Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Baskı balatanın bittiğinden nasıl emin oluruz ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Evet arkadaşlar baskı balatanın ömrü ne kadardır ? Tabiki bu şehir içi şehir dışı kullanıma göre değişir fakat. Ortalama bir ömür biçilebilir diye düşünüyorum. Motorum 3000 km önce hiç teklemeden titremeden kalkıyordu (Motor sıcak olduğu durumlardan bahsediyorum.) fakat şimdi debriyaj kolunu ne kadar kontrollü salarsam salayım titreme yapıyor. Bu durumda şüphelenicek ilk parça baskı balatamı olmalı ? Yoksa şundanda olabilir diye önerileriniz varmı ? Tecrübeli arkadaşların bilgisine ihtiyacım var. Teşekkürler
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Motor çok düşük bir hızda hareket ediyorken 3 yada 4. vitese tak. Debriyaj sıkılı iken devri iyice yükselt ve debriyajı aniden bırak. Eğer baskı balatan iyi durumdaysa devir aniden düşer. Eğer baskı balatan kötü durumda ise (bitmiş ise) devir yüksek bir değerde takılır kalır ama motor yürümez. Yüksek viteste olduğundan motor fırlamaz merak etme.
    Kullanıma göre çok değişir. Birkaç bin kmde baskı balata yokeden insanlar var 25bin km kullanan insanlar var. Bu sebeple kullanım kılavuzlarında genelde her servis bakımında bir KONTROL ibaresi bulunur sadece. Yani belli bir kilometrede değiştirin yazmaz.
    Bitik baskı balatada motor zorlandığında devir yüksek kalır ama motosiklet yürümez. (Motor torkunu şanzımana ve dolayısı ile arka tekere aktaramadığı için)
    Not: Motosikletinde debriyaj yağın içinde (ıslak) sistemle çalışmaktadır. Eğer motosiklete uygun olmayan bir yağ kullanıldıysada baskı balata sorunları olabilir. Örneğin otomobil motor yağını ıslak debriyajlı bir motosiklette kullanamazsın.
    yunuserturk ve saksı bunu beğendiler.

  3. #3
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Saol memin usta hemen deniyicem tavsiyeni. Çok teşekkürler...
    Okan ACAR

  4. #4
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    scooterda da bu var mı ? (benim motor titremeye basladı )
    ANKARA MT

  5. #5
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Scooterlardada var ama vites olmadığı için deneyebilmek arka frenle motoru zorlamak lazım. Eğer kendinizi bu denemelere rağmen balatanın durumuna dair yorum yapacak durumda bulmuyorsanız "güvendiğiniz" bir servise götürün. Eğer kendiniz anlayamıyorsanız kötü niyetli bir servis bitmeyen balatanıza bitti diyebilir. (Gözümle gördüm) Baskı balata değişimide biraz işçilikli ve pahalıdır.

  6. #6
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    memin hocam saygılar
    bende de 150 lik crusier var
    motoru yürüme hızında yürütmeya çalıştığım zaman,kafa atar gibi ıplaya zıplaya kalkıyor biraz gaz verip debriyajı bırakınca normal gidiyor,yarım debriyaj çok zor oluyor.
    sence debriyaj balatamda sorun olabilir mi?
    not:1900km deyim motorda castrol actevo 4t 20-40 var

  7. #7
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    memin1857 dostum bilgiler icin cok sagol tskler
    ANKARA MT

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Baskı balatası bittiği zaman vites değiştirirken motor kaçırmaya başlar. Yani debriyajıaniden bırakmış gibi olursunuz. Tamamen bittiği zamanda vites değiştirmek mümkün olmaz son taktığınız viteste takılı kalır.
    Balata aşındıkça kalınlığı değişeceği içiğn kavrama noktasını yeri elcikte yukarı doğru kayar bu nedenle debriyajı sonuna kadar sıksanda tam ayırmayabilir. Bunu düzeltmek için debriyaj telinin boyunu ayarlayan bir vida vardı oradan debriyaj teli kısalacak şekilde ayar yapılır. İlk önce bu ayarın yapılması lazım baskı balatası kullanıma göre değişmekle birlikte oldukça uzun ömürlüdür. Motosikletlerde ağarlık az olduğu için daha da uzun ömürlü oluyolar.
    Otomobilim 100 000 km yi geçmiş durumda ve orijinal baskı balatası ile kullanmaktayım.
    Benim tavsiyem hemen balatayı değiştirmeye kalkmadan önce debriyaj telinin boyunu ayarlamanızdır.

  9. #9
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baskı balatası bittiği zaman vites değiştirirken motor kaçırmaya başlar. Yani debriyajıaniden bırakmış gibi olursunuz. Tamamen bittiği zamanda vites değiştirmek mümkün olmaz son taktığınız viteste takılı kalır.
    Balata aşındıkça kalınlığı değişeceği içiğn kavrama noktasını yeri elcikte yukarı doğru kayar bu nedenle debriyajı sonuna kadar sıksanda tam ayırmayabilir ama bu alet kullanmadan parmağınızla bir vidayı çevirerek kolayca düzeltilir. Bunu düzeltmek için debriyaj telinin boyunu ayarlayan bir vida vardı oradan debriyaj teli kısalacak şekilde ayar yapılır. İlk önce bu ayarın yapılması lazım baskı balatası kullanıma göre değişmekle birlikte oldukça uzun ömürlüdür. Motosikletlerde ağarlık az olduğu için daha da uzun ömürlü oluyolar.
    Otomobilim 100 000 km yi geçmiş durumda ve orijinal baskı balatası ile kullanmaktayım.
    Benim tavsiyem hemen balatayı değiştirmeye kalkmadan önce debriyaj telinin boyunu ayarlamanızdır.
    Balata bitince debriyajı aniden bırakmışsınız gibi OLMAZ. TERSİNE sanki bırakmamışsınız yarım debriyaj yapmışsınız gibi olur (çünkü aktarmaz kaydırır). Tamamen bittiğindede vites gayet rahat değiştirilebilir, ama motosiklet/otomobil HİÇ hareket etmez. (Her zaman boş viteste gibi olur) Bazı otomobil/motosikletlerde balata eskidikçe kavrama noktası kayar, ve debriyaj teli ayarlanmaz ise debriyaj kolu balatayı tam ayırmayabilir. yucikanın bahsettiği konu bu. Ama her motorda böyle olmaz. Doğan SLX otomobilde bile balata eskidikçe kavrama noktası otomatik atan debriyaj var. Dolayısı ile bazı motosiklet/otomobillerde balata eskidikçe kavrama noktası kaymayabilir. Debriyaj telinin ayarını yapmak mantıklı bir tavsiye fakat balatanın bitmesi ile ilgili yazılanlar doğru değil. Otomobilde olsa motosiklette olsa balata ömrü sürücüye göre korkunç değişir. Aynı otomobille 100.000kmden fazla aynı balatayı kullanan insan var 20.000kmde debriyaj bitiren insanlar var. Motosiklette birkaç bin kmde devriyaj bitirenler var, onbinlerce km götürenler var. Yada 100.000de sizin kullandığınız debriyaj sizin için bitmemiş AMA benim için bitmiş olabilir. Öncelikle sadece sert kullanımlarda kaydırmalar başlar. Örneğin benim kullanım tarzımla hem balata daha çabuk bitiyor hemde ben sert kullandığım için efendi kullanırken kaydırmayan balata ben kullanınca kaydırıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler