Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

97 oktan PO benzinin yarar ve zararları nelerdir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Bu site sayesinde motoruma 98 oktan benzin koymamın ileride iyi sonuçlar doğurmayacağını öğrendim. O nedenle sürekli 95 oktan Opet kullanıyordum. Ancak, geçenlerde Erdemli/Mersin'de, bir benzin istasyonunda çalışan pompacı ile yaptığım sohbette, kendi motorunda (mondial 150cc) 97 oktan PO kullandığını ve diğer motorcularında bir kısmının bu benzini tercih ettiğini öğrendim. Hiç bir sorunla karşılaşmadığını belirtti. Bu nedenle ben de en son depomu bu benzinle doldurttum. Motorun çekişi ve hızlanması çok farklılaştı, sanki ekstra 3-4 beygir civarında güç eklenmiş gibi oldu. Ancak benim merak ettiğim ve içimi kemiren soru, acaba performans alırken motora da bir zarar veriyormuyum? Bu konuda bilgilerini paylaşan herkese şimdiden teşekkürler.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    motosikletten motosiklete bu sorunun cevabi degisecektir sanirim. cbr 125 için 91 oktan ve üzeri kurşunsuz benzin konulmasi istenmiş durumda. şu halde düşünürsek 91 oktan için optimize edilmiş(kompresyon orani vb buna göre) olan bi motorda daha üst oktanlar ancak psikolojik bir performans artişi sağlayabilir. ben artik standart çok bulunduğu için 95 oktan kurşunsuz kullaniyorum.
    teknik konularda bilgili arkadaslar belki daha iyi yardimci olurlar.

  3. #3
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Oktanla ilgili çok önemli bir topic var arama yaparsanız bulursunuz...

    Buyrun topic: http://www.motosiklet.net/forum/show...ighlight=oktan
    Cüneyt Eralp

  4. #4

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Yaa PO nun yakıtları artık bio içerikli oldu. O da pek hoşuma gitmemeye başladı.
    Geçen benzin alırken ; sordum. Bu ; bio benzin cart- curt diye övmeye başladılar.Zaten kokusu da pek hoşuma gitmedi. Tabi bu biraz da zevk veya görüş meselesi sizin düşüncelerinize saygım var.
    Ayrıca PO nun bütün istasyonları bana 2.sınıf geliyor. Yani düşük kalite benzin , pek ii olmayan hizmet. Tabi bu dediklerim Eskişehir için geçerli.
    Ben belki 4 aydan beri ; mecbur kalmadıkça OPET dışına çıkmıyorum. Hem buradaki opetlerin sahibi aynı adam.Müşteri memnuniyeti süper. Çalışan hatunlarla da kanka oldum..
    Geçinip gidiyoruz işte..

  5. #5
    zed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Motosikleti
    runner vxr 200
    bende po kullanmıştım yüksek oktanlısından hiç bir performans alamadım bp den ultimate diye satılan dan aldım gine bi fark olmadı sonra 95 e döndüm yine zaten ilk neyle başlarsan öyle devam et diyor servisi bende fayda görmeyince 95 devam

  6. #6
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Cevap veren arkadaşlaera teşekkürler. Ancak soruma hala net yanıt alamdım. Kompresyon oranı meselesini ben de okumuştum. İnanın siteyi çok araştırdım soruyu buraya yazmadan önce. Oktanla ilgili yazıyı da okumuştum ama benim soruma cevap yok orada. Motorum Asya AS 200 GY-2. Kullanım kılavuzu ve internette arıştırdım, kompresyon oranına dair hiç bir bilgi yok. Bilen varsa lütfen yazsın. PO 97 oktandan çok memnun kaldım ama ya motor içten içten yeniyorsa?
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006

    TOTAL 95 ve 97 oktan arasındaki fark

    Ben benzini Total'den alıyorum. 95 ve 97 oktanlık benzin arasında sadece 2 ykr 'luk bir fiyat farkı var. Cup cinsi motorum var. 95 oktanda motorun son hızı 105 km/s , aynı yolda aynı giysilerle 97 oktan benzin aldığımda 115 km/s son hıza ulaştım. Ayrıca 97 oktan benzinle hissedilir bir performans artışı yaşadım, aynı zamanda bir depoyla 95 km yerine 100 km yol yaptım. 97 oktanlık Total denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.
    Ülkemizde 95 oktanlık benzinlerin kalitesi genelde çok düşük ve motora zarar veriyor. (Deneyimlerimle PO ve BP oldukça kötü diyebilirim.) Ancak 97 ve üst oktanlara sahip benzinler genelde Avrupa standartlarına uygun oldukları için kaliteliler. Zaten çoğu otomobil firması da özellikle Türkiye'de 97 ve üzeri oktanlı benzinleri tavsiye ediyorlar. Çünkü bu benzinler yüksek teknoloji ürünü ve temiz olduklarından motora da en az zararı veriyorlar.

  8. #8
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Valla Ben Bp Den 95 Oktan Kullaniyorum Bİ Kere Shellen 98 Aldim PİŞman Oldum Kulaktan Dolma İŞlerle UĞraŞmayin KİtapÇik Ne Dİyorsa Onu Uygulayin 95 Kullaniyorum Ve Motorumda Herhangİ Bİr Sorun Yok

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    PO'nun altyapısı kötü. Özellikle benzin temizliğinde çok geri olan bir firma. 95 oktan şu an satılan tüm araçlar için uygun.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım. Ancak hala soruma net cevap alamadım. İlgili, bilgili arkadaşlar, hepinizin katılımı bekliyorum.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  11. #11
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    geçenlerde Discoveri channelde 5. vites programında performans benzinleri performansı arttıryormu diye test yapmışlardı. Test yaptıkları araçlar:
    Renault clio 135 bg
    BMW 3 serisi ve
    Mitsubishi Evo idi.

    test edilen benzinler:
    Sıradan 95 oktan benzi
    BP ultimate 98 oktan ve
    Shell V-power idi.

    Test sonucunda Renault clio bütün benzinlerle aynı beygirgücü değerini ve torku elde etti.
    BMW ve Mitsubishi de performans artışı oldu. Bu performans artışı Evo da daha fazlaydı ve shell de Bp den fazla oldu. Açıklamaları şöyleydi:
    Otomobilin motoru ve ateşleme sistemi benzindeki farkı algılayacak ve buna uygun ateşleme değerlerini uygulayacak kadar gelişmiş olmalı sıradan otomobillerin bir performans artışı göstermesi mümkün değil. Evo yarış otomobillerinin performansına yakın bir araba olduğu için CDI beyni yakıttan gelen ekstra gücü algılayıp ateşleme süresini buna göre ayarlıyor dediler. Shell zaten performans artışı vaadederken BP motorun rahatlayacağını daha kolay çalışıp daha uzun yol yapacağını söylüyo test sonuçlarıda buna paralel çıktı dediler.
    Sonuç olarak benzinden ekstra verim almamız için ekstra parformans gösterecek bir motorada sahip olmamız lazım.
    ardacik bunu beğendi.

  12. #12
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçenlerde Discoveri channelde 5. vites programında performans benzinleri performansı arttıryormu diye test yapmışlardı. Test yaptıkları araçlar:
    Renault clio 135 bg
    BMW 3 serisi ve
    Mitsubishi Evo idi.

    test edilen benzinler:
    Sıradan 95 oktan benzi
    BP ultimate 98 oktan ve
    Shell V-power idi.

