Merhaba arkadaşlar,
Kanuni Tiger250 kullanan varmı..tavsiye edermisiniz...Çin malı ile karşılaştırırsak ne dersiniz...
Jolly
Merhaba arkadaşlar,
Kanuni Tiger250 kullanan varmı..tavsiye edermisiniz...Çin malı ile karşılaştırırsak ne dersiniz...
Jolly
Aynı anda iki başlık açılmış...
Üstelik seninki yanlış yere açılmış
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
ben bunu hep yapıyorum ) bu arada bugünkü eğitim iyi geçti ..tekrar teşekkür ederim onur..böyle bir hocayla tanışmama aracı olduğun için..)
Aman efendim ni demek, en ufak faydamız dokunduysa ne mutlu bise
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
kanuni mi alınmalı yoksa jinlun mu...ne diyorsunuz?
Bak ya hala soruyo Motosiklet Modelleri ile ilgili olan kategoride çok başlık var bu iki motorla da ilgili, bi takıl derim ben..
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
tiger ne malı?
Kanuni Tiger şu an itibariyle Taiwan ve Çin'de üretilmekte... Kanuni-Kuralkan, 3-5 seneye kadar üretime geçecek olan Mondial'in Denizli fabrikasından çıkacak üretimlere ve sonraki durumuna bakarak, üretimi -Türkiye'de satılacak modeller için- Türkiye'ye taşıyabilecek.
ESTETİK:
Motosiklet bugüne kadar Türk mühendisler tarafından üretilmiş en güzel motosiklet. Gerçekten ilk bakışta Kanuni den beklenmeyecek bir şıklık var. Detaylar, kromajlar, genel simetri gerçekten çok başarılı. Fotoğraflardaki halinden çok daha güzel görünüyor. Üzerindeki yazıyı çıkarsanız Yerli üretim olduğuna inanmak güç (tabi uzaktan bakıyorsanız) Ta ki direksiyon üzerindeki enstrumanlara gelinceye kadar yine de göz alıcı bir motosiklet. Direksiyona bakınca tam bir hayal kırıklığı ile karşılaşıyorsunuz. Ne yazık ki direksiyondaki enstrumanlar inanılmaz ucuz ve basit üretilmiş. Üzerlerindeki çıkartmalar ilk yağmurda sökülecek cinsten.
Bendeki motosikletin sürat göstergesi belli bir süratten sonra sürekli kendi kendine zıplayıp duruyor. Anlaşılan kablo iyi sabitlenmemiş. Detaylarda bir sorun da kromajlı vidaların daha 30 KM deki bir motor olmasına rağmen içlerinin oksitlenmiş olması. Yakından bakınca hemen dikkat çekiyor. Depo üzerindeki devir saati çok başarılı fakat benim gibi enduro sürücüsü için kafayı eğip bakmak çok garip. Peg yerine ayak tablaları bulunuyor ve çok şık görünüyor. Tek silindir olmasına rağmen iki egzos çıkışı ve iki krom egzosu var, gerekli mi? tartışılır ama güzel görünüyorlar.
SÜRÜŞ:
İlk kullanımda cüssesine göre oldukça hafif olduğu ayrıca ağırlık merkezi yere yakın olduğundan dar manevralarda oldukça rahat olduğu dikkat çekiyor. Genel olarak ciddi bir ergonomik bozukluk yok. Fakat elciklerin yüksek ve içe doğru açılı olması (Bu genel bir Cruiser özelliği) elcikleri bilekleri bükmeden kullanmayı imkansız kılıyor. Yolda dengesi, doğru seçilmiş rake açısı (maşa nın yere açısı) sayesinde hem kararlı bir düz gidişi hem de yeterli seriliği sağlıyor. Açıkçası hiç bir motosiklette elleri bırakarak gitmek bu kadar kolay olmamıştı. Lastiklerin rodajı bitmemiş olduğundan viraj limitlerini zorlamadım fakat genel olarak oldukça dengeli ve kontrollere yanıtı çabuk. Bu virajdaki keskinliğin sebebi oldukça sert seçilmiş süspansiyon ayarları. Bu tip bir motosikletten beklediğinizden çok daha sert süspansiyon kullanılmış. Bozuk zeminde seleden sürücüsünü sıçratacak kadar sert!!! Bu artı mı eksi mi tartışılır fakat ben daha yumuşak ayarları tercih ederdim.
Yakıt tüketimi için net bir şey şimdilik yazamıyorum çünkü hala depodaki benzin almadım.
frenlere gelinceee işte burası biraz alengirli. Anlaşılmaz bir nedenle mühendisler önde çift disk arkada kampana kullanılmış. Arkadaki tambur freni herkes biliyor biz öndeki o malum iki diske bakalım. İlk bakışta güzel bir şey iki tane disk var ne hoş, değil mi? Değil. Doğru seçilmemiş hidrolik pompa yüzünden ön freni dozajlamak çok zor. Benim için tüm fren alışkanlıklarımı değiştirmek gerekti. Çünkü ilk temasta yeterli yavaşlama yaşanmıyor. Basıncı artırınca aniden frenler diskleri ısırıyor. Çok şükür ki sert ön süspansiyon dalma yapmadığından kontrollü bir şekilde durulabiliyor. Süspansiyonun sert olması ön-arka ağırlık transferlerinde hızlı tepkiler vermesine sebep olup frenleri bi parça affedilebilir kılıyor.
MOTOR:
ÖNEMLİ NOT: KANUNİ YETKİLİLERİYLE YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMEDE TIGER IN 120 KM/S SON HIZA ULAŞTIĞINI DAHA KÜÇÜK ARKA DİŞLİ İLE 140 SON HIZI TESPİT ETTİKLERİNİ, BİZE VERİLEN MOTORUN ARKA DİŞLİSİNİN ORJİNALİNDEN FARKLI OLABİLECEĞİ SÖYLENMİŞTİR.
İşte Tiger'ın yumuşak karnı burada. Tiger'ın motoru bence titreşimli olması haricinde başarılı. Yeterli güç ve tork'u alt devirlerde bile verebiliyor. 185 kiloluk ağırlıkla rahatlıkla baş edebiliyor. Ama nasıl? Burada ne yazık ki korkunç bir gerçek var Tiger'ın vites oranları İNANILMAZ KISA!!! Şöyleki ;birinci viteste ışıklardan kalktığınızda diğer motosikletlerle genellikle uzar gidersiniz. Tiger ile bu imkansız. Çok çabuk devirlenmesine rağmen bir türlü hızlanmıyor. Matematiksel olarak ifade edilirse son viteste (5. vites) 5.000 rpm ile 60 KM/S hız yapıyor!!!! Rodajda olduğundan daha üstüne çıkmadım ama anlayacağınız gibi trafikte YBR 125 ler yanımdan vızır vızır geçti gitti. Devir saatine göre 8.000 rpm de kırmızı çizgi başlıyor. 5.000 rpm de 60KM/S olan sürat 8.000 rpm de 96 KM/S oluyor. İşte Tiger'ın son sürati bu 96KM/S. İnanılır gibi değil. En az 5-6 defa istem dışı 5. vitesteyken debriyaja basıp 6. vitese atmaya çalıştım. Doğal olarak yoktu orada ve otobanda garip sesler çıkaran bir acemi gibi hissettim kendimi. Işıklarda ise kesinlikle 2. vites ile kalkmak gerekiyor. Yoksa arabaların tepenize çıkmaları işten değil.
Kanuni yetkililerinden kullanılan doğru arka dişlinin bu olup olmadığını soracağım. Çünkü 96 KM/S son süratle (8000.rpm de titreşim tahminimce dayanılır gibi değildir) Tiger nasıl alıcı bulacak merak ediyorum. Arka dişli değiştiği takdirde 120 KM/S ye kadar çıkabilecek potansiyel var Tiger da
Vites göstergesi olması artı puan. Fakat viteslerin kullanımında ciddi bir ergonomik sorun var. Birden ikiye almak için neredeyse bileğinize kadar pedalın altına girmeniz gerekiyor. Yeni bir motosiklet olduğu için geçişlerin sert olması doğal olabilir. Onu uzun süre kullandıktan sonra tespit etmek gerekiyor.
BONUSLARI:
Ne demek bonusları? Motosikletin bonusu mu olur demeyin. Valla hiçbir motosiklette olmayan ilginç aksesuarları var Tiger'ın.
- YILBAŞI AĞACI: Ben öyle isim koydum bu özelliğe çünkü her frende dörtlü flaşörler yanıyor!!! "Süper di mi?" dedi Kanuni yetkilisi bey. Bende "bunu iptal edebiliyor muyuz?" dedim. sürekli frende 5 saniye boyunca dörtlüler yanıyor. Sinyal verirken bu özellik devre dışı. Her an panik fren yapıyormuş gibi hissettirdiği için özellikle geceleri alışana kadar yollarda yılbaşı ağacı gibi geziyorsunuz. Dikkati de dağıtıyor.
- CEP SENSORU: Hız göstergesinde cep telefonu çaldığında yayılan sinyallerle yanıp sönen bir led var. Lakin görevini tam olarak değil fazlasıyla getiriyor. nasıl mı? Cep telefonum evde olduğu halde trafikte sık sık yanıp durdu. Sanırım yakınlardaki arabalarda konuşanların sinyallerini de alıyor bu led.
SONUÇ:
Fiyatı göz önüne alındığında bir kaç küçük düzeltmeyle (arka dişli, biraz daha yumuşak süspansiyon, detaylara daha fazla özen) Türkiye'de üretilmiş en iyi motosiklet diyebilirim. Aynı sınıfta sayılmasalar da Honda CBF 250 Twister e özellikle fiyat avantajıyla iyi bir rakip olabilir.
Benim şahsi görüşüm ise özellikle Anadolu'da gerek yedek parça avantajı gerek fiyatı gerekse şık görünümü sayesinde oldukça popüler olacağı. Hele ki pek lüzumu olmaya aksesuarlar Anadolu'da çok prim yapabilir.
6 aydır kullanıyorum bırkac oynama sonucunda 175 km hız yapıyor
Walla Helal Olsun Sana İyİ ÖzenmİŞsİn Ve Motoru Sonucunda MÜkemele GetİrmİŞsİn...bunlari GÖzlemleyİp Test Edİp Sonrada Uygulaman Ve Sonucunu İyİ Olmasi Çok GÜzel !!!! Kendİne İİyyİİ Bak Dİyorum BaŞkada BİŞey Demİyorum Zaten Bulamiyorum
h@ns
Konu ile ilgili bilgi ve sohbetler bu başlıkta fazlasıyla var :
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3012
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)