Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşey tamam da...
    ABS de titreme olduğunu söylüyorlar.
    Acaba onun muhabbeti nedir?
    Bir arkadaş ; ABS'li motorun ; fren yaptığı zaman kolda ve motorda titreme yaptığını söylemişti. Peki yüksek hızda daha çok titreme yapacağını iddia etti...
    Bu normal birşey. ABS'nin çalışma mantığı o zaten. Bir nevi sizin ayağınıza/elinize engel oluyor diye düşünün. Bunu ileri geri çok hızlı yaptığı için titreme oluşuyor. Çoğu ABSli otomobil/motosiklet sahibi bunu ilk defa panik fren ihtiyacı hissetiği zaman keşfettiği ve kullanım kılavuzunu okumaya üşendiği için tehlike yaratabilir.
    Sonuç olarak %100 normal birşey. Titremeyi takmadan frene asılmaya devam etmek doğrusudur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Hep aklıma takılan bir konu var. Hadi arabada titreşim sorun olmuyor ama motoru virajda yatırmışız farzedelim ve ABS'li motorumuzla panik fren yaptık. Normalde düz yolda olsa motor üzerinde tehlike yaratmayacak ama virajda tekerlekler yatık pozisyondayken her fren-kaydır-bırak işleminde (ABS çalışırken) tekerlekler yeri tutamayacak ve kısa kısa mesafelerle yana kayacaktır. Aramızda ABS'li motorla virajda panik fren yapıp ABS'sini çalıştıran var mı ya da yorum yapabilecek olan var mı?

  3. #43
    motoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp
    Bence sorun sistemin nasıl çalıştığının test edilmeden, sadece varsayımlar üzerine yorum üretilmesinden kaynaklanıyor. Eğer trafiğe kapalı bir alanda ABS'nin neler yapabildiğini test etme şansımız olsa kafalardaki soru işaretleride silinecek. Maalesef toplum olarak seviyoruz denemeden, yaşamadan sadece yorum yapmayı.
    Benim mesleğim otomotiv üzerine olduğu için zaman zaman araç tanıtımları sırasında çeşitli sistemleri tets edebilme şansımda oluyor.
    Öncelikle ABS kuru zeminlerde fren mesafesini uzatabiliyor. Bu birazda frene nasıl bastığınızla alakalı. Zaten belli bir basma gücünün altında devreye girmiyor yani her ayağınızı frene attığınız anda ABS devrede değil. Devreye girdiğinde hissediyorsunuz çünkü fren pedalı çok şiddetli bir şekilde ayağınızı geriye doğru titremele itmeye başlıyor. İşte bu anda buda nesi deyip, pedala uyguladığınız fren şiddetini düşürürseniz duruş mesafeniz dahada uzar.
    Islak zeminlerde ise kazık fren dediğimiz frenlemeyi normal frenli bir araçta yapma şansınız yok sonuç gayet basit lastikler kitlenecek direksiyonu hareket ettirip ettirmemenizin bir önemi yok araba spin atmaya başlayacak, araç dönerken soğukkanlılığınızı koruyup dreksiyonu hareket ettirmemeyi başarırsanız topaç gibi olduğunuz yerde dönüp duracaksınız'ki bu baya zor aksi taktirde yoldan çıkacaksınız ve felaket senaryoları vs... Ancak ABS'li araç için durum bunun tam tersi. Islak zeminde veya buzlu zeminde sorun yok frene basabildiğin kadar bas ve aracın durmasını bekle.
    ABS'in size sağladığı en büyük avantaj kazık fren halinde iken DREKSİYONU HAREKET ETTİREBİLME ŞANSInızın olması. kuru zeminde fren mesafeniz uzayabilir buna bişi demiyorum ancak ABS'de fren anında KAÇIŞ ŞANSInız var bunu unutmayın mesela bir örnek verelim önünüzdeki araç ani fren yaptı ve sizde asıldınız frene, öndeki daha yavaştı durmak üzere ve siz hızlısınız duramayacaksınız
    1- ABS yoksa öndeki araca arkadan girdiniz çünkü kazık fren yaptınız ve lastikler kitlendi, araba aynı düzlemde kaydı ve duramayıp öndeki araca vurdu.
    2- ABS olan araçsa frene asıldı, ABS devreye girdi, ama araba hala gidiyor bu anda sürücümüz sol tarafta bir kaçış boşluğu yakalıyor ve AYAGI FRENDEYKEN dreksiyon manevrası ile duran aracın sol tarafına geçiyor ve bu arada kendi aracıda duruyor.
    Eminimki kullandığı araçtaki ABS sistemini bir kez olsun nasıl çalışıyor diye kimse trafik akışı olmayan bir alanda test etmemiştir, frene bastım pedaldan katur-kutur sesler geldi hemen çektim ayağımı bozukmu? diye soran çok kişi ile karşılaştım ve çoğu kimsenin ABS'li araçta, fren pedalına basılı durumdayken istediği gibi dreksiyon manevrası yapabileceğini bilmediğinede gördüm.
    Lütfen imkanınız varsa deneyin ve görün sonrasında yorumları hep beraber tartışırız.
    GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ

  4. #44
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @userneym
    ABS fren sisteminin amacı motosikletin fren mesafesini kısaltmak veya uzatmak ile ilgili değildir. ABS 'nin tek amacı sürücü panik fren yaptığında tekerleklerin kilitlenmesi önleyerek düşmesine mani olmaktır.
    Güzel bir yazı ve yazının en önemli noktası burası. ABS hakkında her kafadan bir ses çıkıyor, senin yazdıkların konuyu özetliyor. Ben de defalarca insanlara bunu anlatmaya çalıştım ama insanlar birçok konuda olduğu gibi ABS konusunda da takıntılı bilgilere sahip. Oysa bu konu teknik bir konu ve veriler tek şeyi gösteriyor. ABS normal sürüşte her zaman avantajlı birşey olmasına rağmen yarışta kullanılmayan bir sistemdir. Çünkü yarışçılar virajlarda isteyerek tekerlekleri kaydırmak isteyebilirler (drifting, sliding) ancak ABS bunu yapmalarını engeller, sürücünün isteği dışında şeyler yapar, bu da yarışlarda istenen birşey değildir. BMW'nin birçok motorunda ABS var, özellikle ıslak zeminlerde oldukça etkili bir sistem.

    @MrCool
    motoru virajda yatırmışız farzedelim ve ABS'li motorumuzla panik fren yaptık.
    Virajda fren yapılmaz, panik fren hiç yapılmaz! Virajda yatarken fren çok kontrollü şekilde yapılabilir ancak, o da motorun dengesini düzeltmek için arka fren ile. Panik fren önünüze engel çıktığında yapılan frendir.

    @memin1857
    Ne okursanız okuyun, ne duyarsanız duyun. GERÇEK KOŞULLARDA ABSNİN NORMAL FRENE GÖRE DAHA UZUN DURMASI YÜZDE BİR İHTİMALDİR. Gerçekte ya bazen yer kaygandır, ya bazen mükemmel frenleme yapamazsınız, ya bazen hedefe olan mesafe en mükemmel frenleme için bile kısadır. ABS her türlü daha çabuk, daha güvenli durmanızı sağlar.
    ABS'nin kuru zeminde duruş mesafesini uzattığı gerçektir ancak dediğin şeyler de önemli. Frenajı iyi yapamadığınız durumda ABS her zaman avantajlı oluyor. Ancak frenaj iyiyse ABS'li bir motordan daha kısa mesafede durabilirsin. Biz eğitimde hepsini denedik, ABS'li ABS'siz motorla normal frenaj, panik fren, v.s... Burada duruş mesafeleri arasındaki farkları da bilmek gerekiyor. Öyle inanılmaz fark olmuyor. Biz eğitimde 40-50 km/h süratte panik fren ile denemiştik, aradaki fark en fazla 1m kadar oluyor.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #45
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Boy her zaman olduğu gibi tecrübeleri doğrultusunda kendine göre güzel bir açıklama yapmış

    Suspect, tamam her zaman respect...fakat okuyanları yanlış yönlendiriyorsun. ABS gereksiz veya kullanışsız demek çok yanlış bence. Araba ve motor kullanırken herkes senin gibi akrobasi yapamaz ki...yapabilecek olan da yapmaz ne gerek var? Biz ralli pilotu muyuz? Akrobasi yapmak isteyenleri de görüyoruz sahilyolunda, oraya buraya patlayıp duruyorlar...piyasada patlamamış GTI yok! Ben de GTI kullanıcısıyım ama hiç patlamadım, bu kesinlikle ben iyi kullanıyorum anlamına gelmez, sadece zihniyet farkı...