    Test sonucunda Renault clio bütün benzinlerle aynı beygirgücü değerini ve torku elde etti.
    BMW ve Mitsubishi de performans artışı oldu. Bu performans artışı Evo da daha fazlaydı ve shell de Bp den fazla oldu. Açıklamaları şöyleydi:
    Otomobilin motoru ve ateşleme sistemi benzindeki farkı algılayacak ve buna uygun ateşleme değerlerini uygulayacak kadar gelişmiş olmalı sıradan otomobillerin bir performans artışı göstermesi mümkün değil. Evo yarış otomobillerinin performansına yakın bir araba olduğu için CDI beyni yakıttan gelen ekstra gücü algılayıp ateşleme süresini buna göre ayarlıyor dediler. Shell zaten performans artışı vaadederken BP motorun rahatlayacağını daha kolay çalışıp daha uzun yol yapacağını söylüyo test sonuçlarıda buna paralel çıktı dediler.
    Sonuç olarak benzinden ekstra verim almamız için ekstra parformans gösterecek bir motorada sahip olmamız lazım.
    Çok teşekkürler. Bilgiler güzel. Demekki benim Asya AS200'de acayip bir motor var Zira hangi benzini alırsam alayım aradaki farkı çok net hissettiriyor. CDI olduğunu biliyorum motorumun ama teknolojisi ne olacakki demeden de geçemiyorum. Şu anda aldığım 97 PO motorumu uçuruyor. Benim sorum performans alayım derken motoruma zarar verirmiyim noktasındaydı. Katılımları bekliyorum. Zira zarar vermeme sonucu çıkarsa bu benzinle devam edeceğim.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  13. #13
    çavuşoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    97 veya 100 oktan bunlar ufak motorlarda fark yaratmaz.ancak güçlü yuksek guce sahip araçlarda fark yaratır.boşuna fark ücreti ödemeyin!!!!!!!!!!!!!!

  14. #14
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı çavuşoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 veya 100 oktan bunlar ufak motorlarda fark yaratmaz.ancak güçlü yuksek guce sahip araçlarda fark yaratır.boşuna fark ücreti ödemeyin!!!!!!!!!!!!!!
    Cevap yazan herkese teşekkürler.
    Ancak, bakın sevgili arkadaşlarım, ben motorumu iyi tanıyorum. Şu ana kadar farklı istasyonlardan ama hep 95 oktan kullanıyordum. En çok memnun kaldığım da Opet 95 oktandı. Ancak, bir öneri üzerine 97 oktan PO denedim ve motorumun performansı arttı. Bu fark öyle hafif düzeyde veya -mi acaba- diyebileceğim düzeyde de değil! Ciddi ciddi fark var!

    Ben tekrar soruma dönmek istiyorum. Zira cevaplar uzadıkça konu da dağılacak. Performans farkı değil sorduğum, farkı tesbit etmişim zaten. Sorum, kullanmakta olduğum 97 oktan motora zarar verir mi noktasında.

    Lütfen doyurucu bir açıklama yazalım da herkes istifade etsin.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  15. #15
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL

    Oktan Nedir?

    "
    OKTAN NEDİR?

    Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir.

    Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır.

    Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyle buharlaşan bir sıvıdır. Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller. Son zamanlarda ise kuşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalik konverter standart ekipman haline gelmiştir.

    Tetraetil kurşun vuruntuyu azaltmak için benzinlerde kullanılmıştır. Fakat son zamanlarda kurşunsuz benzin yaygınlaştığından, oktan yükseltmek için kurşunsuz benzinde Metil Tertiary Butil Eter (MTBE) kullanılır. Benzin ısıyla karşı karşıya kalınca hava oksitlenir ve sakız gibi bir tabaka bırakır. Bundan korunmak için benzine deterjanlar eklenmiştir. Deterjanlar karbüratör yollarını ve enjektörleri motorun çalışmasını zorlaştıran tortulardan korur. Aynı zamanda tortular yakıt akışını kısıtlar ve rölantide sarsıntı, gaza basarken kesiklik, durma ve güç kaybına sebep olur.

    Yakıt sisteminde yoğunlaşmış nemi absorbe etme özelliğine sahip olan alkol de ticari benzinlere katkı olarak kullanılmaktadır. Yakıt hattındaki filtrelerden su geçmediği için, toplanan su yakıtın kolay geçmesini engeller. Benzinde alkol kullanarak mevcut olan su absorbe edilir ve yakıt filtresinden geçerek yanma odasına gider. Alkollü katkılar benzin deposuna benzin hattı donmasını ve boğulmayı önlemek içinayrıca alkol ilave edilir. "


    KISACA: Daha az titreme için daha yüksek oktan lazım ilgililere duyrulur.
    Ben SHELL Vpower kullanıyorum. Artık 97 oktan.
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  16. #16
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Verdiğin bilgiler çok güzel, genel anlamda çok doyurucu. Bilmediğim pek çok şeyi de öğrendim sayendeAncak, soruma da yanıt alabilseydim sevincim 4'e katlanacaktı. Bu benzinler (97 oktan) benimkisi gibi motorlara (Asya AS 200 GY-2) zararlımıdır değilmidir? Teşekkürler. 1 cümle, sadece...
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  17. #17
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    ben ilk totaldan 97 oktan aldım motora benzinin rengi açık sarı görünce şaşırdım ama gerçekten totalın 97 oktanı farkediyo
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  18. #18
    kadavra450 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    ya kardeşim sen ne cavabı istiyorsun.aha sana cevaplar aralarında mukayese et ona göre kararını var.hala cevap alamadııysan yapacak bişey yok.illa ilkokul çocuğu gibi tek cümle mi lazım

    ayrıca performans'ının arttığı filan yok psikolojik.kandırma kendini boşyere.asya motor hnz o kadar gelişmedi.önceden benzin aldığın yerler pistir o yüzden sana öyle gelmiştir.olay bilimsel olarak açıklanmış sen hala performans arttı diyorsun.
    Ho :RED
    H1 :KABUL

  19. #19
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı kadavra450 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya kardeşim sen ne cavabı istiyorsun.aha sana cevaplar aralarında mukayese et ona göre kararını var.
    Aralarında çok yararlı bilgiler var, arkadaşlara teşekkürü mü de sundum zaten satır aralarında ancak sorumun cevabı yok

    Alıntı kadavra450 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala cevap alamadııysan yapacak bişey yok.illa ilkokul çocuğu gibi tek cümle mi lazım
    Saygıyı elden bırakmayalım

    Alıntı kadavra450 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca performans'ının arttığı filan yok psikolojik.kandırma kendini boşyere.
    Ben kandırmıyorum ama seni de inandırmak zorunda değilim

    Alıntı kadavra450 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    asya motor hnz o kadar gelişmedi.önceden benzin aldığın yerler pistir o yüzden sana öyle gelmiştir.
    Çok farklı yerlerden ama hep 95 oktan adım. İçlerinde en iyisi Opet'ti. Ancak 97 PO'dan.

    Alıntı kadavra450 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olay bilimsel olarak açıklanmış sen hala performans arttı diyorsun.
    Açıklamalar teorik. Ben bindiğim motoru biliyorum, pratikle teori her zaman uyuşmayabiliyor.


    Sonuç: Saygıyı elden bırakmayalım. Bu caima hepimizin. Yardımcı olalım. Bu yazılanları benim ve senin dışında başkaları da okuyacak sonuçta.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  20. #20
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    kısa ve net cevap 95 ile 97 arasında performans farkı mevcut ama 97-100 arasında çok ii motor olmadıkça anlaşılmıyor. Bence 97 oktanları kullan ama özellikle deterjan etkisi olanları. ve sonuç Zararı yok kardeşim var diyenlere sormak istiyorum valla bu çin işi motorlardan 150000 km gidenini gördünüz mü?
    aralarında fğyat farkı olarakda 2 ykr var ve o performansa değer...
    Sağlıcakla kalınız.
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler