Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

EX-UP Sistemi nedir??????

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    arkadaşlar bu ikinci topic ne olur bişeyler yazın. Hiç kimsenin mi bilgisi yok koca forumda?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250R
    1990 ların başlarındaki efsane motora verilen ad. fzr 100 exup. aslen exhausts ultimate powervalve anlamına gelir 1980,lerin sonunda yamaha tarafından patenti alınmış teknoloji. yüksek devirlere çıkıp yüksek beygirler üreten 4 zamanlı motor bloklarında orta ve düşük motor devirlerinde kompresyon sağlamak için geliştirilmiş servo kontrollü bir egzost (gene yanlı$ yazdım) valfi.

    bu sistem bugün yzf r1'de ve r7'de de uygulanmaya devam etmektedir. ancak yamaha'nın patent hakkı dolduğu için diğer japon markaların da sistemi kullanmaya başladığı aşikardır. (ör: 2001-2002 honda cbr 900rr)

    ekşisözlük ten alıntıdır
    En tehlikeli an, [COLOR="Red"][B]ZAFER[/B][/COLOR] anıdır!!!
    34 EF 2238
    [COLOR="Red"]B[/COLOR] Rh+

  3. #3
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    sağol çok teşekkürler

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    exup özellikle son bi kaçsenedir r1 lerde kullanılan bi eksoz çıkış teknolojisidir ...eksozda katalatik konvantörden önce bir kelebek valf var 7000 devir altında bu kelebek kapalı ...düşük devirlerde gaz çıkışı çok yoğun değil bu yüzden yakıtta tasarruf sağlamak amacıyla kullanılıyo devir 7000 in üzerine çıktığında sistem bu kelebek valfi otomatik açıp atık gaz çıkışını arttırıyo bölece motor rahatlayıp daha randımanlı çalışıyo ..

    ben çok basitçe anlaşılabilecek şekilde anlattım ...hasan olsa bunu tüm teknik detayları vererek anlatırdı
    Onur34 bunu beğendi.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Ex-UP: Exhaust Ultimate Power-valve

    Bu sistem egsoz iç genişliğini daha doğrusu egsoz çıkış miktarını ayarlayarak her devirde uygun tork bandını oluşturmaya yarıyan bir egsoz düzeneğidir. Geri basınç dediğimiz düşük devir torkunu arttıran bu basıncın motor devrine göre düzenlenmesiyle her devirde optimum güç yakalanır. Örn: Egsozu tamamen boşaltırsanız üst devirlerde motor rahatladığı için gücü artar. Ama alt devirde gücü dengesizleşir. İşte Ex-Up bu olumsuzluğu gideren bir sistem. Devir arttıkça çıkış rahatlıyor devir azaldıkça uygun güç için egsoz çıkışı limitlendiriliyor. Kısacası bir tür egsoz valfi.

    Sistemin sökülmüş resmi aşağıda.





    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  6. #6
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    ellerinize sağlık moderatör abilerim.çooook teşekkürler

  7. #7
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    bu topigi çerçevelettirip biryere asmak lazım elinize saglık çok teşekkürler

  8. #8
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06

    bişey

    Alıntı kasabalı_45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu ikinci topic ne olur bişeyler yazın. Hiç kimsenin mi bilgisi yok koca forumda?
    yani konuyu arkadaşlar harkulade şekilde dile getirmişler bende diğer isteğini dile getireyim "BİRŞEY"

  9. #9
    spormotosiklet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006

    exup için açıklama

    arkadaşlar bu konuda 2 açıklama yapılabilir :
    1. teknik açıklama: aynen üstteki açıklamalar doğrudur....
    2. pratik açıklama: gardaşım motorun düşük devirde verdiği gücü arttırmak yakıt tüketimini düşürmek için geliştirilmiş basit bi sistemdir.Düşük devirlerde torkta kayda değer bi artış sağlamaktadır. Yani pist makinesinin caddeye uyarlanmasında(ser iimalat standart motor) etkilirdir. çalışma şekli çok basittir.gaz kelebeğine bağlı bir sensor cdi ünitesine bilgi veriri. cdı ünitesi de gaz kelebeğinin konumu,devir ve lambda sensöründen gelen eksoz emisyon değerine göreeksoz manifoltuna yerleştirilmiş olan kelebeği(servo motoru) kumanda eder..Düşük devirde eksozun ağzı az açık yüksek devirlerde ise tamamen açıktır. bu sistem yamahada e.x.u.p. tur fakat . hemen her firma bu teknolojiyi kullanmaktadır.
    MOTOSİKLETTE DOĞUNUN YÜKSELEN SESİ:bounce:

  10. #10
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    ahanda benim motor

    kendi motorumdan bildiğim kadarını paylaşayım diğer mesajlarda da belirtilmiş exup sistemi yamaha tarafından ilk FZR lerde kullanılan bir egzoz sistemi bende bir yamaha FZR 1000 sahiniyim benzin deposunun alt kısmında beyine bağlı olan yani devir durumuna göre harekete geçen ufak bir motor var devir 7000 e geldiği an Exup sistemi devreye giriyor ve 4 adet silindirden çıkan egzoz çıkışlarının birleştiği göbekte bulunan kapak motor vazifesiyle bir tel yardımıyla açılarak çıkışı rahatlatıyor bu anda egzoz dan çıkan ses ve motorun ivmelenme ve performansı tamamen değişiyor ve motor çok kısa zamanda çok iyi süretleniyor.... Benim bildiğim kadarıyla şu an 1000 cc bir çok race motorda bu sistem kullanılmakta ancak ilk uygulayan Yamaha dır ve FZR modelinde

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Eski race motorlarda genelde arıza yaparak sürücüyü sinir sahibi eder.

    Ama düşük devirlerde verdiği tork tadından yenmezmiş.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    merhaba bu dallandırıp budaklandırıyorum çünkü bu konu hakkında bilgiye ihtiyacım var;
    öncelikle exup ile servo motoru aynı şey midir?

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba bu dallandırıp budaklandırıyorum çünkü bu konu hakkında bilgiye ihtiyacım var;
    öncelikle exup ile servo motoru aynı şey midir?

    servo, exup ın kelebek valfini harekete geçiren elektromekanik bir motordur , exup iptal edildiğinde servo motoruda ağırlık yapmasın diye çıkarıyorlar..
    velizrsln bunu beğendi.

  14. #14
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250

  15. #15

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servo, exup ın kelebek valfini harekete geçiren elektromekanik bir motordur , exup iptal edildiğinde servo motoruda ağırlık yapmasın diye çıkarıyorlar..
    hmm aynı şey yani, o zaman servo ve exup birleşik oluyor ondan bir kablo egzoza gidiyor

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm aynı şey yani, o zaman servo ve exup birleşik oluyor ondan bir kablo egzoza gidiyor
    birleşik değiller çünkü egzos borusundaki yuksek ısı servoya zarar verir , servo ile exup kelebegi baglantisi tel ile yapilmistir , ayni gaz teli gibi düşün , sen gazi cevirdikce teller gerilir gaz kelebegi acar kapar , servoda elektrik kontrolu ile exup kelebegini teller vasıtası ile motorun devrine göre açıp kapatır..

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birleşik değiller çünkü egzos borusundaki yuksek ısı servoya zarar verir , servo ile exup kelebegi baglantisi tel ile yapilmistir , ayni gaz teli gibi düşün , sen gazi cevirdikce teller gerilir gaz kelebegi acar kapar , servoda elektrik kontrolu ile exup kelebegini teller vasıtası ile motorun devrine göre açıp kapatır..
    anladım servo motoru o koltuk altındaki devire göre çalışan motora deniyor, exupda motor değil aslında kelebeğe deniyor yani,
    türkiyede hepsine egzap egxap falan deniyor sanırım haliyle az motorda olunca motorcular bile bilmiyor sanırım ne olduğunu tam olarak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------

    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa bu ses değişmesi benim eski 2004 z750 de vardı özellikle tiger egzoz ile çok iyi fark ediyordum, ama o motorda oksijen sensörü bile yoktu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler