Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 789

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sensör ile abs ringi arasındaki boşluk büyümüş yada küçülmüş olabilir. Sentil ile boşluğu kontrol edin 0,4-1,2mm arasında olmalıdır. Muhtemelen sorununuzun çözümü budur.
    çok teşekkür ederim kotrol edeceğim .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Alıntı rollcycle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs ile ilgili bir problemim var . FZ6 FAZER 2006 model şimdi yıllardır motosiklet tepesindeyim fakat şöyle bir durum var daha önce başıma gelmedi . motosiklete yeni lastik taktım iyi biryer michelin bayisi balans falanda yapıldı makinayla fakat motosiklet çıktıktan sonra 150 160 civarı hıza geldiğim zaman abs ışığı yanıyor . kontak kapa aç yapınca sönüyor tekrar o hızlarda yanıyor. Sensörden olabileceğini düşünerek arka sensörü çıkartıp temizledim fakat ön taraf çok sert kırılabilme ihtimaline karşılık ön tarafta bu işlemi yapamadım. lastik takmadan önce böyle bir problemim yoktu daha önce başına gelen var mı varsa bir bilgilendirebilirseniz memnun olurum .
    Yeni lastik ölçüleriniz orijinal mi? Onu kontrol etmekte fayda var.

    Ek olarak, kimin ne motor alacağı konusunda, ne renk olacağında, en güzel yol hangisiymiş, en güzel tatil nerde yapılır, en tatlı yüzlü usta hangisi, en güzel forum sitesi hangisi, en bilmem ne konularından hangisinde hangi fikriniz varsa buyrunuz zevk ve renkleriniz paylaşınız tabii.

    Ancak güvenlik konularında teknik bilginiz yoksa milletin kafasını da karıştırmayın!

    Konu hortlamış da olsa birileri okuyacak şimdi. Ondan sonra kafasında soru işaretleri.

    Sürtünme kuvvetinin (Statik/dinamik katsayılarıyla) mantığını ve ABS'nin mekanizmasını bilmeden lütfen yorum yapmayın.

    Kızaklayıp duracaktım ABS durdurtmadı diyen mi kalmamış, ABS kinetik enerjiye çevirip duruyor diyen mi...

    Ne idüğü belirsiz memleketim yollarında frenini ayarlayıp da ABS'den daha iyi duramazsın abicim. Bu kadar basit.
    Tam kapasite yapılan bir frenleme, ABS devreye girmiş bir frenlemeden biraz daha uzun mesafe gerektirir. Çünkü sen o tekerlekleri kızaklamışsın ve ABS durumu kurtarıyor. Kızaklamasan belki tutturabileceğin %99 fren gücünde sabit durmak yerine, kızaklama ve boşaltma arasında git-gel yaparak ancak sana %95 civarı fren kuvveti sağlayabiliyor. He yok ben ABS istemem kızaklayacam dersen %70'de kalacaksın zaten, manevra da yapamayacaksın. Yani ABS devreye girmişse sen o tekerlekleri kızaklamışsın ve çok daha uzun bir mesafede duracaksın demektir.

    ABS yokmuş gibi frenlemeyi öğrenin, ama ABS'yi her zaman bir kenarda bulundurun. Yola kimin yağ çamur toz döktüğü belli olmaz.
    agalar bunu beğendi.

  3. #163
    sagat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2015
    Şehir
    zonguldak- ereğli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 apache
    http://i.imgur.com/cVaKXmF.gifv
    Ekşi'de denk geldi bu burada dursun. absli ve abssiz motosiklet.

  4. #164
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Ali ve osman olayında ali amcamız motoru değişmiş ve O yol için gerekli limitleri öğrenmiş.
    Kısaca abs li motora binip limitleri öğrenmek sadece o yol
    O viraj için geçerlidir.
    Eve dönüş yolun da ise her frenajda ali amcamızın işi yine tedirginlik endişe ve acaba ya kalmaktadır.
    Absliye bin öğren sonra varmış gibi devam et o iş öyle olmaz.
    O icat benim makinada mevcut ama en son ne zaman devreye girdi hatırlamıyorum bile.
    Alıştıktan sonra max. Frenajı abs devreye girmeden yapıyorsun zaten. Ama refüj sulamasını fark edemezsen
    işte o zaman hatırlatıyor kendini ben varım diye..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  5. #165

    Üyelik
    16 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda pcx 125-ktm duke 200 - honda cbr 500 r
    Bugün motorun (cbr 500r) akü bitmiş alarmdan dolayı yokuş Aşağı vurdurarak çalıştırdım abs uyarı ışığı yandı abs yi denedim çalışmadı
    Yolum kısa olduğu için devam ettim
    Düz yol üzerinde düz çizgide giderken tümsek için yavaşlamak istedim normalde 110 120 km den 30 km ye düşer tümseği geçerim arka frene her zaman ki alılkanlıkla bastım ve arka teker hafif sağa doğru yanlamaya başladı hemen freni bıraktım ve tümsekten mecburen 50 60 arası bir hızla geçtim
    Daha sonra kenara çekip motoru stop edip tekrar çalıştırdım ve abs çalıştı
    Şimdi soru şu ki eğer abs yoksa ön freni limon sıkar gibi sıkıyoruz ya arka frende hangi meyve veya sebzeyi kullanıyoruz?

  6. #166

    Üyelik
    17 Mart 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki z300 (2015)
    Alıntı userneym adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam herkese,

    Ne zaman ABS fren sistemleri ile ilgili bir konuşma olsa herkes tecrübelerini ve duyduklarını -iyi niyetli olarak tabii- paylaşıyor.
    Ancak bu konuda tam olarak gerçeği sadece gerçeği tek seferde tam olarak açıklayan birinin yazısını okumadım.

    Ya ben göremedim yada bu iş şimdi bana kaldı:

    ABS Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur.
    Tekerleklerin aşırı frenleme sırasında kilitlenmesini önler.
    Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla sürekli olarak ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir.
    Bilgisayara Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frene basmaya devam ettiğimiz için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin bilgisayar tarafından yapılan biçimidir.

    Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır.

    ABS ile ilgili insanların kafasını karıştıran konu ise fren mesafesinin kısalıp kısalmayacağıdır, hatta uzayacağı endişesidir.
    Aslında bu endişe veya ümit yanlış bilgiden kaynaklanmaktadır, çünkü ABS fren sisteminin amacı motosikletin fren mesafesini kısaltmak veya uzatmak ile ilgili değildir.
    ABS 'nin tek amacı sürücü panik fren yaptığında tekerleklerin kilitlenmesi önleyerek düşmesine mani olmaktır.


    Yani frenleri sonuna kadar sıkarsak ve tekerlekler kaymaya başlarsa ABS devreye girer

    Yoksa ABS devreye girmez ve ABS sistemi olmayan motosikletle aynı fren karaktersitiğini gösterir.




    ÖRNEK: Şimdi Türkiye'de Fazer Satılıyor, Bunları örnek verelim.
    FZ6 Fazer 16.750,00 YTL
    FZ6 Fazer ABS 18.600,00 YTL

    Diyelim ki iki arkadaş gitti iki Fazer Aldı: Osman ABS 'li, Ali ABS'siz.
    ve fren testine başlıyorlar.

    Kuru yolda test:

    Ali bastı frene ve 30 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 30 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Frenleri aniden o kadar sert sıktı ki ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sola yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, bir iki kere daha ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 35 mt.'de durdu.
    Ali ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi, çünkü biliyordu netice hiç de hoş olmazdı.
    - Osman tekerlekleri kilitleyecek kadar frene basmazsa Ali ile aynı mesafede durabilir.
    - Ali frenleri kilitleyecek kadar frene basarsa düşer.
    - yaşanan bir olay : http://www.cbfturkiye.org/viewtopic....hlight=abs#276



    Islak Yolda Test:

    Ali bastı frene ve 70 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 70 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Freni sert sıktı ve ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sağa yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, motosiklet nerdeyse durana kadar ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 50 mt.'de durdu.
    Ali aslında o yolda 45 mt. 'de de durabilirdi ama en ufak bir hatada yere yapışacağı için ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi.

    Bu yüzden Ali Osman'ı motorundan indirerek kendisi bindi ve fren testine başladı.

    Freni hızla sıkınca gördü ki ABS sayesinde motor yan yatmıyor ve ali bir kaç deneme ardından motorun o yoldaki yol tutuş kapasitesini iyice anlamış ve Frenleri öyle ayarlıyordu ki hem tekerleklere o yol için verilebilecek en fazla fren basıncını veriyor hem de tekerlekler kilitlenmediği için ABS yi devreye sokmuyordu, böylece o yolda yapılabilecek en kısa duruş mesafesini yapmıştı: 44 mt.

    Bu çalışmadan sonra kendi motoruna binerek 44 mt.'de durdu ama çalışmadan önce yolu bilmediği için buna cesaret edememişti bu da fren mesafesini uzatmıştı.

    - Örnek video : http://www.clubcbf.com/video/ABS.mpg



    Sonuç :
    - Tekerlekler kilitlenmediği sürece ABS var yok Farketmez.
    - Tekerlekler kilitlenince ABS olan Dimdik, ABS olmayan yerde.



    hocam eline diline sağlık yalnız birde şu kuru ve ıslak zeminde arka tekeri kitleyip ön tekeri kitlemeden yapılan firenlemenin değerlerini az çok biliyormusunuz kuru zeminde daha iyi diye bişey duymuştum sanki ama büyük ihtimalle yanlış bilgi


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 789

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler