Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

silindir sayısı önemli midir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    marka karşılaştırması yaparken dikkatimi çekti japon markalar 600 cc den itibaren hemen 4 silindire geçiş yapmış,kavasaki nin 1300 cc 6 silindirli motorunu bile gördüm(voyager)
    buna karşılık avrupalı üreticiler mesela bmw de 600 cc modeller tek silindirli,800 cc f800 çift silindirli motora sahip.aprilla nın futura rst 1000 i çift silindirli.
    ilk başta acaba japonlarda hep ss modellere mi baktım diye düşündüm ama genel olarak hemen hemen tüm modellerde 600 cc üstünde 4 silindir var.
    daha fazla silindirin olması ne gibi artılara ya da eksilere götürür bizi?yeterli bilgiye sahip değilim ama ilk başta bakınca sanki japonlar daha yüksek bir teknoloji kullanıyolar izlenimi yarattı bende.markaların üretim felsefesinden mi kaynaklanıyor bu durum?yani daha az maliyeti mi amaçlıyorlar acaba avrupalılar?ya da bazı sınıflar için gerekli bir durum mudur düşük silindir sayısı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    okayyorukcuoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    hakkaten bilen varsa açıklasın tek silindirli motor 600cc olabiliyorsa neden daha fazla silindire ihtiyaç var daha fazla kilo artıyor yakıt artmazmı
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar.

  3. #3

    Üyelik
    16 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul Köyü
    Motosikleti
    Fazer
    bunun nedeni mekanik kısıtlamalardır. Uzun piston hareketi(strok) ile geniş bir devir aralık bandında yüksek tork elde edersiniz ki bu endurolar için çok kullanışlıdır ( gereksiz vites oynamalarını ortadan kaldırır). Sport modellerde ise kısa strok ile daha fazla güç, daha dar bir devir bandında(tork olarak) üretilir ki bu durumda da cc yi büyütmek için silindir sayısını artırmak gerekir.

  4. #4
    Kaiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Markayla alakası yok, karşılaştırılan modeller enduro ve sport. Ne marka olursa olsun enduro modeller tek veya 2 silindirli olur, sport modeller ise en az 2 silindir, çoğu zaman 4 silindirli olur. Reus gayet güzel açıklamış bunun teknik nedenlerini. Kısaca özetlemek gerekirse, az silindir düşük devir ve yüksek tork, çok silindir yüksek devir ve yüksek beygir sağlar.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  5. #5

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    silindir sayısı arttıkca motor daha düzğün dengeli ve pürüzsüz çalışır

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Silindir sayisi evet onemlidir ama motorun cesidine gore bu degisir. Enduro ve cross motorlarda tek yada cift silindir tercih edilir. Cift V silindir yada 45 C acili tek silindir motor torku yukseltir cekis saglar , zorlanmaya daha mukavetlidir ve bakimi daha ekonomiktir. Sirali 4 silindir motorlarda ozelikle SS ve Naked motorlarda ise bu tam tersidir . 6 vites olduklarindan sirali silindir ile yuksek hizlara ulasabilirler , zorlanmaya pek gelmez bakimi biraz daha masraflidir. (Yatak sarma riski yuksektir) sesi farklidir. Avrupali motorlar ornegin Ducati nin sesi hiriltili cikar cekisi iyi dir fakat son hizi japonlar kadar tatmin edici degildir. 4 sirali motorun vibrasyonu cok dusuktur son hiza verileri daha verimlidir.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir sayisi evet onemlidir ama motorun cesidine gore bu degisir. Enduro ve cross motorlarda tek yada cift silindir tercih edilir. Cift V silindir yada 45 C acili tek silindir motor torku yukseltir cekis saglar , zorlanmaya daha mukavetlidir ve bakimi daha ekonomiktir. Sirali 4 silindir motorlarda ozelikle SS ve Naked motorlarda ise bu tam tersidir . 6 vites olduklarindan sirali silindir ile yuksek hizlara ulasabilirler , zorlanmaya pek gelmez bakimi biraz daha masraflidir. (Yatak sarma riski yuksektir) sesi farklidir. Avrupali motorlar ornegin Ducati nin sesi hiriltili cikar cekisi iyi dir fakat son hizi japonlar kadar tatmin edici degildir. 4 sirali motorun vibrasyonu cok dusuktur son hiza verileri daha verimlidir.

    Bu kanıya nerden vardın arkadaşım?

    Alıntı ufuk-*- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    marka karşılaştırması yaparken dikkatimi çekti japon markalar 600 cc den itibaren hemen 4 silindire geçiş yapmış,kavasaki nin 1300 cc 6 silindirli motorunu bile gördüm(voyager)
    buna karşılık avrupalı üreticiler mesela bmw de 600 cc modeller tek silindirli,800 cc f800 çift silindirli motora sahip.aprilla nın futura rst 1000 i çift silindirli.
    ilk başta acaba japonlarda hep ss modellere mi baktım diye düşündüm ama genel olarak hemen hemen tüm modellerde 600 cc üstünde 4 silindir var.
    daha fazla silindirin olması ne gibi artılara ya da eksilere götürür bizi?yeterli bilgiye sahip değilim ama ilk başta bakınca sanki japonlar daha yüksek bir teknoloji kullanıyolar izlenimi yarattı bende.markaların üretim felsefesinden mi kaynaklanıyor bu durum?yani daha az maliyeti mi amaçlıyorlar acaba avrupalılar?ya da bazı sınıflar için gerekli bir durum mudur düşük silindir sayısı?
    Avrupalılar maliyeti azaltmıyor ki. Maliyeti azaltsalardı heryer avrupalı motor dolardı
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #8

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    tek bildiğim silindir sayısı artarsa motor daha fazla yakar ama genelde ssler 4 silndir yani 600cc üstü ama endurolar çift oluyo

  9. #9

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    kawasaki er 6n 650 cc çift silindirrrr.o bir japon ve o bir çift silindirr
    meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,

  10. #10
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    bence de her şeye rağmen 4 silindir her zaman iyidir.
    stabil olması vibrasyonsal sotunların olmaması bence fazla yakmasına ve bakımınada değer

  11. #11
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    4 silindirlerin sesi nasıl ama Bitiyorum,bitiyorummmmmmmmm....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  12. #12
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    konuyla ilgili bilgim yok ama bazı verilen cvpları ustalar okusun .......... gülerler valla
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  13. #13
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    Alıntı reus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun nedeni mekanik kısıtlamalardır. Uzun piston hareketi(strok) ile geniş bir devir aralık bandında yüksek tork elde edersiniz ki bu endurolar için çok kullanışlıdır ( gereksiz vites oynamalarını ortadan kaldırır). Sport modellerde ise kısa strok ile daha fazla güç, daha dar bir devir bandında(tork olarak) üretilir ki bu durumda da cc yi büyütmek için silindir sayısını artırmak gerekir.
    +1
    teknik olarak açıklama işte budur gerisi motosiklet sahibinin seçimidir
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  14. #14
    navigator55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Silindir sayısı amaca göre değişkenlik gösterir, yüksek devir ve beygir istenen durumlarda ki bu 600 cc lik ürünlerde çok bariz bellidir,redline enaz 10.000 ve
    beygir de 100-110 civarıdır.
    Buna mukabil 2 silindirli ve 900veya 800 lük makinaların ise beygirleri70-80 civarında gezerken torkuna bakarsanız diğerinden çok daha yüksektir,yani
    pratikte arkanızdaki yolcuyla vitesi çok oynamadan tırmanır gidersiiniz.İşte
    bu yüzdendir ki uzun soluklu gezilere sık sık ve yüklü çıkanlar daima TORKU
    yüksek makinaları tercih ederler.
    Bu yüzdendir ki TWIN motorlar efsane olmuşlardır.İstisnasız her markanın bu tür motoru prestij modelidir.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  15. #15
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    aynı hacimde daha fazla devir ve beygir gücü için daha fazla silindir şart.
    örnek olarak
    suzuki sv650s: 650cc 2 silindir 75 hp
    suzuki gsxr600: 600cc 4 slindir 130 hp

  16. #16
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Beygir gücü iyidirde tork gibisi yoktur...
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  17. #17
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    cvplar için teşekkürler arkadaşlar.sınıfsal farklarmış bu çeşitliliği doğuran bunu anlamış olduk.ama nedeni ne olrusa olsun 600 cc ve üstünde tek silindir çokta anlamlı gelmedi bana.
    çift silindirli modellerden birindede paralel 2 silindirli yazıyodu sıralı demeye getirmişler demek ki.v tip olması yada paralel olmasının vibrasyona çok etkisi var mıdır?
    bir de silindir sayısının az olması yakıt tüketimine pek yansımıyor galiba.amcamda fz6 fazer ve cbr 600 var onların yakıt tüketimleri 6 lt civrındaymış.başka bi tanıdıktada polislerin kullandıgı bmw lerden var onun makinada 7,5 civarı yakıyomuş 100 km de.gerçi 98 model biraz daha eski ama aradaki farkta büyük bence.motor hacimleri hemen hemen aynı

  18. #18
    Kaiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    45 derece açılı V motorlar, motosiklet motorlarının en temel modellerinden biridir. Pistonlar hareketlerini sıralı motorlar gibi dikey eksende yapmadığı için vibrasyonu azdır, sesi çok güzeldir. Yakıt tüketimine etki eden çok faktör var, silindir sayısına takılma. Enjeksiyonlu olması, yüksek beygir gücü alma amaçlı valf tasarımları gibi faktörlerde etki eder. 98 model bir motorla, son teknoloji motorları kıyaslama.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  19. #19
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    [QUOTE=ExTReMa;868412]Bu kanıya nerden vardın arkadaşım?




    Dostum 2 silindir ile 4 silindirin sesi hayatta bir olamaz. Bunu iyi ustalar uzaktan bile anlar. Harley tipi V motorlar hep pata pata dedigimiz bir ses cikarir cunku silindir 45 c aldigi bir basinc uygular manifolda ve iki silindir pes pese vurus yaptigindan bu ses olusur. 4 sirali silindir de ise bu ses o kadar seridir ki sen bunu uzun bir inilti gibi duyarsin. asagidaki videolar sanirim sana yeterince aciklayici olacaktir.

    ducati monster
    http://www.youtube.com/watch?v=2tJlw...eature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=_vorY...eature=related

    Yamaha fazer 4 sira silindir

    http://www.youtube.com/watch?v=iV4K_...eature=related

    Ozelikle fabrika egzoz lari ile sectim ki tam sonuc belli olsun diye
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  20. #20
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Seslerini değil son hızlarını demiştim ben
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)