    Kendine güvenen, ben düşmem, ben vurmam diyen 'profesyoneller!' ABS'li motor kullanmasın o zaman kardeşim. Kendine güvenmeyen, bizim gibi 'acemiler!' de her ihtimale karşı ABS'li motorları tercih etsin. Ama ABS'li motorum var diye cahil cesaretiyle gazlamaya da kalkmayın sakın
    BİR GÜN HERKES ABS'Lİ OLACAK!!! ABS SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    1998 yılından veri ABS'li araba kullanırım ve boş yerde her türlü test etmişliğim de vardır.

    Şimdiye gördüğüm kadarıyla arkasında hiç lastik izi bırakmıyor. Yani polisler kaza için lastik fren izlerini ABS'li bir arabada ölçemezler. Sonuna kadar fren pedalına basıldığında ABS'li araba lastikler dönerken duruyorken ABS'siz bir arabada ise lastikler kilitlenmiş bir biçimde duruyor. ABS fren hesaplarında statik sürtünme katsayısı hesaba katılırken normal arabaların fren hesaplarında ise görece daha küçük değere sahip kinetik sürtünme katsayısı hesaba katılır. Tabii kinetik enerji formülünü de unutmamak gerekir; E=1/2mV2. Yani hız 1x iken durma mesafeniz 1y olacaktır ama hız=2x ise durma mesafesi 2y değil 4y olacaktır, hız=3x ise mesafe 9y, hız=4x ise mesafe 16y'ye varacaktır. Çarpmalarda da bu geçerlidir. Aynı şekilde hızınız 35 km/saat iken araba 40 cm göçüyorsa, hız=70 km/saat iken 40 cm göçebilir (ama iç taraftaki materyalin rijiditesi yayaları koruyacak şekilde yapılmış olan tamponlar gibi yumuşak olmadığından çarpmalarda bu ilişki aynen olmaz).

    Şimdi ABS'ye bir de ek olarak arabalarda EBD (elektronik fren dağıtımı) ve daha bir çok yeni teknonolojiler de girdi. Hızlı makas yaparken arkası attığında bile araba kendini kurtarabiliyor. Halbuki eski sürücüler arka attığında direksiyonu arabanın attığı yöne hafif döndürürse araba kendini kurtarıyordu. Şimdi bu yüzden caddelerde herhalde makas çeken araba sayısı artacaktır. Artık fazla kabiliyet gerekmiyor.

    ABS'li motosiklette virajda dönerken panik fren yapan var mı o yüzden sormuştum. Onu henüz deneyemedim. Ama yana doğru (düşmeden) parça parça kayacağını tahmin ediyorum. Yukarıdan bakabilseydik virajdayken panik fren sıkıldığında tekerleklerin zig-zaglı bir çizgide izleyeceğini tahmin ediyorum. Örneğin şöyle olabilir:


    Deneyen arkadaş var mı?

    Not: Yazdıktan sonra fark ettim, Boy cevap yazmış. Yok ben de biliyorum panik fren yapılmayacağını ama ABS'li motorla yapılabilirmişmiş gibi düşündüm.

  7. #47
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Ben yaptım, ama kayma-lastik izi gibi şeyler olmadı...gerçi hızlı değildim, 40'la falan dönüyordum, ama ABS çalıştı...virajda motor kullanırken kayma kadar, durduktan sonra motoru kaldırmak da zorluyor sürücüyü. Çünkü yatmış bir vaziyette duruyorsunuz, motorunuz ağırsa işiniz zor
    BİR GÜN HERKES ABS'Lİ OLACAK!!! ABS SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN

  8. #48
    kadavra450 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    ben araba abs'sini kumda buzda asfaltta ve bilimum yerlerde denedim.buzda gene kontrol için dikkat etmek gerekir ama mıcırlı bir yolda şok fren yaptığınız zaman abs varsa eğer,arabadan iner o diskleri öpersiniz arabayı size mezar yapmadığı için.sesler vede takurtular normal arkadaşlar,hatta şok fren anında o sesleri duyunca mutlu oluyorum,devreye girdiğini anlıyorum.

    ama buzda dikkat.abs'nin bile kurtaramayacağı anlar oluyor.hele abs'si olmayan araçların birde gizli buzlanma derdi var.
    Ho :RED
    H1 :KABUL

  9. #49
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    geçen senelerde arabayla buz üzerinde 10-15 km/saatte giderken frene basmam gerekti. O hızda bile ABS "motoru" çalıştıydı, pek bi faydası olmuyor buz üzerinde, ama ilginçti
    -t
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  10. #50

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir\hatay
    Motosikleti
    Bombardier ds 650 baja ve Ramzey Scooter
    arkadaşlar ben bu nisan gibi motor almak istiyorum suzuki gsr 600 cok beğendim ama abs yok abs si olmadığı için bu modellden vaz mı geçmeliyim yardım edin çünkü ben yaz kış kullancam ama izmirde okadar yağmurda yagmıyor yardımcı olun lütfen

  11. #51
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    İlla ABS olsun istiyorsan Honda CBF600 öneririm. Ya da BMW F650GS.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #52

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir\hatay
    Motosikleti
    Bombardier ds 650 baja ve Ramzey Scooter
    bilmiyorum ama gsr ı çok beyeniyorum ama cbf de güzel benim asıl diyeceğim illaki abs şartmı

  13. #53
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eft bencede motorda abs tekerlerin kitlenmemesi için çok önemli, Eğer kitlenme noktasını bilmiyorsan veya hesaplayamazsan.

    Ama şunu söylemek istiyorum sanıyorum herkes araba kullanıyordur. Arabalarda ABS tamamen gereksiz ve zararlı birşey, Çok kısa başımdan geçen olayı anlatmak istiyorum;

    Yolda ilerlerken çok dibine girdigim arabanın önüne birden minibus atlıyor ve abs siz oldugu için şak diye duruyor (hız 30km küsür) Ben dibinde oldugum için (Minibus benım önüme atlamasın diye dibinden seyrediyorum) O frene bastıgında bende basıyorum ve onde şak diye duruyor ama ben malesef abs yüzünden duramıyor ve arkadan adama çarpıyorum (sadece tanpon biras eğiliyor o kadar buyuk birşey değil yani) Nedeni ise cok basit abs tekerleri birden kitlemiyor ve buda biras cm ile aşılıyor, birkaç cm de tampon bukuyor. Zaten son teknoloji kullanıyoruz, disklerin ısınma gibi bir durumu olmuyor veya benım gibi arabada tecrubeli insanlar tekerlerın kitlenme noktasını biliyor veya araba kaymaya başlayınca ne tarafa manevra yapacağını biliyor, Fakat gel görki abs olunca bu tecrubeler hiçbir işe yaramıyor. Ben orda el frenini çekecektim fakat çok dibinde oldugum için daha elim el freni kolunun üstüne yeni gelmiştiki ben ondeki arabaya vurdum, el freni çekmek istememin amacı ise en azından lastıklerın kitlenmesini sağlamaktı.

    Bu söylediklerimin kesinlikle arkasındayım. Yuksek hız veya düşük hız farketmez abs li araba duruş mesafesinde sorun çıkarıyor.
    "takip mesafesi" kavramına uymadığın için kaza yapmışsın,abs olup olmaması önemli değil,pedala ilk bastığın refleks süresi ile alakalı..
    üzerime yokuş aşağı yan yan kayarak gelen minibüsten kazık fren yapıp direksiyonu sağa kırarak ilk oto tamircisinin içine girerek kurtulmuştum
    araçta abs vardı (ford scorpio) normal fren'e sahip bir araç olsaydı direksiyon sağa kırılmış vaziyette düz bir şekilde kayarak minibüse girerdim
    yağmurlu havada başlığı açan arkadaşın dediği gibi kilitlenme sınırına yakın bir yere kadar pedala basmalyız ki fre mesafesi kısalsın
    emeğine sağlık,gerçekten çok bilimsel ve bilgilendirici bir başlık

  14. #54

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Mondial 150zc

    Abs fren sistemi nedir?

    Arkadaşlar birçok kişi abs sistemini yanlış biliyor buna bi açıklık getirmek istedim inşallah yararlı olur .

    ABS fren sistemi

    ABS, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan bir sistemlere verilen ad. ABS, Almanca Antiblockier-system veya İngilizce Anti-lock Braking System ifadelerinin kısa yazım biçimidir. Kilitlenmeyen fren sistemi anlamına gelir.

    ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.

    Fizik kanunlarının dışına asla çıkılamaz, yani çeşitli fizik kanunları her zaman mevcuttur. Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır. Fren sırasında çeşitli doğal kanunlar her zaman söz konusudur. Bunları hiçbir şey önleyemez. Amaç bu kanunların optimal olarak kullanmaktır. Bir sürücü eğer bir viraja mümkün olan en yüksek sınır süratinden daha yüksek bir süratle girerse ABS ona ancak otomobilin buzda kaymamasına yardımcı olacağı kadar yardım edebilir. Sensörler devamlı olarak yavaşlamanın her anında tekerleklerin doğru devir sayısında olup olmadıklarını hassas olarak kaydeder. Tekerleklerden birisinin devir sayısının çok düşük olması halinde kilitlenme tehlikesi fren basıncı o tekerlekteki sensör tarafından azaltılır bu suretle tekerlek tekrar normal dönüş süratine ulaşır tehlikeli duruş hali ortadan kalkar fren durumundaki normal hızıyla dönmeye başlar bu anda tekrar o tekerlekteki fren basıncı sensör tarafından yükseltilir. Yeniden kilitlenme olursa aynı olay tekrarlanır.


    Tekerleklerdeki kilitlenme (kayma) olayı . Fren kuvveti uygulanan tekerlek aracın hızına uygun olmayan şekilde yavaş dönerse bu olaya kayma denir. Serbest dönen tekerlek %0 kaymalıdır . Kilitlenmiş olan tekerleğin kayması %100'dür. En ideal fren durumu tekerleğin durduğu anda değil lastik ve zemin durumuna göre %10 veya %50 kayma durumudur. İstenilen kaymanın elde edilebilmesi için gerekli fren basıncı lastik ile yol arasındaki bağlantı kuvvetine bağlıdır. Bu kuvvet katsayısı kuru zeminde yüksek , ıslak zeminde daha düşük , buzlu zeminde çok düşük bir değerdir. ABS bütün bu zemin durumlarına uyum sağlayarak tekerlekleri istenilen kayma aralığında tutmayı amaçlar.





    ABS ile fren durumunda tekerlek hızı ve fren basınç karakteristiği. Kumanda aleti kuvvetli bir tekerlek yavaşlama sinyali alınca fren basıncını yükseltmeye devam etmez o ana kadar erişilen düzeyde tutar.
    Eğer tekerleğin dönüş sayısı azalmaya devam ederse fren silindirindeki basınç düşürülür. Tekerlek daha zayıf frenlenir
    Tekerlek daha hızlı dönmeye başlayınca basınç tekrar yükseltilerek tekerlek devir sayısının düşmesi amaçlanır.

    ABS fren sisteminin gelişim aşamaları. ABS fren sisteminin mazisi 1920'li yıllara kadar gitmektedir. Almanyada Voisin firması "Frenlemenin tekerlekleri kilitlemesini önleyici donanım" tanımıyla hidrolik sistemle çalışan ilk örneğini yapmışlar ve 671925 Almanya nosuyla ilk patentini de almışlardır.

    1950'li yıllarda bazı sivil uçaklar mekanik / pnömatik ABS'yle donatılmışlardır.

    1960'lı yıllarda Alman silahlı kuvvetleri ilk transistörlü ABS'yi kullanmaya başlamışlardır. Sistem bir otomobilde ilk kez 1967 yılında İngiliz üretici Jensen tarafından hayata geçirilmiştir.

    Tümleşik devre sistemlerinin seri olarak üretilebilmesi 70'li yıllarda gerçekleşince ve otomobillerin tekerleklerine yerleştirilen devir sayaçlarınında geliştirilip hatasız çalışmaları sağlanınca atılım gerçekleşmiştir. 1978 yılında Mercedes S serisinde daha sonra da BMW 7 serisinde ABS sistemini kullanmaya başlamıştır.

    Elektronik endüstrisindeki gelişmeyle ABS fren sistemi daha küçük, daha ucuz ve daha kolaya doğru gelişmiştir. Örneğin Bosch firmasının ABS 5,3 kodlu 5. kuşak fren sisteminin ağırlığı sadece 2,6 kilogramdır (başta 6 kg ağırlığındaydı), bir öncekinden yarı yarıya daha az yer kaplar aynı zamanda 1989 yılındaki sistemlerden 5 kat daha küçüktür. Yakalanan son teknolojiyle ABS'nin Smart gibi küçük otomobillerde bile kullanılabilirliği oluşmuştur.

    "http://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi"'dan alındı.

  15. #55
    İskenderunluKILIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İskenderun/HATAY ama Şimdilik AĞVA/İstanbul
    Motosikleti
    Yok Yok İşte Beah ama Olacak merak etmeyin
    Güzel Paylaşım Teşekkür Ederim

    Arbalar için

    ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir. ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.

    ABS nasıl çalışır?

    Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.




    Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS'lerin farkı
    Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
    Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.

    ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

    ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.
    ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __

  16. #56
    cbr_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC 700 S Honda CBR 250R Honda Beat 2004
    paylaşım için saol ellerine sağlık kardeşim

  17. #57

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    bugun kücük bir kaza gecirdim.düz yolumda giderken bir bisiklet aniden önüme cıkıverdi bende refleks frene asıldım motor anında kendini sola attı.cok korktum artık frene dokunmaya korkar oldum.cunku elcik frenim cokmu sert bilmiyorum ama anında tepki veriyor.(motor kullanmayıda yeni öğreniyorum.)benim sormak istediğim normal yolda giderken ayak frenimi kullanılır yoksa elcik frenimi.motoru aldığım kişi en son care ayak frenini kullan diyordu ama orta şiddede dahi frene bassam tekerlekler anında kendini kitliyor.ön frene basmaya korkar oldum

  18. #58

    Üyelik
    23 Nisan 2007

    çin malı motorlarda abs mi?

    Alıntı obkavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs sisteminin dünyada bir standardı var o yüzden çinli amerikalı, japonu olmaz abs abs dir amaç b..k atmak olunca çinlilere bu farketmiyor gerçi neyse boşver dostum eline sağlık bu bilgiler için
    standart da madem niye çin malı motorlardaki abs yere yapıştırıyo adamı?madem anlamı firen anında tekerin kitlenmemesi sistemide niye sadece çin malı motorlarda asvaltta dahi kitliyor ozaman?bence çin malı motorların abs sistemini bi araştırın önce...sistemin tam mekanizması tek teker için en uygun fiyatlısı 1000ytl civarında abssi olan çin malı motorlar kaç kuruş?yoksa bu motorlar sadece abs sistemindenmi oluşuyor gerisi saman mı? lütfen yaa

  19. #59
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    normal sartlar altinda ayak freni yeterli olacaktir. ancak acil durumlarda cabuk ve kisa mesafede durmak zorundaysan ön fren ALLAHIN EMRI.

    dinamik yük degisiminden dolayi siddetli fren esnasinda ön fren toplam fren gücünün neredeyse %80'e yakin kismini üretiyor, yani arka frenden 4 kat daha etkili.

    motosiklet kullanmanin püf noktasi frenleri iyi kullanabilmektir. eger kendini yeterli görmüyorsan bos bir park yerinde bolca idman yapmakta BÜYÜK fayda var.

  20. #60

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugun kücük bir kaza gecirdim.düz yolumda giderken bir bisiklet aniden önüme cıkıverdi bende refleks frene asıldım motor anında kendini sola attı.cok korktum artık frene dokunmaya korkar oldum.cunku elcik frenim cokmu sert bilmiyorum ama anında tepki veriyor.(motor kullanmayıda yeni öğreniyorum.)benim sormak istediğim normal yolda giderken ayak frenimi kullanılır yoksa elcik frenimi.motoru aldığım kişi en son care ayak frenini kullan diyordu ama orta şiddede dahi frene bassam tekerlekler anında kendini kitliyor.ön frene basmaya korkar oldum
    Yüzde 60 ön fren, yüzde 40 arka derler. Fren anında yük öne bindiği için ön fren daha etkilidir, fakat çok sıkıp da kitlersen Highside (yeni öğrendim ne olduğunu) yani öz Türkçeyle motorun üzerinden uçma gibi riskler vardır. O yüzden en doğrusu, motorunun sınırlarını trafiğe kapalı alanda deneyip motorunu tanımak olmalıdır. Bilmeden trafiğe tekrar çıkmayı aklına bile geçirme. Bir dost tavsiyesi

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal sartlar altinda ayak freni yeterli olacaktir. ancak acil durumlarda cabuk ve kisa mesafede durmak zorundaysan ön fren ALLAHIN EMRI.

    dinamik yük degisiminden dolayi siddetli fren esnasinda ön fren toplam fren gücünün neredeyse %80'e yakin kismini üretiyor, yani arka frenden 4 kat daha etkili.

    motosiklet kullanmanin püf noktasi frenleri iyi kullanabilmektir. eger kendini yeterli görmüyorsan bos bir park yerinde bolca idman yapmakta BÜYÜK fayda var.
    Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler