http://img214.imageshack.us/img214/9...lismallzk1.jpg

    Benim için estetiğin bir önemi yoktur ve fazla özenmedim, ama siz mesela en azından plastik kelepceyi beyaz kullanabilirsiniz ve şişenizin kapağıda beyaz olabilir

    Yağ hazneme 90 numara dişli yağı koyup (1 litresi 2-3 YTL) Sistemi yaklaşık 100 km test ediyorum ve tahmin ettiğim şekilde çalışmakta, sıra geldi hortumun dişliye damlatan uc kısmını bir şekilde sağlamlaştırarak sabitlemeliyiz oraya. Bu şekilde bırakırsak yerinden oynayıp kayabiliyor, yumuşak bir malzeme olması bir tehlike oluşturmuyor ama yerinden oynadığında hem görevini yapmıyor hemde istemediğimiz bölgeleri fazladan yağlıyor.

    Bu sabitleme işi için önce hortumu takabileceğiniz çapda (ortalama 5 mm) bir demir veya sert plastik boru temin etmeliyiz. Hırdavatcıları gezerken gözüme ilk görünen şeyi bunun için kullanmaya karar verdim.

    http://img138.imageshack.us/img138/3...aysmallyb7.jpg

    Evet bu bir kapalı sert yay

    http://img133.imageshack.us/img133/3...y1smallfk3.jpg

    Doğal olarak esnek bir malzeme, ama sert ve kapalı yay olmasından dolayı kendi haline bırakıldığında asla hava sızdırmıyor. Hortumumuzu hemen bu temin ettiğimiz yaya yada boruya takıyoruz ve kendi motorumuza uygun bir bağlantı demiri ile maşaya sabitleyip arka dişliye göre mesafe ve hizasını ayarlıyoruz.

    http://img227.imageshack.us/img227/8...aysmallqx8.jpg

    Ben montajlama için bir adet L demir kullandım, her nalburda bulabilirsiniz.

    http://img227.imageshack.us/img227/7...cusmallne3.jpg

    Tabi bu demiri siyaha boyasam daha hoş durur

    Evet sonuç olarak sistemimiz sağlıklı bir şekilde çalışmaktadır, fakat damlama ayarını iyi yapmalısınız. Eğer fazla damlarsa lastik yanağı biraz yağ olabilir.

    Bu arada bir not, havalar soğudukca yağının akışkanlığı zorlaşabilir ve hortumdaki vanayı biraz daha açmamız gerekebilir. Hatta çok soğuk kış günlerinde 90 numara yerine normal ucuz motor yağıda koyabiliriz.

    Ben sistemi yaparken çok eğlendim ve işlevselliğinden memnunum, umarım sizde yazıyı okurken eğlenmişsinizdir.

    Kazasız ve arızasız günler dileğiyle.
    Sağlıcakla kalın...

    Olcay AVŞAR

    olcay.avsar@motoaktuel.com
    Harika konu elinize sağlık, ancak fosil olmuş, sonda verilen linki'de açtım, ancak resimler oradada uçuk , keşke resimler faal edilebilse.
    Stock Sever bunu beğendi.

  8. #68
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Arşivimde bulduğum eski resimleri yeniden upload edip, yazıları düzenleyip bu başlığın canlanmasını sağlayan Stock Sever arkadaşa teşekkürler.
    Stock Sever ve ASİL_1 bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #69
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Vay be..
    Konu gereken ilgiyi görmemiş ama eminim feyz alanlar olmuştur.
    Olcay abi ellerine sağlık süper olmuş.

  10. #70
    konak1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    PULSAR 200
    Böyle bir sistem banada lazım

  11. #71

    Üyelik
    04 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli/Gebze
    Motosikleti
    NC 700 X
    Vakum musluğu-vanası yada vakum valfi nereden temin edilir. bilen varmı.

  12. #72
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Otogaz montajı ya da tamiri yapan yerlerde ya da oto yedek parçacılarda olur en kolay.

    Ama bu sistemi Ahmet Turan Peker abi daha da geliştirdi, daha mantıklı hale geldi.

    Sisteme bir adet zamanlayıcı eklendi ve ayarlanan zaman aralığında ayarlanan süre boyunca yağ akıtıyor.

    En önemlisi de zincire gelen kısıma fırça ekledi, ben de bu şekilde kullanıyorum.

    ATP zincir yağlama başlığına bakabilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...a-sistemi.html

    Ben bu başlığı açalı 12 yıl olmuş, vay anam vay!!

  13. #73
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otogaz montajı ya da tamiri yapan yerlerde ya da oto yedek parçacılarda olur en kolay.

    Ama bu sistemi Ahmet Turan Peker abi daha da geliştirdi, daha mantıklı hale geldi.

    Sisteme bir adet zamanlayıcı eklendi ve ayarlanan zaman aralığında ayarlanan süre boyunca yağ akıtıyor.

    En önemlisi de zincire gelen kısıma fırça ekledi, ben de bu şekilde kullanıyorum.

    ATP zincir yağlama başlığına bakabilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...a-sistemi.html

    Ben bu başlığı açalı 12 yıl olmuş, vay anam vay!!
    Olcay hocam benim merak ettiğim illa bir besleme sistemine gerek var mı? Bir şişeye yağ koysak ve zincir seviyesi üzeri bir yere eğimli bağlasak, temel fizik prensibine göre yer çekimi bu işi zaten halletmez mi?

    Yani otomatik besleme sistemiyle akış garantileniyor, kabul. En sağlıklı ve garantili sistem de bu, oda tamam.

    Fakat diğer türlü de sistem çalışmaz mı?

    Serumun çalışması gibi, nasıl hastadan yüksek bir yere asıyorlar, pıt pıt damlıyor, onun gibi yani...

    Akış hızını ayarlamak içinse ayarlı bir minik vana kullandık mı bu iş olur gibi geliyor. Yağın viskozitesi çok yüksekse belki bir zorlama gerekir ancak 10w40 motor yağının vizkozitesi ufak çaplı borudan akmasına engel olacak kadar yüksek gelmedi bana.(yanılıyor da olabilirim, tahmini olarak söyledim)

    Ne dersiniz, sadece bir tüp ve boru ile 10w 40 motor yağı borudan kendiliğinden akar mı?

  14. #74
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Alıntı Arenli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakum musluğu-vanası yada vakum valfi nereden temin edilir. bilen varmı.
    musluğu vanayı aliexpresste bulabilirsin. Hiç uğraşmayayım diyorsan yağlama sistemi komple satılıyor orada.

  15. #75
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay hocam benim merak ettiğim illa bir besleme sistemine gerek var mı? Bir şişeye yağ koysak ve zincir seviyesi üzeri bir yere eğimli bağlasak, temel fizik prensibine göre yer çekimi bu işi zaten halletmez mi?

    Yani otomatik besleme sistemiyle akış garantileniyor, kabul. En sağlıklı ve garantili sistem de bu, oda tamam.

    Fakat diğer türlü de sistem çalışmaz mı?

    Serumun çalışması gibi, nasıl hastadan yüksek bir yere asıyorlar, pıt pıt damlıyor, onun gibi yani...

    Akış hızını ayarlamak içinse ayarlı bir minik vana kullandık mı bu iş olur gibi geliyor. Yağın viskozitesi çok yüksekse belki bir zorlama gerekir ancak 10w40 motor yağının vizkozitesi ufak çaplı borudan akmasına engel olacak kadar yüksek gelmedi bana.(yanılıyor da olabilirim, tahmini olarak söyledim)

    Ne dersiniz, sadece bir tüp ve boru ile 10w 40 motor yağı borudan kendiliğinden akar mı?
    Zamanında denedim, çok akıyor yağ. Ya hiç akmıyor ya çok akıyor, açık unuttuğun zamanlarda da komple boşalıyor sabaha kadar.

    Yani bir selenoid vana ve zamanlayıcı şart. Ya da motordan gelen vakum vs ile ayarlanan bir sistem, ama o da çok pahalı.

  16. #76
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında denedim, çok akıyor yağ. Ya hiç akmıyor ya çok akıyor, açık unuttuğun zamanlarda da komple boşalıyor sabaha kadar.

    Yani bir selenoid vana ve zamanlayıcı şart. Ya da motordan gelen vakum vs ile ayarlanan bir sistem, ama o da çok pahalı.
    Anladim hocam, manual ayar yapmak zor demek ki. Düşündüm de eger motosiklet sabit dursa ayar kolay olurdu ama arada hizlaniyoruz arada yavasliyoruz, bozuk yolda ziplaya ziplaya gidiyoruz
    Bu durumlarda dogal akış da ya yavaslayacak yada gereginden fazla hizlanacak. Sabit dursa neye ayarlasak o şekil akar ama surekli ivmelenen ve ani yavaslayabilen bir motosiklette ayar tutmamasi doğal.
    Ben şimdilik 500km de bir yaglayip 1000de de temizleyip yaglamaya devam edeyim en iyisi

  17. #77
    stunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    honda -titan -twister
    Ben şöyle yapıyorum bu işi. Eczaneden enjektör aldım. İğnesi ni ucuna takıp düşmemesi için Japonla yapıştırdım. 2 adet çırt bant ile arka maşanın iç tarafına arka dişliye yakın yere bağladım. İğnenin ucunu zincirin ortasına gelecek şekilde eğdim. Enjektör iğnesi zincire deymiyecek. Enjektörün pompasının ucundaki lastiği söküp ortasına bir delik açıp kapak olarak kullandım. 20 50 yağ vardı Enjektörü yarım doldurup kapağını kapatıp saat tuttum. 1 dakikada 1 damla yağ akıtıyor. Birkaç deneme yaptım zinciri harika bir şekilde yağıyor. Yalnız Enjektörü fazla doldurulamaz bitmez ise eve döndüğümde altına bir kap koymak zorunda kalıyorum yoksa yere akıyor. 1 senedir kullanıyorum zincir yağlama işinden kurtuldum. Tavsiye ederim.

  18. #78

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Efsane başlık ve konu sahibi hâla burada vay be

  19. #79

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    NC750 için soruyorum: kontaktan gelen hangi kabloya bağlamak gerekir? Özellikle şu kablo diyeceğiniz bir kablo var mı?

    Ayrıca boyutunun daha küçük olması sebebiyle, solenoid valf yerine mini dalgıç pompa kullanılırsa nasıl olur? Zamanlayıcı röle ile 60/90 saniyede bir, 1 saniyeye ayarlayıp, 1 saniye boyunca bir kaç damla damlaması sağlanabilir diye düşünüyorum.

  20. #80
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC750 için soruyorum: kontaktan gelen hangi kabloya bağlamak gerekir? Özellikle şu kablo diyeceğiniz bir kablo var mı?

    Ayrıca boyutunun daha küçük olması sebebiyle, solenoid valf yerine mini dalgıç pompa kullanılırsa nasıl olur? Zamanlayıcı röle ile 60/90 saniyede bir, 1 saniyeye ayarlayıp, 1 saniye boyunca bir kaç damla damlaması sağlanabilir diye düşünüyorum.
    Kontak açıldıktan sonra elektrik veren her yerden tetik alabilirsin.

    NC için en kolayı sinyal rölesinden almak olur, bagajın sol tarafında, kolay ulaşılan bir yerde.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler