Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Benzinin soğuk ve normal sıcaklıkta olması arasında fark varmıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun
    -havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ??
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    buz kalıbına gerek yok nasıl olsa bir saat için eriyecek onun yerine intercooler öneririm

  3. #23
    kadavra450 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    benzinin buharlaşma konusunda aklıma takılan birşey var:lpg'li araçlar eğer benzinle çalışmazlarsa lpg'nin gaz olması nedeniyle karbüratörde kurum bırakıyor vede tıkanmasına sadece lpg ile çalışır duruma gelmesine yol açıyor.bu durumun olmaması için arabayı arada sırada benzinle çalıştırmak gerekiyor ki sıvı olan benzin kurumları alsın götürsün.karbüratörde sıvı olan ve motora sıvı olarak damlayan benzinin yanmadan buharlaşması için bence küçük basınç gerekli.pistonlar bunu sağlayabilirler mi?özellikle yüksek devirlerde karbüratör görmüş olan arkadaşlar bilirler,motora büyük miktarda benzin pompalanıyor ve de buharlaşması zor.
    Ho :RED
    H1 :KABUL

  4. #24
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Benzin olsun motorin(mazot)olsun ideal ısı vardır.Dizel motorlarda motorin sıcak olduğunda erken ateşleme fazla buharlaşma yapar yoğunluğunu kaybeder.Soguk mazotta ise (tabii bu donma derecesindeki için) kristalleşme yapar enjektörden önce filitreleri tıkar.Benzin ise günümüzde karışımları değişik olduğu için (solvent su vs.) sıcaklık ve soğuklukta fark eder.Buzdolabına yakıt koyulduğunu yazmış bir arkadaş o yakıtın karışımında kolay buharlaşabilen tiner ve türevi gibi maddeler eklenmiştir onun için buharlaşmasını azaltmak için yapılmıştır.DİKKAT EDERSENİZ YAZIN ALDIĞINIZ YAKIT İLE KIŞIN ALDIĞINIZ YAKIT KM. OLARAK FARK EDER.Bunu göz önünde bulundurarak düşünün.Yakıt Depomuza kışın daha fazla dolar.Yani bu özgül ağırlık meselesi.Biz yakıt testlerini yaparken (Üretici fabrika)kullanılan yakıtı lt. olarak ölçmeyiz KG. olarak tartarak araçlara koyarız.bunun sebebi sıcak veya soğuktaki hacim değişimi.Yağda aynı şekilde.Yani yakıt sıcak ve soğuk olarak fark eder.

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun
    -havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ??
    Sana yuh diyorum başka bişi demöiyorum)))))))))))Müthiş türkleriz.

  5. #25
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    belki siz bi pervane falanda takarsiniz karburator girisine.Sonrada turbom var dersiniz ... :D
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  6. #26
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Ya sayenizde millet sapıtıp benzini soğutmaya çalışacak...

    Motosikletnet = Hurafe cenneti. Az kaldı böyle anılmamıza. Yoruldum yani, daha bişe demicem.

  7. #27
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun
    -havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ??
    Evet konulabilir. Çoğu intercooler'lı yüksek performanslı turbo araçlarda intercooler önüne bir kafes yaparlar ve bu kafese buz koyarlar. Ben 911 Turbo'da görmüştüm. Bu sistem daha çok kısa mesafe kullanımda yapılıyor. Daha etkili bir sistem ise su püskürtmedir. Bu sisteminde 2 tipi var. 1. İntercooler üzerine püskürtme. 2. Emme manifolduna pülverizasyon ile. 2. Sistemin mantığı yanma odası hararetini alarak daha fazla havanın dolması yönünde ama açıkcası ben fazla ilgilenmedim bu sistemle. Başka uçuk ama çok mantıklı fikirlerden biride Kuru buz uygulaması. Bu sitemde de normal buz yerine Kuru buz (CO2) kullanıyorsunuz. Oldukçada etkili olduğu söyleniyor. Eğer atmosferik bir motorsa hava filtresi önüne yapılacak bir kafes ile (tabi su tahliyesi vb herşey ona göre dizayn edilecek) bu kısma buz konularak emiş havası soğutulabilir.

    Benzini soğutmak isteyenlere önerimde. Bir helezon boru hazırlayın ve etrafını kapatıp içine 0 derece su koyun. Helezondan geçen benzin bu sırada soğuyacaktır. Böylece benzininizde soğumuş olur. Tabi faydası olmayacak ama yapmak isteyene fikrimizi sunalım.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  8. #28
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    benzinin ısısı yakıt tasarrufu için önemlidir. ileri sürüş teknikleri uzmanları sabah erken saatlerde alınan benzinle öğlen alınan benzin arasında gidilen mesafenin farklı olduğunu anlatıyorlardı. genelde serin havalarda benzinin daha yoğun olduğunu söylüyorlar. örneğin geçen pazar öğleden sonra saat 1 gibi opet den benzin aldım pompacı depoya doldururken depodan buhar çıktığını farkettim. sanırım bahsettikleri şey buydu.

    walla ben onları yalancısıyım.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  9. #29
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzinin ısısı yakıt tasarrufu için önemlidir. ileri sürüş teknikleri uzmanları sabah erken saatlerde alınan benzinle öğlen alınan benzin arasında gidilen mesafenin farklı olduğunu anlatıyorlardı. genelde serin havalarda benzinin daha yoğun olduğunu söylüyorlar. örneğin geçen pazar öğleden sonra saat 1 gibi opet den benzin aldım pompacı depoya doldururken depodan buhar çıktığını farkettim. sanırım bahsettikleri şey buydu.

    walla ben onları yalancısıyım.
    Abicim dediğin olay motorun verimli çalışmasıyla ilgili değil sıvılar ısısına göre hacim değiştirir.Soğukta daha fazla sıcakta daha az sıvı alınır litre hesabında böyledir.ama kg olarak alırsak her hava sıcaklığında aynı yakıtı alırız yani.Örnek atıyorum 1lt su +4 derecede 1 kg. ama 1lt.su +30 derecede 0,900kg dir.Bu değerler sıvının çeşidine göre değişir.

  10. #30
    roa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZN
    Benim bildiğim performans arabalarının bg gücünü yükseltmek için bagaja benzin soğutması için özel yapılmış çift fanlı bir sistem var.Soğuk benzin motora güç katabiliyor

  11. #31
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı roa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim performans arabalarının bg gücünü yükseltmek için bagaja benzin soğutması için özel yapılmış çift fanlı bir sistem var.Soğuk benzin motora güç katabiliyor
    O tür araçlara uçuculuğu fazla olan karışımlar katılıyor onların fazla buharlaşıp gitmesini önlemek amaçlı olabilir.performans araçlarında onun için bu tip sistemler olduğunu biliyordum.

  12. #32

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    hangi yakıt türü olursa olsun içtenyanmalı motorda yanan kısım gaz olan yakıt kısmıdır yani benzin buharı. o nedenle yakıt nekadar sıcak olursa okadar kolay yanar. ısınmak için vakit kaybetmez çevrim sırasında böylece dışarıya daha az çiğ benzin atılır. yanı soğutmak yerine ısıtmak dah açok fark yaratır. çok basit birşey söyleyeceğim, eğer soğutmak performans yada daha iyi yanma sağlasaydı kışın motorlar yazın olduğundan daha çabuk çalışırdı.

    ama havanın en soğuğu makbuldür çünkü soğukta birim hacim havada daha çok oksijen bulunur.

  13. #33
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı kll adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi yakıt türü olursa olsun içtenyanmalı motorda yanan kısım gaz olan yakıt kısmıdır yani benzin buharı. o nedenle yakıt nekadar sıcak olursa okadar kolay yanar. ısınmak için vakit kaybetmez çevrim sırasında böylece dışarıya daha az çiğ benzin atılır. yanı soğutmak yerine ısıtmak dah açok fark yaratır. çok basit birşey söyleyeceğim, eğer soğutmak performans yada daha iyi yanma sağlasaydı kışın motorlar yazın olduğundan daha çabuk çalışırdı.

    ama havanın en soğuğu makbuldür çünkü soğukta birim hacim havada daha çok oksijen bulunur.
    Erken ateşleme noolcak sıcak yakıtta daha sıkışmadan yanacak yakıt üst ölü noktaya gelmeden verdiğimiz avansdan önce ??? Bunun sonucu olmazmı.

  14. #34

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    zaten iki sorun var birincisi, eğer gaz halinde olan yakıt yani yakıt buharı önce yada sonra yanarsa ya vuruntu olur yada yakıt yine boşa gider. o nedenle zamanlamanın çok iyi ayarlanması lazım. (ki bu aslında üstünde çalışınca halledilebilecek birşey) ,ikinci sorun ise ve bence en zoru, eğer sıcak yakıt buharı soğuk hava ile karşılaştığında( bu soğuk hava normal sıcaklıktakı hava da olabilir - yakıtın buharlaşması 200 derece civarında oluyor ) yoğunlaşmayı önlemek, yada yoğunlaşan yakıtın motoru boğmadan tekrar depoya geri dönmesini sağlamak.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler